/spanien/barcelona/forum/20429.aspx/spanien/barcelona/forum/20429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim
2008-09-21 20:39
Ämne: Startelvan för Barca....
Det kan inte vara så att det hela delvis beror på ramadan, och att Yaya faktiskt kanske inte är lämpad att spela fotboll under en fasteperiod? Lugn, Pep vill bygga laget delvis runt Touré, så det är garanterat en tillfällighet.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-21 20:33
Mer av Gudjohnsen? Varför i helvete då om jag får fråga? Sylvinho hade jag gärna sett istället för Abidal men Gudjohnsen hade jag gärna sett såld eller aldrig ens köpt till att börja med.
Barcelona petersays
2008-09-21 20:31
Lite tidigt att ana trender hoppas jag. För jag vill se mer av Bojan, Sylvinho och Guddy. Bojan behöver jag ju inte förklara varför, men Sylvinho och Guddy mest för att det talades så mycket om dem när det blev klart att de skulle stanna i laget. Båda taggade till tusen och Pep berömde deras kämpaglöd och inställning.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-21 20:31
Ännu tråkigare att Real gör två mål på de två ända chanserna de har i matchen mot Racing. Att Barcelona aldrig nånsin kan vinna en match de inte spelar bra i är ju ett jävla bekymmer.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-21 20:26
Tråkigt att inte Yaya får spela alls. Han var ju mer eller mindre den ända spelaren som var godkänd rätt igenom förra säsongen.
Barcelona J.Gamper
2008-09-21 20:24
Startelvan för Barca.. :S Ingen Yaya toure aså... Sergio Busquets in istället. Vad har Pep emot Yaya Toure? Han har knappt fått starta nån match.. aja Sergio Busquets var ganska imponerande ändå mot Racing.
Barcelona tarrak
2008-09-21 20:23
Startelvan är officiell nu:
Valdes
Alves
Marquez
Puyol
Abidal
Busquets
Keita
Xavi
Messi
Eto'o
Iniesta

Även om jag tyckte att Busquets var riktigt bra mot Racing, så är det lite märkligt att Yaya inte får spela mer. Annars är det inte mycket att anmärka på, möjligtvis att vi kan klara oss utan Abidal.
Barcelona Smogen
2008-09-21 20:23
Så här ställer man upp:

Valdés, Alves, Márquez, Puyol, Abidal, Sergio Busquets, Keita, Xavi, Messi, Eto'o y Iniesta.

Intressant att Busquets får fortsatt förtroende och att Yaya fortfarande inte får spela....
Barcelona J.Gamper
2008-09-21 20:21
Tror att Pep ställer upp med vanliga 4-3-3 med Yaya toure som privote, Keita o Xavi framför och Iniesta på vänstern.
Barcelona BlueRed.
2008-09-21 20:00
Bbb, Barcafansince96, Hetfield

Håll det där inom PM, (Forumsregler) för er egen skull.

Matchen; Jag längtar mest till att få se hur Pep ställer upp laget ikväll.

Problemet; Om Messi måste in centralt så kommer han inte få ut mycket av sitt spel, 2 matcher har han fått spela lite mer centralt och det har visat sig att det inte funkar så bra. Han måste få spela på sin höger kant!
Barcelona KW
2008-09-21 19:59
Barcafansince96, vad fick du för odds på den? Inte överdrivet mycket va?
Barcelona Barcafansince96
2008-09-21 19:51
Jag körde lite grann bara på nedan:

Vinst:
Inter
Man C
Villarreal
Valencia
Barca

Oavgjord:
Chelsea - United

Barcelona Hetfield
2008-09-21 19:20
Hur mycket har ni satsat?
Barcelona Barcafansince96
2008-09-21 19:04
Hahah BBB, Samma här !! Ja får cirka 3500 kr om Barca vinner ! Snälla !

Tack Valencia för det sena målet samt Villarreal för vändningen :D Även ett tack till Citys hemmakross med 6-0 =)
Barcelona Bbb
2008-09-21 19:01
SNÄLLLA SNÄLLLA KÄRA KÄRA BARCELONA..
Behöver en vinst för er ikväll då vinner jag 4200 kr .. SNÄLLLA SNÄLLLAAAA
Barcelona KW
2008-09-21 18:28
Messi, Eto'o, Bojan framåt ikväll?

Det hoppas nog jag på i alla fall.

Första ligasegern? Ja tack!
Barcelona Messi(AH)
2008-09-21 18:23
CFC-God den rikritge, du är fortfarande lika arrogant och uppkäftig som fakenickaren.
Celta Vigo CFC-God
2008-09-21 18:11
Barcelona - Red// ???? Jag skrev inte det där. Det är någon som har samma nick som mig. Känner mig felaktigt anklagat. Jag har ju sagt att jag respekterar att detta är ert forum..:/
Barcelona OkkaPokka1
2008-09-21 17:52
Lite off-topic nu men Numancia fortsätter och överraska oss och leder hemma mot Villareal efter första halvlek. 1-0 står det.
Barcelona Ciao-V
2008-09-21 17:50
Det ser ut som om Robinho kommer att bli den stora stjärnan som han inte kunnat bli i Real Madrid, enligt honom.
6-0 Manchester City - Portsmouth står det just nu.
Robinho storspelar. Han verkar trivas i sin nya roll i Man City. Han och Shaun Wright-Phillips är superb i denna match.
Kul för honom.
Real Madrid CFC- God
2008-09-21 17:04
Eftersom att du vägrar acceptera att det här forumet handlar om FC Barcelona, är vi tvingade att spärra dig./ Red
Barcelona Hetfield
2008-09-21 17:02
Tänker de visa Betis-Sevilla matchen eller? De visar ju golf just nu...
Barcelona Smogen
2008-09-21 16:46
sitter och kollar på Chelski - Man U och tänker på hur otroligt skönt det är med domare som inte blåser så fort som någon slänger sig.
Då börjar kommentatorerna klaga på hur mycket domaren blåst frisparkar under matchen. hehe...lite skillnad på la liga och premier leuge, och det är synd.
Blir ett så otroligt mycket roligare och bättre spel utan alla dessa avblåsningar. Tror det är delvis därför England är på väg att dra ifrån övriga Europa, dom får ett mycket högre tempo i sina matcher.

och där gjorde Kalou 1-1 på nick. Kanske vore något för Barca ändå, vi behöver ju någon offensiv som kan vinna luftdueller...
Barcelona barcadinho
2008-09-21 16:03
Redaktionen gör ett bra jobb. De gör så gott de kan och hinner och gör det frivilligt. Det är inte nån tävling mot andra om antal inlägg.
Det finns ju väldigt många artiklar och nyheter att läsa på andra webbsidor. Så information fattas knappt nu för tiden.

Om matchen - Gijon började med noll poäng men de spelade bra mot Sevilla borta förra helgen. Okända spelare men många är tekniska, starka och snabba (mer eller mindre).
Men jag tror inte att det kommer att bli en snabb offensiv matchbild från deras sida. Det är svårt att spela så mot barca, eftersom vi håller bollen 60-70 procent av tiden och vårt spel går ofta på många passningar som byggs nerifrån hela vägen uppåt. Motståndarna "tvingas" nästan att spela på kontringar.
Gijons anfallsparet såg pigga och farliga ut mot sevilla så vi ska akta oss (särskillt våra backar Abidal, Puyol och Pique som är lite långsamma).

Ni som vill se gamla matcher. Det går också om man skaffar sig viasat 2 och 3. De visar barca- Tv på tisdagar och torsdagar och det är väldigt ofta matcher från äldre perioder. I torsdags såg jag matchen mot United i Camp Nou med Rivaldo, Figo, Luis Enrique ,Giovanni och resten. men det är förstås billigare på nätet.

Riiio/
Jeffren spelar med b-laget atletic och han är dessutom skadad just nu.
Barcelona Criff
2008-09-21 15:53
Inte för att jag vill ha tillbaks han som skrev här för någon dag sedan, men var det inte dagens match som skulle avgöra om Chelsea skulle vinna serien?
Jag tycker där står 0 - 1 till Manchester United. :)
Barcelona Evička
2008-09-21 15:18
Kul att många gillar redaktionsarbetet. Rambla har alldeles rätt i att många artiklar inte är detsamma som att redaktionen gör ett bra jobb. Vem som släpper en fis i omklädningsrummet kommer vi nog inte att rapportera om i fortsättningen heller.

Spelarbetyg är ofta uppe till diskussion. I redaktionen är vi helt överens om att vi inte vill skriva såna. Dels därför att forumet har en tendens att gå överstyr och bli fullt av kastad pajdeg. Dels därför att OM vi skulle göra det, skulle det kräva att man såg matchen flera gånger för att kunna göra en OK bedömning av varje individ. Det har vi helt enkelt inte tid med.

Det finns flera lösningar på problemet. Antingen kan den som vill gå in på exempelvis sport.es och kolla in deras spelarbetyg. De har 1x1 del Barça efter varje match, och även om man inte förstår spanska kan man läsa siffrorna.

De som är intresserade av hur andra tänker kan ju skriva sina betyg här i forumet och diskutera med andra. Jag tror faktiskt att det skulle kunna bli bättre diskussioner så. Om någon i red skriver det blir det lätt en lång räcka med idiotförklaringar av den personen istället för en diskussion om spelarinsatserna, och det är ju egentligen det som är det intressanta.
Barcelona DaniAlves
2008-09-21 15:07
Riiio!!

Guardiola valde att lämna kvar Jeffren i B-laget det här året.

För övrigt så kan ni se matchen mellan chelsea-man u på min länk. (behövs inga program eller så)
Barcelona Riiio!!
2008-09-21 15:04
Vem är bättre av Pedro och Jeffren? Förstår inte varför Jeffren ej är med i truppen ikväll. Är han skadad eller har jag missat något?? Han va ju hur grymm som helst mot Boca!
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★
2008-09-21 14:38
Oleguer och Pavon är i en klass för sig!
Barcelona OkkaPokka1
2008-09-21 14:37
Jag håller med Criff. Vi har haft för mycket pajkastning på sistonde och de räcker nog. Så inga spelarbetyg tack.
Annons: