/spanien/barcelona/forum/20427.aspx/spanien/barcelona/forum/20427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas Pio pio
2008-12-03 12:28
Hehe bra krönika Mohamed, rolig läsning! Och instämmer totalt med att det är svårt att utse "världens" bästa spelare.

För övrig se länk. Sevillas hymn är förbannat mäktig. El arrebato som gjordes för att firas Sevillas 100 årsjubileum har potential att bli minst lika mäktig som You never walk alone.
Barcelona Palle Kuling....
2008-12-03 12:20
el capitano

Det är kanske ett spöke :P

el capitano
2008-12-03 11:46
Fel på sidan eller? Jag har inte ens tippat matchen mellan Barca - Valencia men det står att jag har tippat 0-0!
Va är det frågan om? Forumet lever sitt eget liv nu =)
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-12-03 11:40
Ämne: Jag har letat som sa....
Hur svårt skall det vara. Assist statistiken som finns på Barcas officiella ang. Messi stämmer inte under "League".
Kolla Statistik är på SF så ser man att han gjort 6 assist i ligan, för 2 stämmer inte!
Dessutom har Messi spelat 11 matcher i ligan iår, inte 12 som du skriver FCB_armin.

En gång för alla...

Spanska Ligan: 11 matcher, 9 mål, 6 assist
Champions League: 5 matcher, 5 mål, 3 assist
Copa Del Rey: 1 match, 1 mål, 0 assist

Totalt i år: 17 matcher, 15 mål och 9 assist.
el capitano
2008-12-03 11:39
Helvete, ska Medina dömma el classico?! Medina är världens mediakåstaste domare. Han kommer att förstöra matchen det kan jag lova.
Barcelona FCB_armin
2008-12-03 10:55
Jag har letat som satan och slutligen fått upp samtliga resultat vad gäller Leo's statistik i tureringarna:

LFP: 12 matcher, 9 mål, 2 assist.
CL: 5 matcher, 5 mål, 3 assist.
SC: 1 match, 1 mål, 0 assist.

Vet inte vart du får hans 6 assister ifrån, Criff, men titta på mitt länktips i assistraden, där det står 24, det är antagligen en bugg. Det är raden under som räknas.
Barcelona Criff
2008-12-03 10:25
Mes Que un Club ! 3, var fick du 24 ifrån? haha. Han har gjort 6 Assist i ligan, och 3 i Champions League, inga i CDR.
Alltså 9 sammanlagt.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-12-03 09:57
HELVETE jag kan inte tro att det är sant: EL Calsico Lördag den 13-12-2008 klockan 22:00...FAN Helvete OCKSÅ....Jag sitter i flyget ner till Brasilien då, och Medina ska dömma, HELVETE, det här är otroligt jobbigt... IFS så landar jag klockan 18:50 Sao Paulo tid, vilket i Sverige är 22:00, så jag kanske missar första halvlek!!! MEN fan att det ska spelas på lördag....

Sen är det en grej till som gör mig irriterad. De där j*vla Rodrigo och Roberto, har ni läst det de skriver? Att Senna var den stora segerorganisatör till Spaniens EM vinst! Hur korkade får de vara egentlige? Alla här inne vet att de är Anti Barca, men att inte skriva att Xavi var Spaniens kung på mitten är bara något helt sjukt dåligt från deras sida. Kan man inte kicka de där skojarna och låta mig blogga istället...
Delarocha RIP Puerta
2008-12-03 03:16
Barcelonawi; man vinner inte ligan genom att vinna över Chelsea två gånger. Ligan består för ett storlag av uppemot 28 matcher som bör vinnas. Det är mot lag som Birmingham, West Ham, Bolton etc man plockar poäng. Att kunna påstå att Ronaldo inte är förtjänt av guldbollen är ju befängt. Han gjorde 42 mål och vinner ligan och CL. Vad ska en spelare mer behöva göra för att vara en värdig vinnare? Sen håller jag med dig om att jag inte heller gillar honom varken som person eller spelare men att förneka att han var bäst förra säsongen är bara bullshit.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-03 03:09
Har Messi gjort 24 assist än så länge? Det låter helt otroligt och kan inte stämma.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-03 02:53
Messis statistik:

Ligan: 11 (10 från start) spelade matcher.
MÅL: 9 ASSISTS: 24

Spanska Cupen: 1 match.
MÅL: 1 ASSISTS: 2

Champions league: 5 matcher (3 från start)
MÅL: 5 ASSISTS: 9

Total:
15 Mål.
35 Assists.
Real Madrid Jangis
2008-12-03 00:50
hahaha då drar jag med gått samvete direkt, vänder i dörren(hopppas nästan på det senariot, vit tröja är dock att föredra) :). Har varit tokig dom senaste dagarna av denna otroligt katastrofaliga miss, och människor som inte vet vad som är viktigt i livet ställer sig oförstående till ens problem. Om du har rätt datum vilket jag är rädd för är det bara hålla sig ifrån all kommunikation om man nu väljer förhållandet och dör om man lämnar resturangen efter maten för att möttas av firande cules utanför, vilket inte känns så otroligt med tanke på ert spel just nu.
Barcelona Criff
2008-12-03 00:48
MadridistaN, nej självklart är inte allt spekulationer, men i regel det mesta :P
Jag menar Huntelaar signeringen var bara en spekulation/rykte innan den offentliggjordes idag på den Officiella hemsidan.

Samma med den Ramos incidenten, han kanske bara vilades i den matchen det diskuterades om som han blev satt på bänken? Vem vet?

Tidningars syfte är att ta en fjäder och göra det till en höna. Därför brukar det alltid vara alldeles för överdrivet för att vara en seriös läsning.

Nej nu är det nannedags.

Hasta Luego!
MadridistaN,
2008-12-03 00:44
Ämne: MadridistaN, Att du ....
Exakt allt som skrivs i dessa sidor är väl inte osanna? Fast det där med Eto'o kan vara osant jag vet inte. Jag berättar detta bara utifrån vad jag läst, som jag oftast hoppas är sant annars, men vet att så är fallet inte alltid.

Jag menar en officiella sida som RealMadrid.com skulle aldrig gå ut med nyheten om att Ramos har kritiserat Schuster och hans taktik och sagt att han känner sig ensam. Utan att det var mer vanliga s.k. sk*t Om man jämför detta med Eto'os fall borde detta vara likaså.
Barcelona Criff
2008-12-03 00:43
Jangis, Haha svårt val. Du får väl hoppas att farsan också är fotbolls intresserad! :)
Hade varit komiskt om han sitter med en Barcelona tröja när du kommer dit. Då hade du blivit blå-röd fort va för kvällen? :) haha
Real Madrid Jangis
2008-12-03 00:40
Criff, det blir inte på plats inte. Är bortbjuden på julbord med tjejens far lördagen den 13e. Läste på innan att det skulle vara 14e så då bokade jag upp mig men har nu fått fram mycket information att det är 13e. Hoppades ni skulle ge mig ett annat datum. Tacksam för svar, detta känns som nåt som gör en singel :).
Barcelona Criff
2008-12-03 00:38
MadridistaN, Att du ens trodde på något som fotbollskanalen och dessa skitsidor skriver är häpnandsväckande.

De enda sidorna du kan lita på i fotbollsvärlden generellt är de officiella lagens hemsidor.
Alla andra så kallade intervjuer där spelare säger att dem gärna går till alla möjliga klubbar, eller massa interna problem överallt är oftast rena spekulationer.

Och att en fotbollssida som Ftobollskanalen skulle ha koll på något tvivlar jag starkt på.

De Barcavänliga spekulerade också i det, och målade upp spelarna som svarta får. Ingen vet, även om det var så kommer aldrig Deco eller Eto säga det. För då skulle dem se ut som blådårar.
MadridistaN,
2008-12-03 00:34
Ämne: MadridistaN, Du förs....Så Fotbollskanalen och alla dessa sidor skrev rent utsagt sk*t? T.o.m de tidningarna som är Barcavänliga? Har svårt att tro.

Criff

Svårt och komma med en länk då saken hände över 8 månader sedan. Jag sparar inte länker till allt jag läser, om du trodde det. Dessutom svårt och läsa leta igenom spanska sidor när jag inte kan spanska. Fotbollskanalen brukar radera nyheter som är senare än en vecka!
Barcelona Criff
2008-12-03 00:32
Jangis, dem flesta på detta forumet har konstaterat att matchen liras 22.00 den 13e :) Om det nu var lördagen det vill säga hehe.

Ska du glo hemma i soffan eller ska du ner och kolla i Spaniens Mekka? ;)
Real Madrid Jangis
2008-12-03 00:26
MadridistaN,

Dom där källorna är inte så trovärdiga samt att vad spelare ha sagt och inte ska man ta med en stor nypa salt om inte någon har det inspelat på film.

Eto är ett känsligt ämne, kommer ihåg när man svor åt idioterna som vägrade ta hem honom ifrån mallorca. Om inte för att slippa förlora mot ön varje gång dom kom på besök och sänkte Madrid med ett par mål från Eto.

Har ni säker information när matchen spelas förresten? Får fram både 13 och 14 när man söker efter svar.
Barcelona Criff
2008-12-03 00:24
MadridistaN, Du förstår inte vad spekulationer betyder eller?
Alla dessa tidningar spekulerade i att det var så, båda spelarna förnekade det. Vad ska du gå på?

Jag minns också det, för det var dem uttalanden som fick klubben att agera, Rijkaard fick kicken och de mätta spelarna gick ut genom framdörren.

Varför har det kortet inte med saken att göra? Det är samma situation fast omvänd. Du vet inte om han tog det med flit eller inte, samma förra året. Du kan bara anta och spekulera.

När du kommer med en direkt länk där Samuel Eto eller Deco uttalat sig om frågan så kom tillbaks och läxa upp oss.
MadridistaN,
2008-12-03 00:19
Ämne: MadridistaN, och din....Finns många källor bl.a. AS, Marca, sport, El mundo deportivo, Fotbollskanalen skrev om det också och även Sportal samt även Goal.com Bara att välja en. Det var ett tag sen så jag minns inte riktigt, men det Eto'o sa kommer jag alltid att minnas.

Eto'os kort för Sevilla matchen har inget med saken som jag skrev och göra. Det är en annan femma. Nej vi behöver inte en Eto'o vi har redan en 20 åring higuain som snart kommer att bli en världsspelare av klass och nu fick vi också en ung Ruud - Klaas Jan Huntelaar. Dessutom så kanske kommer Benzema till sommaren, tror dessa tre räcker för oss 10-15 år framåt.
Barcelona Criff
2008-12-03 00:14
MadridistaN, och din källa är?
Allt det var spekulationer, båda spelarna gick ut och förnekade det.
Så om det verkligen var så eller inte kan man sitta och spekulera i årtal.

Detsamma om Etos kort i helgen mot Sevilla var med mening så han inte skulle missa El Clasico.

Eto har spelat i Real, och så som det ser ut i ert lag nu, så skulle ni allt behöva en Eto :P

Etos uttalanden kom nog för att han själv var trött på dessa spelare som inte skötte sin träning och annat.
Genom det kommer inga titlar, och genom så vill man självklart lämna. Barcelona höll ju på att ätas upp inifrån. Så han visade väl bara till Laporta och de andra att enough is enough.

Nu med en nystart och de "lata" spelarna ur bilden så ser du den Samuel Eto som alltid funnits där. Motiverad som aldrig innan.
Hade han inte haft någon kärlek för klubben hade han lämnat i sommar och inte ens försökt kämpa på försäsongen.
Vad gjorde han istället?
Barcelona Jay-z
2008-12-03 00:08
Rambla //

Komigen de där va ett dåligt argument, hur många lag var de som spelade så under våra guld år. Men då hade vi spelare som fick försvarana att röra på sig som Henk va en expert på att öppna ytor likaså Giuly, Och Samuel Eto,o i stor form. Har du Redan glömt bort CL finalen nära hela Arsenal gick i försvar? Sen Hade vi spelar som kunde slå maklösa passningar som Deco, Dhinho.

Tycker vi är en demension sämmre i år då menar jag mittfältet och Anfallet. Försvaret är varken sämmre eller bättre
MadridistaN,
2008-12-03 00:07
Ämne: Ämne: Rätt ku....Anledningen till att Eto'o och Deco inte var med var pga att de avsiktigt drog på sig gula kort matchen före mötet mot Real, för att slippa visa sig i Madrid och klappa åt värsta rivalen. Om Eto'o hade haft lite lagkänsla hade han inte spottat laget i ansiktet och skitit i att hjälpa Barca ifrån att bli förnedrade åtminstone, trots El Pasillot och en titellös säsong. Det som jag tycker var/är ännu värre när han dagar feter gick ut och sa: Om Barca inte vinner en titel nästa år kommer jag att dra härifrån.

Kärleken/Stoltheten till sitt lag ska ju vara större/starkare än hatet till rivalen, eller hur? Speciellt när det gäller en spelare som spelar i laget, speciellt när det gäller spelare som Eto'o och lag som Barca.

Jag skulle aldrig vilj ha en liknande spelare i Real, aldrig.
Barcelona Criff
2008-12-03 00:00
Jag saknar det lite i Barcelonas spel idag, när Ronaldinho eller Messi kom löpande in mot straffområde och slog en passning till Eto som han skarvade vidare till dem igen så dem rann igenom. Jag vet inte hur många sådana mål dem gjorde 04 -06, men det var briljant!
Har sett det någon gång denna säsong, men Pep kanske inte tycker det är effektivt eller något?

Man ska väl egentligen inte klaga när spelet ser ut som det gör :P
Barcelona Rambla
2008-12-03 00:00
Ämne: Shi //

Om jag ska....
Om ett lag envisas med att ställa upp hela sitt lag på den nedre halvan av sin planhalva är det då det attackerande lagets fel att det blir handbollsfotboll? Kanske skulle man ta och lyfta upp några motståndare och bära bort dom till andra delar av planen så att det blir en annorlunda fotboll?

It takes two to tango.
Barcelona Jay-z
2008-12-02 23:46
Shi //

Om jag ska va ärlig så har ni en ganska stor chans att vinna. Om ni gör första målet och satsar på försvar så kan ni bidra till våran äkliga handbollsfotboll. För vi har fortfrande ett par tröga spelare som bara kan spela sid led när vi ligger under. Sen är de ju som att spela med en spelar mindre på plan när Henry har en dålig dag. Även Henrys bra dagar är dåliga hehe. Men gör vi första målet ser de inte ljust ut för er.

Men hade vi vart i 04-05 eller 05-06 formen hade vi kört över er utan tvekan. För då hade vi ett rakare spel ett mer rörligt spel. Alla sprang för varan kunde inte hitta 1 fel under dessa år.
Barcelona Rambla
2008-12-02 23:40
Shi:

Det är inte så konstigt att självförtroendet är sargat efter den inledningen av säsongen, så något finspel är inte heller att förvänta sig. Egentligen är det en prestation att ni faktiskt ligger med i toppen.

Det jag egentligen ville ha sagt var att det hade varit riktigt spännande och intressant att se en drabbning om båda lagen gått som tåget samtidigt. Toppform och bra spel från båda håll, det hade varit en kul match. Nu är risken stor att det blir som du beskrev scenariot.
Real Madrid Shi
2008-12-02 23:33
Rambla

Självförtroendet att bjuda upp till finspel från vår sida existerar förmodligen inte för tillfället. Men med den hawaiifotbollen som presterats från vår sida hittills så vet man aldrig vad som händer.

Jag ser personligen två scenarion. Ni vinner med flera mål och vi gör inget, typ 3-0.

Eller att vi tar en kämparseger med 1-0 samtidigt som ni missar massvis med chanser.
Annons: