/spanien/barcelona/forum/20422.aspx/spanien/barcelona/forum/20422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Celta Vigo CFC-God
2008-09-20 11:59
Criff//
"Om vi ska göra dina jämförningar från målvakt till anfallare så ser vi nog att Barcelonas lag är bättre på pappret. Eller du med ditt breda fotbollskunnande tycker annat?
"
När jag gör sådana uttalande så har jag fel. Men du anser nog att du givetvis har rätt? Du har fel min ovän. Chelsea är på pappret och PÅ plan bättre än er. Detta kommer chelsea givetvis backa upp med att krossa er i CL. Väl mött!!
Barcelona luis Enrique 21
2008-09-20 11:59
CFC
Gap poangmassigt ar lite tidigt att snacka om nu.
Kolla silket gap det var mellan united och chelsea forra sasongen innan chelsea gorde sin slutspurt och united spelade samre.
Barcelona Criff
2008-09-20 11:58
Jag tycker till och med Villareal har den 5 bästa truppen i ligan, både Sevilla & Atletico kommer framför dem enligt mig.
Sen att dem har en riktigt duktig tränare som får ut max utav varenda spelare samtidigt som hela laget är så taktiskt skickliga gör dem till ett bättre lag än många med bättre spelare för tillfället.
Men att säga att dem har en bättre trupp är fel.
Celta Vigo CFC-God
2008-09-20 11:56
Criff// Jag baserar det på morgondagens vinst för oss blå. De skiljer det sig nämligen ett stort gap mellan oss och united. D.v.s ett sådant stort gap real hade mot er förra säsongen. Vi alla vet hur det slutade...
2008-09-20 11:54
CFC
Kontrakt tjafs bidrar med problem i truppen minst lika mycket som att vissa i truppen festar för mycket.
2008-09-20 11:53
Villareal har det 4e basta laget i ligan. dom kom pa 2a plats i ligan vilket ar en helt annan femma.

Arrogans ar inte bra. Men att vara okunning är och inte inse det är just A r r o g a n s
Celta Vigo CFC-God
luis Enrique 21//Jadu det handlade inte om kontraktsskrivning. Vad jag vill minnas så var inte ronaldinhos lön långt ifrån lampard och terrys. Men vi är ju Chelsea. Fotbollsförstöraren. Det onda och ni det goda? Arrogans är fel!
Barcelona Criff
CFC-God, jaha, vad baserar du på att Chelsea kommer dra det längsta strået då?
Sitter du med din spåkula nu igen? Har det ens gått 3 matcher i ligan? Redan nu vet du att nu kommer vinna?
Snälla säg att du skäms över det du precis sa!

Jaha så du menar att Villareal har ett bättre lag än Barelona nu också?
Om vi ska göra dina jämförningar från målvakt till anfallare så ser vi nog att Barcelonas lag är bättre på pappret. Eller du med ditt breda fotbollskunnande tycker annat?

Vad är så speciellt med Chelseas trupp egentligen? Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Inter, Milan.... osv har väl minst lika bra trupp som Chelsea har?
Celta Vigo CFC-God
2008-09-20 11:51
El Culé// Jag håller med dig för en gångs skull. Ser du? Jag kan diskutera meningsfullt och du visar att du kan göra också göra det.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-20 11:50
Ämne: PILMÀ//Hur förklarar....CFC-God
Vad jag skrev denna regel för va främst att du försökte att inbilla dig om Deco´s situation om att han inte platsade Barças start-elvan.

Du sa istället att han kantades av andra problem utanför planen som gjorde att han inte presterade på plan.

Det är väl så sköter man sig inte utanför planen så tappar nånting spelmässigt som gör att du inte platsar i den klubb som du har kontrakt med.

Vad jag försöker säga är att Deco inte platsade helt enkelt före årets Barças start-evlan.

Annars det där som du skrev om( tack att vi inte har sådana som Ronaldinho i vårt lag, beskriver jag som ett avundsjukt inlägg.
Du menar väl ( att skulle vilja se Dinho i ditt käre lag Chelski)? vi är nog smarta föru förstå sådant.
Celta Vigo CFC-God
2008-09-20 11:47
Criff//United och Chelsea är dem två bästa klubbarna just nu. Men i dagsläget så ser det ut som Chelsea kommmer dra det längsta strået i år. Jepp. Real madrid är det bästa spanska laget men ni är inte ens tvåa: Villareal är har ett bättre lag än er också. Så att jämföra er med Chelsea trupp känns lite magstarkt. Håller ni med?
Vill minnas att det var problem med bade lampard och drogba. Bada handlade om pengar och slutade med att lampard blev den mest overbetalda spelaren i premier league.
Detta förklaras enkelt genom att chelseas spelare spelar bara for pengar. Lampard hade varit i inte om han inte fatt detta sinnessjuka kontraktet. Och det ar ju eran poster boy tillsammans med Terry. Detta hade aldrig hant med xavi, iniesta eller puyol.
Barcelona Criff
CFC-God, för ni har inga brasilianare i ert lag? Som är kända för att vilja festa en del.
För att ni inte har haft någon storhetsperiod där ni vunnit allt och sen att spelarna tappat motivationen efter?
Räcker det till anledning för att ni inte har samma problem?
Barcelona El Culé
2008-09-20 11:46
CFC:

Du har inte funderat på att det skiljer sig en aning mellan åldrarna. Iniesta är 24 år och har åtminstone 10 år framför sig som fotbollsspelare. Deco är idag 30 år och hade sitt stora genombrott i Porto när dom vann Champions League 2003/2004.
Deco var då drygt 26 år.

Du måste förstå att Barcelona har en lägre medelålder än Chelsea vilket också betyder att tiden talar för spelarna.
Barcelona Ciao-V
2008-09-20 11:44
Spinbad:
Precis. ignorera honom!
2008-09-20 11:44
CFC
Spelar inte så stor roll om han inesta var en banknotare for ett par sasonger sedan. Och Iniesta var mycket battre an deco forra aret som du ocksa hade vetat om du kollat pa fotboll. Sen att han aldrig anske kommer bli lika bra som deco anr han var bast ar en annan sak. Iniesta ar i allra hogsta grad en varlds spelare
Celta Vigo CFC-God
2008-09-20 11:42
PILMÀ//Hur förklarar du då att chelsea har grym sammanhållning och inte kantas av dessa problem som barca är kända för? (tack vare ronaldnho) Chelsea har inga sådana problem. Förklara.
Barcelona Criff
2008-09-20 11:41
CFC-God, skulle nog snarare säga att det är Manchester Uniteds period.
Jag vet inte riktigt vad ni har bevisat hittils förutom att ni varit 2an bakom Manchester United. Jag såg då inte ert lag vinna någon förra året?

Samtidigt som det är Real Madrids period i spanska ligan.

Ballack är 31 år gammal, Iniesta är 24 år. Konstigt om han satt på bänken för några år sedan?
Iniesta debuterade 2002 i Barcelonas A-lag, Ballack spelade från 1995 - 2002 i lag som Chemnitzer FC, FC Kaiserslautern och Bayer 04 Leverkusen. Innan han blev uppköpt utav Bayern Munchen. Konstigt om han inte var bänkvärmare när han spelade i lag som jag knappt hört talas om.
Celta Vigo CFC-God
2008-09-20 11:41
//El Culé: Ballack är en världspelare och otrolig respekterad fotbollspelare sedan många år tillbaks. Iniesta är/var en bänkvärmare för ett par säsonger sedan. Går liksom inte ens att jämföra. Deco däremot går att jämföra med Iniestaa. Där deco är betydligt bättre och det vet ni.
2008-09-20 11:38
Sorry dubeel post.
Ämne: Siempre Futbol// Dec....
CFC-God

Decos sista säsong i barcelona kantades tyvärr av andra problem utanför planen som gjorde att han inte presterade på plan.

Det ingår väl i spelet att proffsen som har kontrakt med klubben följer lagets regler,

En regel som Barça förmodligen har till skillnad från Chelski är, regel 1= skärpning innanför/utanför planen.
Celta Vigo CFC-God
Spinbad//Jag förstår att det är obekvämt att diskutera er överman i fotbollsammang. Men det är viktigt som sagt att diskutera. Ni har haft er period och nu är det våran. Acceptera detta så slutar jag.
Ser inte alls ut som att chelseas mittfalt ar battre pa papperet. Det får jag till och med mina chelsea fan kompisar att hålla med om. Skulle nog villa saga att iniesta ar lite bättre än lampard ocksa
Barcelona El Culé
2008-09-20 11:36
CFC:

Du drar dina slutsatser på ingenting. Det är rätt enkelt för mig också som Barcelona supporter att säga "Iniesta är bättre än Chelseas motsvarighet".

Du har inga konkreta exempel, vad är det som Ballack gör så mycket bättre än Xavi tillexempel.

Alla spelare är bättre eller sämre på vissa saker och det är så det fungerar. Ballack har bättre fysik än Xavi men det reducerar Xavi med tanke på sin bollkontroll osv. osv.

Lite för mycket supporter och lite skalle kanske?
Spinbad
2008-09-20 11:35
Varför argumenterar ni ens med CFC-God? Är det inte uppenbart för er att han är en idiot?
Och idioter bör man inte argumentera med, de drar ner en till deras nivå och vinner argumentet med mer erfarenhet.
Essien vs toure-essien
Mikel vs keita-keita
Joe cole vs messi- messi
ballack vs xavi- lika
Lampard vs iniesta-lika
Malouda vs hleb- hleb
Deco vs gudjohnsen-deco
Barcelona Ciao-V
Lägg av denna diskussion, CFC-God.
Gå och kör din nonsens i Chelseas forum.
Celta Vigo CFC-God
2008-09-20 11:34
Ciao-V//Jag tror du missuppfattar oss(Chelsea) Vi vill inte bli älskade av sådana som du. Vi lever av ert hat. Det sporras oss till att besegra er och alla=)
2008-09-20 11:33
Ämne: Criff//Jag förstår a....
CFC-God,
Arroganta Culés? lägg det bakom dig.

En annan sak är att du inbillar dig om att det är du som är den mest arroganta person som har besökt oss här i Lés Rambles. förmodligen lite överdrivet men ändå.

Som vin culé vän (El Culé)har redan nämnt, har du glömt om att Xavi har utsetts till Europa mästerskapets bästa spelare under 008 med bland annat då/nuvarande spelare från Chelski?

Rent fakt/historiskt mässigt är vi alltid det?
Vi köper inte spelare in eller ut utan vi fostrar de i ett ställe som heter La Masia som är världens bästa talangs fabrik med spelare som är fostrade där, bland annat Messi Fabregas Xavi Puyol Iniesta Bojan Valdes, ja du finns säker många stjärnor där ifrån eller framtidens blivande Ronaldinho.

Så försök och vara lite mera realistisk människa innan du påstår allt detta skit som du postar minut efter minut, käre vän.

Visca el Barça Y La Masia.
Barcelona Criff
2008-09-20 11:32
CFC-God, Jaha, vad intressant. Var i mitt inlägg skrev jag att Barcelona är bättre än Chelsea?
Jag skrev väl att formmässigt ser Chelsea bättre ut, men på spelarpappret ser det ganska likaktigt ut med världsstjärnor på varje plats.
Därefter skrev jag att vilka som är bäst avgörs nog på planen, då det är svårt att säga vilket lag som är bäst endast på hur dem spelar för tillfället, drog en parallel till förra året mot Manchester United då Barcelona spelade som krattor i ligan men ställde upp på dans med Manchester United i semifinalen i CL.
Därefter sa jag att vilket lag som är bäst avgörs på tillfälligheter och att lag oftast höjer sig i stora matcher.

Hur kan du få det här till att jag skrev att Barcelona är bättre har jag ingen aning om?

Är du säker på att du läste mitt inlägg?
Annons: