/spanien/barcelona/forum/20415.aspx/spanien/barcelona/forum/20415.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca_Barca
2008-12-20 22:10
det jag inte fattar är att madrid fans säger vi ägde matchen? 61 procent bollinnehav till valencia hela tiden och vika chanser villa fick fyfan.

vill ba lägga till att lag som valencia käkar vi upp på tre minuter:)
Barcelona Dedeffo
2008-12-20 22:09
Robben är för ojämn och han blir skadad varannan match.
Barcelona Mojito
2008-12-20 22:09
Valdebebas

Ironi är min starka sida, speciellt när det handlar om att kommentera inlägg från madristas om att Messi är hela laget etc.

Tror inte att någon här inne ansett Valdés som bättre än Casillas mer än nu under hösten då Barca varit på topp och real på dekis.

Men, som sat ironi, ja definitivt!
Alla spelare är mer eller mindre viktiga för ett fotbollslag - ingen kedja är starkare än sin svagaste länk.

Grattis till segern, en rättvis sådan också.
Kan dock poängtera att vi slog samma lag med 4-0.
Men då endast poängen räknas bryr du dig säkert inte om detta.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-12-20 22:08
Christián

ska svara på din fråga om -var jag var?
Jag var i Mejillones Chile i en strand där havet hade en temp på 20 g och solen värmer upp till 37 g.

Har ej sett spansk fotboll på över 7 v.
Barcelona Culéé
2008-12-20 22:06
Christián

Det som sker i puertan behöver vi inte culé bry oss om, dom verkar ha många drömmar där borta, bland annat att Robben är bättre än Messi.
2008-12-20 22:06
Dedeffo

Jag snackar alltid skit om Barca, det ligger i min natur, men vad gör det när Barca leder ligan, snack är inte olagligt, det så är ej tillåtet är nåt annat.

Dock har jag aldrig påstått det du säger, du vill ta nåt från luften, det är fel och fegt.

Men till ämnet!
Barcelona Culéé
2008-12-20 22:05
Valdebebas

Sa jag att domaren tänkte eller måste göra exakt samma domarbeslut som i El Clasico?
Jag har inte sagt att domaren har gjort något fel?
Det jag menade var att ifall den där tackligen skulle ha vart rött kort då borde väl era real spelare bli utvisade?

Visst, ja vet att du kommer skydda era spelare osv... men jag bryr mig inte, jag tycker vad jag vill och domarna i spanien borde avgå.
Svenska domarna hade haft mer värde där borta.
Barcelona Dedeffo
2008-12-20 22:03
valdebebas

Valdés är bättre just nu, men när Casillas är på topp så är han bättre.

Mr Baloo-Gonzalez

Vart har du varit? Var det inte du i början av säsongen som snackade skit om Barcelona, att de hade mutat domarna osv?
Christián
2008-12-20 22:02
Mr Baloo-Gonzalez

vart gömde du dig förra veckan efter El Clasíco

Valdebebas

det har också förekommit förloämpningar mot Messi i puertan, som att robben skulle vara lika bra
Real Madrid Valdebebas
2008-12-20 22:01
Mojito

Ironiskt att du säger det efter alla förolämpningar mot Casillas som haglat härinne, som att Valdes skulle vara bättre.
Barcelona Dedeffo
2008-12-20 22:01
Mr Baloo-Gonzalez.

Kom ihåg att det är långt till vanliga Real från vad man såg idag.
2008-12-20 21:59
Dedeffo

Vinsterna ska man ta vara på, att vara stolt över en resultat är att överdriva sig till nåt galet.
Vinna är bra för lagkänsla.
Real fansen är nog stolta över vinsten inte över 1-0.
Barcelona Mojito
2008-12-20 21:54
Till alla ´madristas som hävdar att Barca inte är något utan Messi skulle jag vilja säga samma sak om Real och Casillas i sådant fall.

Klart att både Real och Barca saknar sådana spelare när de inte kan medverka, men Barca är ju så klart bättre ;-)

Barcelona Walsing22
2008-12-20 21:53
Domarskandal
Barcelona Dedeffo
2008-12-20 21:52
1-0 till Real. Hade inte Marchena blivit utvisad hade det nog blivit mer spännande. Real fansen ska inte vara stolta över 1-0 vinsten för laget är fortfarande inte 100%.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-20 21:50
Eftersom Puertan är stängt så vill jag gratta Real fansen till vinsten ikväll (vet att dem är här inne lika ofta, om inte mer)

Grattis, ni gjorde även ligan lite mer intressant nu ;D.
Barcelona DM1982
2008-12-20 21:48
Ämne: DM1982 //

Minns d....Helt klart är Robben är bra spelare men han måste sluta filma så hårt. Tycker nog att Real Madrid är ett lag som ska stå över sådana dumheter.

Guti kan vara en av de sämsta avslutarna som jag har sett, han missar helt öppna lägen. Även om det tar emot att Real vinner så är det ju faktiskt bra för oss då Valencia, för tillfället, ligger närmare och hotar.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-20 21:47
Messi är Messias

Casillas i storform är världens bästa målvakt i särklass. Så det oroar oss alla...
Barcelona Messi är Messias
2008-12-20 21:45
Det oroar mig klart att Casillas börjar komma i bra form. Han höll på att rädda marängerna mot oss och i dagens match har han också räddat poäng.
Barca08
2008-12-20 21:38
är det någon som vet vem det där barnet är på bilden, som valdes håller om?
Gemini
2008-12-20 21:37
DM1982 //

Minns du semifinalen mellan Portugal och Holland i EM 2004 som dömdes av Anders Frisk?
Robben kastade sig gång på gång, men fick aldrig någon frispark, och varje gång blev han lika upprörd.
Har för mig att han efter matchen skyllde på att Anders Frisk ville hämnas eftersom Holland hade slagit ut Sverige på straffar i den tidigare omgången.

Robben är en riktigt bra fotbollsspelare i grunden, men han förstör det genom alla filmningar.
Barcelona Mojito
2008-12-20 21:36
Härlig fotbollsmatch, Real - Valencia!
Klart man måste gilla spansk fotboll!

Tänk om Real hade spelat lika öppet i förra omgången... ojojoj, ajajaj
Barca08
2008-12-20 21:28
äntligen :D
Barcelona DM1982
2008-12-20 21:28
Det är ett nytt Real Madrid vi ser. De spelar fult mot Messi och vill skada honom. Det är sådant som jag hoppades hade försvunnit för många år sedan men tyvärr har Ramos återinfört det i sitt nya lag. Sedan är Robben en av de större fuskarna i fotbollens historia, han filmade till sig ett gult kort som skickar ut en Valenciaspelare.

Har nog aldrig varit mer stolt över att heja på Barcelona när man ser hur andra storlag spelar.
Barca08
2008-12-20 21:27
messidinho //
hahah har hejat på barca hela mitt liv, du då? du bytte väl för några dagar sen, antar jag. jag har ändå inte real madrid tröjan bredvid mitt namn.

pajas
Canaletes
2008-12-20 21:26
skandal skandal en domar skandal
Barcelona Vampíro
Ämne: David Villa va osynl....Han var knappast osynlig under slutspelet. Han avgorde visserligen grusspelet med hattrick mot Ryssland och det sena vinstmålet mot Sverige men det betyder inte att han var usel i de andra matcherna som du verkar tro. Villa var väldigt delaktig i Spaniens EM-guld och han vann som sagt skytteligan. Om jag minns rätt så avgjorde han mot Madrid på Bernabeu ifjol.
Real Madrid Messidinho
Spärrad!
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-20 21:25
Hoppas Real vinner denna match. Det tror jag osså att dem gör..
Barcelona Mojito
2008-12-20 21:25
ojojoj, nu kan ju Cannavaro snacka om att ROBBEN ska stå på benen...
Petetiskt, men det är domarna i Spanien varje vecka...
Annons: