/spanien/barcelona/forum/20409.aspx/spanien/barcelona/forum/20409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BeautifulBarca
2008-09-24 23:13
Snälla var åtminstone ärliga mot er själva. Bojan gjorde inte ett bra jobb idag. Han gjorde riktigt dåligt ifrån sig idag. Felaktiga beslut, missade lägen, stoppade kontringchanser. Han har talang, men det är just det han är. Talang. Knappast en grym spelare än.

Den som gjorde ett bra jobb idag var däremot Etó'o. Är ganska nöjd med Alves insats också. Mittfältet med Iniesta, Xavi och Keita gjorde det bra också. Toré kan bättre.

Både Caceres och Marquez gjorde ett par tabbar idag. Puyol-Pique är en säkrare kombination. Skulle vilja se Puyol med Caceres. Marques behöver koncentrera sig. Kanske meditation på träningen. :)
Barcelona tribente_magico
2008-09-24 23:09
har nån, nån länk till målen?, missa matchen ikväll! skulle va riktigt schyst!
Barcelona FCBarçelona
2008-09-24 23:01
Det känns så jävla bra nu med 3poäng! Vi hade ett bra spel med stora ytor att arbeta på. Dani alves gjorde en undermatch. Messi var Messi mer kan man inte säga. Bojan gjorde ett bra jobb, synd att han missa friläget men det skottet efter han dribbla av 3 spelare var helt enkelt underbart, killen kommer bli en storspelare.

Det var dåligt av barca att släppa in 2 mål på 8 min. Frisparken var inte V.Valdes fel utan murens fel, bollarna ska inte kunna gå igenom så lätt.

Det var vad jag tyckte om matchen...
Barcelona Barcaist
2008-09-24 23:01
Vad hände mellan eto och pep??? blev eto arg när han blev utbytt, konstigt det brukar han inte bli. Hur tog pep reaktionen om det var något sådant??? Missade allt jobbade, hatar mitt jobb. Bojan är bra ge honom tid, förra säsongen satte han allt iår har han missat några chanser, då sågar folk honom. Vilka var bäst och vilka var sämst idag. Snälla svara annars kommer jag inte kunna sova. Skicka gärna länk om ni har också på målen eller nåt.
Barcelona barcadinho
2008-09-24 23:00
Men vad fanns det för alternativ istället för Bojan in? Vi hade 5 tänkta anfallare till mathcen och tre fick starta. Henry och Bojan satt på bänken. Sen ändrade matchbilden och Pep vill göra något. Henry kunde komma in men grabben var ju sjuk under helgen och kanske var inte riktigt pigg än. Så det fanns bara Bojan kvar och välja (Pedro var inte med till matchen). Vem skulle ni byta in istället?

Bojan är översattad eller inte? han är ju en bänk spelare som hoppar in här och där. Det är inte så att han får för mycket speltid och presterar dåligt. Han spelar ganska lite.

Jag satt och funderade en halvtimme nu hur jäkla vi släpper bort matcher ibland så enkelt. Hela laget blir plötsligt förlamade. Jag har inget svar för mig själv heller.
Det är kanske något psykologiskt. Spelarna tappar plötsligt fokus och koncentration. De tror kanske att matchen är klar när man leder 2-0. Pep Måste sitte med hela laget och visa de videofilmer från såna situationer. Visa alla hur de ser ut plötsligt när alla tappar fokus.
Sen ska han skälla och gnälla och förklara att man spelar 90 minuter. Vill man vila eller slappna av, då får man vänta tills matchen är slut. Sen kan var och en ta det lugnt. Det är ett psykologiskt problem eftersom motståndarna har lärt sig hur barca kan tappa kontroll. Motståndarna kan få hopp och luft till och med när de ligger ner med 0-2. De har lärt sig att det går och stressa barca i vilket fall, även på hemmaplan. Det är inte bra. Vi måste lära oss och döda matcher, så att motståndana tappar självförtroendet och inte tvärtom.
Barcelona Kim
2008-09-24 22:40
Nåon som fortfarande är av åsikten att Sportin Gijón faktiskt håller hög kvalitet? De är och kommer förbli ett bottenlag.
Barcelona luis Enrique 21
2008-09-24 22:28
Ämne: Luis enrique 21

J....
Gonzala
Jag misstankte att ngn skulle svaradet med tanke pa att jag sjalv tankte exakt samma sak nar jag skrev det.
Men det ar anda Milan vi pratar om och det ar fortfarande en av dom starkaste spelar trupperna i varlden. Atminstonde topp 6. Och Ronaldinho, seerdorf och kaka ar inga dussin lirare. Och aven om han inte spelade i Milan tycker jag anda att han ar battre an Bojan. Men det ar helt klart 2 av dom absolut basta av sin generation an sa lange.
Barcelona joninho__90
2008-09-24 22:23
ok tack for svar men om ni gar in och lagger in tex en hemma troja och gar in pa kundvagn sen. Det priset som star langst ner alltsa med frakt, ar det just de priset som galler eller ska ja betala momsen pa nagot satt senare? MVH
Barcelona Ciao-V
2008-09-24 22:21
Salcini:
Det där med rotationen och den fördel som den ger, håller jag med om. Man behöver ju naturligtvis spela även yngre spelare så att de kan få in rutinen. Men risken innebär också att man kan tappa poäng. Ingen bra om det blir så.
Jag tror och hoppas på att Pep vet vad han gör. Hoppas också att han justerar saker i efterhand innan det är försent.
Barcelona Saman.
2008-09-24 22:20
Moms var det ja, glömde bort det rätta ordet för det xD
Barcelona Klint
2008-09-24 22:19
Ämne: Tja! Behover hjalp m....
VAT=Moms
Barcelona Saman.
2008-09-24 22:19
VAT är moms. Ex VAT menas att priserna står utan moms.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-09-24 22:18
Luis enrique 21

Ja men kolla vilka spelare de har..
Inzaghi :O Lever han fortfarande?
Boriello, helt okänd(för mig) tills Milan hyppa upp honom(mål idag)
Sheva, enda bra typ och han sitter på bänken.

Så såklart de avgudar Pato, även fast jag inte skulle ha något emot att ha honom sittandes bredvid Guddy och grabbarna på Barcas bänk :D
Barcelona joninho__90
2008-09-24 22:18
Tja! Behover hjalp med fcbarcelona shopen. Nar ja gar in och bestaller nanting sa star det ex VAT bredvid och allting ar billigare an vanligt. Nagon som vet vad ex VAT star for? Fick ett mail fran barcelona.cat dar de stod att de 25 procent pa allting. kan det vara de som ex vat star for? MVH
Barcelona Hetfield
2008-09-24 22:17
Synd om Ronaldinho, snubben får inte ens spela...

Den magikern har blivit ett skämt nu, om han hade satsat på att träna istället föratt göra en massa reklam ( FIFA, NIKE, PEPSI) så hade det varit annorlunda nu
Barcelona _FCB_
2008-09-24 22:17

J.Gamper

Håller med dig. Jag tycker att vi släpper in billiga och onödiga mål hela tiden.
Hoppas att Alves kommer i form snart, det skulle betyda mycket för laget. han skulle kunna ta alla frisparkar faktiskt, i Sevilla var han grym. Keita måste också komma i gång, han bör skjuta lång bollar eftersom Keita har grym skott.
Jag är ingen expert men det är min teori =)
Barcelona Saman.
2008-09-24 22:16
luis Enrique 21

Trodde Ronaldinho var det :D
Barcelona Qanii
2008-09-24 22:15
Alla har rätt till sina åsikter och alla har inte samma åsikter! Men hacka inte på Messi(AH. Han tycker bojan är överskattad fine thats it. En anna tycker inte att bojan är det fine thats it. Men hur kan du kalla dig barca fan för att du tycker bojan är överskattad?komigen nu själv tycker jag inte guddy är en spec bra spelare men jag hejar och stöttar honom och hoppas att han ska lyckas i laget. Men de är mina åsikter!
2008-09-24 22:14
Tveksam till om han ar battre an Pato. Men han maste fa spela för att utvecklas. Pato spelar i startelvan i Milan och raknas som deras stora fralsare.
Barcelona Salcini
2008-09-24 22:14
Ciao-V

En av fördelare med Guardiola gentemot sin föregångare. Nu har vi en tränare som vågar ta risker och försöker variera spelartyperna på planen. Allt för att det ska bli svårare att banda en match och sen läsa sönder Barca totalt(det blir svårare, det betyder inte att det inte går). Men som sagt, friskt vågat Pep, vi måste få rotation även i backlinjen. Nu saknar jag bara att Sylvinho får chansen.
Barcelona J.Gamper
2008-09-24 22:13
Lite både och kändes de som. Ibland dök Messi upp på vänster kanten men oftast var han centralt på mitten.

Aså angående senaste matcherna... Visst har vi fortfarande problem med försvars spelet o allt.. men som tur har spelarna varit effektiva och haft lite tur med målen. Det känns som om spelarna försöker dra ned på tempot och helt enkelt hålla resultatet... Men de misslyckas ju grovt i den uppgiften. Kan knappt försvara sig o släpper in enkla mål, hellre att man går för fler mål då och håller pressen.
Barcelona _FCB_
2008-09-24 22:11
Jag gillar Bojan, han har speeden, tekniken och extrem målfarlig men han är ung och har hela livet framför sig.
Han är bättre än Pato och Barotteli el hur det stavas.
2008-09-24 22:09
Även om vissa tycker att Bojan är överskattad så är jag otroligt lättad att Pep slänger in honom. Jag bärjade bli rädd att han började föredra Pedrp.
Barcelona Hetfield
2008-09-24 22:09
Gonzalez_Barca

Ingen säger att Bojan är dålig, jag tycker att han kan bli världens bästa striker om ett par år, men JUST NU så är han inte bättre än Pato, Ballotelli, det är vad jag tycker iaf :)
Barcelona _FCB_
2008-09-24 22:08
Kim

Messi(AH) verkar vara 10år gammal, ingen idé att starta ett diskussion med honom/henne!
Messi(AH) hur kan du kalla dig Barca fan när du skriver att Bojan är överskattat?
Han är en av världens största och kompletta talanger.
Barcelona Gonzalez_Barca
Såg inte matchen idag men undrar en sak.. Spelade Messi och Etoo på sina vanliga positioner eller blev det som mot Sporting de Gijon, alltså Messi centralt och Etoo på högerkanten?
Barcelona Criff
Sen den här diskussionen med Bojan är rätt löjlig, klart att han som 18 åring har nerver. Första hemma matchen för Bojan detta året och han får ett friläge, det är ju redan fördömt att missa.

Såg ingen istället när han drog 3 spelare och avlossade ett hästskott mot mål, som målvakten hade problem med?

Hur många chanser har inte Eto missat senaste tiden? Eller varför inte Messi?

Lägg ner för fan!
Barcelona Remi
2008-09-24 22:07
Vad ska man säga. Det blev en nagelbitare i sista stund. Det skulle inte behövas om försvaret var så ostabilt. Jag är nöjd med vinsten, men inte hur försvaret agerade. Jag saknade även kreativitet, ibland så blir det bara stillstående och alla blir bolltittare. Vi får hoppas att det blir bättre nästa match
Barcelona Messi#10
2008-09-24 22:06
men barcas anfalls trio kommer vara riktigt farliga i år.

iniesta etoo messi

messi brukar oftast vika in och alves gå upp så det oftast ser ut så här vi anfallsspel.

----------etoo---messi--------
iniesta-------xavi-------alves
Barcelona Ciao-V
2008-09-24 22:06
Varför vilade han egentligen Puyol?
Han tog risk där när han vila Puyol, tycker jag.
Annons: