/spanien/barcelona/forum/204.aspx/spanien/barcelona/forum/204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-03-12 08:09
Deportivo saknar Andone pga 5 kort, deras bästa anfallare ?
Guilherme, Mosquera, Kakuta och Moreno också missar matchen enligt flashscore. Okänt för mig om dessa är ordinarie dock.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-12 04:47
Kan inte fatta det än. All fotboll känns så ointressant nu. Har inte ens tänk på att vi spelar imorgon. Känns som att fotbollen tog slut i Onsdags. Är säker på att denna säsong kommer sluta bra. Vi kommer aldrig ge upp i en match. Detta kommer bli så viktigt mentalt. Våra spelare och motståndarna kommer nu förstå vad vi är kapabla till när vi ligger under. Vinst imorgon 0-4. Messi 2. Suarez 1. Denis 1
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-12 03:16
[QUOTE=Dûssel]Du skriver alltså "neys" var de verkligen så jobbigt att inte skriva hela efternamnet när du ändå var påväg ?.. jisses. [/QUOTE] Ja riktigt jobbigt. Förlåt om jag förstörde ditt liv.
Barcelona Dûssel
2017-03-12 02:56
@El Pistolero #9:

Du skriver alltså "neys" var de verkligen så jobbigt att inte skriva hela efternamnet när du ändå var påväg ?.. jisses.
Barcelona Nemesis 10
2017-03-12 02:19
Har kollat på Robertos mål ett antal gånger och märkte en liten detalj när Neymar ska slå det avgörande inlägget.
Som vi alla vet var Neymar otroligt kylig där, kan inte nämna någon annan spelare som hade skottfintat med sin starka fot för slå det perfekta inlägget med sin svaga fot i ett sånt pressat läge.

Men det jag la märke till och undrar ifall det var meningen eller inte är att precis när Neymar skottfintar med sin höger så droppar PSG i straffområdet,
tror ni att Neymar fintar hela PSG men meningen? För precis när han har gjort skottfinten så börjar PSG spelarna att gå upp med laget igen och när dom är på väg upp så kommer inlägget och ingen från PSG hinner droppa igen för att ta markeringar och där kommer Roberto helt fri och trycker dit den.

Innan tänkte jag bara att han skottfintade för att han blev pressad av en PSG spelare, men han kanske tänkte längre än så? Han kan ju trots allt slå inlägget med sin höger direkt även fast han blev lite pressad men då hade PSG enkelt kunna rensa den bollen för att dom var beredda på det.

Det är ju såna små detaljer som skiljer grymma spelare från världsklass spelare. Tänkte Neymar att PSG kommer missa markeringarna om han lurar dom att droppa ner med en skottfint några sekunder innan han slår inlägget med vänstern? Vilket geni drag i såna fall!
Vill inte byta samtalsämne eller nåt, utan gillar bara att diskutera just detaljer som blir avgörande.
2017-03-12 02:12
Neymar has missed a game around March 11th (his sister's birthday) for 3 straight years: 2014/15, 2015/16 (yellow card suspended) [as] Verkar som att det inte rör sig om någon skada, utan bara att han ska fira sin syrras födelsedag. Står säkert i hans kontrakt.
2017-03-12 01:17
Någon med bra info kring Neys skada? Bara liten skadekänning eller blir han borta en längre tid och i så fall hur länge?
Barcelona Junta Dimision
2017-03-12 01:09
Di Maria-situationen i en bättre vinkel, han verkar redan ha skjutit skottet innan kontakten med Mascherano.
Barcelona Reymar
2017-03-12 00:37
Angående matchen imorgon så har man knappt ens tänkt på den. Det har gått ett par dagar men jag kan fortfarande inte sluta tänka på matchen i onsdags, euforin och glädjen har jag aldrig tidigare upplevt och kommer förmodligen aldrig uppleva igen. Att få ha upplevt en sådan match där jag kände all form av olika känslor är fan bättre än titlar.
Barcelona Stright outa Barca
2017-03-11 23:58
Anledning till att madrid fansen och några andra fans är sura och skyller vår historiska vinst på domaren är enkelt. 1. Efter 0-4 förlusten i första matchen så var 99,9% av de säkra på att vi skulle rycka och sen nu när vi vände det kan de inte riktigt acceptera det, de var mentalt inställda på att efter marchen gå ut och fira och håna oss och det blev svårt för de efter resultat och de visste inte vart de skulle ta vägen liksom. 2 Tänk er vilken skräck det sätter en sån resultat på de andra lagen i champions league. jag menar ingen av de lagen kan vara säker på en vinst med 1-0 eller 4-0 när man vet att returen spelas i Camp Nou. Jag är 100% säker på att alla lag som är kvar vill undvika möta oss.
Barcelona Legend Carles Puyol
2017-03-11 23:45
Ingen Neymar imorgon suck. Men killen behöver vila, han har känningar så Lucho har valt att vila honom helt. Bra utav Lucho att vila Neymar. Mot 3 poäng imorgon. Vi får inte underskatta Deportivo.
Barcelona Katalano
2017-03-11 23:37
Jag instämmer med Xaviesta. Håller Sevilla högt över både Chelsea och City i Europaspelet. I år håller Sevilla högre nivå än Athletico också. Att påstå något annt till fördel för Engelska lagen är att man blir förblindad av den engelska ligans generellt lägre nivå. Det är åtminstone den enda förklaring jag kan hitta.
Barcelona Xaviesta
2017-03-11 23:26
Att Sevilla skulle vara en drömlottning för dom övriga lagen i CL är bara kvalificerat skitsnack. Sevilla ligger på 57 inspelade poäng, 27 omgångar in i en liga som huserar FC Barcelona och Real Madrid. Med 27 poäng hade dom för närvarande legat på andra plats i PL och på tredje plats i Serie A, hypothetically speaking. Dom behöver absolut inte be om ursäkt för sina insatser i år - tvärtom. Dom har spelat en helt fantastisk fotboll i år och jag hoppas och tror att dom kan ta sig långt just i år. Vi snackar ändå om ett lag som vunnit Europa League TRE år i rad. Dom vann den även två år i rad, 06 och 07. Det visar vilket starkt psyke dom har och vilken vinnarkultur den klubben har när det kommer till cupspel. På vilket sätt har Chelsea gjort sig förtjänta av en plats i finrummet i år? Med sitt stundtals rent patetiska spel i fjol och med en Hazard som var helt under isen säsongen igenom? Du har ingen rätt att byta ut Sevilla mot Chelsea oavsett hur bra dom blåa har spelat den här säsongen. Den biljetten kan dom få kvittera ut först till hösten. Den här CL-våren tillhör Sevilla, dessa lag sinsemellan.
Barcelona Soko
2017-03-11 23:05
Sevilla tappar formen och halkar . Vinner vi imorgon är de hela 6 poäng bakom oss och med tanken på deras svåra schema kvar kan jag lugnt konstatera att de är ingen hot om liga guldet. Sevilla verkar ha tappat luften helt. De är nu inte ens stora favoriter att klara av Leicester. Nästa vecka har de bortamatch mot Atletico och är plötsligt närmare att tappa tredje plats än vinna ligan.
Barcelona Ribohn Fan
2017-03-11 22:58
Ja! Tillbaks till verkligheten igen i morgon. Hoppas dem kan stutsa tillbaks till Celta matchen, som är den klart spelmässigt bästa matchen denna säsong. Men det blir nog svårt utan Neymar. Vi kommer att sakna honom som uppspelspunkt, framspelningarna och ständiga hotet mot motståndarnas backlinje. Kan inte förstå varför inte Lucho vill spela våran traditionella 4-3-3 längre. Högt framskjuten backlinje, ytterbackar högt upp och mittbackar som trycker motståndarna framåt( så som mot PSG). Tre centralt kompakta innermittfältare och Neymar och Messi ytterforward. Kan det vara så att det är Messis vilja som styr.
Barcelona Cule4life
2017-03-11 22:08
Visst det är i princip bara grymma lag i kvarten. Men ett lag som fattas föt att vara komplett. Conte med sitt Chelsea. Dom känns tunga och organiserade i år.

Barca
Real
Atlético
Juve
Munchen
Dortmund
City
Chelsea

Byter ut tyvärr Sevilla som faktiskt inte håller hela vägen. Att få Sevilla lr till viss del Dortmund i kvarten för resten av lagen måste anses som en bra lottning.
Barcelona FCB_Messi
2017-03-11 21:50
Jag vill inget annat än att möta real !! 1. För att tvåla dit dom en gång för alla och täppa till deras stora käft. 2. Dom ska fan inte vinna CL utan att ha slagit ut oss. Det räcker med den "lätta" vägen . När dom väl har slagit ut oss, så skiter jag i om dom möter Malmö eller Eibar i finalen. 3. Det kommer utan tvekan vara världens största match genom tiderna , så länge dom inte möts i en final då. 4. Vi kommer möta dom 3 gånger på väldigt kort tid, hade varit skönt att spela ut dom från två titlar.
Barcelona Soko
2017-03-11 21:41
Av de lag som kommer att spela kvartsfinal i CL, alltså om favoriterna håller nästa vecka så kommer det att bli 4 spanska lag och Bayern, Dortmund, Juve och City. Som tidigare sagt inga svaga lag. Därför önskar jag att vi möter Dortmund av två anledningar. Den första är att vi aldrig möt Dortmund så vit jag minns. Spanska lag möter vi konstant och vi har även spelat mot Juve Bayern och City så det skulle bli tråkigt att möta de igen. En annan anledning trots att Dortmund har bra pressspel är det ett lag som spelar ganska organiserat, saknar balans, är mycket sårbara i defensiven och är erkänt dåligt bortalag. Deras spel skulle passa oss som handen i handsken.
Jag kommer att hålla tummarna på Dortmund.
Barcelona koeman92
2017-03-11 21:19
@Barclasico:

Kan någon översätta vad de sjunger?
Barcelona Iniesta70.
2017-03-11 21:15
Kröjjff Härligt att ha dig tillbaka! Du börjar med en väckarklocka för att väcka oss ur berusningen av onsdagens bragd och den brutala sanningen är ju att du har rätt. Nix, Tiki-takan lyste med sin frånvaro, likaså totalfotbollen, det fanns heller inte mycket av kombinationsspel. Så är det. Jag skrev i ett inlägg för några dagar sedan att: "Man får skita ner knäna och kavla fram karaktären" typ, nåt sånt. Förhoppningar om att vi skulle avsluta säsongen med nån form av " klapp-klapp" lir och få till ett homogent mittfältsspel har jag lagt åt sidan för längesedan. Det vi vann matchen på, och det här är sett från mitt perspektiv, var intensiteten, glöden i ögonen och ett jävlarinamma kryddat med individuell skicklighet och att vargflocken jagade tillsammans! Att vi hade både tur och att marginalerna var på vår sida spelar självklart roll, man gör inte en sån här vändning annars, så är det , allt måste gå vår väg. Och att PSG hade en kvartsfinal att förlorar. Dom var ju redan klara. Bonusarna hade säkerligen redan träffat spelarnas konto! Rädslan att förlora nåt man redan har kan paralysera även den bäste. Sen att matchen artade sig som den gjorde, Cavanis mål, vi blev begravda ännu en gång, återuppståndelsen, egna produkten, ifrågasatta, dödsförklarade Roberto kickar liv i Barca igen, gav oss hopp. All frustration vi känt under säsongen släppte i ett euforiskt primalskrik! Vi lever!!! Att vi kommer få,igång nån form av totalfotboll eller ett sjungande mittfält sista månaderna är obefintlig. Så jag tar det lilla jag kan få av spelet från "back in the days" och då är det betydligt lättare för Lucho att aktivera intensiteten, presspelet, speciellt när en börda tycks ha lyft från spelarnas axlar att han lämnar efter säsongen. Jag har svingat vilt för Roberto, för mig är han "hoppet" för ett fortsatt Barca som jag kommer hålla varmt om hjärtat. Fantastisk vändning! La Masia levererar! Presspel a la Pep! MSN! Totalfotboll? Nix. Känslomässig Tiki-Taka? Yes! Kul att du är tillbaka:)
Barcelona Barclasico
2017-03-11 19:43
Hur jävla vackert är inte det här? GÅSHUD!
Barcelona Nemesis 10
2017-03-11 18:48
@Junta Dimision:
Hmm har aldrig sett situationen från den vinkeln, såg ett annat klipp där man ser att Suarez tydligt blir träffad i vaden av ett knä så kontakt är det ju definitivt. Som jag sa innan så ska man göra en riktig analys innan man spyr ut massa skit som Lagerbäck och Niva gjorde. På det klippet du länkade så ser man ju att Suarez håller på laddar för att dra till med sin höger fot på volley. Man ser att precis när Suarez korrigerar sin kropp för att dra till med högern så kommer Marquinhos med sitt knä vilket gör det väldigt svårt för Suarez att fullfölja sitt avslutsförsök. Sen kommer han också in med armen mot halsen vilket gör det lättare för domaren att blåsa straff. Från den vinkeln ser det ju ut som straff för mig iallafall, det är nästan samma vinkel som straffområdes domaren ser från. Enligt AS så tyckte det tyska fotbollsförbundet att det fanns skäl att blåsa straff för Suarez i det läget, jag håller med dom att det gör det! Det är en 50/50 situation där alla kommer tycka olika men jag önskar verkligen att Lagerbäck och Niva hade sett dessa bilder innan dom försökte svartmåla hela våran klubb. Edit: Har kollat en del gånger nu och Marquinhos smäller ju sin arm mot Suarez hals innan han träffar Suarez ben med knät, han gör ju det endast för att störa Suarez vilket inte var så smart av honom. Armen får inte vara där i såna situationer...
Barcelona Barcelonistas
2017-03-11 18:47
Junta Dimision - det ser ut som att Suarez faller väldigt lätt men vad som är viktigt att komma ihåg är att när man är i den farten som Suarez är i så räcker en liten touch för att man ska falla.

Kontakten fanns där även PSG spelarens ben toucha Suarez.
Barcelona Junta Dimision
2017-03-11 18:19
Kanske ändå var straff på Suarez?
Barcelona messiooooxavii
2017-03-11 18:04
vad är det jag läser här att vi inte var bra mot psg

Vi var inte bra vi för jävla bra, vi lät inte psg spelarna andas en sekund.

Vi var som djur
Vi var outtröttliga
Vi gjorde 6 mål

Psg fick ihop 1 passning på 10 minuter och folk säger att vi inte var bra

VAd är det man behöver komma in här och läsa
2017-03-11 17:46
Min elva imorn: 3-3-1-3 MAtS Masche-Piqué-Umtiti Roberto-Busquets-Iniesta Messi Denis-Suarez-Arda
2017-03-11 17:27
Neymar o Rafinha skadade o missar matchen imorn mot Deportivo. Tråkigt.
Barcelona LennyRomario
2017-03-11 17:26
Kröjff

Håller med dig. Det var inte en fantastisk match, det var ett fantastiskt resultat.

Som du säger, redan Strömberg var tydlig med att Barcelona inte skapade särskilt mycket. På övertiden vann desperationen mot rädslan.

Vändningen i sig var ju fantastiskt, den största någonsin. Men att på grund av resultatet få det till att det var ett fantastiskt Barcelona, ett magiskt Barcelona. Nej, det är ju att lura sig själv.

Men sanningen är att jag inte trodde det var någon som tyckte det, jag tänkte att alla bara kände eufori över en fantastisk, obegriplig, oförklarlig vändning. Ungefär samma känsla jag tänker mig att Uniteds fans hade när de vann CL-finalen mot Bayern på övertid. Helt annan matchbild, men samma känsla av "Hur i helvete gick det här till?". Man har inte en jävla aning, men känslorna bubblar.
Barcelona Nemesis 10
2017-03-11 17:23
El Pistolero #9

Det jag blev mest imponerad av gällande Lucho är att han verkligen trodde att på att vi skulle lyckas. Allting började med Luchos inställning direkt efter chock förlusten i Paris.
All träning och taktik förberedelser efter matchen i Paris gick ut på att hitta ett sätt att göra 6 mål utan att släppa in för många mål.
Jag satt själv och tänkte innan retur matchen att våra två senaste resultat i ligan var 5-0 och 6-1, två vinster som hade räckt mot PSG för att gå vidare.
Det var just den tanken innan avspark som gav mig en konstig känsla av att vi kommer lyckas!
Jag bad sedan till Gud innan matchen sparkades igång och jag hade känslan av att vad som en händer så kommer vi på något sett att ta oss vidare med hjälp av den tro Lucho, spelarna och alla fans har på den här klubben, och resten är historia :)

Sättet vi vann på och den inställningen vi hade påminner mig mycket om hur Lucho va som spelare, ge ditt allt och ge aldrig upp!

Lucho ska verkligen ha stor cred för att vi lyckades med det som ansågs vara omöjligt. Han förtjänar verkligen att avsluta hos oss på topp.
Hoppas verkligen spelarna krigar för Lucho nu ända in i det sista!
2017-03-11 17:06
Kröjff Nog för att jag kritierat Lucho det grövsta här men matchen mot PSG var bland det bästa jag sett ett lag pressa. Intensiteten med publiken i ryggen var fantastiskt att se på. Verratti sa att dom försökte spela i första halvlek men det var omöjligt, dom sjönk ner till straffområdet pga Barças press. Emery manna på sina spelare att flytta upp laget o såg frustrerad ut men det gick inte. Emery plocka bort Messi ur matchen på ett utmärkt sätt. Även när PSG försvara lågt så gjorde man det riktigt bra. MYCKET bättre än RM när vi vann med 5-0 o 2-6. PSG helt enkelt en annan nivå i försvarsspel än RM när vi vann med 5-0, 2-6 och 0-4. cred till Lucho som bytt formation till 3-3-1-3 och har placerat mittfältarna närmare varandra.
Annons: