/spanien/barcelona/forum/20393.aspx/spanien/barcelona/forum/20393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DaniAlves
2008-12-07 13:54
härligt att alla viktiga spelarna vilar i matchen, någon som vet om jeffren fortfarande är skadad eller om han får chansen mot shakhtar?
Barcelona Para Siempre
2008-12-07 13:54
Nian!

Nejdå, du räknar helt rätt=) om Real förlorar mot sevilla så är det 9poäng upp till Barca. Förlorar Real mot Barca nästa helg så är det hela 12poäng!
Barcelona Para Siempre
2008-12-07 13:52
Criff

Har lagt en hudring på Sevilla, Kanoute trivs bäst själv där uppe dock har han lovat att Schuster inte lär ha kvar jobbet efter helgen=)
Villarreal Assyriska FF
2008-12-07 13:51
Vill bara tacka och hylla Barca för den fantastiska, underbara och fartfyllda fotboll man återigen presterar. Det är en fröjd att skåda detta lag och Leo Messi är gudabenådad. Härligt oxå att gamle gode Titi Henry hängde tre igår och nu hoppas jag att världens för tillfället bästa lag piskar Madrid på min födelsedag!

(Håller inte på Villarreal, men den gula tröjan sticker ut den rödblå mängden på detta forum ;))
Barcelona Nian!
2008-12-07 13:50
Kul att Henry gjorde 3 mål. Det första målet fick man Arsenal vibbar från, dom andra två är väl mer mål där det verkligen ska vara mål. Lite mer enkla. Fast fina.

Men starkt iallafall. Tror Real kommer tappa poäng mot Sevilla.

Tänk om Real förlorar mot Sevilla, och förlorar mot Barca. Vad är det då? 12poäng försprång?

Eller räknar jag fel?
Barcelona el Flaco
2008-12-07 13:42
Dani Alves, Carles Puyol, Rafa Márquez, Touré Yaya, Lionel Messi, Xavi Hernández, Thierry Henry och Víctor Valdés kommer inte delta i den betydelselösa matchen mot Shakhtar Donetsk på tisdag.

I träningspasset imorse deltog även 4 'canteranos', Botía, Vázquez, Abraham och Torres som med största sannolikhet kommer bli uttagna i Champions League matchen.
Barcelona Etoo_the toominator
2008-12-07 13:41
Dani//
Ja det är precis det jag menar! Henry gjorde mest mål (19 stycken) å kom tvåa i den interna assistligan (med 9 pass mot messis 10) i barca förra säsongen. Från en position hen ej gillar. Nu starta han en match från den position han helst vill starta i och vips gör han 3 mål. Och visar upp arsenal spel. Vet ej va du har för personliga målsättningar från en startspelare i barca. Men personligen tycker jag henry mer en väll lever upp till mina. En världsspelare!
Barcelona Criff
2008-12-07 13:41
Är det någon som slängt in en slant på Sevilla ikväll?
Funderar på att göra det, men att Fabiano är borta stör mig lite. Kanoute har heller inte sett riktigt het ut, som t.ex med ribbträffen mot oss.
Vad säger ni?

Culéé, Han har precis kommit tillbaks från en lång skada.
Barcelona Para Siempre
2008-12-07 13:40
Dani,

Man vågar inte räkna bort dom, Real Madrid är Real madrid!
Barcelona Dani
2008-12-07 13:37
Para Siempre,

Det enda som talar för dem är väl i så fall att allt talar emot dem... Det och att jag tippat på blaugranaseger.

Händer ju rätt ofta att jättefavoriter vilker ned sig i den här typen av matcher. Men jag har ändå svårt att se Real ta med sig nån poäng mot Peps maskin.
Barcelona Para Siempre
2008-12-07 13:31
Notera att Sergio Ramos, Marcelo och Van der vaart är ett gult kort ifrån att missa El Clasico, talar något för Real Madrid?
Barcelona Dani
2008-12-07 13:24
Ämne: Till alla er som dis....Den enda som är ägd i sammanhanget är Henry. Av Barcelona...

Du menar alltså att all negativ kritik i 1,5 år varit obefogat för tre mål igår? Förvisso har han kommit igång den här säsongen, men fram till igår hade han inte motsvarat åtminstone mina förväntningar.

Samma sak förra säsongen med Deco och Dinho som ingen fick kritisera med hänvisning till säsongerna innan... Kan vi få slippa sån argumentation?

Sen tycker jag det är aningen lustigt, som någon skrev lite längre ned, att Henry gör Bojan till en världsklasspelare. Känns lite som att tränare, övriga spelare har en del med saken att göra. Kanske hans enorma talang och inställning inverkar en smula också?
Barcelona Mojito
2008-12-07 13:19
Noterar att Marques höjer sig flera snäpp när han får trygghet i form av Puyol bredvid sig i stället för Pique.
Hoppas Pep inte roterar mer på denna fronten mot motstånd av klass.

Messi lär vila mot Shaktar, han kommer vara supermotiverad och sugen mot Real.

Bäva månde Marcelo...
Barcelona Culéé
2008-12-07 13:15
Nån som vet vad som har hänt med Villarreals målfarliga turk, Nihat?

Har jag missat något eller?
Barcelona el Flaco
2008-12-07 13:14
Ämne: Ämne: Aguero ....
Håller med, har svårt att se Kun lämna Atleti i sommras. Är inte heller säkert om hans spelsätt hade passat hos oss.
Barcelona Dizzy
2008-12-07 13:13
Aguero är inte klar för Barca för en det står på Barcelonas hemsida. Tro inte på sånt skit:)
Barcelona LaBarca
2008-12-07 13:11
FCB Mes que un club

titta länktips.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-07 13:08
Ämne: Aguero Klaar??? :O....
Det spekuleras i argentinsk media om att Agüero är klar för Barca, något jag har svårt att tro att han är.

Han har själv sakt att han vill stanna i Atletico och ser ingen anledning till att flytta.
Barcelona FCB Més que un club
2008-12-07 13:08
Skulle vara snällt med en länk till matchen! Please, help me!
Barcelona LaBarca
2008-12-07 13:06
Aguero Klaar??? :O
Barcelona Etoo_the toominator
2008-12-07 13:01
Till alla er som dissat Henry här inne vill jag bara säga. Ägda!!!!!!!!!!! Nu fick han börja som anfallare i mitten precis som han har efterspråkat. och se på resultatet. Gud så härligt. Härligt att vi har en likvärdig ersättare till Etoo längst fram. Men iof som barca spelar nu kan en chimpans med all sanolikhet spela längst fram och dominera. Visca barca!
Barcelona MQUC
2008-12-07 12:53
Håller helt med Tompa, inför El Clasicó så spelar form och tidigare matcher mindre roll, kan sluta hur som helst helt enkelt.

JAG//

Chansen finns att du får tag i en plåt utanför men då får du räkna med att använda guldbyxorna :) iofs skulle jag inte tänka så mycket på priset ifall jag fick chansen att komma in på matchernas match.
Mr lembit
2008-12-07 12:52
Aguero!!! Se länk
Barcelona Tompa
2008-12-07 12:27
Man ska aldrig stirra sig blind på formkurvor inför El Clasicó matcher, marängerna kommer säkert att höja sig rejält jämfört med förra veckans debacle mot Getafe. Nu tror jag inte underskattning blir något problem inför marängmötet men Real är ändå Real, man får aldrig räkna ut dem i förhand.

Men oavsett om Real Madrid kmmer heltaggade har jag ändå väldigt svårt och se att de ska kunna rubba Barca i nuvarande form och spelarna borde dessutom var rejält revanschsugna efter förnedringen i senaste El Clasicó matchen.
Barcelona JAG
2008-12-07 12:26
Hur stor är chansen att köpa El classico biljetter svart på plats? Någon med erfarenhet?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-12-07 12:05
Helt nyvaken råkar man komma ut tipp knappen :/, tror det blir 2-0 i en spännande tillställning.

Lagmaskinen rullar på och inte bara 1 spelare brilljerar utan alla lagdelarna gör det. Bådar gott det här.

Barca är som duracell kaninen, ger sig aldrig,kör på grindar ner all motstånd som kommer i vägen.

=)
Barcelona El_Duderino
2008-12-07 12:03
barca löver: Se länktips, matchen hittar du under "Partidos en descarga". Du måste dock registrera dig först.

EDIT: Ta bort h-et innan www, skrev fel.
MessssiiTheOne!
2008-12-07 11:57
Ämne: Bara jag som är impo....

Jag håller meddig utan tvekan, Abidal gjorde en bra comeback :)
Barcelona Dedeffo
2008-12-07 11:42
Hela Valencia hade i princip inget att sätta till westin :).
Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-07 11:36
Bara jag som är imponerad av Abidals insats igår? Killen var vårt svarta får under hela förra säsongen, han har varit skadad i flera veckor och kommer tillbaka i en toppmatch och har show på kanten. Joaquín hade inte mycket att sätta till.
Annons: