/spanien/barcelona/forum/20391.aspx/spanien/barcelona/forum/20391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaist
2008-09-27 20:52
jävla heinze när gjorde han mål sist...
Känns som om både real och definitivt chelsea har så många olika spelare som kan göra mål.Mot vad barca har
Barcelona Barcaist
2008-09-27 20:50
alla kollar väl på real. Har den officiella laguppställningen kommit upp ännu? Mycket tveksam till att vila både keita och yaya
Barcelona _FCB_
2008-09-27 20:46
Var är alla ikväll? ingen som skriver nåt inför matchen?
Barcelona BarcaFTW
2008-09-27 20:02
Nu håller vi tummarna för Betis och hoppas på att Barca får en kanonmatch så att man kan få en skön lördag :) Visca el barca
Barcelona RQ7
2008-09-27 19:54
Det här är mitt drömscenario idag. Att vi får se ett hunrigt Barca som alltid sätter press på motståndarna när dom vinner boll efter ett Barca anfall. Tidig press. Inte vid mittlinjen, utan vid deras straffområde. . Real brukar göra så, och då vinner dom alltid bollen. Få dom att slå långbollar, och vinna bollen på det sättet.
Det vill jag se idag, och såklart en vinst.
Barcelona TIGER_BARCELONA
2008-09-27 19:50
Hetfield_ ja mena inte just arsenals även om du måste erkänna att de spelar bra ta tex real de spelar skit fotboll o ändå vinner medan vi verken spelar bra elle vinner, kolla bara igenom forumet inte många som vågar tro på seger fyfan vi e barcelona inte nåt mittenlag som ska spela jämt mot espanyol
Barcelona Hetfield
2008-09-27 19:45
TIGER_BARCELONA

Det är kanske därför Arsenal vinner så många titlar...

Bara föratt man lirar snyggt så betyder det inte att man vinner titlar, som Arsenal. Jävligt mkt stil men få titlar
2008-09-27 19:43
de e fan sorligt o se var vi hamnat, inte ens vi själva tror på seger. inte många som vågar tippa på seger längre o vi får fan skylla oss själva för me de här spelarna vi har borde leka fotboll, kolla på lag som tex arsenal de spelar hur bra som helst ändå platsar inte nån av deras spelare i barca för att inte snaka om villareal...sorligt men sant
Barcelona RQ7
2008-09-27 19:40
Vill se Alves och Messi storspela idag. Det är dags nu. Och att göra det i ett derby, kan inte bli bättre om dom har show.
Jag är tveksam om det blir vinst för Barca. Då krävs det koncentration - matchen igenom!
Om Messi storspelar idag, då tror jag vi vinner. Han lyfter medspelarna, och det behövs.
Annars..tveksamt. Men vi får alltid hoppas.

MESsi ThE bEsT//

Omoget att säga att C.Ronaldo suger. Man gör inte 42 mål om man suger. Han är värd guldbollen, spelar ingen roll om man inte gillar honom eller inte. Förra säsongen var han överlägsen alla.

Men Messi kommer - vänta och se.

"Hoppas barca alldrig köper han"

- Var lugn, det händer inte. Men hur kan man inte vilja ha en spelare som Ronaldo i sitt lag?
Han är ju hur grym som helst. Min dröm är att C.Ronaldo och Messi skulle spela på kanterna i Barca, synd att han vill till Real bara.
Barcelona Smogen
2008-09-27 19:37
Guddy är bra som inhoppare men har i Barca tröjan ALDRIG gjort en bra match från start. Han klarar inte av det tici-tca spel som barcelona vill ha. Hade varit mycket bättre att starta med Keita eller Yaya och sen göra ett byta i t.ex. 60 minuten.
Får hoppas att jag har fel...
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-27 19:35
har en känsla av att Tamudo kommer göra mål . som alltid =/
2008-09-27 19:33
tror på vinst idag o att messi storspelar. mycket bra att iniesta får fortsätta på vänsterkanten men e tveksam till gudjohnsen i startelvan men hoppas pep vet va han gör
Barcelona Salcini
2008-09-27 19:25
Jag hoppas verkligen på Busquets som pivote. En spelare som imponerat stort på mig och blivit lite utav en favorit. Han bidrar med mer tekniska kvalitéer än vad både Touré och Keita gör, dessutom är han duktig passningsspelare.

Mer Busquets åt folket
Barcelona Mojito
2008-09-27 19:23
Ämne: Enligt Radio Catalun....
Håller med om Iniesta, bra iakttagelse om Keita och Yaya, någonting hände i halvlek...
Klart guddy skall få chansen från start, dock säger magkänslan att han inte håller i 90 minuter. Men inställningsmässigt är han i särklass, kommer till och med in och avgör lite som Larsson under hans sista del i Barca...
2,5 timmar kvar, nu tar vi 4:e raka!
Barcelona BlueRed.
2008-09-27 19:07
Hoppas Pep har kostymen på sig ikväll, var någon som sa att vi vinner idag och det har vi ju gjort oftast när Pep har kostymen på sig.
Ologiskt, men ibland är fotbollen så och det är ganska kul ändå. :)
Barcelona tarrak
2008-09-27 19:05
Enligt Radio Catalunya ställer Barcelona upp så här ikväll:
------Valdés------
Alves-Puyol-Márquez-Abidal
------Busquets
Xavi--------Guddy
Messi-Eto'o-Iniesta

Detta är inte bekräftat från officiellt håll, men uppställningen verkar trolig. Jag vet inte om det var fastandet som spökade, men både Yaya och Keita avslutade riktigt dåligt i förra matchen. Det viktigaste är ändå att Iniesta får fortsatt förtroende på vänsterkanten, då han är det klart bästa alternativet på den positionen.
Barcelona Braxingen
2008-09-27 19:05
Matchstart om 3 timmar! Jag tror vi vinner ikväll. Statistiken säger 4 raka utan vinst. Statistiken tar dock inte hänsyn till vår nya epok med "Pep" som styrman mao statistiken är oväsentlig ikväll. Jag placerar 15% på FC Barcelona ikväll. Motveringen finns på länk.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-09-27 18:49
c ronaldo suger. Hoppas barca alldrig köper han, han är bara en filmare. ronaldo kommer vinna bollen de någonting, men jag hoppas messi vinner den.
Real Madrid Shi
2008-09-27 18:31
RQ7

Ronaldo o Rooneys problem framstår som en påse nötter jämfört med Berbatovs. 14-16 mål? Nihat i Villarreal snittar det varje säsong och då missar han alltid 3 månader minst på grund av skador, inte fan är han värd 40 miljoner €.
Barcelona RQ7
2008-09-27 18:29
Shi//

Tror han gjorde mellan 14-16 mål. En one hit wonder är han inte. Han har gjort 2 säsonger i Tottenham, och legat runt 16 mål och varit i toppen av assistligan.

Inget att göra med Barca, dock. Killen har attitydsproblem. Som Ronaldo och Rooney också har. Ska bli kul och se i CL vad dom kan göra nu.
Real Madrid Shi
2008-09-27 18:26
Ride_The_Big_One(6)

Hur många mål gjorde han? Jag följde Tottenham så gott det gick förra säsongen, speciellt när de mötte topplagen då jag tycker dem har intressanta spelare. Killen vek ner sig ständigt mot bra motstånd, en spelare som alltid levererar mot Derby-klass lag.
Barcelona RQ7
2008-09-27 18:25
KOM IGEN BARCA!
Barcelona _FCB_
2008-09-27 18:24
Ride_The_Big_One(6)

Håller absolut med dig.
Vi måste döda matchen och kriga i 90min plus tilläggstid =)
Jag vet inte om ni har märkt matchen mot Betis, första halvleken spelade Barca grym fotboll men sen i pausen hände någonting! Jag kände inte igen spelarna, det har vi inte råd med i denna match.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-09-27 18:19
Shi

Han hade en dunder säsong med tottenham i fjol.
Är han en one hit wonder månne?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-09-27 18:18
_FCB_

Visst vore det ett stort avbräck för dem, men vi har oftast svårt mot espanyol, barca för inte slappna så som de gjorde mot betis, de var lysande fram tills 2-0, sen var betis de bättre laget och lite tur och skicklighet gjorde så vi vann matchen.

Man hoppas att dem forsätter så som dem gjort, de har stegvis blivit bättre och det syns.

Av att döma matcherna hittils så kommer barca få kriga sig igenom om det ska bli nån titel iår, alla lagen vet att om de forsätter kriga så har de fortfarande chansen och det har dem också.

Med tamudo eller utan så hoppas jag vi inte underskattar espanyol, vare sig vi möter tex arsenal nästa vecka så ska all fokus vara på dagens match och motståndarna för dagen heter ESPANYOL.

Kom igen nu Barca kriga på.
Real Madrid Shi
2008-09-27 18:12
Delarocha RIP Puerta

Satt faktiskt och tänkte på precis samma sak, mina tänkar gick i "Varför gick han inte till Barca istället? Seriös skada han hade gjort med sin attityd". Killen är enormt överskattad, han gick för runt 40 miljoner €, vilket är en sjuk summa för honom.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-27 17:50
På tal om spelare som gått ner sig efter en övergång. Sitter och kollar på Man Utds match och Berbatovs kroppsspråk är helt lysande:D Slår ut med armarna och kastar långa blickar när han inte får perfekta passningar hela tiden. Han rör sig inte en meter i onödan. Han lär väl dock komma igång om nåra matcher men kul att se honom:D Underbar attityd.
Barcelona _FCB_
2008-09-27 17:38

Saman.

hehe, det är sant =)
Barcelona Saman.
2008-09-27 17:36
_FCB_

Tackar men man vet aldrig med folk :)
Barcelona _FCB_
2008-09-27 17:33
Ämne: Henry är inte heller....Sen Henry kom till Barca har blivit faktiskt ofarlig och har inte den magiska spelet som han hade i Arsenal.
Frågan är om Henry kommer i gång då är han en av världensbästa annfallare, han har speeden och tekniken men i dags läget saknar han tyvärr självförtroende.
Man ska inte glömma bort att han har haft (kanske har) familjeproblem också
Annons: