/spanien/barcelona/forum/2039.aspx/spanien/barcelona/forum/2039.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-08-25 10:27
Har för mig att klubben höjde Neymars lön redan under hans första säsong, men utan att förlänga kontraktet.
Pratades redan i slutet av förra året om en förlängning till 2020, nu pratas det om 2022.

Neymar är ju den sittande ledningens stora skrytobjekt, och inte ens en skenande lönenota som nu uppgår till 73% av de totala kostnaderna kommer att hindra Barto att göra Neymar och hans pappa nöjda.

Hoppas bara det blir lite pengar över till Rafinha som står näst på tur att förnya.

Sen är det väl så att det snarare är United som startat ryktena kring ett potentiell köp av Neymar (eftersom man blev sura över Pedro), men i den här världen fungerar ju dessa rykten även omvänt och kommer säkert att diskuteras under kontraktsförhandlingen.

Det är dock ofrånkomligt att det behövs mer intäkter för att hänga med i lönekarusellen som den ser ut idag och allt tryck från framför allt PL-klubbarna. Det är inte sunt att ha en så hög lönekostnad, och jag hoppas för klubbens framtids skull att ledningen hittar en balans.

Det lär ju bli svårare att sälja fler la Masia-talanger nu när de spelar i Segunda B och de spelare man köpt in har ju inget andrahandsvärde och kommer belasta klubben både sportsligt och ekonomiskt.

Okej, nu snöade jag nog in mer på ekonomi än Neymar, och för att inte missförstås så är det självklart att Neymars kontrakt ska förlängas.
Barcelona S.Eto'o
2015-08-25 10:18
Rambla~ Om jag förstått rätt vill inte denis stanna kvar i Sevilla eller hur? Och då kan han väl tacka nej, när Sevilla aktiverat deras 6 miljoner euro klausul då kommer han väl tillbaka till oss helt gratis eller har jag fel broder?
Postat via SvenskaFans-appen
2015-08-25 09:55
@Soda Popinski:

Därför att Nunez, Barcelonas president, vägrade höja brassens lön i kontraktsförhandlingarna och Inter såg tillfället att sno till sig honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-25 09:09
enkos Hellre det än att han faktiskt är påväg bort.
Barcelona enkos
2015-08-25 09:04
Ramos har utnyttjat United för att förbättra sitt kontrakt och höja lön i Real. Hoppas att Neymar inte använder sig av de fula och oärliga trick.
Barcelona Rambla~
2015-08-25 08:30
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Detr är faktiskt Barca själva som först tagit initiativ till att förnya Neymars kontrakt. De vill belöna honom för sina fina insatser unde de två säsonger han varit här. Ja, han tjänar redan väldigt mycket men det är väl knappast hans fel att klubben vill förnya och förbättra kontraktet?

När det gäller D Suarez så tycks Unai vägra att släppa honom till Villarreal, trots att han bara är i Sevilla på lån. Han roterar ju väldigt mycket, nästan mer än Lucho och vill då ha spelare som kan rotera. Detta gynnar ju knappast Denis då han knappast har förtur att spela eftersom han är där på lån.

Detta borde vara skäl nog att aldrig mer låna ut spelare till Unai för han vill bara använda dessa spelare som utfyllnadsspelare. Sevilla vill inte släppa Suarez och de kan dessutom tvinga kvar honom genom att utnyttja den klausul på €6m de har inbakat i lånet. Då kan Barca välja att köpa tillbaka honom för €9m.

Hela utlåningen av både Deulofeu och Denis Suarez till Sevilla har varit ett enda stort misslyckande. Då menar jag främst villkoren i affären.
Barcelona neymar JR
2015-08-25 07:32
petersays Nja intensiteten och underhållningen var bra men kvalitén i själva spelet var inget att hurra för. Mycket slarv och teknisk brist, alla vassa målchanser uppstod efter några misstag. Däremot fanns det några individuella prestationer att hylla Förvånad över Liverpool stod upp så bra dom har en högst medioker startelva måste jag säga
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-25 02:26
tycker folk borde chilla med att dömma vermaelen. låt han visa vad han går för denna säsong=).
Barcelona Soda Popinski
2015-08-25 01:35
Jag undrar vad som hände med fenomenet Ronaldo i Barcelona egentligen. Hur kom det sig att han endast gjorde en säsong?
Barcelona Liunil Masse
2015-08-25 00:40
Tycker vi ska vänta med Coutinho och först se vad Denis Suarez har att erbjuda nästa säsong. Har ni glömt honom? Haha.
Flavía
2015-08-25 00:34
Intressant att flera på forumet menar att vi bör genomföra en Coutinho-värvning men glömmer samtidigt bort att vi har Arda....
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-25 00:24
During the talks on Pedro, Man United informally asked about Neymar, but Barcelona made clear the Brazilian player is not for sale. [ser]

Barcelona think Man United now use journalists to spread Neymar stories because they're disappointed they weren't able to sign Pedro. [ser]

Sen kommer Barto in och säger att vi ska förnya hans kontrakt.
Var det inte föra året med förnyade hans kontrakt? Kommer Barca nu att förnya hans kontrakt varje gång en klanka tidning vilja sälja nummer? Till med jag som är amatör vet att Neymar aldrig skulle gå ner till Man u med Van Gal i spetsen. Han skrämmer bort alla spelare med sin arroganta/härskar ledarstil.
Bartomeu (president): "Neymar feels great at Barça. We'll have renewal talks later. We want him to stay for years and even to retire here."

Läste här inne under dan att D.Suarez vill gå till Villareal för att få mer speltid. Jag tycker att han köra på det. Han gjort riktig riktig bra ifrån sig de gångerna han har fått speltid men han får inte mer ändå. Lite synd att han var så sen med förslaget. Hade han kommit tidigare under ledigheten skulle nog Barca ordna det.
Barcelona Smogen
2015-08-24 23:52
Det var väl ändå Lucho som krävde Arda? Däremot kan man ju önska att man snackat med Lucho och fått honom att förstå att värvningar av Suarez, Arda, Mathieu, Song och Vermaelen är självmord både fotbollsmässigt och ekonomiskt i det långa loppet. Andrahandsvärdet är ju 0 kronor på alla dessa. Vidst att man gör någon enstaka sådan värvning (Suarez) men att sätta det i system kommer förmodligen bita oss hårt iröven förr eller senare. Antar att det blir en tävling om vem som biter hårdast och först mellan Real och Quatar.
Barcelona Barca4life98
2015-08-24 23:14
Ja... Hade vi inte köpt Arda så hade Coutinho varit ett självklart val. Tyvärr så valde ledningen en 28-årig ytter, för 350 miljoner kr.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-24 22:54
coutinho måste bara spela för barca nästa år! ett måste!!!!. killen är ju sjuk.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-08-24 22:54
Enligt denna källa så är Dani endast borta i 2-3 veckor och skulle då vara redo för Atletico mötet.

Busquets missar dock inte match då han inte har någon skada alls.
Barcelona petersays
2015-08-24 22:45
@messiooooxavii:

Vilket skitsnack - det har varit en jämn och bra match. Båda lagen har haft varsin halvlek. Intressanta spelare, böljande spel, bra individuella prestationer och såväl Cech som Mignolet har stått för ett gäng klassräddningar.
Barcelona Gabriel
2015-08-24 22:39
II Barça II Thiago är ingen genombrottsspelare som Iniesta är/var, han är mer en motor på mittfältet med sambafötter. Som en brasiliansk Xavi. Coutinho passar bättre in för att ersätta den rollen Iniesta haft. Drömmen hade ju egentligen varit att kunna mönstra ett mittfält med både Coutinho och Thiago. Saken är bara den att Rakitic är grymt viktig för oss med hans uppoffrande spelstil, och så länge Luis Enrique är tränare tvekar jag starkt på att han bänkar Ivan.
Barcelona II Barça II
2015-08-24 22:32
Coutinho hade varit en dröm värvning. Antingen han eller att man tar hem Thiago som ersätter Iniesta nästa säsong.
Barcelona Andrés V
2015-08-24 22:17
Coutinho är grymt duktig problemet jag har med han är att han förlorar mycket boll också i farliga lägen
Barcelona enkos
2015-08-24 22:16
Eibar som egentligen skulle ha spelat i segunda leder La ligan efter första omgången :)
Barcelona messiooooxavii
2015-08-24 22:13
Det är fan bättre kvalite på ett bottenmöte i spanien än arsenal liverpool . 50 % av passningarna hittar rätt
Barcelona neymar JR
2015-08-24 21:53
coutinho har just det vårt mittfält saknar och det är slutprodukten. Blir alltid farligt när han kommer rättvänd och hans teknik ska man inte ens snacka om
Barcelona Gabriel
2015-08-24 21:51
Coutinho hade gått för hälften av det Pogba ryktas gå för (den dagen han lämnar). Nej, snälla strunta i Pogba och hans jobbiga agent, ta hit Coutinho istället. Perfekt spelare för oss, super polare med Neymar också. Helt magiskt spelare!
Barcelona Barc6
2015-08-24 21:48
@Gabriel:
Jag har haft ögonen på honom länge nu och jag har känt ett bra tag att han skulle vara perfekt för oss. Just för att han är så teknisk med fötterna, kvick och har en bra spelsinne.. sen att han är snabb och har en högerfot som är helt enastående får honom att vara bra för ögonen att titta på. Nej, jag skulle verkligen inte tacka nej till honom!
2015-08-24 21:47
[QUOTE=Gabriel]Herregud kollar ni på Coutinho. Vi måste ta hit honom. Perfekt ersättare till Iniesta! [/QUOTE] Men ändå är han inte uttagen av Dunga till landslaget... Kaka går före...
Barcelona neymar JR
2015-08-24 21:43
coutinho är underbar! Ersätta iniesta? Ja tack!
Barcelona Gabriel
2015-08-24 21:42
Herregud kollar ni på Coutinho. Vi måste ta hit honom. Perfekt ersättare till Iniesta!
Barcelona Barc6
2015-08-24 21:35
@Rambla~:

Det är endå skönt att veta att det finns lag som är sämre än oss på värvnings processen. Speciellt rätt värvningar. United tycker jag borde först och främst satsa på att få in en duglig mittback. Även dem har samma problem som oss och en mittback verkar inte prioriteras.
Barcelona Rambla~
2015-08-24 21:04
De kunde betalat summan Barca ville ha för Pedro så hade de också fått honom.
Annons: