/spanien/barcelona/forum/20385.aspx/spanien/barcelona/forum/20385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid obbe
2009-02-06 19:26
Rambla//

Men inte i samma mängd i skador som vi haft de två senaste åren.

Vi hade ju nästan lika mycket skador förra året också, och vi vann ligan. Dock har det varit exremt under många perioder, och det tar ut sin rätt såklart. Min åsikt.
Barcelona Sürer
2009-02-06 19:25
känns riktigt jälva gött att henry har gjort en bra säsong hittils, han kanske inte glänser i spelet men denna säsong gör han mycket mål och det är målen han är köpt till att göra

Barcelona Rambla
2009-02-06 19:20
Ämne: Rambla//

Inte för....
Nej, men så följer du inte heller någon vidare normal logik.

Vi hade också skador de två säsongerna vi vann ligan och CL. Det drabbar som sagt alla lag.
Real Madrid obbe
2009-02-06 19:19
Sürer//

Det är ändå ballt. men den stora skillnaden märker man ju när man kollar på vad en spelare tjänar i ett mittenlöag i england förhållande till ett mittenlag i Serie a, stor skillnad.

En bra spelare i coca cola championship, tjänar nästyan lika bra som en serie a spelare i en hyfsad klubb där.
Real Madrid obbe
2009-02-06 19:16
Rambla//

Inte för mig, heh.
////

Men kom igen, nu är ju diskussionen om skador, och skulle ni haft de viktigaste spelarna mer borta än inte, i stort sett under en säsong. Skulle inte ni då också säga, men vi har haft viktiga spelare borta, såklart real vinner ligan.

Det får vara slutet på den här diskussionen, för gillar inte att snacka om skador hit och dit ändå.
Barcelona Sürer
2009-02-06 19:12
Även om det sägs att pengarna finns i Premier League är det två Serie A-spelare och sedan en La Liga-spelare som tjänar bäst. Etta Kaka, tvåa Zlatan Ibrahimovic och trea Leo Messi.

haha vi som klagar på engelsmännen och ´´araberna´´

Real Madrid obbe
2009-02-06 19:12
Surer//

Det är sant, och vi underpresterade grovt i dessa matcher, vi spelade uselt, juve spelade hyfsat, hade ett stabilt försvarsspel, men deras attacker borde vi kunnat avverka rätt enkelt om alla skulle jobba korrekt.

Dock hade Juve del piero, och det räcker, en av desa spelare som är viktig för ens lag. Och gör skillnaden i många matcher.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-02-06 19:11
Ämne: *Gäsp, sätter mig oc....Gäspningar smittar av sig. Tämligen ointressant just nu.
Nåväl, i morgon kommer jag att helhjärtat stötta Racing.
Barcelona Rambla
2009-02-06 19:10
obbe:

Det är fortfarande taskig logik.
Real Madrid obbe
2009-02-06 19:10
Vampíro//

I andra mötet, så var en del viktiga spelare borta, då man vill avgöra, skyller inte allt på skadrona, säger bara att det är en fördel om man har alla klasspelare friska, det är ju sant ju.
Barcelona Vampíro
2009-02-06 19:08
obbe:

Vet inte vilken match du syftar på men i första mötet i Rom så var iaf Robben, Rvn och Cannavaro med och Pepe spelade i returen men drog på sig en utvisning.
Barcelona Sürer
2009-02-06 19:07
dr0mmis100

glöm inte heller att juve hade en större skadelista än vad real hade under tiden de möttes
Barcelona el Flaco
2009-02-06 19:06
*Gäsp, sätter mig och avvaktar tills denna onödiga diskussionen, som inte leder någon vart, tar slut.
Real Madrid obbe
2009-02-06 19:04
dr0mmis100//

Juventus spelar i serie A. Vi har svårt mot italienska lag, och främst Juve.
Real Madrid obbe
2009-02-06 19:02
Rambla//

True, dock är vi två, de enda som kan ta Ligatiteln egentligen, så vi gynnas av det negativa från den ena och den andre, i slutändan har sånt en påverkan, på resultatet i andra matcher.

T.ex. Tänk om ni skulle haft skador under större delen av säsongen på Xavi,puyol,Etoo,messi. Klart de skulle ha en negativ effekt om ni saknade dessa seplare mycket, på resultatet i andra matcher.
Barcelona dr0mmis100
2009-02-06 19:00
obbe

Snacka inte skit.Alltid skadorna ni skyller på. Ni har åkt ut i åttondelsfinal nu i 5 år i rad typ. När var det senast ni vann Cl Ir räknades som favoriter. =/=/=/ . Juventus krossade er i år från Serie B med sitt B lag både hemma & borta. Ni har absolut ingenting att hämta mot Liverpool. Kommer ta några år innan ni vinner CL.

Barcelona Rambla
2009-02-06 18:55
obbe:

"Ja, många spelare var ju tvugna att gå sönder för oss, för att ni ska kunna leda, logiskt!"

Nej, snarare ologiskt. För inte möter Madrid Barcelona i varje omgång?
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:54
Surer//

Senast var det väl Roma, Robben,Pepe,Robinho,Ruud, även Canna i första matchen, borta då va, klart det har betydelse.

De lag, storlag som oftast tar CL-titlen har haft ett intakt lag nästan hela säsongen och få skador, så är det.
Barcelona Sürer
2009-02-06 18:49
obbe

att ni åkt ut CL i åttondelsfinal de senaste 4 åren är det också på grund av skadorna eller?
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:48
"Hahahahahha :D
Några spelare måste gå sönder för att de ska komma ifatt oss, annars adios!
Hur många tror på el pasillo på Santiago?"

Ja, många spelare var ju tvugna att gå sönder för oss, för att ni ska kunna leda, logiskt!
Barcelona Sürer
2009-02-06 18:48
haha gago har blivit bättre utav en enda anledning, lass diarra

sen diarra kom spelar ni med två deffensiva mittfältare, gago klarar inte av att sköta det själv till skillnad från the big show yaya toure
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:47
Sürer//

Ok!, men Robben har varit bra länge, spelade ju i chelsea tidigare och var en av PL bästa spelare då, ett tag, som sagt skadorna sätter stopp mycket.

Sen gillar jag inte att kolla på Milan, så vet inte hur det går för Pato.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 18:45
realmadridlover_

Tycker just att det är en av Busquets styrkor. Att släppa bollen snabbt och hålla tempot uppe i passningsspelet.
Barcelona Vampíro
2009-02-06 18:45
Kul att Piqué och speciellt Busquets får chansen i landslaget. Vem visste vem den killen var för 6 månader sen? Snacka om att ta vara på sin chans, honom kommer vi ha mycket nytta för i framtiden.

Låt madridfansen gnälla hur mycket de vill, de är bara tjuriga över att ännu en mittfältare går före än Guti i landslaget.
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:44
Rambla//

Det är det säkert, dock inte lika illa som när det är tajt i tabellen, och det ena laget avgör i slutminuterna, så att man dras mellan hopp och förtvilning. Lite som under Capello-regimen.
Barcelona Culéé
Rambla

Hahahahahha :D
Några spelare måste gå sönder för att de ska komma ifatt oss, annars adios!
Hur många tror på el pasillo på Santiago?
Barcelona Rambla
realmadridlover:

Som sagt, DLR har ett bättre skott, är nog bättre i djupledspelet än vad Busquets är. Ja, DLR är nog helt enkelt en mer offensiv kraft än Busquets.
Barcelona Sürer
2009-02-06 18:42
obbe

jag poängterade inte vem som är viktigast för sitt lag utan reagera på att du tog upp guldbollen, både är väldigt viktiga för sina respektive lag inget snack om saken

men pato som jag ser det har varit bättre en robben en längre tid men ingen snackar om pato och hans chanser om eventuell guldboll
Barcelona Rambla
2009-02-06 18:41
obbe:

Ja, ni har gått som "tåget" (nu överdriver jag rejält, då faktiskt Madrid och inte bara Barca, haft en hel del tur i vissa matcher som vunnits med 1-0), 6 raka vinster och Robben har spelat så fantastiskt men trots det är ni inte en millimeter närmare Barca i tabellen. Det om något måste vara frustrerande. :D
Real Madrid realmadridlover_
2009-02-06 18:41
Rambla//

Jo, du har faktiskt rätt. För Busqets snåla ålder så är han en rätt bra pivote. Det är väldigt sällsynd med unga pivotes. Men DlR är bättre på vissa saker. Och han är mycekt mer rutinerad samt att den med hjärtproblem är en bättre lagspelare. Busqets håller i bollen för länge. Det är min åsikt ;).
Annons: