/spanien/barcelona/forum/20378.aspx/spanien/barcelona/forum/20378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 15:18
Skönt att pojken verkar ha fått in UEFAs rankning i skallen och släpper det. Han har insett att Primeran och Premier League går före Serie A.
Barcelona el Flaco
2008-12-15 15:18
Herregud, håller ni fortfarande på med denna totala meningslösa diskussionen. Det handlar inte om vilken liga som är bäst, det bör handla om vilken liga man föredrar. Jag började heja på Barcelona för att jag gillade hur laget spelade och vad de stod för, inte för att jag ansåg att de var bäst och alla andra lagen var sämst. Samma sak med spanska ligan. Jag följer den för jag tycker den är rolig att följa och att i princip alla lagen försöker spela en konstruktiv fotboll. Därmed är det ingen diss mot Premier League eller Seria A, där det finns gott om topplag och världsspelare i de två ligorna också. Förstår inte varför folk inte kan njuta av fotbollen, var än den nu spelas. Det finns positiva och negativa sidor med alla de tre toppligorna. Jag väljer bara att fokusera mig på de positiva grejerna. Det negativa punkterna lämnar jag över till hatarna.
Barcelona SaM__-
2008-12-15 15:15
Sancho (AC Milan):

Enögd verkar som du ha lärt dig ett nytt ord i skolan:) Jag tror du borde börja läsa dina egna inlägg lilla du innan du påstår något annat. Förstå att ingen här tycker att Italenska ligan är bra och sluta dalta så mycket över det. Vi Barca fans tycker la liga är bättre medan du tycker Serie A. Låt det vara så, jag nöjer mig med UEFAS ranking och den allmänna åsikten att Serie A har halkat efter Primeran och Premier :)

Så gå tillbaka till ditt råttbo i Milan och den patetiske Berlusconi :=)
Barcelona BlueRed.
2008-12-15 15:09
"De vanliga La Liga och PL topplagen skulle sällan sällan värva från lagen utanför top 4 i Serie A, medans ni värvar medelmåttigaspelare till topplagen som tex Muntari från Portsmouth till Inter, Mellberg och Poulsen till Juventus"

Ditt svar var: "Herregud. För att ta Barca som ett exempel så värvade dem Martin Caceres (Recreativo). Han är säkert inte så mycket bättre än Mellberg".

Lyser lampan över skallen?

Ska vi ta snacket om vilket lag som är yngst så är inte du rätt man att jämföra ditt lag med vår.

Shevchenko, 32 år gammal värvades tillbaka till Milan från Chelsea om du kommer ihåg. Vi valde att värva Caceres som har en ljus framtid, Henrique som är utlånad och är ordinarie i Leverkusen, samt Pique.

Barcelona haeger
2008-12-15 15:07
Sancho (AC Milan)

Visst har jag sett de spela men jag tycker fortfarande att La Liga är så mycket roligare att kolla på.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 15:07
Sancho (AC Milan)

Nu kommer jag även ihåg ditt namn. Du var väl inne på Spanska forumet här och sa att Italiensk landslaget krossar Spanska landslaget för att Spanien vann en landskamp i sista minutrarna.
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 15:06
Måste dra nu. Synd att vissa här (speciellt Dedeffo) är så fruktansvärd patetiska och tror at alla tycker som ni.

Alla tycker inte att La Liga är bättre än Serie A, ni måste inse det. Alla har egna åsikter och alla gillar inte La Liga. Respektera andras åsikter.
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 15:05
haeger

Du kanske har kollat på Milans och Juve matcher. Men du har inte kollat på Genoa,Napoli,Fiorentina,Udinese och framförallt Romas matcher verkar det som.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 15:04
Sancho (AC Milan)

Laporta & CO hade redan ögatpå Cacéres innan han ens spelade i Villarreal.
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 15:03
SaM__

Haha, det var JUST DÄRFÖR jag tog upp en affären. Herregud, var inte så enögd!
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 15:02
Tysk fotboll kommer antagligen gå före Italiensk inom några år. Har vänner som är Inter, Milan och Fiorentina anhängare. Även dem säger att La Liga är bättre även fast de håller på Italienska lag och följer Italienska fotbollen. Jag kan absolut inte titta på en Italiensk match då det är riktigt tråkig fotboll och ingen passion alls. Det är fuskare hit och dit.

Även resultaten ute i Europa och UEFAs rankning visar att Spanska ligan är bättre.
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 15:02
Dedeffo

Han tillhörde Villarreal, men den säsongen spelade han i Recreativo. Jag behöver inte läsa på för jag visste det redan.

Hade han inte gjort en bra säsong i Recre så hade ni nog inte heller ha köpt han.
Barcelona SaM__-
2008-12-15 15:01
Sancho:

Lite lustigt när du nämner det med ålder när du i tidigare inlägg jämför Casceres med Mellberg. Ganska stor skillnad där också på ålder va?
Barcelona haeger
2008-12-15 15:00
Sancho (AC Milan)

Jag kan hålla med dig om att det är bättre försvarsspel i Serie A, men La Liga är så mycket mer underhållande och lagen spelar mycket roligare fotboll.

Jag har sett ungefär hälften av Milans matcher och det är stor skillnad på underhållningsvärdet.
Ungefär två matcher har varit roliga att kolla på, en av de var mot Juve igår.
Jag har även sett några av Juves matcher och även där är det tråkiga matcher, undantag matchen mot Genoa.
Barcelona Dedeffo
Sancho (AC Milan)

Cacéres tillhörde Villarreal och inte Recreativo. Läs på innan.
Barcelona SaM__-
Serie A är i min mening den absolut sämsta ligan av de tre stora. Själv vill jag nästan hävda att Franska snart är förbi till och med.

Det är en smaksak det där med ligan och vad för sorts fotboll man gillar. Jag personligen avskyr italensk fotboll då jag tycker det är den absolut tråkigaste ligan av dem tre. Sedan kan många Italien nissar komma hit och säga sina synpunker och visst, vi måste acceptera era åsikter och vi kommer säkerligen aldrig kunna ändra era uppfattningar. Men o andra sidan kommer vi som föredrar spansk fotboll aldrig tycka att ItaLensk fotboll är bättre än spansk.

Men en sak som vi alla kan konstatera att den officiella rankningen av UEFA visar att Spanska är bättre och det är inget ni italenare kan säga emot. Så är det bara.
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 14:59
Ämne: Sancho (AC Milan)
....
Om du ska jämföra åldern så kan vi snacka om förra säsongens värvning från Barca och Milan (tex). Pato 17 år och Henry 30 år. Det är också skillnad.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 14:57
Sancho (AC Milan)

Ja det är rykten från skithemsidan Goal.com att Real ville ha mr floppmannen Quaresma.

Visste du att Barca ville ha Casillas, Zlatan, Adebayor, Drogba och Benzema förra säsongen? Om du inte tar rykten med en stor nypa salt så kan alla dessa värvningar vara realistiska.
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 14:55
Dedeffo

Herregud, enligt mig var det mer dramatik, mer intressanta osv. Alla tycker inte som du, ok?
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 14:53
Dedeffo

Haha, det var rykten att Inter var ute efter honom de värvade han til slut. Förstår inte vad du menar med rykten? ALlting är rykten.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 14:53
Sancho (AC Milan)

Mer dramatik? På vilket sätt, jag ser absolut ingen dramatik i Italien där det spelas tråkig fotboll och man tröttnar, resultaten ute i Europa visar tecken. Intressanta matcher? Jesus, det är hur tråkiga matcher som helst. Passionerad publik? Varje gång jag ser på Serie A så är det nästan helt tomt på läktarna. Det är endast fullt när det är moten som Juventus-Milan som igår, för övrigt så är det helt tomt annars.
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 14:51
Ämne: Sancho (AC Milan)
....
Varför? Därför att jag tycker Serie A helt enkelt är bättre. Kan dra upp ett par anledningar: Mer dramatik, seriösare försvarspel (om man jämför med La Liga), mer intressanta matcher, passionerad publik... Det är några av anledningarna till att jag gillar Serie A.
Barcelona BlueRed.
2008-12-15 14:51
Sancho (AC Milan)

Det är skillnad på att värva en back som är 31 år och en som är 21. (Syftar på Mellberg och Caceres)
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 14:50
Om du inte visste så värvades Cacéres från Villarreal och inte Recreativo. Leta fakta innan du argumenterar. Du kan inte ens motivera på vilket sätt Serie A är bättre.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 14:49
Sancho (AC Milan)

Varför ens nämna Quaresma? Real var inte ute efter floppen-Quaresma. Finns något som heter rykten vettu. Mancini och mr Quaresma har floppat totalt i Zlatans Inter.
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 14:46
Deion

Jag tycker inte Serie A är bättre än Premier League, men däremot tycker jag att lgian är bättre än den spanska.

Sen har Inter egentligen vunnit ligan 2 gånger de senaste året och inte 3. Fjolårets Scudetto är ju den man egentligen kan kalla för en "riktig" Sucdetto.

"Supertalangerna i Italien spelar i topplagen, medans talangerna är desto mer utspridda bland lagen i Spanien och England "

Mauro Zarate (Lazio), Alexis Sanchez och Cristian Zapata (Udinese), Ezequiel Lavezzi, Fabiano Santacroce och Marek Hamsik (Napoli) och Edison Cavani (Palermo). Jag har ingen aning om hur du tänkte när du skrev det egentligen.

Sen så finns det även andra talanger (som du säkert inte känner igen) som många experter tippat bli världspelare. Tex Stevan Jovetic (Fiorentina).

"De vanliga La Liga och PL topplagen skulle sällan sällan värva från lagen utanför top 4 i Serie A, medans ni värvar medelmåttigaspelare till topplagen som tex Muntari från Portsmouth till Inter, Mellberg och Poulsen till Juventus,

Herregud. För att ta Barca som ett exempel så värvade dem Martin Caceres (Recreativo). Han är säkert inte så mycket bättre än Mellberg.

Muntari värvades ju enbart för att Lampard ville stanna i Chelsea. Varför tar du inte upp Quaresma istället? Som tex. Real Madrid var ute efter.

"de andra ligornas semi "rejects" som Riise, Baptista, Ronaldinho, Schevchenko tillbaka från flopp, Zarate gör succe medelbetyg i Birmingham osv"

Riise och Baptista "semi-rejects" förra säsongen? Ja, verkligen "semi-rejects".

Aja, alla har ju olika tankar så du kanske tänker annorlunda. Även om jag inte startade den här diskussionen så tycker jag vi borde avbryta den nu. Detta är ju Barcas forum.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 14:41
Sancho (AC Milan)

Visst du får tycka så det är din sak. Men det värsta är att du inte kan motivera VARFÖR Serie A är bättre, likaså 16-åringen som var inne igår natt här.
Barcelona Aubri
2008-12-15 14:40
Kan någon översätta? Google translate blir fett skum från spanska till svenska ibland att man blir mer förvirrad bara..

Messi lo confirmó: “Con el Benidorm tiré yo, pregunté, y me dijo que le tocaba a él”. Y Eto’o aseguró que “no pasa nada por fallar, lo importante es levantarse. Lo mejor siempre está por llegar”.
Barcelona haeger
2008-12-15 14:39
Mes Que un Club ! 3

Sluta överdriv så jävla mycket, i nästan varje inlägg om Italien skriver du om alla "gamlingar" som är i Serie A, skärp dig.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-15 14:29
Det är bara att inse, Avdankade floppar som inte är bra längre och fortfarande vill fylla plånboken går till Italien.
Annons: