/spanien/barcelona/forum/20371.aspx/spanien/barcelona/forum/20371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2008-09-28 13:11
Rambla

Det förklarar Laportas ilska också när han skällde ut en gubbe som satt nära honom, som förmodligen anklagade Laporta för skiten som hände igår kväll.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-28 13:10
det är väl barcelonafansen samlade. så det är väl mixat boixos nois och cules.

Bortsett ifrån publikens agerande när dom tog sig in på planen var det ett fantastiskt tryck ifrån läktaren. Jävlar vad fansen tryckte framåt sitt lag, det gör en alltid lite ledsen när man försöker minnas sist camp nou var sådär.

och annars så stämmer det att laporta bannlyste boixis nois ifrån arenan. dom svarade med att mordhota honom och jag har för mig att dom dök upp och jagade honom någon gång. det finns en väldigt bra dokumentär om laportas första säsong i kontoret som tar upp det där. där får man lite mer insikt om personerna som styr världens blårödaste klubb.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-28 13:05
Rambla

Precis så har jag också uppfattat situationen. Pareja touchar bollen ytterst lite, Eto'o hade fortfarande haft bollen under kontroll men han får en spark på hälsenan eller något så han faller, helt klart straff.
Barcelona Rambla
2008-09-28 13:04
Ämne: Efter båda Barcas må....
Det är Boixos Nois i kurvan. Barcelona har inte sålt några biljetter officiellt till den här matchen, det gör man aldrig. Barcelona släpper heller inte in Espanyols nazi-fans på Camp Nou. Hur har då Boixos Nois fått fatt i biljetter? Jo, det är Espanyol som släpper in dom. Otroligt korkat och dålig säkerhet från Espanyol. Hur kan man tillåta att de tar med sig fyrverkerier och annan skit på arenan? Espanyols president, Sanchez Libre är ett avskum.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-28 12:56
Efter båda Barcas mål springer hela laget ut till en kurva, är Boixos Nois där eller är det bara den vanliga snälla klacken:) Kanske är lite blandat?
Barcelona Rambla
2008-09-28 12:48
Ämne: Angående straffen. I....
Pareja var faktiskt på bollen men han nuddade den bara och därefter kapar han Samus bägge fötter. Den lilla beröringen på bollen var inte tillräcklig och om Samu inte hade blivit kapad så hade han haft fritt skottläge.

Det där med att spela på bollen först och gå fri från foul får ju faktiskt en felaktig innebörd när man i samma situation kapar en spelare. Det är en helt annan sak om man tar bollen först och samtidigt rensar bort den från motståndarens kontroll. I det här fallet så nuddar han bara bollen och Eto'o hade fortfarande haft bollen framför sig i löpningen. Det syns tydligt på reprisen.
Redaktionen
2008-09-28 12:47
Då testar vi att öppna forumet för utomstående igen. Hoppas att alla kan anstränga sig och föra konstruktiva diskussioner.
Barcelona BlueRed.
2008-09-28 12:43
Rambla

TACK för länktipset.
Barcelona Ciao-V
Angående straffen. I Match-rapporten skriver krönikoren:
"Efter att ha studerat slowmotionbilderna ett antal gånger så var det nog ett av få korrekta domslut som togs den här matchen".

Håller med. Det var korrekt dömd straff. Spanyolsspelaren var inte på bollen. Det skulle bli skandal om huvuddomaren dömde bort straffet.
Barcelona BlueRed.
Vad jag har läst så var det Laporta som portade dem. Och efter att han hade gjort det så började dem hota Laporta på alla möjliga sett, men Laporta gav sig inte och sket i dem fullständigt.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-28 12:42
jag hoppas det här ger laget en rejäl moralboost. vi börjar komma in på vinnarvägar igen och snart borde målen börja komma lättare också.

CL-match mot shaktar som säkert kan bli jobbig. men där tror jag vi kommer att krossa shaktar. CL gruppspel brukar alltid(så gott som) vara väldigt sköna för barcas del då köttmurarna ofta lyser med sin frånvaro.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-28 12:36
Detta är helt sjukt! Reals forum är endast fyllt av bittra kommentarer om att vi inte förtjänade att vinna för att vi inte gjorde regerrätta mål. Snacka om att lägga fokus och energi på fel saker. Men men bara roligare om dem är upprörda och arga:) Synd att vi inte fick ett handsmål också eller nåt.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-28 12:32
domaren var väldigt usel och förstörde till mycket matchen, men den var fantastisk iallafall. Espanyols mål fick mig att skrika i vrede och det var vidrigt att se på, visst straffen var kanske tveksam men det var inte i närheten av lika fult som det allra första målet.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-28 12:25

God morgon mina herrar...Och vilken morgon, solen skiner, fåglarna sjunger, Barcelona vinner osv osv osv.

Fan vilken match, jag har fortfarande ingen röst.
Barcelona Messi#10
2008-09-28 12:21
sanchez får typ aldrig spela i A-laget han spelar med barca athletic hela tiden
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-28 11:50
Yaya tror jag kommer att spela efter Ramadan, för jag tror att det beror på det.
Det är 2-3 dagar kvar av Ramadan.
Sen är det klapp klapp och klart.

Då lovar ja att Yaya kommer återigen ta hans plats, Hur kan Besquets ta Yayas plats på en gång? omöjligt.
Vänta ska ni se efter Ramadan.
Barcelona Majsan
2008-09-28 11:42
Var det någon som såg Man U igår? Jämför man tempo med dagens Barcelona så känns det faktiskt som att fotbollen utvecklats en hel del sedan de 2-3 säsongerna då Barcelona kändes överlägsna. Och vi har tyvärr inte hängt med. Tyckte nog att laget igår presterade precis samma krampaktiga fotboll som under Reijkard när det var som sämst, alla kladdar för mycket på bollen och ingen vill springa långa sträckor utan boll. Som det känns nu tror jag det blir ytterligare ett mellanår för Barca, om de inte höjer sig mer i de stora matcherna. Henry bevisar återigen att han borde spela i typ Newcastle, fy fan vad trött jag är på att se honom i Barca. Enda positiva att han petar in skitmålet. Den som såg Man U såg kanske också likheter i den bjudstraff vi fick vinna matchen med igår och den som de gjorde 1-0 på. Typiskt, trist att vinna på det sättet! Nej, nya tag, men jag är skeptisk!
Barcelona Rambla
2008-09-28 11:40
Ämne: Boixos Nois borde po....
De är portade från Camp Nou sedan länge.

Matchen för nerladdning i länktips.
Barcelona Kim
2008-09-28 11:40
Boixos Nois är väl i det närmaste portade från Camp Nou. Inga gratisbiljetter och de sätter sig och surar någon annanstans.
Barcelona Smacked
2008-09-28 11:34
Boixos Nois borde portas från Camp Nou...
Barcelona Asahina
2008-09-28 11:29
Kan inte Boixos Nois agerande under matchen få några konsekvenser för Barcelona? Poängavdrag? Böter eller dylikt? Känns som att dem lyckades provocera Espanyol publiken ganska häftigt i ett läge där Barca hade pressen.

Hleb skulle va borta cirka 3 veckor, borde va tillbaka på plan snart igen. Välbehövligt anser jag, Iniesta är vass ute på vänstern men skulle vilja se honom på mittfält och vitryssen därute.
*Smaskigt*

Barcelona Barcelona!!
2008-09-28 11:25
Härligt med seger igår. Såg bara slutet av matchen, men vilket tryck Barca hade, helt välförtjänt seger av det jag såg av matchen. Spelade Barca ut Espanyol så hela matchen?
Barcelona Smacked
2008-09-28 11:22
Visst,vi vann matchen igår,men prestsationen var inte så jättebra utöver vinsten. Vi tycks återigen ha hamnat i något slags dödsläge när vi har boll. Att ha 70% mer i innehav utan att lyckas göra ett eller två mål är fan inte mycket värt. Visst,det är en magisk siffra i ett magiskt lag,men den sista magiska pelaren,målen, tycks vara oerhört svåra att göra i ett lag som Barca, vilket det inte borde vara. Espanyol försvarade sig bra igår och tog sina chanser,men va fan, det är Barca vi pratar om. En man mindre får visserligen ett lag att jobba extra hårt för varandra,men Blaugrana borde kunna spela ut spelare och ta offensiva löppningar 24/7.
Målen måste,MÅSTE börja komma inom en snar framtid annars kan vi redan konstatera att ligan är körd igen, och det vill vi inte.
Vi borde ha förmågan att döda en match till vår fördel mycket tidigare än igår.
Barcelona Latinoo
2008-09-28 11:14
Hleb är snart tillbaka! hoppas jag någon som vet mer?
Barcelona pedramo
2008-09-28 11:11
Ämne: fastar inte abidal o....
jo det gör de väl säkert
Barcelona pedramo
2008-09-28 11:09
Ämne: pedramo// Här har du....
okkapokka1! TACKAR!
Barcelona LeoMessi10
2008-09-28 11:09
fastar inte abidal o keita också eller?
Barcelona OkkaPokka1
2008-09-28 11:03
pedramo// Här har du en nedladdningslänk till alla målen i Betis matchen. Varsågod.
Barcelona pedramo
2008-09-28 11:00
föresten på barca sidan kan man ju ladda ner målen, men kan man inte ladda ner tidigare mål? ex från betis matchen
Barcelona pedramo
2008-09-28 10:58
Ämne: det är ramadan och y....
måste vara så...hur kan man annars bänka honom,visst busquets har varit bra men Yaya är en spelare i världsklass
Annons: