/spanien/barcelona/forum/20370.aspx/spanien/barcelona/forum/20370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2008-09-29 21:47
Svinen i Boixos Nois kommer inte att släppas in så länge Laporta är president åtminstone, men förhoppningsvis kommer hans efterträdare vara lika klok och fortsätta avstängningen. De är inte speciellt saknade för att uttrycka sig milt.
Barcelona Ronaldinhooo 10
2008-09-29 21:24
Hur länge typ?
Barcelona Ciao-V
2008-09-29 21:21
Ämne: är boixos nois avstä....
Ja, de idioterna är avstängda från hemma matcherna, tack och lov.
2008-09-29 21:19
är boixos nois avstängda från hemmamatcherna ??
Barcelona Mojito
2008-09-29 21:18
Ingen aning om varför de är avstängda, men tydligen är det ett laporta som ligger bakom. För mycket huliganism inblandat som kostar Barca dyra böter är säkert en anledning. Synd bara att ingen annan har tagit över och spunnit vidare på det positiva. Jäkligt schysst länk!
Barcelona Milbona
2008-09-29 21:15
Har funderat på detta ett bra tag. Förra året var ja på min första barca match och det var en förmatch mot inter innan serien börja, hade liksom stora förhoppningar på bra tryck på läktarna men när jag väl kommit in och satt mig på arenan som var helt full med 100.000 cules så var d fanimej inget tryck alls.

Hade jag som spelare vetat om detta och kunnat väl mellan att spela för t.ex. Liverpool eller barca så hade jag nog valt pool trots att jag är barca fan just för att jag vill spela på en arena där folk står bakom en och pushar en framåt.. Och inte en massa familjer med barn som piper med någon jävla tuta så man bara blir förbannad!!!

Undrar om detta kan påverka att vi tappar spelare vi normalt sett lätt hade plockat...
2008-09-29 21:14
varför är dom avstängda från hemmamatcherna???
Barcelona Mojito
2008-09-29 21:01
Sant att det inte är samma tryck som förr, kanske beroende på att ultrasfalangen Boixos Nois är avstängda från hemmamatcherna?
Såg Betis live, och det sjöngs inte särskilt mycket på läktarna mer än vid målen...
2008-09-29 20:55
varför hejar inte barcas fans på sin matcher nu som dom gjorde förr kolla länken
Delarocha RIP Puerta
2008-09-29 20:50
Anders Prytz i Öis borde köpas. Då får vi även in en grym frisparksskytt.
Barcelona Barca_PXM
2008-09-29 20:44
BlueRed.

Ok då förstår jag varför.
Barcelona Mojito
2008-09-29 20:39
Allt snack om ytterbackar gör ju att man tänker tillbaka på tiden med Sergi & Ferrer - fan vad det gick undan.
Benzema är en trolig värvning, helt klart. Det enda negativa är väl att han har lite av en ego spelstil, anser jag. Är det något som Barca behöver egentligen?
Barcelona BlueRed.
2008-09-29 20:38
Barca_PXM

Jag tvivlar på det du tror du vet är det rätta.
Det finns en anledning till varför Pep väljer att köra med Henry och Guddy istället för Keita och Eto'o. Länken jag skickade med i det tidigare inlägget som var till dig, innehöll en bra motivering om varför t.ex. Eto'o bänkades och varför Guddy fick starta.
Barcelona Barca_PXM
2008-09-29 20:27
BlueRed.

Jag behöver inte läsa nåt för jag vet tillräckligt om dagens Barca, jag vet exakt vad dagens trupp behöver. Det enda vi bör hoppas på är att laget vinner så många matcher som möjligt och då stabilitet visar sig på plats, samt Pep gör bra jobb i fortsättningen.

Det enda jag saknar i laget är en säker ordinarie frisparks skytt, vi hade Ronaldinho och såg vad han gjorde. Lyon har Juninho och Milan har Pirlo, Man U har Cristiano o s v. Hur som helst hoppas det går uppåt i år.

Smogen

Jag förstår dig men jag håller inte med angående Benzemas prislapp, alla vet att Benzema kommer bli såld. Han vill inte fortsätta spela hela karrieren ut i Lyon, samt Lyon vet det och de räknar med SAFTIGA pengar i nästa sommar. Jag e 100 % säker på att Lyon inte kommer överdriva med Benzemas prislapp, han kan inte bli äckligt dyr för Lyon 100% vet att det finns lag som vill köpa ut honom till varje pris.

Jag skulle vara glad om Laporta värvar honom till Barca, varför inte fast på ett villkor. Det e om Henry fortsätter vara blek, med det menar jag om han inte kommer prestera på toppen. Jag gillar Henry plus hans spelstil, men tyvärr situationen har svek oss i förra säsongen.

Men nu det e dags för Henry, hans fysik ligger på mycket förhållande jämfört med förra säsongen. Jag ser inga hinder för Henry och jag förväntar mig mycket bra prestation av honom under säsongen, personligen jag har inget emot att Henry blir utbytt med Benzema plus CASH.

Det e ifall Henry inte gör det hans måste göra, för idag finns en ny tränare med nytt varierande spelsätt med andra ord en ny chans. Henry vet vilka krav Barca har, och efter säsongen i nästa sommar när vi diskuterar om Barca. Som sagt jag har inget emot Henry och ajg gillar honom, men det finns inget utrymme för ursäkter ifall han inte spelar mycket bra tycker jag.
Barcelona BlueRed.
2008-09-29 20:19
Lite roligt när dem skriver att straffen var helt felaktig här till höger i FanTv rutan (Euro Talk).
Jag satt och kollade på det nyss (mest pga att Birro är med), och när dem skulle diskutera Spanien gick dem rakt på derbyt då, och den enda personen som öppnade munnen och sa något om straffen var Claes Andersson från Viasat och det enda han sa var "Helt felaktig straff" och så skiter dem i och diskutera det och snackar om Laporta och Sportings "framgångar".
det är inte första gången Claes bara säger 3 ord och sen blir helt tyst.
Tack och lov att han inte sitter och diskuterar La Liga på Tv4sport eller tv4 överhuvud taget.

Barcelona Milbona
2008-09-29 20:16
Var kom lahm in i bilden känns inte alls som att han är påväg in eller abidal ut, skulle det vara så, då är jag rätt overtygad om att man kommer värva någon back på kanten för framtiden som caceres....
Barcelona Hetfield
2008-09-29 20:06
Om det står mellan - - (Abidal) och -+ (Lahm), så föredrar jag nog Lahm, med plus/minustecknen så menar jag offensivt och defensivt, för Abidal är helt borta när det gäller den defensiva delen
Barcelona Milbona
2008-09-29 20:06
Angående abidal så kan jag hålla med om att han inte vuxit ut till den spelare man trodde han skulle bli i barca, på tok för defensivt och offensivt så är det knappt så han tar några iniativ känns enligt mig som han hela tiden går på halvfart eller e han inte bättre än så här??
Barcelona BlueRed.
2008-09-29 20:04
Hetfield

Du tittade inte på EM eller? Lahm är kanske super offensivt, men han har inget defensiv.
Barcelona KW
2008-09-29 19:43
Henry mot Benzema? Nej tack.
Barcelona Hetfield
2008-09-29 19:38
Nej nu får det räcka med ursäkter, Abidal är inte bra nog!

Killen har fått hur många chanser som helst att visa vad han går för, men han är usel offensivt och fumlig defensivt, säger inte att vi ska sälja honom men ta och köp en värdig vänsterback som Lahm, Vargas eller Zhirkov
Barcelona Smacked
2008-09-29 19:23
Zhirkov hade varit rolig att se och ett intressant tillskott.
Barcelona Pep.G
2008-09-29 19:16
Iniiesta!

Haha vad hade du tyckt om Zhirkov då ?
Zhirkov och Atshavin. Hade vart en kunglig duo :D
Barcelona Smogen
2008-09-29 18:59
Shi

Henry mot Benzema skulle nog alla barcafans i världen gilla, men Lyon har väl satt en prislapp på Ca 1 000 000 000kr för honom? Ska vi då nya gissar jag på att vi får slänge upp
Ca 850 000 000 kr + Henry. :/

Angående Valdes, finns många målvakter som jag mycket hellre sett som förstaval i Barca före honom, MEN Valdes har gjort något som dom andra målvaktsalternativen inte gjort. Han har BOKSTAVLIGEN vuxit upp på Camp Nou.
Det förtjänar en del respekt och är nog en stor anledning till att han är förstaval år efter år.

Sen ska man komma ihåg, det är otroligt svårt att göra grymma målvaktsräddningar om man bara får Ca 3 skott på sig varje match, som Valdes. får man 20 st skott blir man snabbt varm i kläderna och sen går det av bara farten att rädda frilägen och skott.
Barcelona Iniiesta!
2008-09-29 18:50
"Robinho#10"

OK.
"Robinho#10"
2008-09-29 18:44
Barçelona

hahahah! ofta vi skulle komma te uefacupen, större chans att ni kommer ditt än oss.
Barcelona Messi(AH)
2008-09-29 18:06
Ämne: jävla tur barca hade....
Vad säger du om C.Ronaldos fina hopp? Ingen idé att snacka med dig eftersom du är 14 år.
Barcelona Smacked
2008-09-29 17:58
Instämmer,jävligt fint med tror inte det händer.
Barcelona Iniiesta!
2008-09-29 17:56
Det hade suttit fint, men tror inte riktigt det händer.
Real Madrid Shi
2008-09-29 17:49
Vad tror ni om ett byte mellan Henry och Benzema + en liten summa som man slänger på Aulas? Benzema skulle gå med på det, Barca skulle gå med på det och Aulas skulle gå med på det men frågar än om man skulle kunna övertala Henry och göra flytten. Hade man lyckats så måste det vara den bästa transferkuppen på senaste åren.
Annons: