/spanien/barcelona/forum/20363.aspx/spanien/barcelona/forum/20363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2008-10-20 14:39
Ämne: Uh uh Oleguer, vilke....
Haha, man kan säga vad man vill om Oleguer men för mig kommer han alltid vara en ikon.
Barcelona H.C Xavier
2008-10-20 14:25
Uh uh Oleguer, vilket klass mål han gör den gamle Barca legendaren. Det är nästan så man saknar honom
Barcelona jonny p
2008-10-20 14:23
"Real Madrid överklagar Ruud van Nistelrooys röda kort"
Känns som sånt händer rätt ofta i spanien och att det dessutom går igenom rätt ofta.. själv är jag emot när man överklagar något som har hänt i en match situation vad tycker ni?
Barcelona Liooneel#10Messii
2008-10-20 14:04
Kan någon en bra sida med gryma Barca wallpapers?
Barcelona BlueRed.
2008-10-20 13:53
Ämne: Etoo öser in mål. Sn....
Eto'o har oftast en magisk first touch. Det som hände igår var att han försökte ta emot en boll löpande så att bollen skulle hamna framför honom, samtidigt som en spelare täcker honom.
Bollen kan lika gärna ha träffat motståndaren och sedan gått upp i luften. Eller så var det han själv som la den lite högre upp så att den skulle gå över motståndarens ben men träffade ändå hans kropp.

Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-20 13:52
Hej alla!

Det va ett tag sen jag va här inne, men jag måste verkligen säga att Eric Abidal växer och växer för varje match. Han håller på att bli den stabila vänster backen som vi söker och offensivt är han på gång hela tiden match efter match. Sen kan alla säga vad de vill och Busquetes, men han har mycket kvar till Yayas nivå. Yaya låste mitten och slängde iväg nyckeln till låset lång lång bort. Han är bland mina favorit spelare och jag hoppas att hans förbannade agent slutar öppna käften om Yayas framtid. Om vi ska vinna ligan och/eller champions så behövs en spelare med Yayas pondus, styrka och speluppfattning(det saknas lite hos Busquetes). Yaya är lika viktig för oss som Makelele en gång var för Real Madrid, det anser jag.

Gårdagens match visar den ny-gamla Barcelona, ett Barca som vinner matcher utan att göra det snyggt och det behövs ibland. Vi kan inte alltid spela fint och gårdagens match va en sån. Vi gjorde inte mer och inte mindre än va det behövdes. Jag var lite skeptisk till att ha Pep som coach men jag ändrar uppfattning för varje match som Barca spelar.

Nu i veckan e det Champions legue match och vid vinst så kan vi vara så säkra på att vi är vidare. Basel har inte en chans mot oss och Safari kommer bli bortgjord a la Messi;-p

Visca Barca
Barcelona haeger
2008-10-20 13:51
Messi(AH)

Nej, men så som du skrev det innan du redigerade ditt inlägg så trodde man det.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-20 13:18
Ämne: Messi(AH)

Har någ....Måste det betyda att någon har sagt något annat för att jag skriver att Etoo ligger efter Villa i skytteligan?
Barcelona haeger
2008-10-20 12:45
Myrran

Det är oftast så man firar ;-)
Barcelona Myrran
2008-10-20 12:16
Man måste ju glädjas över målet igår, speciellt när man har ett Barca hjärta och ser firandet. Eto'o står nere vid hörnflaggan och Iniesta kommer o gratulerar han efter han kommer Serigo sen Sanchez och Pique. Alla dessa springer verkligen till Eto'o efter målet. Yaya och Abidal som kommer efteråt har lunkat lite sakta ner.

Visca Barca!
Barcelona haeger
2008-10-20 12:10
Messi(AH)

Har någon sagt nåt annat? Om du nu menar målskyttet.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-20 12:06
Skönt att Eto´o ligger tvåa i skytteligan. Efter David Villa.
Barcelona De Goda
2008-10-20 11:52
LennyRomario!

Det stämmer lite men just därför vet man inte var man har honom. Förresten kompenserar hans bollbehandling innan målet igår hans tidigare misslyckanden.

jonny p

eller hur? Valdes räddade oss igår.. Han visade lite av sin storhet :)
Barcelona jonny p
2008-10-20 11:33
Valdes får mkt skit när man sitter framför tv.n därför tänkte jag bara ge han en liten eloge här för matchen igår!! 2 riktigt bra räddningar plus att han verkade vara den enda som var riktigt taggad och på tårna i första halvlek!
Barcelona haeger
2008-10-20 11:27
LennyRomario

Eto'o har länge haft problem med sin första touch, jag har blivit frustrerad många gånger när han har tagit emot bollen.
Barcelona LennyRomario
2008-10-20 10:52
Etoo öser in mål. Snyggt mål igår, men ändå är min känsla hela tiden att han inte är så bra som han varit? Riktigt jävla gnälligt att hacka på Etoo, men i flera matcher irad nu stör jag mig på hans bolltouch. När han ska ta emot en pass kan hans första touch bli 5 meter åt helvete. Att han vid målet touchar bollen upp i luften först är ju inte för att göra det snyggare utan för att det bara blir så. När han tar fart kan han vara magisk. Men första touchen kan lika gärna bli 5 meter för lång så en försvarare bara går in och tar bollen. Ibland springer han helt sonika bara ut med bollen över linjen för att han inte tycks ha någon koll/kontroll.
Bara jag som tycker mig se detta?
Barcelona haeger
2008-10-20 10:41
FCB_Xavi

Jag lyfte inte ens ögonbrynen när jag läste det där, det är nog rätt så vanligt att gå runt med vapen där han bor.
Barcelona FCB_Xavi
2008-10-20 09:59
Ämne: Härligt att Messi oc....
Etoo har gjort 6 mål och 2 assist i Laliga (länken har inte uppdaterat gårdagens match)
Barcelona Dizzy
2008-10-20 09:18
Härligt att Messi och Xavi fick vila. Någon som vet hur många mål Etoo har gjort? vilken form han är i nu.
Barcelona joninho__90
2008-10-20 09:10
Cocco

Bra torrent från matchen igår. Kolla länktips!
Barcelona Pep.G
2008-10-20 00:58
barcadinho

Nee men jag tycker ändå det var bra gjort av Pep. Det var Sanchez första match. Låt han njuta:D
Barcelona Cocco
2008-10-19 23:15
nån som vet vart man kan ladda hem matchen som barca spelade idag??
tacksam för svar..
Barcelona Ciao-V
2008-10-19 23:13
Ämne: Keita blir borta i t....Det var goda nyheter att höra att Keita förhoppningsvis inte blir borta mer än 2-3 veckor.

Den här omgången har Almerias börjat sin värsta period. Idag åkte de på förlust mot Sevilla. Nästa omgång möter dem Barca, o.s.v. Ni vet det hur resten ser ut...:-.

God natt.
Canaletes
2008-10-19 23:07
Jeffren :D

Barcas hemsida såklart! Nu har dem också 15 euro rabatt ;)
Barcelona el Flaco
2008-10-19 23:06
Keita blir borta i två veckor. Tur att det inte var allvarligare än vad det såg ut. Även Marquez och Touré drabbades av mindre skador men det verkar inte vara någon fara med de.
Canaletes
2008-10-19 23:02
Jag tycker vi borde ta upp Jeffren till A-laget. Han var ju grym under försäsongen :)

vad tycker ni?
Barcelona Jeffren :D
2008-10-19 23:02
någon som vet en bra sida där jag kan köpa en barca tröja?

Barcelona FCB_Xavi
2008-10-19 22:57
Jaha? (se länk)
Barcelona FCB_Xavi
2008-10-19 22:56

Spanien Söderström
2008-10-19 22:44
BlueRed.:

Håller med, domarna kändes ovanligt bra för att vara La Liga.

Förresten, synd att Bojan inte fick spela. Hade hoppats på att han skulle ta högerkanten så att Iniesta kunnat vara på mittfältet (vilket han i och för sig var en hel del ändå, men som utgångsposition). Känns som att det behöver honom eller Xavi.
Annons: