/spanien/barcelona/forum/20362.aspx/spanien/barcelona/forum/20362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2008-09-29 20:04
Hetfield

Du tittade inte på EM eller? Lahm är kanske super offensivt, men han har inget defensiv.
Barcelona KW
2008-09-29 19:43
Henry mot Benzema? Nej tack.
Barcelona Hetfield
2008-09-29 19:38
Nej nu får det räcka med ursäkter, Abidal är inte bra nog!

Killen har fått hur många chanser som helst att visa vad han går för, men han är usel offensivt och fumlig defensivt, säger inte att vi ska sälja honom men ta och köp en värdig vänsterback som Lahm, Vargas eller Zhirkov
Barcelona Smacked
2008-09-29 19:23
Zhirkov hade varit rolig att se och ett intressant tillskott.
Barcelona Pep.G
2008-09-29 19:16
Iniiesta!

Haha vad hade du tyckt om Zhirkov då ?
Zhirkov och Atshavin. Hade vart en kunglig duo :D
Barcelona Smogen
2008-09-29 18:59
Shi

Henry mot Benzema skulle nog alla barcafans i världen gilla, men Lyon har väl satt en prislapp på Ca 1 000 000 000kr för honom? Ska vi då nya gissar jag på att vi får slänge upp
Ca 850 000 000 kr + Henry. :/

Angående Valdes, finns många målvakter som jag mycket hellre sett som förstaval i Barca före honom, MEN Valdes har gjort något som dom andra målvaktsalternativen inte gjort. Han har BOKSTAVLIGEN vuxit upp på Camp Nou.
Det förtjänar en del respekt och är nog en stor anledning till att han är förstaval år efter år.

Sen ska man komma ihåg, det är otroligt svårt att göra grymma målvaktsräddningar om man bara får Ca 3 skott på sig varje match, som Valdes. får man 20 st skott blir man snabbt varm i kläderna och sen går det av bara farten att rädda frilägen och skott.
Barcelona Iniiesta!
2008-09-29 18:50
"Robinho#10"

OK.
"Robinho#10"
2008-09-29 18:44
Barçelona

hahahah! ofta vi skulle komma te uefacupen, större chans att ni kommer ditt än oss.
Barcelona Messi(AH)
2008-09-29 18:06
Ämne: jävla tur barca hade....
Vad säger du om C.Ronaldos fina hopp? Ingen idé att snacka med dig eftersom du är 14 år.
Barcelona Smacked
2008-09-29 17:58
Instämmer,jävligt fint med tror inte det händer.
Barcelona Iniiesta!
2008-09-29 17:56
Det hade suttit fint, men tror inte riktigt det händer.
Real Madrid Shi
2008-09-29 17:49
Vad tror ni om ett byte mellan Henry och Benzema + en liten summa som man slänger på Aulas? Benzema skulle gå med på det, Barca skulle gå med på det och Aulas skulle gå med på det men frågar än om man skulle kunna övertala Henry och göra flytten. Hade man lyckats så måste det vara den bästa transferkuppen på senaste åren.
Barcelona Dizzy
2008-09-29 17:47
Shi

Hade fel menade inte Bilboa jag menade Atletico Madrid.
Barcelona Smacked
2008-09-29 17:46
Zlatan hade inte accepterat bänken så det är en sak som inte gör en sådan transfer möjlig. Men sälj Henry och in med Klas-Jan Huntelaar! Målspruta som är villig att acceptera bänken.
Barcelona Iniiesta!
2008-09-29 17:39
Shi//

Jag tror verkligen inte Zlatan utvecklats klart. Finns alltid saker han kan förbättra. T.ex målskyttet. Sedan, om han hade spelat i ett mer "flair" play lag eller hur man nu säger det. I t.ex Barca så tror jag han hade blivit ännu bättre, där han inte behöver göra allting offensivt som han faktiskt måste göra i Inter.

Ja, målskyttet är väl det han kan jobba på. Mycket mer har han inte att utveckla.
Barcelona Messi#10
2008-09-29 17:39
Om barca ska köpa in en målvakt så skulle jag vilka ha in KAMENI
Barcelona Messi#10
2008-09-29 17:38
tycker ni överdriver angående valdes. Så dålig är han inte, han kan värkligen vara bra ibland dessutom är han inte så gammal så han har många år kvar. Man brukar ju vara bäst vid 28-29 år åldern om man är målvakt och bruka spela tills man är 34-36 år.

tycker bara att vi ska sälja Henry,Guddy och Abidal och köpa in Vargas och en anfallare som skulle kunna ersätta etoo om han blir skadad och kunna acceptera bänken.
Barcelona Iniiesta!
2008-09-29 17:35
Ne jag gillar Valdes, vill inte ersätta honom. Men dock vill jag "ha" en bättre reserv som ger honom lite challenge.

Annars väljer jag en ny vänsterback före allt annat. Känns som att det är _svagheten_ i Barcelona just nu. Både offensivt och defensivt. Vargas?
Mer än gärna, hört massa bra saker om hans skott och offensiv etc.. Men han lär ju inte vara billig. Men jag tror han hade varit ett bra kap.
Iof så finns Sylvinho, men håller han i toppmatcher är min fråga.
Barcelona Smacked
2008-09-29 17:35
Valdes ger,för mig,inget särskilt stabilt intryck i målet. Han ger ingen säkerhet som tex Casillas,Cech,Frei etc ger till laget och sig själv.
Real Madrid Shi
2008-09-29 17:26
Frågan är om ni verkligen behöver en ny målvakt? Är Valdés så dålig som många vill få det till? Det tycker inte jag. Även om man håller på och skämtar om att killen har tvål i handskarna så skall man komma ihåg att han faktiskt gör riktigt många kanon räddningar och har räddat en hel del poäng faktiskt. Han må göra sina 2-3 tabbar per säsong men sen är han stabil, dessutom har han ett Barcahjärta som bara Puyol slår.

Pengarna borde nog spenderas på annat.

Hetfield

Jag tror personligen Zlatan utvecklats så mycket han kan, jag tror inte han blir bättre än så.

EDIT:
Dizzy

Omöjligt att Bilbao skulle värva honom, de värvar bara baskiskt och Amelia är Italienare.
Barcelona Rambla
2008-09-29 17:21
Mojito:

Var ifrån får du siffror som 8-900 miljoner? Barcelona har värvat för ca 380 miljoner.

Inköp = 87,5m euros
Försäljningar = 49,5m euros

Räknar du med alla slags klausuler när det gäller både inköp och försäljningar, så kan det variera en del.
Barcelona Dizzy
2008-09-29 17:21
Någon som vet om Jorquera ska stanna i klubben? Går Pintos kontrakt ut efter säsongen. Vill verkligen se en ny målvakt.

Vad tycker ni om Palermos målvakt Amelia. Minns att Bilbao var nära att köpa han men Amelia drog till Palermo istället.
Barcelona Hetfield
2008-09-29 17:16
Blir jävligt trött på människor/tidningar som håller på med "Ronaldinh är tillbaks i storform" bara föratt killen gjorde 1 nickmål...kom igen fan, snubben är inte ens i närheten av den gamle ronaldinho

För mig är Zlatan en klockren drömvärvning, killen har fysiken och tekniken föratt spela i Barca, synd att han spelar i Inter. Tror att killen skulle utvecklas jävligt mycket i Barca, fast finns ingen chans att Inter släpper deras lilla diamant

Vi lär få en hel del för Henry och Guddy om de försvinner, så varför inte försöka med det omöjliga?

Ang. målvakter så måste jag säga det ännu en gång, valdes är en OK målvakt, varken mer eller mindre, han är ingen världsklassmålvakt.
Om Palop och Reina är före honom som reserver så säger det väl en hel del (Spanska landslaget)
Barcelona Mojito
2008-09-29 17:15
Ämne: BarcaMatte.

Om ni....
hehe, fanns nog inga pengar kavr i skattkistan efter att vi spenderat 800-900 mille...
Sen är vi väl inte så intreseerade att ge er kapital heller, samtidgt som våra klubbar är ganka överens att inte värva från varnadra.
Dock önskar jag att vi hade Casillas i Barca, bästa målvakten i världen.
Barcelona Rambla
2008-09-29 17:15
Jag håller med Shi på bägge punkter. Kameni är allt annat än stabil. Alla har fått för sig att han är så bra bara för att han ibland gör dessa idioträddningar.

När det gäller Diego Lopez måste jag säga att han imponerar stort. Jag ser honom som nr 2 i Spanien efter Casillas. Det hade nog varit så gott som omöjligt att värva honom från Madrid, för att inte säga lite förnedrande för ledningen att köpa in Madrids andraval för att ersätta Valdes med.
Real Madrid Shi
2008-09-29 17:10
BarcaMatte.

Om ni skall värva Kameni så kan ni lika gärna behålla Valdés. Kameni tenderar och göra fantominsatser med mindre bra matcher, så om det är stabilitet ni söker är det inte Kameni ni skall köpa.

Att köpa duktiga målvakter är det svåraste som finns, för om det finns bra målvakter så är de oftast dyra och svåra och köpa, en målvakt jag ställer mig frågandes till varför ni inte värvade är Diego Lopez som nu är i Villarreal, riktigt grym synd bara att han hade Casillas framför sig.
Barcelona BarcaMatte.
2008-09-29 17:06
Nu när vi pratar om målvakter, så hade jag gärna sett Kameni i vårat mål. Hyffsatt ung & samtidigt ung. eller var tycker nu?
Barcelona Rambla
2008-09-29 17:06
Ämne: jävla tur barca hade....
För att inte tala vilken tur som Man United hade när de fick en straff efter ytterligare ett svanhopp från C.Ronaldo.
Barcelona Smacked
2008-09-29 16:59
Angående målvaktssnacket så tar jag Frei före Valdes vilken dag som helst hela veckan. Hoppas innerligt på honom.Ochoa tror jag,Delarocha,är en hyppad fm profil.
*messi*messi****
2008-09-29 16:58
jävla tur barca hade när dom vann med 2-1 på straff
Annons: