/spanien/barcelona/forum/20360.aspx/spanien/barcelona/forum/20360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2008-09-28 00:24
Någon som har länken till målen?
Barcelona H.C Xavier
2008-09-28 00:24
Ämne: Om vi ska bli lite a....
Du menar två-backslinje.
Spinbad
2008-09-28 00:23
Busquets är riktigt bra, hård i duellerna och kvick i steget. Bra med bollen och riktigt disciplinerad (i den mån att han ligger kvar i sin position) i sin roll som pivote. Blev lite orolig av den tidiga varningen skulle få honom utvisad men han klarade det bra. Gjorde han bra ifrån sig i Barca-B förra året? Knappt hört talas om honom tills försäsongen började i år.

Abidal däremot kan man ju sätta på läktaren tills han fastat klart innan man låter honom spela igen. Om det är fastan eller ej har jag ingen aning om men han är ju totalt bedrövlig just nu.
Barcelona Asahina
Känns ändå väldigt vågat att byta en relativt sammansvetsad 11:a inför ett derby!
Tycker poäng i ligan känns viktigare än Champions för tillfället, borta match mot shaktar, kommer sluta med 1-2 småskador hur som helst!

Ska inte älta, trevligt med en seger i derbyt till slut!
Barcelona MQUC
Rambla.

Håller med dig, så som jag ser det är (trots att vi nog har europas bäst spelande lag.) så måste vi endå spela mycket enklare i vissa lägen, löpa och passa lite rakare, det har vi spelare till, jag menar ibland kan det effektivaste va att bara ta en löpning och få bollen i djupled för att sen bara passa snett bakåt där något möter på 1 touch mot mål.

Sen kan sammarbetet mellan Messi och Dani bli flera klasser bättre, fortfarande lite besviken på Alvés men trots det tror jag att han kommer komma upp helt i sin nivå snart, både offensivt och deffensivt.

Kan knappt bärga mig tills spelet klickar helt mellan världens bästa spelare och världens bästa högerback, då blir det fiesta på hög nivå! :)
Barcelona Duda
2008-09-28 00:22
Jag tycker att "Biscuit" har spelat bra men inte mer än så. Tycker inte att han är tillräckligt bra för att starta i en sån här match, iaf inte om man har t.ex. Yaya och Keita tillgängliga.
Barcelona OkkaPokka1
barcadinho// Roligt att ha en hel Barcafamilj samlad :) Själv har man bara syrran som culé kompanion. Sen är brorsan United fan tillsammans med morsan;D

Jäklar vilken match!
Safet10
Captain Fantastic!

Jag håller med dej..Det här är nog den roligaste och mest spänande matchen jag sett av Barca..El Clasico kommer ha svårt att klå detta :D
Barcelona Rambla
2008-09-28 00:21
Braxingen:

Klockren analys om du frågar mig. Dessvärre så tänker vissa inte längre än näsan räcker när de ska kritisera och raljera om "domarfördelen" som Barça fick.
Barcelona BlueRed.
Captain Fantastic!

Skicka gärna länk via PM till mig om du hittar den så man kan ladda ner någon gång! Vore snällt.
Barcelona A.Gaudi
Tänk på att pep vilade spelare inför CL-matchen. det var ju därför busquets och guddy startade.

mina fingrar skakar fortfarande och herrejävlar vilken match. En match för hjältar och messi, han är för stor att beskrivas med ord. Får messi stanna i 8-10 år kommer han bli barcas störste spelare genom tiderna!
Safet10
2008-09-28 00:20
Fy fan vad man skrek när Messi gjorde mål!! Jag var nog inte den enda..Rädd att jag skrämde grannarna bara :D haahhaha VISCA EL BARCA!!!!
Barcelona RQ7
Det här piggade upp mig, rejält. Tror inte jag kommer kunna sova på ett par timmar!
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
VILKEN MATCH ! Vilken otrolig lättnad jag känner nu. Hela lagets moral har höjts avvsevärt med förra säsongen. Alla ger 100%. Sen måste jag ge en eloge till pep för bytena och busquets som spelar så jävla bra. Killen e bara 20 år och när det gäller messis instats så kan jag bara säga att messi är messi! Helt otrolig är han. :)
Barcelona Barca_4_lajjf
Realniklas

Helt rätt har du , ´La liga borde vara bästa ligan i europa.
Barcelona BlueRed.
Rambla

Pep är fantastisk! Känns så bra att han verkligen vågar prova annat än 4-3-3.
Barcelona Captain Fantastic!
Årets match! El Clasico kommer aldrig bli intressantare än detta!

Denna match går till historien! Jag ska ladda ned den och njuta av den tills jag är 80 år gammal, vilken otrolig match!!

Rättvisa blev skipad till slut!!
Barcelona DM1982
2008-09-28 00:19
Härlig match, precis så här ska ett derby se ut. Domaren höll verkligen inte hög klass första halvleken, målet skulle vara frispark och utvisningen var för hård. Trodde att han skulle fortsätta på samma spår men han höll emot pressen från publik och spelare.

Sedan var det inte särskilt snyggt att se boixos nois kasta nödraketer på folk, det är inte så man ska hjälpa sitt lag. Däremot är det inte fel att fyra av raketerna men man ska hålla i dem till de har slocknat, det blir en härlig inramning till matchen.

Nu har Barca vunnit två matcher som de definitivt skulle ha förlorat eller på sin höjd spelat lika på förra året. Det visar på att det finns en helt annan moral i laget den här säsongen, Pep har nog fått en massa hjärta till laget. Speciellt att vända ett derby, det är riktigt bra.

Ni som kan spanska och läser spanska sporttidningar måste kolla upp varför Laporta var så sur uppe på läktaren. Jag misstänker att det kan ha varit någon på läktaren som sa något till honom om boixos nois och han tände till. Han gjorde ett stort jobb med att få bort dem från läktaren, de var inte till lagets fördel.

En aning besviken är jag dock fortfarande på Alves, han kan så mycket mer och det är dags för honom att visa varför Barca spenderade så mycket pengar på honom.

Nåväl, en superskön seger som kan vara det som vi tittar tillbaka på i slutet av säsongen och säger "det var där det började". En moral- och lagseger.

Godnatt.
Barcelona Barcelona #7
Braxingen

Matchens sista SEKUND
Safet10
HAHA !!Laportas min var oförglömlig när Barca fick straff :D
Barcelona Hetfield
Ja , precis, vore bra om man kunde skaffa lite information, personligen så är jag jätteorolig för spelarna just nu.

Tyvärr så har huliganer lika mkt IQ som e räka, så de kan bli alltför extrema
Real Madrid RealNiklas
vad vore la liga utan barca och real liksom, hoppas det blir ett år att minnas. fler lag som tävlar om vinst nu än vad det varit tidigare. Går inte tippa vinnaren redan. TILL OCH MED JAG SÄGER till de madridfans som kommer in här och gnäller på domaren, kolla matchen igen. 40 skott på mål. Barca ska vinna denna. Frågan är dock varför barca spelar henry på kanten istället för centralt. Tack än en gång barca för en underbar match, denna helg gjorde ni veckans match utan tvekan. Kan erkänna Real vinner, kanske inte helt rättvist, men kämparglöd ger resultat, kolla på barca idag även, kämpar in i det sista. Det gillar jag. BERÖM SKA NI HA!
Barcelona barcadinho
Jjjääklllaaa. Vad vi är glada hemma.
Vi hoppade hemma jag och mina söner som en jäkla studsmatta och skrik så att alla grannar vaknade.
Min äldsta son fick tårar från glädje.
jäkla vilken vändning. Fotbollen gör mig galen. Förra veckan fick jag nästan hjärtinfart när Betis gjorde 2-2 och jag hoppade till taket med Gudis mål. Och nu är man hel galen så att man inte vet vad man ska göra.
Först hjärtinfart när Ruud gjorde målet till märängerna och sen äta naglar och äta naglar hela matchen och vilket avslut.
Jag säger samma sak igen. De som inte älskar ett lag vet inte vad de missar.
Livet ÄR fotboll. Sen kommer allt annat.
Canaletes
Hetfield

njaa, tror inte spelarna behöver vara orliga för nåt.. utan domaren. Sen tror jag de blir bråk nu efter matchen, dem bråkar säkert nu.
Barcelona Dizzy
2008-09-28 00:18
Jag blir lack på Pep när han föredrar Guddy istället för Keita men skitsamma ska inte vara arg.

Är så jävla glad!

Messi the GOLDEN BOY!
Barcelona Pep.G
MessiFP

Tror du verkligen jag satt och såg på Lapprta när vi fick straff. Jag skrek som en jävel. Fick en stekpanna i huvvet av morsan:P
HAHAHA
Barcelona Exclusive
Tycker Busquets verkligen tar för sig som dom sa. Det kommer spelas en massa matcher så Touré kommer få minst lika speltid. Men Busquets har faktiskt imponerat på mig!
Barcelona Rambla
Om vi ska bli lite allvarliga. Den här matchen ska vi avgöra långt tidigare. Jag fattar inte hur vissa spelare kan ha sådana problem med att få in bollen i mål. Sanslösa chanser emellanåt. Vågat av Pep att starta matchen med Busquets och Guddy på mittfältet. Ingen av de två gjorde heller inte bort sig. Helt rätt att gå ner på 3-backslinje.

Xavi och Iniesta måste släppa bollen tidigare i vissa situationer. Ja det gäller även Messi, så att vi får upp bolltempot ännu mer.

Annars, en skön boost för laget att lyckas vända två matcher i rad nu. Det ger självförtroende inför fortsättningen.
Barcelona Braxingen
Jag tycker det är patetiskt att höra alla dessa antagonister med hur dålig domaren var. Faktum är följande:

1-0-målet var det mest solklara feldomslutet som uppstod i matchen. Därefter får Espanyol en utvisning och man kan tala hur mycket man vill om att det skall gynna oss så enormt, men faktum är att spelarbussen blir än mer kompakt och det blir svårare att göra mål. Det var snarare en nackdel än fördel.

Vi var alltså tvungna att genomföra en större bedrift än om vi sluppit Cantalejos alla snedsteg. Att vi sedan fick hjälp av densamma i matchens absolut sista minut förändrar inte det faktum som uppstod innan.
Barcelona Barcelona #7
Barca_4_Lajjf

Nej?
Annons: