/spanien/barcelona/forum/20354.aspx/spanien/barcelona/forum/20354.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2008-12-18 18:47
Om inte Marquez startar så kommer nog Pique att få starta. Verkar som om Pep föredrar honom mer... Själv så tror jag att Caceres skulle kunna bli en bra defensiv ytterback eller vad tror ni?
Barcelona Cape
2008-12-18 18:44
Skönt med rapporten om att Rafa Marquez är spelbar mot Ubåten i helgen. Puyol och Toure var det ingen fara med (Problem med en tand samt migrän).

Frågan man ställer sig är om Pep vågar spela med Marquez då han dragits med en skada under veckan. Villareal har inte full anfallsbesättning och det vore kul att se Caceres från start i en match-av-betydelse.
Barcelona J.Gamper
2008-12-18 18:44
Nu rasar Sir Alex Ferguson:
- Jag skulle inte ens sälja ett virus till den där gangsterligan, säger Ferguson enligt AFP.

Ferguson hatar verkligen Real.
Barcelona tarrak
2008-12-18 18:43
Ämne: tarrak. Nu pratar vi....
Ja det är klart att UEFA vill att toppklubbarna skall gå långt, vilket de för det mesta gör då de är bäst. Inget konstigt med det och knappast något man behöver manipulera för att få till stånd.
Barcelona DaniAlves
2008-12-18 18:42
Bojan fick frågan om vilket lag han ville möta nu i åttondelsfinal..

Arsenal blev svaret.
Barcelona tarrak
2008-12-18 18:40
Det kanske viktigaste argumentet som knäcker konsprationsteorin är att förutom någon forumskribent i Liverpool, så skall även samtliga bookmakers varit medvetna om vad som var i görningen. ÄNDÅ väljer UEFA att köra vidare på sin avslöjade plan. Tycker ni att det låter troligt?
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-18 18:38
tarrak. Nu pratar vi om en enskild klubb ska vinna. Utan om att inbringa så mycket som möjligt.

Barcelona - Chelsea, Real Madrid - Manchester United - tror du inte UEFA hade dreglat över en sådan semifinal? Annars spelar det ingen roll vilket lag det är så länge de är med i g14... eller åtminstonde de 6 av de bästa klubbarna i g14.

Jag tror inte domaren är det lättaste sättet.
Gemini
2008-12-18 18:34
Jag föredrar:

1 - Lyon
2 - Arsenal
3 - Inter
4 - Chelsea

Om lottningen är riggad så blir det Arsenal eller Chelsea.
Barcelona Mojito
2008-12-18 18:31
Om man bara ser till att få så mycket pengar som möjligt att förflyttas till rätt plånböcker är riggning ett bättre alternativ.
Ska man köpa titlar måste man nog också ha domarna med sig.
En kul grej vore om Cantalejo fick döma en cL-final. Ojojoj, snacka om att göra skillnad ;-)

Tror stenhårt på Chelsea för vår del.
Barcelona tarrak
2008-12-18 18:29
Ämne: tarrak

Det är väl....Köpa domaren och/eller motståndarna är väl standardförfarandet? Här är det också själva arrangören som påstås fiffla, vilket underlättar då det är UEFA själva som väljer domarna.
Barcelona tarrak
2008-12-18 18:27
Heywood Jablome

Visst är det inte säkert att domaren kan garantera det önskade utfallet, men det ger knappast lottning heller. Fotbollshistorian är full av mutade domare som avslöjats, men så vitt jag vet inte en enda riggad lottning. Champions League är fullt av skickliga lag och även om det finns några lättare, så är aldrig utgången given. Någon feldömd straff och ett rött kort däremot, knäcker vilket lag som helst i en utslagsturnering.
Barcelona Dedeffo
2008-12-18 18:23
Moe-_-

Helst Ryska Chelski. Vill krossa dem framför ögonen på Deco o Belletti
2008-12-18 18:20
tarrak. Jag menar: Det skulle vara lätt att muta domarna, men eftersom matcher är oförutsägbara så är det ingen garanti.

Men hey, i Serie A lyckades ett antal lag muta domarna.
Barcelona J.Gamper
2008-12-18 18:19
El Clasico och en CL final vore en dröm. Någon gång måste de ju hända? Men då måste Barca vinna såklart =)
Barcelona Moe-_-
Vilket lag vill ni hels slippa möta i åttondelen?
Jag vill inte möta Arsenal. De spelar nästan som barca med deras snabba passningspel.
Real Madrid Valdebebas
tarrak

Det är väl ändå inget enkelt tillvägagångssätt att köpa titlar genom domaren? Det är extremt osmidigt skulle jag vilja säga.

Hur ska domaren på förhand kunna gå in och göra ett verklighetstroget intryck för att samtidigt döma ut ett lag utan att det blir för förutsägbart?
Barcelona tarrak
2008-12-18 18:18
Barcelona Dedeffo
2008-12-18 18:17
Gud vad jag älskar Sir Alex Fergusons uttal om Real.
2008-12-18 18:17
tarrak. Hmm.. Det skulle nog vara svårt att muta domare eftersom utgången i matcherna kan vara olika.

Anders Frisk på Camp Nou mot Chelsea.
Terje Hauge på Stamford Bridge mot Chelsea.
Liverpools mål som Mourinho fortfarande inte tycker var inne.

Några få exempel där domare har varit inblandade och det har blivit diskutioner.
Barcelona tarrak
2008-12-18 18:13
Inte för att jag har några höga tankar om UEFA, men att tro att de skulle rigga en lottning och genomföra den trots att den är "avslöjad" i förväg, är inte realistiskt i min bok. Vill man bestämma utgången i en turnering gör man det förmodligen enklast genom lämpliga direktiv till domarna.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 18:10
Cape

Du verkar sannerligen ha alla cornflakes på tallriken, möjligtvis inte när det gäller fotboll, men när det kommer till litteraturhistoria däremot.

Edit// Googlade på namnet och då kom det upp bilder på en discobyggare i bar överkropp. Såg kanske inte ut som en 70-tals poet.
2008-12-18 18:08
CLfinal + El Clasico - jag vet inte om jag hade klarat av det.
sebbaa
2008-12-18 18:06
Shi

Endå finns det ju både för och nackdelar med att CL slutspelet tar en hel vår, medan VM slutspelet tar ca. 2 veckor. Där spelar man mera matcher under kortare tid. Javisst så har man säsongen bakom sig och bla bla. Men före VM har spelarna knappt vilat allt för mycket sedan säsongen, så det tar väl ut det då också. Alla lag måste man vinna om man skall ha bucklan anyway.

[provocerar inte sedan, som ibland kan antas ganska lätt! säger bara vad jag tycker :)]
Barcelona Dedeffo
2008-12-18 18:06
"Rumour going around draw has been leaked….. this is no doubt rubbish but if Rumour is true it’s LFC - arsenal and Chelsea - fenerbache and manure v roma
No bookies will take bets on the draw either……"

Det där kallar jag skrämmande. Bra skrivet Mohamed Ahmed.
Barcelona Cape
2008-12-18 18:05
Valdebebas

Tro det eller ej att en madridista skulle vara så lärd, men han vann nobelpriset i litteratur på 70-talet tror jag det var..
Real Madrid Prometheus
2008-12-18 18:03
Bra skrivet av MOHAMED AHMED!

Det är fler som tycker UEFA småfifflar. Att Chelki skulle spela final i Moskva stod ju klart i stjärnorna (inte pågrund av deras bländande spel). Jag tycker det är tråkigt att det har blivit så. Nu lär väl ändå Real vara ett lag som i sånna här fall gynnas. Men hur kul är det att vinna världens mest prestigefyllda turnering med fusk? Nae, skärpning säger jag.

Själv hoppas jag inget engelskt lag finns med i finalen.

Angående lottningen imorrn är det givet att vi får vår egna lilla mardröm Bayern.
Jag tror ni får Lyon.
Lycka till så ser vi till att El Clasico spelas i Rom, det vore väl nått? ;-)
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 18:01
Cape

Förvisso, men att man skickar ut ett lag innebär inte per automatik att man skickar ut ännu ett.

Men det ligger väl en del i det personen som du klyschigt väljer att citera. Har han fått något litterärt nobelpris för sin lyrik?
2008-12-18 17:59
Champions League handlar om marginaler. Jag kommer ihåg 2006 då Barcelona vann Champions League. I kvartsfinalen mot Benfica då det stod 1-0 så fick Benfica ett friläge som de brände i slutet, hade de gjort mål hade de varit vidare på bortamålsregeln.

Mot Milan i semifinalen så gjorde Shevchenko ett mål som hade tagit matchen till förlängning, fast domaren blåste av för frispark till Barcelona.

Och i finalen mot Arsenal så var det tur att Arsenal fick en frispark med sig när Eboue valde att dyka som en svan och Eto'o gjorde ett mål som han faktiskt var offside på.

Så, marginaler spelar väldigt stor roll i Champions League.
Barcelona bearlakeyours86
2008-12-18 17:58
Skydda Messi! , men spanska domare har en tendens att blunda för sådant och visa ostskiva och det röda kortet i helt ofattbara situationer.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 17:57
Ramon Calderon:

– Jag ska inte slösa någon tid på att svara honom. Jag beundrar hans facit som tränare men han börjar att bli förvirrad och senil.

Jo, vi vet.
Annons: