/spanien/barcelona/forum/20353.aspx/spanien/barcelona/forum/20353.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sherko
2008-09-30 21:53
little_master

Tack, äntligen någon som tänker lite djupare.
Barcelona Criff
2008-09-30 21:50
little_master, skillnaden är också stor på publiken som sitter på Camp Nou och på Bernabeu, gör en spelare en felpass på Camp Nou buar publiken.
Hade Barcelona spelat som Real på hemmaplan hade publiken buat något helt otroligt, samtidigt som jag tror allt mindre människor runt om i världen hade slutat titta på vårt Barcelona.
Det är väl ingen slump att Barcelona har dubbelt så många medlemmar än Real? Eller att de flesta spelare i världen föredrar vårt Barca.
Kanske för fler människor gillar fin fotboll? Då det trots allt finns till för att underhålla folk.

Min åsikt iaf.
Barcelona J.Gamper
2008-09-30 21:48
Dessutom spelar Real ändå inte så dåligt varje match... kan vara riktigt kul o se deras snabba kontringar och snabba anfall ibland. Men visst blir man irriterad när de vinner sina skitmatcher på det sättet de gjorde idag mot Zenit.
Sedan så undrar man hur Real skulle klara sig utan Nistelroy...? =D
Barcelona little_master
2008-09-30 21:43
Jag förstår inte varför ni gnäller så mycket på Real Madrid. De vinner sina matcher det kvittar om de har tur eller inte. Det finns ingen tur i fotboll. De är jävligt effektiva det måste vi erkänna och ge de creed för. Visst de kanske inte spelar som ett storlag men de vinner ligan allafall. Kolla på oss som spelar snyggt men kommer ingenstans. Fotboll handlar mer om att vinna titlar. Sen ska man göra det snyggt men om man inte kan så e det viktigaste är att vinna. Madrid har inte tur med såna skitmål. VnR är äckligt skicklig på att stå vid rätt plats vid rätt tillfälle. Han har gjort mer än hälften av sina mål i karriären så. Om det är någon anfallare vi skulle behöva är det VnR. Där har vi effektivetet. Jag kommer aldrig gnälla på madrid för de kämpar och sliter och ger aldrig upp.Det gör vi också men vi får inte in bolljäveln. De kan hämta upp 3-0 underlägen medans vi tappar 2-0 ledningar. Nej jag e inte medgångsfan men jag blir trött att höra att Real har tur för man låter som dåliga förlorare.Visst man kan ha tur i en match två matcher eller högst 5-6 matcher.Men de har haft den där "turen" i 2 säsonger nu. Och nog måste vi se i längden att det e inte tur det e skicklighet trots allt. De vinner titlar för de vinner matcher vilket vi inte gör.
Barcelona Criff
2008-09-30 21:07
Rambla, som sagt så glor jag inte många Real matcher längre, så senast mot Sporting missade jag. Bedömmer mest från förra året då match efter match blev dem totalt utspelade utav de mer erfarna och nykomlingarna i ligan.
Har sett väldigt få matcher utav Real denna säsongen inräknat med försäsongen och det har sett ut precis som dagens match, ett chans spelande Real som kör kontringsfotboll med Robben & RVN i toppen, och ett motståndarlag som spelar från kant till kant och skapar chans efter chans.

Om dem förde matchen mot Sporting så kanske det börjar bli bättre då? Deras facit talar ju för att dem just nu håller knappt BBVA klass :P
Barcelona barcadinho
2008-09-30 21:06
Shi/

En liten sak bara om Arjen Robben. Jag tycker att han är mycket mer farlig när han spelar rent till vänster (som mot Valencia i supercupen) än till höger. Schuster sätter honom ibland till höger och han tappar fart (idag byte han position vänster-höger hela tiden). Schuster försöker göra a la Rijkaard och sätta den vänsterfotad Arjen till höger.
Det funkar mindre bra, tycker jag.
(det var bara en liten sak. Nu ska kag titta på Benzema).
Barcelona DaniAlves
2008-09-30 21:02
A.Gaudi

av goal.com så fick arshavin bäst betyg (8,5) tillsamans med casillias, såg inte själv matchen men med det betyget så måste han har gjort bra ifrån sig. han gjorde även 1 assist.
Barcelona barcadinho
2008-09-30 20:53
Rambla/Shi.

Det där med domarna. Visst är det så och har varit så i många år. Real och Barca har en fördel vad det gäller domarbeslut, särskilt på hemmaplan. Det är inte roligt att erkänna, men så är det i det stora hela. Jag vill bara lägga till att det är samma sak i andra ligor. United har en fördel i England, Inter och Juve i Italien, Bayern i Tyskland osv. Små lag protesterar för sånt, ibland helt orelevant (som faktiskt med Espanyol), men oftast med bra underlag.
Jag kommer ihåg en situation från förra året från PL. Jag kan berätta för skoj. Roony var inte nöjd med ett domarbeslut, då han fick fri emot sig. Han sprang som en hel galning mot domaren, skällde med en stor mun hela tiden och ansikte-ansikte kontakt med domaren. Och vad gör domaren? ingenting. Jag var så förbannad att han inte fick åtminstone gultkort, så jag stängde av tv:n på en gång och gjorde något annat.
Det är äckligt när det är så JÄKLA tydligt med hemfavör.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-30 20:43
Såg inte real matchen men glänste arshavin alltså?

ville alltid ha hit honom i somras och skulle inte ha något emot att plocka in honom i januari. även om han inte kan spela CL skulle jag ändå bli riktigt glad. Ligan är viktigast för mig i år.
Barcelona jonny p
2008-09-30 20:41
Alltså är Archavin verkligen så mycket bättre än Andresin?? Jag vet inte om jag tycker det alltså.. han är väl dessutom 4 eller 5 år äldre?
Barcelona _Aebswe_
2008-09-30 20:40
haha real fanserna e så nöjda med vinsten hahaha zenit borde ha vunnit dom va bättre än real helt klart
Barcelona Rambla
2008-09-30 20:39
Nja, oflyt och en del slarv också skulle jag sammanfatta det med.
Barcelona Ciao-V
2008-09-30 20:37
Ämne: Criff:

Nu var du ....
Zenit hade oflyt ikväll. Inget annat.
Barcelona barcadinho
2008-09-30 20:37
Jag är lite besviken på Zenit. Två matcher och två förluster. Det blir alltså inga överaskningar från den här gruppen. Juve och Real vidare.
Zenit har samma "mentalitet" som Rysslands landslag. Man spelar vackert, tekniskt och bra passninsspel, men man slarvar bort på försvaret. Och i slutändan - man vinner aldrig de viktiga matcher, när det riktigt gäller.
Ja ja, de har en bit kvar för att vara med i den riktiga toppen. Allt kan inte köpas på direkten med pengar (jag menar ägarna Putin och Gazprom). Det krävs trots allt lite tradition (tack och lov).
Barcelona Ciao-V
2008-09-30 20:33
Jag tror att Pep kommer att bänka Messi imorgon. I alla fall i första halvleken. Han har spelat mycket hittills. Dessuttom har Pep att tänka på helgens ligamatch och kommande landslagsspel för Messi veckan efter.

Hleb är förresten tillbaka i träning.
Barcelona Barca-nist
2008-09-30 20:31
jag hoppas barca köper Arshavin!
otroligt spel på både sidorna.
Barcelona Rambla
2008-09-30 20:30
Criff:

Nu var du lite orättvis. Madrid för faktiskt en hel del matcher på Bernabeau, som tex mot Sporting Gijon senast.

Zenit är ungefär som Barça och de flesta andra skönspelande lag, Arsenal kan också nämnas här, spelar vacker och snabb fotboll men har oerhört svårt att sätta dit sina chanser. Åtminstone mot topplag. I andra halvlek spelade tom RvN mittback ett tag och då är det inte lätt att få in bollen bland alla madridben. Det går som det ofast gör för sådana här lag som är för ineffektiva, man förlorar antingen på en kontring eller eget misstag.

PS. Arshavin är en läcker spelare men frågan är om han alltid är så här bra eller om det endast är mot toppmostånd han tänder till? Jag tycker nog att han känns lite för gammal till nästa säsong.
Real Madrid Shi
2008-09-30 20:27
Arshavin, vilken lirare, grattis till en stjärna om ni värvar honom, snacka om att skapa kaos på både höger och vänsterkanten för motståndarlagen.
Barcelona Criff
2008-09-30 20:25
Usch asså jag tycker så synd om Zenith, först en snöplig förlust mot Juventus och sen nu denna skitförlusten sett från deras sida då dem åtminstone skulle haft lika.
Dem spelade riktigt jävla bra idag, roligt som fan att titta på.
Real spelade med hela laget i eget straffområde efter Robben bytet hehe.
Hoppas verkligen dem kniper andra platsen i gruppen även fast det ser mörkt ut.

Det där med att spela snyggt och aldrig göra mål verkar hålla varandra i handen. Skumt som fan!
Barcelona jonny p
2008-09-30 20:25
Okej nu ska man inte jämföra en Fiat med en Firrari men zenit påminner en hel del om barca spelar fin fotboll ända in till mållinjen utan att göra mål...
Barcelona Ciao-V
2008-09-30 20:24
Jag är imponerad av Arshawin och Zenit. Som de spelar!
Barcelona Barca-nist
2008-09-30 20:23
så jävla bittert! real har otroligt mycket tur och flyt med sig, självmål, skitmål,stolpe osv .de spelade italienskt ikväll!
Real Madrid Shi
2008-09-30 20:22
Criff

Där var det en hel del flyt, men avsluten borde vatt bättre från Zenits håll då hade de vunnit.
Barcelona Ciao-V
2008-09-30 20:22
De vinner med ett självmål. Otroligt billig vinst!
Barcelona Criff
2008-09-30 20:08
STOLPE!!!!!!!!!

Zenith spelar riktigt jävla nice asså.

Arshavin känns bara mer & mer het varhe gång jag ser honom också för den delen :)
Barcelona Criff
2008-09-30 19:55
Shi, jag tycker ert största problem är att ni inte för matcherna, varken mot topplag eller mot bottenlag.
Genom det kan ni inte stänga matcher eller kontrollera dem.
Ni lever lite på gränsen hela tiden, men så länge ni alltid vinner hittils så ska väl du inte klaga.
Real Madrid Shi
2008-09-30 19:51
Criff
Tror heller inte det räcker, vi släpper till för mycket chanser fortfarande och är inte dem bästa på att stänga matcher.
Barcelona Criff
2008-09-30 19:48
Shi, ja det förstår jag också. Därför skriver jag inte mina åsikter i ert forum. Utan här.

Schuster har verkligen gjort om Real, till ett mer effektivt, men jag är väldigt tveksam till om den här fotbollen räcker mot svårare lag över 2 matcher, tänker mest på kvartsfinaler och semifinaler i CL.

Den som lever får se.

EDIT: Nu sa till och med kommentatorn på min stream det, "Real tiene mucha suerte".
Real Madrid Shi
2008-09-30 19:44
Criff

Givetvis spelar vi inte lika bra som förut, vår spel är helt olikt nu. För min del tycker jag fortfarande kombinationerna är riktigt snygga och se på, men jag kan förstå att man inte tycker det när man inte håller på Real, jag kan nöja mig med en skitseger och vara lika glad ibland.
Barcelona Criff
2008-09-30 19:41
Shi, Jag vet inte vart jag har skrivit något om domarhjälp?

Och? när jag sätter mig framför tvn och ska se fotboll på den högsta nivån, så förväntar jag mig att få det. Inte det som Real gett mig senaste året.

Tro det eller ej, men jag tittade varenda Real match när Zidane och grabbarna var i Real, för då spelade ni fint och förde matcher.
Påminnde om Barcas spel.
Dagens Real spelar kontringsspel, väldigt effektivt men knappast en fröjd att se på.
Annons: