/spanien/barcelona/forum/2035.aspx/spanien/barcelona/forum/2035.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-08-26 22:41
@Junta Dimision:

Härligt med tyska lag. offensiv fotboll. Motsatsen till italiensk skit-fotboll.
Barcelona 5puyol5
2015-08-26 22:39
Tyska lag visade återigen att de är bättre än italienska och kul mer ett lag från Kazakstan i CL FC Astana
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-08-26 22:27
Fantastisk match av Leverkusen måste jag säga! En riktigt härlig match med högt tempo och de är snart klara för Champions League efter att Belarabi precis gjort 3-0 på Lazio.
Barcelona dinho the artist
2015-08-26 22:20
@the cameroonians:

Haha din jävel att du inte var där tidigare! Spenderat sommaren mestadels i Palma och nu i Barcelona:) Men kul initiativ, ha det gött!
Barcelona Kröjf
2015-08-26 22:02
Barcadinho.

Tror mig veta vad du menar. Samtidigt tycker jag för min egen del att Adriano är ett dåligt exempel, på spelartypen som gör stor nytta i det tysta. Varje gång Adrianos namn synts i en startelva i mer eller mindre viktiga matcher, har givit mig skrämselhicka. Särskilt dom gånger han p g a skador/avstängningar, fått spela mittback; så som mot Real Madrid borta 2012. Själv får jag fortfarande mardrömmar av minnet. Inte av hans insats under själva matchen, utan mitt mentala illamående innan densamma. Väntade mig verkligen det allra värsta.

Adrianos i mångt och mycket direkt iögonfallande missbedömningar över tid i försvarspelet, har varit allt annat än osynliga. Att han sen gjort spektakulära mål med ett antal kanonskott samt framstår som en sympatisk personlighet och obrottsligt lojal truppspelare, är strängt taget ointressant i sammanhanget. Att jag sen med sistnämnda slutsats, lär löpa risken att få Pedros Rodriguez goda namn uppstoppat på en plats där solen aldrig lyser, bjuder jag på.
Barcelona Blaugrana91
2015-08-26 21:11
Oj bara €8M erbjudet för Nolito, kassavalvet börjar bli tomt? Inte så konstigt med tanke på dem miljarder vi värvat för. Iof är Nolito inte värd mer, men nåja klubben gör bäst att låta kassaskåpet vara låst, behövs investeras i sommar igen....
Barcelona Gabriel
2015-08-26 21:07
Barcadinho Jag antar att vi har olika syner på saken, och det är väl okej. Min poäng är att man som spelare måste kunna bidra med NÅGOT. Song bidrar inte med ett skit, det gjorde inte heller Montoya och inte heller Adriano längre heller. Okej, det finns väl en sak Adriano bidrar med och det är att han hjälper till med en god harmoni i truppen då han är pals med alla, framför allt brassarna - men bortsett från det bidrar han inte med något längre. Notera att jag sa "längre", för jag tycker absolut inte att Adriano har varit en dålig värvning, snarare tvärtom en väldigt nyttig värvning för bredden i truppen med alla hans inhopp när det krisar på skadefronten, precis som du själv nämner. Men hans tid att lämna borde ha kommit och den är long overdue. Tillbaka till Song, jag ser inget alls i Song. En helt okej fotbollsspelare för ett mittenlag men absolut ingenting för något av de största och mest konkurrenskraftiga klubbarna i Europa. Jag försökte förklara något tidigare men jag misslyckades väl med det. Jag stör mig på spelare som Song och Adriano eftersom dom inte verkar bry sig om något av det spelmässiga. Man ser ingen glöd, ingen passion, ingen vilja hos dem. Fanns en sekvens mot Sevilla när Sevilla precis gjort 4-3 målet och kommit in i matchen och man ser hur Adriano sitter och ler på bänken. Wtf? Sånt gör mig skit förbannad. Det är sånt jag menar, den här killen kommer in och spelar liksom fotboll helt ok men han kommer inte lägga ner det sär extra arbetet på planen som ibland kan vara skillnaden. Därför vill jag ha honom såld. Precis samma sak med Song. Han kommer in i omklädningsrummet med hans keps (?) företag eller vad det nu än är och det enda han verkar bry sig om ör att ha det roligt o trevligt med Neymar o gubbarna samt att göra reklam för hans kepsar. Bort med sånt från mitt Barça tack! Du ska kunna bidra med något iaf, inte bara för omklädningsrummet (även om det naturligtvis är bra), men även spelmässigt. Har du gått ner i kvalitée så får du komplettera det med extra vilja och glöd åtminstone. Song och Adriano är "whatever I don't give a fuck"- spelare. Jag klarar inte av sån mentalitet, det smittar också av dig på de andra. Du kanske klarar av det mer än jag I don't know. För övrigt bor jag i Göteborg, vet dock inte hur det skulle vara relevant. Jag har sett massvis med fotboll i mitt liv, inte bara topp fotboll utan också från lägre divisioner ända till korpen nivå. Jag står fast vid att man som spelare ska kunna klara av att bidra med någonting annars ska man inte spela fotboll längre, oavsett vilken nivå du spelar på. En lite sämre spelare får komplettera det med mer grinta, attityd och kämpa extra. Feel me? Avskyr Arbeloa och tycker att han är en oerhört usel och begränsad fotbollsspelare men han har alltid gett allt på planen. Vet inte om du förstår min poäng, det kanske var ett dåligt exempel men men.
Barcelona Arda-Turan
2015-08-26 21:02
[QUOTE=DM1982]17:45 [/QUOTE]tack
Barcelona DM1982
2015-08-26 20:57
[QUOTE=Arda-Turan]Vilken tid börjar champions leauge lottningen och messi hämta sitt pris? [/QUOTE] 17:45
Barcelona Junta Dimision
2015-08-26 20:52
@the cameroonians:

Trevlig resa!
Barcelona Arda-Turan
2015-08-26 20:51
Vilken tid börjar champions leauge lottningen och messi hämta sitt pris?
Barcelona the cameroonians
2015-08-26 20:51
Kommer ligga lågt en vecka framöver eftersom jag reser ner till Barcelona i morgon.

Är det någon som är där nere och ska se matchen mot Malaga så bjuder jag på en öl eller tre innan på takterassen på mitt hotell - NH Barcelona Stadium :-)

PM:a för kontaktuppgifter!

Ha en fin vecka culers!
Barcelona ElRaval
2015-08-26 20:44
@BARCA-més que un club:

I våra ögan ja, men inte i LE's ögon. Han är för mycket av en kantspringare och bollhållare i Luchos ögon. Han vill ha en mer central spelare som kan springa en hel match på ytor, typ. Därav Munir och Sandro (och Pedro).
Barcelona BARCA-més que un club
2015-08-26 20:36
Nu efter man sålt Pedro så tänker man hur kunde dom släppa Adama vilken rutten ledningen alltså.

Han skulle behövts perfekt nu.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2015-08-26 20:27
Älskar Gudjohnsen men hans miss i El Classico efter Messis suveräna rusch förbi Carlos och Cannavaro kommer jag aldrig glömma......
Barcelona Nesto
2015-08-26 20:15
Hur ser tellos situation ut? Vad måste man betala för att få tillbaka honom?
Av vad jag läst mig till så ska han göra det bra borta i porto och vi vet ju sedan tidigare att han är vindsnabb och kan göra mål.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-26 20:03
@Liunil Masse:

8 är för mycket för nolito. finns 100 bättre spelare för priset celta ber om.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-26 19:30
Mitt bästa minne Med Gudjonsen är när han gjorde 2-1 mot Chelsea efter en helt sjuk assist av Ronaldinho.
Barcelona Kröjf
2015-08-26 19:27
the cameroonians

Grattis! Långt ifrån alla förunnat att få uppleva ett isländskt vulkanutbrott på Camp Nou. Själv hade jag glömt det målet. Förmodligen delvis med ålderns rätt. Men hans eviga tuggummituggande kommer jag ihåg som vore det igår.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-26 19:24
Celta have rejected an 8M bid from Barcelona for Nolito (28), who will now renew his contract. His buyout fee will go from 18M to 25M. [tv3] Haha! 8m? Är det slut på pengar eller vad?
2015-08-26 19:18
Kröjf

Även om du har rätt i sak så var jag personligen med om ett smärre isländskt vulkanutbrott 2008 när han avgjorde mot Betis. Jag satt på läktaren och skrek som en galning när islänningen förvandlade Camp Nou till glödande lava :-)
2015-08-26 19:12
@The Octopus of Badia:

Tittar man på summan vi bjöd för Nolito signalerar detta att klubben egentligen inte har råd att värva någon mer spelare den här säsongen. Det är pengarna för Adama som man kan spendera, inte mer.
Har skrivit om anledningarna om detta tidigare.

Så €20-25 för Yarmolenko skulle verkligen spränga budgeten, något som Bartomeu varit väldigt noga med att undvika tidigare.

Sen när det gäller kvaliteten på ukrainaren är jag inte rätt person att uttala mig om den saken. Han kanske är värd de pengarna, vad vet jag.
Barcelona Kröjf
2015-08-26 19:10
Gabriel

Glöm för guds skull inte den ständigt tuggummituggande Guðjohnsen, när du namnger några av Barcas sämsta värvningar. Inga isländska vulkanutbrott så långt ögat nu kunde nå. Blott ett grått askmoln, som skymde sikten.

(Xaviesta)

Du har nog rätt i att tjuren Ferdinand faller utanför referensramarna för flertalet fans härinne. Men min yngre sambo envisas å andra sidan med att alltid likna Ronaldo vid matadoren, när grämelsen överskuggar grandiositeten.
Barcelona Barcadinho.
2015-08-26 19:09
Gabriel - gillar inte det här synsätt på spelare. Inte alla behöver vara unika. Jag gillar inte att de gråa spelarna som gör det gråa jobbet inte räknas. Alla tillför vad de kan och med sin karaktär.
Finns många nyttiga spelare som jobbar i det tysta. T ex Adriano - en rikitgt bra värvning. Vet du hur mycket nytta han har gjort för klubben under hans 5 år, alla inhopp när det krisade sig och rotations möjligheterna.
Han förtjänar applåder när han kommer lämna.

Det finns ju så många aktiva spelare som inte har det där extra som du vill. De ingår också i sporten och tillför något, i topplag eller lägre division.
Vissa gör mer än andra men ändå.

Var bor du? Kanske dags att gå på den lokala närmaste klubben för att se en annan sort fotboll än den mest glamorösa (och dyrast...) ?

(jag är inblandad med ett U-16 lag här, vi har en galen målvakt, pratar mycket, viftar mycket, en vinnarskalle, han är väldigt duktig men han får rött kort för ofta, sist när vi hade en mycket viktig match, jag skulle byta honom om jag kunde, men svårt att hitta bättre, orkar inte med att hans karaktär skadar laget så ofta)
Barcelona The Octopus of Badia
2015-08-26 19:06
the cameroonians

Inte för att jag har någonting emot Nolito, men vore det inte bättre ifall vi nu faktiskt är intresserade av en spelare som Yarmolenko, att faktiskt även köpa honom istället.
2015-08-26 19:01
Celta have rejected an 8M bid from Barcelona for Nolito (28), who will now renew his contract. His buyout fee will go from 18M to 25M. [tv3]

Okej, Lucho är definitivt inte nöjd med att Pedro lämnat...

tv3 är ju normalt en seriös källa också.
2015-08-26 18:15
Kan inte låta bli att tycka synd om Victor Valdés.

Han fick aldrig tillräckligt med cred för sina prestationer i Barcelona och lämnade (delvis av egen kraft) bakvägen. Sen skadeproblemen och clinchen med Van Gaal.

Nu ser det ut som att han är klar för Besiktas. Kanske inte direkt det äventyr han hade tänkt sig...
Barcelona Barc6
2015-08-26 18:14
Kul att Yaya bara har Barca spelare i sin fantasy team och inga från City. Man ser tydligt att Barca och alla dess spelare är nära han till hjärtat. Fantastisk spelare!
Barcelona neymar JR
2015-08-26 18:12
hleb alla dagar i veckan, en spelare som jag trodde skulle platsa perfekt Till lite positivare, Ronaldinho den bästa värvningen samt rakitic strax efter (potentialen)
Barcelona Smogen
2015-08-26 18:11
100 miljoner ska det stå. (från telefon)
Annons: