/spanien/barcelona/forum/20349.aspx/spanien/barcelona/forum/20349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona _FCB_
2008-10-04 08:52
Gaucho!

håller med dig, vem vill kolla på hockey när det finns fotboll! Visst, det finns folk som föredrar hockey före fotboll men hur många är dom och hur gamla är dom? =)
TV4 lovade att visa 5 matcher i veckan från La Liga men nu börjar dom att svika sina tittare igen.
Jag tycker att det är jävligt dåligt stil att lura tittare på det sättet som tv4 gör, men det ligger i TV4s natur att lura tittarna på alla möjliga sätt.
Enligt Tv4 la liga matcherna ska sändas på nätet (Anytime), skulle förlåta tv4 om det va gratis men det kostar 70kr att kolla på en match!
Barcelona _FCB_
2008-10-04 08:48
Va tror ni om kvällens match?
Barcelona Gaucho!
2008-10-04 08:46
TV4 e ju helt förvirrade man kan ju förfan inte visa hockey bara för att det är NHL-premiär i Sverige. "Sveriges bästa fotbollskanal" jo visst.
Real Madrid Shi
2008-10-04 00:55
barcadinho

Snälla, varför skall alla inlägg jag skriver som inte är positiva gentemot Barca framställas som att jag menar att Real Madrid är perfekta och alla som kommer till oss blir bra, det är verkligen inte så. Det är bara så att detta är ett Barca forum så det är inte det mest lämpliga stället att diskutera Real Madrid på.

Delarocha RIP Puerta

Givetvis hittar folk alltid ursäkter för allt, Valdes är ingen världsmålvakt men i mina ögon är han helt okej, men ni har ju iofs bättre koll på honom.
"Robinho#10"
2008-10-04 00:55
Delarocha RIP Puerta
2008-10-04 00:50
Shi:
Jag har inte hävdat att han är dålig men läste precis att någon/några tyckte han var en för dålig konkurrent till Valdes och därmed underpresterar Valdes. Vad har Casillas för konkurrent? Dudek? Har han spelat en match på 5-6 år? Om jag ska vara ärlig känns det sjukt att man kan skylla förstamålvaktens prestationer på att man har en för dålig andra målvakt.
Barcelona barcadinho
2008-10-04 00:50
Shi/

Bara en liten sak innan jag lägger mig.
Det är inte så att spelare som kommer till Real ALLTID blir bättre och passar in.
Laudrup och Schuster var en stark del av barcas framgångar i flera år, men var inte alls lika bra när de hamnade i Real.
Flera exempel?
Baptista var mycket bättre i Sevilla innan Real värvade honom.
Eller den rumeinska Hagi, om vi ska baka i tiden. Han trivdes inte bra i Madrid heller.
Real Madrid Shi
2008-10-04 00:47
Delarocha RIP Puerta

Pinto är inte dålig, han van Zamora titeln i sin första säsong i La Liga med Celta Vigo när dom gick upp några år sedan.
Delarocha RIP Puerta
2008-10-04 00:38
Tycker man alltid hör samma argument varför Valdés underpresterar. 1: han får för lite skott emot sig och de få han får är väldidgt svåra.
2: Han har för dåliga konkurrenter.

Om han nu får så få skott på sig MÅSTE han börja rädda de han väl får på sig. I år i ligan har han närmare 0% i räddningsprocent. Vi kan inte ändra spelstil så att Valdés får fler skott på sig så att han är mer uppvärmd. Om inte Valdés kan rädda de få skott han får måste en ny målvakt köpas in.

2: När vi värvade Pinto var alla övertygande överens om att Barca hade fått en stark konkurrent bakom Valdés. Är så inte fallet nu? Nu är han tydligen också för dålig. Kommer vi någonsin få en duglig konkurrent bakom Valdés som accepterar bänken? Det känns otroligt tveksam. För mig spelar det inte någon större roll hur stort Barcahjärta snubben har när han inte är tillräckligt bra.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-10-04 00:38
Shi

Jag anser inte att Abidal gjort något fel i att säga hur läget ser ut, nu kan de antingen göra något åt saken eller låta det vara. Så länge det inte påverkar fotbollen tycker jag inte det är nån stor grej.

Något Pep infört är att laget ska vara med varandra så mycket som möjligt, de äter tillsammans som en grupp och göra små saker ihop.

Vare sig folk berättar om sitt personliv eller inte tycker inte jag det bör vara nån stor grej, vissa berättar och andra gör det inte. Big deal lixom.

Angående Abidal och Zambrottas acklimisering till den spanska ligan, så har den väl varit godkänd+, det här bevisar bara att man inte kan vara bra på en sak och okej på det andra för att lyckas.

Spanska ligan är en av de svåraste ligorna att spela i om man bara har sin styrka i det deffensiva.

Man måste vara mer allround för att lyckas, zambrotta och abidal har sina styrkor i det deffensiva, bara för att han gjorde några rusher per match i juventus gör inte det honom till den mest offensiva ytterbacken. Han ansågs vara allround i italien men det räckte tyvärr inte till i spanien.

Det är lite som mix martatial art mer känd som ufc för er som känner till sporten, de som lyckas bäst och blir mästare är de som bemästrar flera saker än en.
Jag hoppas abidal utvecklas för jag gillar honom som person samt som spelare, även om jag vill se sylv starta några matcher för att se skillnaden mellan dessa.

Ansågs Abidal vara världens bästa ytterback innan han kom till Barca?

Själv så höll jag Evra som den bästa pga hans offensiv lusta samt bra deffensiv.

Smak sak antar jag.

Barcelona Barreman
2008-10-04 00:37
Hej är det någon som vet när Fifa har sitt "Player of the year"?
Barcelona Antonio Puerta
2008-10-04 00:36
Ämne: "I know all the....
Tjena

Jag undrar bara om du har en länk där abidal säger sådär,har inte sagt att han inte har sagt det men var snäll och länka sidan.

Tacksam för svar
Barcelona petersays
2008-10-04 00:33
Uppenbarligen verkar ni inte förstå ALLS vad det är jag vänder mig mot så jag tror inte den här diskussionen kommer leda till något.

Självklart ljuger inte Abidal, varför skulle han ljuga? Men fortfarande så handlar det om att respektera laget och att sköta det snyggt och inte genom intervjuer i tidningar.

Och att spelare hamnar utanför truppen för att de inte passar in eller för klumpiga uttalanden är väl inte direkt ovanligt...

Nog om det, men fortsätt på egen hand ni.

Barcelona BeautifulBarca
2008-10-04 00:30
petersays

Abidal är en naturlig mittback.
En position han klarar av utomordentligt.
Real Madrid Shi
2008-10-04 00:26
petersays

Ingenstans sa jag i mitt inlägg att ni förstör spelare, bara att vissa peronligheter tydligen inte fungerar i gruppen, tex. Abidal, vilket sänker hans prestationer också. Du tror väl inte Abidal ljuger när han säger att sammanhållningen utanför planen inte är något att hurra för?

Pep.G

Det närmar sig läggdags snart, gå o lägg dig innan det blir än mer pinsamt. Förstår inte vad Salgado har med det hela o göra?
Barcelona BeautifulBarca
2008-10-04 00:20
petersays

Alltså ni måste skoja!
Ska man frysas ut för något sånt?
Ser inget negativt i uttalandet.
Alla får väl välja sina kompisar. Eller ska klubben börja leka mamma till alla spelare och bestämma vem de ska tycka om?
Barcelona petersays
2008-10-04 00:07
Shi
Jaså, nu börjar det likna något annat här. Du menar att det finns någonting inom laget och klubben som korrumperar spelare eller?

Självklart blev Abidal inte dålig helt plötsligt, men han har inte acklimatiserat sig särskilt väl till Barcelonas spelstil eller den spanska ligan. Kanske fungerar heller inte personkemin mellan honom och de andra, men som sagt så kan man sköta det smidigare än att sjunga ut i pressen.

Fast utveckla gärna ditt resonemang mer, du tror att vi förstör spelare som kommer till oss eller?
Barcelona Pep.G
2008-10-04 00:04
Shi

Zambrotta var bra i Barca också din pajjas. Ser inga problem heller med Abidal som måste börja ta åt sig lite mer bara. Så sluta snacka skit. Salgado var också bra tills han mötte Ronaldinho den 19 november 2005. Sen dess har jag alltid sett han med kramp. Du tror väl inte att det är en slump ?
Real Madrid Shi
2008-10-04 00:01
petersays

Du tror väl inte Abidal spelar dåligt för att han helt plötsligt blev dålig när han kom till er? Killen var världens bästa VB innan han kom till er, samma gäller Zambrotta, du tror väl inte att det är en slump?
Barcelona petersays
2008-10-03 23:59
Shi
Nu vet jag inte så mycket mer i detalj om denna historia, men nog finns det väl smidigare sätt att sköta det på? Självklart måste man ha ett kritiskt öga även till sitt lag och jag inser givetvis att Puyol och Xavi kanske inte sitter hemma och glor på film tre dagar i veckan och plockar svamp i naturen, men det Abidal gör här är ju inte i första hand att förstöra lagets bild utåt utan han undergräver en ny tränares vision när han efter bara några månader under Pep kritiserar lagsammanhållningen i media istället för att ta det internt.

Det handlar om en spelare ur form och under kritik som inte riktigt klarar av att hantera pressen.
Barcelona Suhel
2008-10-03 23:47
Tja!

Sorry att jag är lite off topic nu men är det någon annan än jag här som stört sig kraftigt på hur spelschemat är upplagt?

Alla lag möter alla lag i SAMMA ordning.

T.ex. Numancia mötte först Barca, sen Real Madrdid sen Villarreal och sen Mallorca. Exakt samma ordning gäller för Santander, Betis och nu Espanyol.

Jag tycker att det är tråkigt upplagt då det ska vara lottat och lämnat åt slumpen. Detta är ju utan tvekan förbestämt. Men av vilken anledning ?
Real Madrid Shi
2008-10-03 23:43
petersays

Vill du som supporter luras av laget i ditt hjärta att allt är perfekt och alla kramas? Att förtränga saker och låtas att dem inte finns betyder inte att de försvinner. Jag personligen älskar spelare som Abidal även om han hade spelat i Madrid och sagt så då de berättar hur det VERKLIGEN är och inte den gulliga bilden man har utåt, men det är bara jag kanske.
Barcelona petersays
2008-10-03 23:42
Jag ändrar mig igen. Klart som tusan man ska petas för en sådan grej. Han pajar sammanhållningen i gruppen. Punkt.
Barcelona petersays
2008-10-03 23:39
Shi
Ok, man ska kanske inte alltid peta spelare pga utomsportsliga grejer. Men det där var ju en enormt dum sak att gå ut i press och säga när det nya Barcelona profilerar sig som laget där alla är kompisar.

Jag tycker inte Abidal tillför något i laget så jag tog väl kanske i.
Real Madrid Shi
2008-10-03 23:36
petersays

Varför skall Abidal petas på grund av det? Om han skall petas borde det vara på grund av hans fotbollskunskaper inte på grund av att han pekar på en brist i lagets sammanhållning.
Barcelona petersays
2008-10-03 23:32
"I know all the players of the team, but I don't know what they're doing in their lives, if they are married, if they have children... On the pitch we're a family but outside we're not."
Eric Abidal

----------

Nu är det väl ändå dags att lägga snubben i frysboxen och spela Sylvinho/Caceres?
Barcelona Barca_PXM
2008-10-03 22:43
FC-Barcelona

Tack för videon på Valdes, det enda jag kan säga Valdes e GRYM.

FCB_Alex

Jag håller totalt med dig, och samma för mig tyvärr jag måste erkänna att Casillias är bättre än Valdes jämfört i karriären. Casillias har gjort bättre säsonger, och det känns att Valdes e lite underskattad. En annan sak Valdes räknas i andras ögon sämre än Casillias, för Barca förlorar när man har svacka. Vilket gör att många bedömer Valdes mycket sämre än Casillias.

Men när Real har svacka, då ungefär vem som helst kan också göra mål på Casillias. För det blir lättre pga svackans effekt, samma gäller Valdes. Jag står för att Valdes e nästan lika bra som Casillias, han kan göra lika bra jobb och han förtjänar definitivt en chans i landslaget. Åtmineståne han förtjänar spela i de enklare matcher, till och med Canizares tabbar ibland och inte bara Valdes.
Barcelona Barca-nist
2008-10-03 22:29
så typiskt svenskt tv... antingen engelska matcher ,poker eller NHL istället för laliga.
vem betalar för att se poker helt ärligt ?

imorn fotboll 23:50 - 01:35
La Liga
Barcelona möter Atletico Madrid. Kommentator: Daniel Kristiansson.
Barcelona FCB_Alex
2008-10-03 22:15
Valdés vs Casillas
Det svider att behöva skriva detta men Casillas är en bättre målvakt än valdés när man kolla i längden, men Victor kan gör vissa räddningar och matcher som är helt fantstiska och kanske tilloch med över Casillas förmåga. Men å andra sidan kan Casillas göra vissa säsonger som är över Valdés förmåga.
Jag kommer ihåg för några år sedan när Casillas och Valdés var lika bra om inte Valdés var bättre, men jag håller med Mojito om att Casillas de senaste säsongerna har sprungit i väg Victor i utvecklingen på grund av att han under de senaste säsongerna har fått många fler skott på sig. Valdés får ofta stå nästan hela matcher utan att nudda bollen vilket gör det väldigt svårt att kommaigång och utvecklas medans Casillas får nudda bollen ofta. Sen tycker jag att det är väldigt konstigt att Victor aldrig får chansen i landslaget han förtjänar det spec säsongen 06 efter de fantastiska räddningarna bla i CL finalen!
Barcelona Bojan Krkic_
2008-10-03 22:00
Desperat snubbe som skickar länktipset 24hundra gånger på varje forum.
Annons: