/spanien/barcelona/forum/20347.aspx/spanien/barcelona/forum/20347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2009-02-10 21:06
Vilken härlig match det är mellan Brasilien och Italien, synd att ingen kanal visar den. Det är väldigt underligt att de inte gör det, det är trots allt en stormatch. Bra att inte Alves är med, han måste vila från sådana här matcher.

Någon som vet hur många Barcaspelare som är upptagna till landslaget idag och imorgon? Puyol spelar inte imorgon och det är bra. Spelade Boja för U21?
Barcelona VizzlA
2009-02-10 21:04
om vi skulle få ett riktigt bra bud på henry så borde vi iallafall fundera på saken..vi säger att vi skulle få 30m euro..då tycker jag vi ska köpa två-spelare: ribery och lahm...ev att vi använder någon av våra spelare i en ev affär..lahm roterar med både abidal och alves..ribery tar ordinarie vänsteranfalls platsen.
etoo ska stanna i många år till om jag får bestämma...han ska bli vår raul i madrid (en evig målgörare)..men om henry stannar vilket han gärna få göra för min del..så tar vi in "bara" lahm o eventuellt en mittfältare istället för gudjohnsen om han säljs.

Canaletes
2009-02-10 21:03
Här har ni många roliga fotbolls citat. Min personliga favorit är:

- "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytar bänk…" (Arne Hegerfors)
Barcelona Bernie
2009-02-10 21:03
Braziiiiiil 1-0 'Elano!
Barcelona Barcelonito
2009-02-10 21:01
Skönt att Alves inte spelar för Brasilien. Han behöver verkligen vila och lugna ner sig. Hoppas att många Barcaspelare bänkas i landslaget imorgon också.
Kixer
2009-02-10 20:52
Varför tänker ni på nyförvärv när det går så här bra för er? Fattar inte. Henry är min favoritspelare så inte för att försvara han men, jag tycker att han ska stanna även nästa år om han inte nu vill lämna för USA eller var han nu vill avsluta sin karriär. Det gäller även Eto´o, men jag tror inte att han vill lämna och knappast att Pep säljer honom. Anfallspelet har ju varit hur bra som helst för Barcelona, varför ändra det fina? Stör det er att Henry är "gammal" och drar upp medelåldern eller?

Tycker inte att ni borde oroa er för nya köp, det behövs ingen ny vänsterback heller tycker jag, eftersom Abidal har varit strålande enligt mig! Milito och Cacéres kan ju även spela till vänster. Backup till Alves behövs ju nästan inte heller, Puyol och Pique kan ju spela där, och eftersom ni har så många mittbackar (Räknar med Henrique) behövs det inga nya försvarare, bara om någon vill lämna förstås. Kom även ihåg att om ni till exempel ersätter Lahm med Abidal eller Ribery med Henry blir ni många centimetrar kortare och ni vet vad det leder fram till.

Förresten så läste jag nyligen att Ribery var lycklig i Bayern och hade nobbat Real Madrid så jag tror knappast att han är så flyttsugen.
Barcelona Bernie
2009-02-10 20:48
Toppmatch på G! Brazil-Italy

Starka startelvor för båda lagen, det här kommer att bli kul! Kolla extra noga på Ronaldinho! :)
Barcelona Napao
2009-02-10 20:40
Ämne: Tror Barça kommer ha....
Ja Barca väntar nog och ser hur det blir med förlängningar av kontrakt osv innan dom gör stor köp men vänsterback kommer det nog att skaffas.

Barcelona FreD!
2009-02-10 20:24
ferrari ribery
Barcelona FreD!
2009-02-10 20:23
haha ni som tycker att henry e bättren ribery just nu ... då tycker jag att ni ska följa bundesliga o CL ! ribery skulle gjort det mycket bättren henry på den positionen
Barcelona Castefa
2009-02-10 20:22
Tror Barça kommer handla mycket sparsamt i sommar. Troligen endast en vänster back, samt ev. en backup till Alves. Skulle någon lämna kommer den dock att ersättas. Snacket om Villa, Torres, Benzema blir endast aktuellt om Eto'o inte stannar. Hans kontrakt går ut 2010, i första hand kommer man försöka förlänga, men det kommer bli en tuff förhandling. Så det är inte alls säkert man lyckas. Förlänger man inte kommer han att säljas då man inte får en euro för honom 2010
Barcelona Joanilson
2009-02-10 20:15
Jr. Honken

jag håller med om att det känns onödigt att köpa in Ribéry och Villa när vi har spelare som presterar på dom positionerna, men jag håller inte med om att Henry är bättre än Ribéry alla dagar i veckan. Henry VAR bättre och är bättre i sina allra bästa stunder men just nu håller Ribéry en jämnare hög nivå och därför tycker jag för tillfället att Ribery är bättre. men tycker inte vi ska köpa honom för vem vet, det kanske tar ett bra tag innan Ribery acklimatiserar sig och då kan man lika gärna köra med Henry som vet sin position och presterar för närvarande. Etoó är självklart bättre än Villa 7 dar i veckan.

angående Caceres/Pique så tycker jag att man ska välja efter motstånd. om man möter ett lag med små, snabba spelare så passar nog Caceres bättre men om vi möter stora, starka och nickstarka spelare så kanske man ska välja Pique.
Barcelona Napao
2009-02-10 20:08
Ämne: Hej allihop..har en ....
Du kan det via deras hemsida.
Barcelona Pep.G
2009-02-10 20:07
Jr. Honken

Henry lämnar kanske efter den här säsonge, OM han tar sin efterlängtade CL-titel förstås. Det är ju den enda tunga titeln han saknar, så han kanske lämnar till en "mindre" klubb för att ha lite mer tid med sin dotter. USA kanske ?

Ifall det händer vill jag varken ha Ribery eller Villa. Jag föredrar Silva framför dem två alla dagar i veckan. Villa kan inte spela som vänsterytter och i boxen har vi redan Etoo, och Etoo kan inte Villa peta bort.
Barcelona mbarca
2009-02-10 20:01
Hej allihop..har en fråga.
Hur kan man bli medlem i FC Barcelona om man bor i Sverige?
Barcelona Jr. Honken
2009-02-10 19:51
Jag tycker personligen att det är ganska onödigt att disskutera nyförvärv. Varför ska man lägga dyra pengar på spelare som kanske ändå inte kommer att användas! Jag menar, Henry och Eto'o är bättre än Ribery och Villa alla dagar i veckan! Visst Ribery och Villa är bra, men att sälja Henry bara för att köpa in Ribery? Det tror jag inte en sekund på. Pep skulle aldrig gå med på det! Han (Henry) har presterat väldigt bra under hela säsongen! Läste även ett inlägg lite längre ner där någon syftade på att Henry hade blivit för gammal! Att han var slut. Struntprat. Och sen att plocka bort Eto'o från startelvan för att Villa istället ska få chansen? Eto'o snittar ju 1.00 per match nu! Är Villa verkligen bättre än honom?

Sen disskusionen om vem som går först av Piqué och Caceres tycker jag att det är solklart! Klart att Pique går före! Han har även fått väldigt mycket förtroende av Pep då Marquez har varit skadad. Och när han har fått det, visar han även att han kan prestera! Det är väl därför han har blivit uttagen till A-Landskampen? Visst, Caceres är bra. Men tycker dock att han stressar lite mycket ibland. Han kan också verka nervös, precis som någon annan redan sagt.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-10 19:19
Haha kollade på Studio Svenskafans för någon vecka sen där det var lite snack om Gerrard och Messi. Föga oväntat hade Kviborg valt Gerrard över Messi om han fick välja en. Vet knappt vad han baserade det på men ja. Han är rolig ibland.
Inget ont om Gerrard men Kviborg har alltid en skön undanflykt från att behöva erkänna Messi eller Barcelona som väldigt bra. Nåväl.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-10 19:16
Piqué känner väl förtroendet som han får av Pep och levererar verkligen när han får chansen. Cacerés däremot är ofta nervös som många andra redan nämnt, och gör enkla misstag emellanåt.

Potentialen har killen men för närvarande spelar han inte allt för bra och han lyser inte direkt av säkerhet.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-10 18:55
haeger;
Inte om man lever i en FM värld. Där kunde ju en anfallare med 20 på snabbhet/acceleration vinna skytteligan trots att han hade typ 5 på avslut och resten av alla attributerna.

Caceres ser för nervös ut för att jag ska kunna lita på honom än så länge. Han var dock bra mot Sporting men är det en värdemätare? Å andra sidan är det väl mot såna lag han ska få upp sitt självförtroende.

Barcelona Culéé
2009-02-10 18:32
Jag kan inte tro mina ögon när jag ser er snacka om nyförvärv, så fort Villa och Ribery kommer in i bilden så ska Henry och Eto´o bort ur startelvan?
Jag ber er alla att tänka på att ifall de här spelarna anländer till Barca så kommer vi förstöra vårt spel.
Och en annan sak, ingen av de 2 kommer komma till Barca, vi slösar inte så mycket pengar på 2 positioner på startelvan som redan är upptagna.
Barcelona issem.
2009-02-10 18:30
Cruuyf

Hoppas det där stämmer, fii fan om han kommer.
Messi--Villa--(Ribery?)
Real Madrid Cruuyf
2009-02-10 18:26
Villa på väg.
Barcelona haeger
2009-02-10 18:25
Dreamteam09

Tror du allt handlar om snabbhet? Finns flera andra egenskaper som går före snabbheten.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-10 18:18
Skulle inte jag, tänk dig C Ronaldo i en mot en situation mot Pique haha hejdå Pique. Caceres däremot matchar Ronaldo när det gället fartheten, visst Caceres kan förbättra mycket utav sitt spel han också.
Barcelona haeger
2009-02-10 18:16
Vi kan säga så här. I en eventuell final i CL så skulle jag välja Pique före Caceres alla dagar i veckan om Marquez var skadad.
Caceres verkar vara nervös och stressar ibland när han spelar.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-10 18:09
Cáceres är riktigt bra, dock är han oslipad. Han är skitsnabb, stenhård och riktigt bra i en mot en situationer. Det enda han behöver träna upp är sitt självförtroende och sitt passningsspel. Ibland känns det som om han spelar upp bollen på chans.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-10 18:03
Sherko

Så du påstår att Caceres är svag?
Real Madrid Sherko
2009-02-10 18:02
Dreamteam09

Samma argument kan användas emot Caceres.
Möter han lite bättre och starkare spelare så är han också och köper korv.
Barcelona Saman.
2009-02-10 17:59
Ingen som har nämnt att Olympiacos la ett bud tidigare på Caceres men ledningen tackade nej? Aja gamla nyheter.
Barcelona The Dynasty (2004 - 2007)
2009-02-10 17:55
Kan någon rekommendera ett Barca forum på spanska alternativt engelska?
Annons: