/spanien/barcelona/forum/20345.aspx/spanien/barcelona/forum/20345.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-10-02 00:06
Uruplay

nej tyvärr så spelade han inte. men jag tror också att han kommer bli något riktigt stort, sen verkar han ha en sån jävulskt skön inställning så han lär vinna fansen enkelt. puyols ersättare?
Barcelona Rambla
2008-10-02 00:03
Om du nu såg situationen, så borde du sett att det var Bojan som fick inkastet och stod för assisten in till Messi i straffområdet.

Under så gott som hela halvleken så kastade sig shakhtarspelare vid minsta beröring och låg kvar och vred sig. Det var flera gånger som Barça fick stanna upp i sina spelvändningar och slå ut bollen för att "skadad" spelare skulle få behandling. De fick tillbaka vad de förtjänade enligt mig.
Barcelona uruplay
2008-10-02 00:01
Tjenare fellow barxa fäns, jag undrar ifall Martin Caceres spelade någon minut? när spelade han något sist? Ni ska veta att ni sitter med framtidens världens bästa vänster back! Men jag är lessen över att han gick till barcelona faktist eftersom ni har så mycket duktga spelare just nu så tiden kommer gå och när det är dags att visa upp sig har det gått 2 år på bänken.
Real Madrid Fredrik R
2008-10-02 00:00
Ämne: Fredrik R:

Hur vo....
Som sagt, hade inte lagt märke till det så pass väl ifall det inte var ett specialinslag om det på norska viasat när de körde en 5-10 minuters diskussion med repriser på situationen och där framgick det att det var en utspelning pga skada. Sedan slötittade jag ganska mycket på matchen i sin helhet samtidigt som jag sysslade med annat så generell matchbild, domarinsats och så vidare gick förbi mig till viss mån. Så huruvida detta motiverar praxis-brott vet jag inte.
Barcelona Barca 1899
2008-10-01 23:57
Fy fan vilken skön match! 3:e gången barca underläge till vinst i sista minuterna.

Underbart att lången även gick in, 315 spänn tack vare Messias!
Barcelona Feedriik
2008-10-01 23:53
Jag gillar den sköna inställningen som barca och real har gentemot varandra men dessa fåniga kommentarer som kommer från både real och barca är jag så sjukt trött på kan ni inte växa upp och mogna till lite, ni är som små barn som tjaffsar om vems pappa som är starkast.
Barcelona Rambla
2008-10-01 23:52
Fredrik R:

Hur vore det om du tolkade situationen rätt istället? Barça var på väg att spela sig igenom i utanför straffområdet men misslyckades med sista passningen och en shakhtarspelare rensade bort bollen i panik, inte för att det låg en spelare skadad som du försöker få det till. Spelaren låg kvar och ojade sig efter den rensningen. Varför ska man lämna tillbaka bollen då?
Real Madrid Fredrik R
2008-10-01 23:50
Kan bara hålla med Sergio the machine, hellre spansk framgång oavsett lag (främst Real för min del då) än att den svenska brittiska-fanboyismen får ännu mer vatten på kvarnen. Är extremt trött på att få höra att PL skulle vara bäst i världen pga det var två engelska lag i finalen för första gången. Att det varit helspansk och helitaliensk final tidigare är inget de tycks veta.

El clasico-final vore episkt.
Barcelona Ciao-V
2008-10-01 23:44
Sergio the machine:
Bra inställning. Det är precis så jag tänker också. Vi ska gå vidare och längre än förra året, så klart. Jag orkar inte se tre engelskt lag i semifinalen igen.
Barcelona Barca-nist
2008-10-01 23:42
Ämne: Vi får se när de 4 e....
jag håller med dig, minns att vi alla hejade på samma lag(spanien)!
Barcelona A.Gaudi
2008-10-01 23:42
jo man får hoppas att spanien tar minst 2 lag till semin. sedan hoppas jag väl att inget engelskt lag + Inter tar sig dit.

kan nog mycket väl bli ett spanskt år hursomhelst. Atletico och villareal ångar på och ingen bör glömma hur nära villareal var ifrån att möta oss i finalen. Riquelme brände straffen som skulle ta dem vidare i slutminuten.
Real Madrid Sergio the machine
2008-10-01 23:39
Vi får se när de 4 engelska lag igen i cl semifinal då kan vi komma till varandra och säga fan vi misslyckades premier leauge behöver sjunka ner igen och la liga upp.
Barcelona Barca-nist
2008-10-01 23:38
Ämne: Barca är sämst, punk....
Real är bäst, hoppas du sover gott då hehe (ironi)
Real Madrid Ivan_S
2008-10-01 23:36
Barca är sämst, punkt slut :)
Barcelona A.Gaudi
Roligt CL år i år hursom helst. väldigt oväntat hur bra det går för de minsta lagen. skulle vara roligt med ännu ett "underdog CL" som året Monaco mötte porto i finalen. undantaget då, naturligtvis, att barca tar sig dit.
Real Madrid Sergio the machine
Alstå jag förstår inte oss på varandra. Vi vinner ni kommer ni är sämst självmål ni vinner vi kommer eh ni fuskade ni spela inte ut bollen ni vann vi vann och jag är så glad för det. JAg hoppades på barcelona de bra för spanien vi borde alla 4 gå till semifinal i cl presenterar man inte bara sig själv man presenterar spanien.
Barcelona Barca-nist
2008-10-01 23:35
Ämne: Ämne: Ämne....
jag försöker verkligen inte vara otrevligt. sorry om du uppfattade så. alla är välkomna här på vårt forum så länge man inte försöker j*vlas!
Barcelona Beguiristain
2008-10-01 23:33
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....
Fredrik R

Med tanke på domarens fullständigt horribelt låga nivå så spelar det knappast någon roll.

Jag kan ju bara i sammanhanget nämna att kommentatorerna på spanska canal + som ÄR Real Madrid anhängare, satt matchen igenom och beklagade sig över domarens låga nivå.

Ordet skandal omnämndes minst 15 gånger i situationer där Barca fick felaktiga domslut emotsig.
Barcelona Barca-nist
2008-10-01 23:32
jag tycker inte man ska göra så stor sak av att bollen kasatdes ut för skada osv. domaren va hemsk dålig. det är hans uppgift att hålla i trådarna. han gav felaktig gultkort . missade straff situationen, att domaren lät alla artrmbågar är nog tillräckligt för att förstå att barca inte ansvarar för sådan regel!
samma spelare armbågade 3 spelare och filmade vid minsta beröring så klart spelarna inte visar respekt efter sådan beteende!
jag tycker själv om sportsligt spel men mot rätt lag
Barcelona A.Gaudi
2008-10-01 23:31
Jag håller min åsikt om att det är domarens uppgift att avbryta spelet ifall han ser det som nödvändigt. det är dock svårt med sånt där, antingen bör man alltid spela ut bollen eller så gör man aldrig det. Ifall man har det som policy att aldrig göra det ser jag inget konstigt med det då det är bestämt av ledningen.
Barcelona Klint
2008-10-01 23:31
Fredrik R

Nu vet jag inte vilket svar som är riktat till mig, om något är det. Vilket fall som helst. Flintisen som sparkade iväg bollen tjongade för glatta livet i 95 minuter. Ganska svårläst således om han just denna specifika gång i ordningen gjorde det för nr 10 låg och hade ont.

Om du eller norsk TV anser detta vara att bryta mot praxis så må så vara. Den danska mannen som kommenterade på Viasat gjorde ingen större sak av det. Praxis uppfattas olika i Norge och Danmark? Uppfattas kanske olika i Ukraina och Spanien? Det praxis som du talar om kanske inte existerar då det är subjektiva bedömningar som görs i stridens hetta.
Real Madrid Fredrik R
2008-10-01 23:28
Har jag varit spydig emot dig? Jag ifrågosatte enbart, en vanlig fråga får man tåla. Igår fick man höra ifrån massor av skadeglada barca fans att Real inte kan vinna utan självmål. Jag är inte skadeglad på något sätt, frågar bara hur ni ser på saken. Ni fick ju trots allt tre poäng, men liksom ni gjorde hos oss igår måste jag få fråga er hur man vill få dessa...
Real Madrid Fredrik R
2008-10-01 23:26
Ämne: Ämne: Grattis....
Jag såg matchen på norsk TV och här gjorde de efteråt en enorm grej av det och visade det i repris ett par gånger samtidigt som de snackade om att man brytit "en oskriven regel" och de spelade tydligt ut bollen pga skadan.
Barcelona Barca-nist
2008-10-01 23:25
FÖRLÅT MIN SARKASM MEN VI ÄR NOG INTE MYCKET TILL GENTELLMAN SOM REAL!
Real Madrid Fredrik R
2008-10-01 23:24
Ämne: Ämne: Grattis....
Förvisso, nu var det ju Shaktar som rullade ut bollen för att deras spelare låg skadad. Domarens jobb i det fallet är att lägga på övertid för att kompensera för eventuell förlorad tid för Barcelona. Barcelonas val är ju att för det ena spela tillbaka bollen som Shaktar hade tidigare, vilket är fairplay praxis på både proffs och amatörnivå eller att göra som de gjorde.
Barcelona Klint
2008-10-01 23:23
Ämne: Grattis till segern.....
Som jag uppfattar de så tjongar en Shakhtar spelare bollen i desperation från straffområdet efter ett Barça anfall. Shaktars nr 10 ligger dock kvar på marken, men spelaren som tjongade iväg bollen kan omöjligt ha sett detta. Ja, om inte vederbörande har ögon i nacken.
Regelrätt och inte speciellt anmärkningsvärt sätter man igång spelet. Bojan får lite yta och skickar in bollen mot straffområdet. Målvakten gör en grov tavla och det är kvitterat. Shakhtars beteende stavas nog frustration och jag förstår de till fullo.
Men jag kan inte så något osportsligt i sammanhanget faktiskt.
Barcelona Pep.G
Mes que un club 3

Inget o be om ursäkt för:D
tack så mycket för länken:D
Barcelona Barca-nist
Player Ratings: Shakhtar 1-2 Barcelona
Barcelona A.Gaudi
2008-10-01 23:20
Såg inte matchen utan har bara sett klippet på nätet. men ifall det var så är det väl lite tveksamt. jag håller dock med capello om sånt där, man ska spela tills domaren blåser.

tycker alla lag borde hålla hårt på det där. barca får ofta lida när mindre lags spelare lägger sig och rullar varje match i hopp om att rädda tid, eftersom de vet att barca ska spela ut den. Vet inte om Guardiola har ändrat den policyn men jag tycker att det är domarens ansvar.
Barcelona Barca-nist
2008-10-01 23:19
Ämne: Grattis till segern.....
jag förstår din argument men de filmade jätte mycket, försökte döda tiden hela tiden. man ska inte kasta ut bollen vid varje tillfälle de ber om de. domaren bestämmer om det ska spelas eller inte. då menar jag huvudskada , inte Brandao som ligger o filmar hela tiden. håller du inte med? hade real slängt ut bollen vid sådan tillfälle?
Annons: