/spanien/barcelona/forum/20341.aspx/spanien/barcelona/forum/20341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2008-10-02 11:07
cvblol

Dubbelmoral är väl ganska signifikativt för en del rivaliserande supportrar. Vad du än vill tro så finns det sådana hos er också.
Real Madrid cvblol
2008-10-02 11:02
Vilken dubbelmoral några av er har, när real vänder på slutet kallar ni det tur osv men när vi gör det så är det starkt, bra karaktär.
Barcelona Messidinho_10
2008-10-02 11:01
Det är bara att hålla med, MESSI är världens bästa spelare!

Fyfan vilken skön seger vi tog igår :D
Real Madrid GO Go RAUL
2008-10-02 09:03
i kampen mot england så vann spaninen denna gång också:) 12 p mot 10 p spanien har nu 24 mot 20 p:) glöm inte de barca supporters.
Barcelona nemo
2008-10-02 09:00
Jag tror att Pep hade tänkt spara Messi till Atletico matchen. Han hade nog ingen tanke på att byta in Messi igår, men blev tvungen när han såg att det inte händer någonting. Jag gissar på att han snackar med truppen angående effektiviteten UTAN Messi, och dra igenom taktiker för hur de måste göra.
Agueró
2008-10-02 08:41
Gött att våra två ynglingar får dominera.
R10*
2008-10-02 08:33
Barcelona Bojan Krkic_
2008-10-02 08:27
Grabbar har en fråga. Vilka lag är det som har vunnit alla sina gruppmatcher i CL(från att det startade)
Tror inte det är så många som gjort det.

Minns att något lag var nära förra säsongen men klarade inte. Vår grupp ser ju inte direkt speciellt omöjlig ut att vi ska kunna klara det. Möjligen Sporting borta kan bli svår. Men vi ska slå dom alla dar i veckan egentligen. Shakhtar hemma och Basel borta och hemma. Ja det känns som att dom kan vinna alla matcher i gruppen. Skulle vara kul att se.

Förövrigt såg ni i halvtid/eftersnack när dom visade Liverpool som slog många passningar inom laget?
Barca gör ju så varje match typ. Ändå så var det så himla "coolt" när Liverpool gjorde det.
Okej att dom gjorde mål på hörnan efter det, men de kunde varit en annan hörna också och inte just den, slumpen.
PL får för mycket uppmärksamhet. Ja Inter för den delen också, men vi vet varför. Hoppas att Spanien tar över det snart.

Kul att smålag plockar poäng som Cluj, tänk om dom tar sig vidare. Ojojoj.
Delarocha RIP Puerta
2008-10-02 01:50
Andra målet. Chippen är ju hur läcker som helst. Fan vad skönt med vinst. Det är detta man vill se från barca. Att de börjar ge allt, vinner på övertid, vinner när de inte förtjänar det och sliter som satan. Det är det som betecknar ett vinnarlag och ett lag i bra harmoni. Förra året vände vi knappt en match. Nu har vi vänt två på raken. Visserligen är det ju alltid skönare att ta ledningen direkt men oerhört värdefullt att veta att man kan vända matcher. Vi har ju vänt mot bra lag oxå. Espanyol borta och Shakthar borta är inga dussinmatcher.
Barcelona Alex_Malmö
2008-10-02 01:45
tur förtjänar man ... det är inget man får. Barcelona reser sig i andra och förtjänar segern sett till den totala matchbilden. Schaktar Doneskt spelar bra och är inget dåligt lag på bortaplan. Barcelona visar styrka, vinner boll och är farliga framför mål.

Barcelona spelar 4-3-3 en totalfotboll som är ljuvlig att skåda när motstånd bjuds. Det har vi gjort i över 20 år och så kommer det förbli, för all framtid förhoppningsvis. Ni som tror annat måste förstå att det kännetecknar klubben och acceptera att ett varumärke som gör klubben ekonomiskt och sportsligt framgångsrik är riktigt jävla underhållande!!!

Pep Guardiola har lyckats ge större delen av truppen matchtid och skapat en sund konkurrensposition. Det kan fortfarande bli bättre men nog fan ser det bra ut! 5 raka vinster varav två vunna i sista sekunden efter starka forceringar visar att slit lönar sig och att rättvisa ofta kan skipas.

Herregud, att få bevittna ännu ett underverk, när Messi frälser FC BARCELONA är mitt himmelrike - alla dagar i veckan!
Barcelona A.Gaudi
2008-10-02 00:58
väldigt viktigt att vi vinner nästa tre matcher(i ligan). atletico, bilbao och almeria. det bör vara tre vinster men laget kommer behöva kämpa för det.

vi bör samla ihop så mycket poäng som möjligt till december. där är det riktiga testet. sevilla, real, valencia, villareal i följd.

jävlar vad spännande det blir, och synd att man dessutom är bortrest hela december.. men dessa matcher lär avgöra ifall vi är guldmaterial i år.
Barcelona Barca-nist
2008-10-02 00:35
första målet messi
Barcelona Barca-nist
2008-10-02 00:34
andra målet
Real Madrid Ronaldo (meka)
2008-10-02 00:21
Tjena grabbar!
Brukar inte skriva här så ofta men var tvungen att göra det idag.
Så skön Messi är. Van tusen spänn tack vare honom.
Barcelona Messidinho_10
2008-10-02 00:17
MESSSI MEEESSI
Barcelona Rambla
2008-10-02 00:10
Ämne: Tjenare fellow barxa....
Cacéres spelade 90 minuter mot Betis på Camp Nou, så nog kommer han att få speltid alltid. Det blir inte bänken i två år som du tycks oroa dig över. Pep kommer att se till att alla spelare i truppen blir involverade den här säsongen. Det är därför han vill ha en så liten trupp.
Barcelona A.Gaudi
2008-10-02 00:06
Uruplay

nej tyvärr så spelade han inte. men jag tror också att han kommer bli något riktigt stort, sen verkar han ha en sån jävulskt skön inställning så han lär vinna fansen enkelt. puyols ersättare?
Barcelona Rambla
2008-10-02 00:03
Om du nu såg situationen, så borde du sett att det var Bojan som fick inkastet och stod för assisten in till Messi i straffområdet.

Under så gott som hela halvleken så kastade sig shakhtarspelare vid minsta beröring och låg kvar och vred sig. Det var flera gånger som Barça fick stanna upp i sina spelvändningar och slå ut bollen för att "skadad" spelare skulle få behandling. De fick tillbaka vad de förtjänade enligt mig.
Barcelona uruplay
2008-10-02 00:01
Tjenare fellow barxa fäns, jag undrar ifall Martin Caceres spelade någon minut? när spelade han något sist? Ni ska veta att ni sitter med framtidens världens bästa vänster back! Men jag är lessen över att han gick till barcelona faktist eftersom ni har så mycket duktga spelare just nu så tiden kommer gå och när det är dags att visa upp sig har det gått 2 år på bänken.
Real Madrid Fredrik R
2008-10-02 00:00
Ämne: Fredrik R:

Hur vo....
Som sagt, hade inte lagt märke till det så pass väl ifall det inte var ett specialinslag om det på norska viasat när de körde en 5-10 minuters diskussion med repriser på situationen och där framgick det att det var en utspelning pga skada. Sedan slötittade jag ganska mycket på matchen i sin helhet samtidigt som jag sysslade med annat så generell matchbild, domarinsats och så vidare gick förbi mig till viss mån. Så huruvida detta motiverar praxis-brott vet jag inte.
Barcelona Barca 1899
2008-10-01 23:57
Fy fan vilken skön match! 3:e gången barca underläge till vinst i sista minuterna.

Underbart att lången även gick in, 315 spänn tack vare Messias!
Barcelona Feedriik
2008-10-01 23:53
Jag gillar den sköna inställningen som barca och real har gentemot varandra men dessa fåniga kommentarer som kommer från både real och barca är jag så sjukt trött på kan ni inte växa upp och mogna till lite, ni är som små barn som tjaffsar om vems pappa som är starkast.
Barcelona Rambla
2008-10-01 23:52
Fredrik R:

Hur vore det om du tolkade situationen rätt istället? Barça var på väg att spela sig igenom i utanför straffområdet men misslyckades med sista passningen och en shakhtarspelare rensade bort bollen i panik, inte för att det låg en spelare skadad som du försöker få det till. Spelaren låg kvar och ojade sig efter den rensningen. Varför ska man lämna tillbaka bollen då?
Real Madrid Fredrik R
2008-10-01 23:50
Kan bara hålla med Sergio the machine, hellre spansk framgång oavsett lag (främst Real för min del då) än att den svenska brittiska-fanboyismen får ännu mer vatten på kvarnen. Är extremt trött på att få höra att PL skulle vara bäst i världen pga det var två engelska lag i finalen för första gången. Att det varit helspansk och helitaliensk final tidigare är inget de tycks veta.

El clasico-final vore episkt.
Barcelona Ciao-V
2008-10-01 23:44
Sergio the machine:
Bra inställning. Det är precis så jag tänker också. Vi ska gå vidare och längre än förra året, så klart. Jag orkar inte se tre engelskt lag i semifinalen igen.
Barcelona Barca-nist
2008-10-01 23:42
Ämne: Vi får se när de 4 e....
jag håller med dig, minns att vi alla hejade på samma lag(spanien)!
Barcelona A.Gaudi
2008-10-01 23:42
jo man får hoppas att spanien tar minst 2 lag till semin. sedan hoppas jag väl att inget engelskt lag + Inter tar sig dit.

kan nog mycket väl bli ett spanskt år hursomhelst. Atletico och villareal ångar på och ingen bör glömma hur nära villareal var ifrån att möta oss i finalen. Riquelme brände straffen som skulle ta dem vidare i slutminuten.
Real Madrid Sergio the machine
2008-10-01 23:39
Vi får se när de 4 engelska lag igen i cl semifinal då kan vi komma till varandra och säga fan vi misslyckades premier leauge behöver sjunka ner igen och la liga upp.
Barcelona Barca-nist
2008-10-01 23:38
Ämne: Barca är sämst, punk....
Real är bäst, hoppas du sover gott då hehe (ironi)
Real Madrid Ivan_S
2008-10-01 23:36
Barca är sämst, punkt slut :)
Annons: