/spanien/barcelona/forum/2034.aspx/spanien/barcelona/forum/2034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2015-08-26 18:11
100 miljoner ska det stå. (från telefon)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2015-08-26 18:11
Chygrinski förlorade vi ju "bara" ca q00 miljoner Kr på. Dessutom fick vi oss ju en del skratt för dom pengarna. :) Song däremot är ju verkligen bara pengar ned i sjön. Zlatan är kanske inte sämsta köpet någonsin, snarare sämsta försäljningen någonsin.
Barcelona Smogen
2015-08-26 18:08
Rent ekonomiskt måste väl ändå Zlatan vara en av de sämsta värvningarna någonsin?
Barcelona A good coach is everything!
2015-08-26 17:59
Gabriel // Sämre än Chygrinski ?????? Mår du bra eller, Chygrinski är nog världens sämsta värvning totalt!! Song har åtminstone mittenlag klass. Åå med lite bättre förhandlare så hade vi kunna sålt song för bra pengar till en PL klubb!
Barcelona the cameroonians
2015-08-26 17:53
Nej, i alla fall inte om man ska lita på MD´s Solé som skriver att hans källor inom klubben förnekar att det ska finns något intresse.
Barcelona tikitaka
2015-08-26 17:46
hmmm... Något att ha?
Barcelona Gabriel
2015-08-26 16:19
Song måste vara den sämsta värvningen vi någonsin har gjort, åtminstone sedan jag började hålla på klubben. Och då har vi gjort en hel del usla. Rankar honom som sämre än Cristanval, Rochemback, Giovanni, Hleb, Bogarde, Chygrinskyi mfl. Den absolut sämsta värvningen alla kategorier.

Ogillar att han är tillbaka i Barcelona med laget, han har en looser mentalitet med fokus på helt fel saker, knappast på fotbollen och att leverera som bäst. Under hela hans tid i Barcelona såg jag aldrig något i närheten av vilja eller glöd. Han gick in och spelade fotboll and that was it. Har svårt för sånna spelare, sånna man inte kan se något speciellt med. Om det är en försvarare vill jag se inställning, krigarmentalitet och eld. Är det en mittfältare vill jag se engagemang, teknik och uppoffring. Är det en anfallare vill jag se briljans, en viss del av egoism och målfarlighet. Men i alla spelare oavsett på vilken position de spelar på söker jag en egenskap och det är passion och och vilja.

Spelare som Song och Adriano har inget av det här, en annan var Montoya. De är alla "ok" med att bara finnas till. Avskyr sånna spelare. Bartra är en liten pojke och spelar otroligt mesigt men man kan åtmistone se på honom att passionen finns där och viljan att åtminstone försöka göra något. Song har inget att göra i Barcelona och personligen tycker jag att Luis Enrique gör helt rätt som inte låter honom träna med laget när han inte räknar med honom.

Jag vill bara ha ut alla dessa "loosers" från klubben, Song är en av dem. Dåligt inflytande på spelare som Alves och Neymar. Call me crazy och okänslig men det är så jag ser på saken.
Barcelona Barca4life98
2015-08-26 15:56
Martial skulle jag vilja att vi köper. Han är Henry 2.0 tycker jag. Grym potential.
2015-08-26 15:20
Cadena SER uppger att Barcelona är intresserade av Monacos Martial som en tänkbar ersättare till Pedro. Han skulle kosta cirka €20 miljoner.
2015-08-26 15:11
Det handlar troligen om att han kör individuell rehab-träning, inte att han är utfryst.
Barcelona LeoMessi
2015-08-26 15:02
Tycker ändå att det är illa att frysa ut en spelare endast för att man inte räknar med honom. Han kan åtminstone få träna med laget, han behöver inte ens bli uttagen till matcher. Iaf göra hans resterande tid i Barcelona någorlunda behaglig! Iofs så kan han ju inte bli uttagen till matcher. Han kan väl inte registreras nu när han har varit utlånad.
2015-08-26 14:44
Llorente kommer hem till Spanien och är klar för Sevilla. Juve får €10 miljoner för honom.

Lite kul att flera spanska strikers som lämnat la Liga nu är tillbaka;
Soldado, Negredo & Llorente.
2015-08-26 14:35
Han är endast utfryst av Lucho, eller rättare sagt - tränaren räknar inte med honom. Han har ju själv och sagt att han vill lämna och helst stanna i London.

Sen är han ju ff skadad och West Ham har ju gått och sagt att som det ser ut nu kommer han inte att klara någon medicinsk kontroll. Men anser läkarna att det finns möjlighet att skadan läker inom en kortare tid kan han ändå vara aktuell för ett lån till PL-klubben.

Han har ju lagt ut en del bilder på Instagram med Alves och Neymar, så någon utfrysning från gruppen är det inte att tala om. Inte så svårt att förstå varför han gillar just brassarna bäst, de har ju modeintresset gemensamt!
Barcelona LeoMessi
2015-08-26 14:08
Cameroonians Tränar han på egen hand för att han är skadad eller får han bara inte träna med laget? För jag hoppas verkligen inte att dom typ har fryst ut honom på något sätt.
Barcelona Smogen
2015-08-26 13:48
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:

Får man ens registrera Song? Om man nu ändå inte vill satsa på Samber i A-laget denna säsongen så är ju Song i alla fall ett klart bättre alternativ än tex. Gumbau. Hade nog varit rätt nyttigt att ha Song på bänken om det skulle bli en skadedrabbad höst för Barca.
Hur som helst, om han nu ändå inte ens får träna med övriga laget så känns det ju garanterat att han kommer lämna ändå. Song, ännu en i en lång rad av katastrofala värvningar för Barcelona.
Barcelona Smogen
2015-08-26 13:45
@Barc6:

Tackar!
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-08-26 13:41
Song håller väl knappast på toppnivå längre, men jag hade gärna haft kvar honom under hösten. Vår bänk behöver all bredd den kan få? Vad tycker ni andra? Vi lär endå inte få några pengar för honom.
2015-08-26 13:26
Song fortsätter att träna på egen hand i Barcelona och just som det såg ut som att han skulle återvända till West Ham verkar Milan ha dykt upp och visat intresse. De ska vara ute efter ett budgetalternativ på mittfältet som back-up till de Jong. Med andra ord vill de ha honom gratis eller på lån.
Barcelona Barc6
2015-08-26 13:06
@Smogen:

Han tränar som vanligt med gruppen och allt talar för att han är tillgänglig till lördag och bör kunna spela.
2015-08-26 13:04
Gumbau, Cámara, Babunski och Samper tränade med A-laget under förmiddagen. Laget kommer träna både i morgon och på fredag.

Mer nyheter kring B-laget;
Edgar Ié, mittback, är nära att skriva på för Villarreal och lämnar Barcelona pga för lite speltid.

Lee har åter lämnat Barcelona och är nu med Sydkoreas U17-lag som laddar upp inför U17-VM i oktober. Han är extremt stor där borta och inte mindre än 30 journalister dök upp på hans presskonferens. Förhoppningsvis fortsätter han sin utveckling och är redo att göra succé i B-laget i januari, ett lag som desperat behöver fler anfallare med Maxi och Padilla på skadelistan.
Barcelona Smogen
2015-08-26 13:01
Hur går det för Neymar förresten? Är han tillbaka på lördag?
Flavía
2015-08-26 12:47
@Neymar N11:

"Premier League är världens bästa liga"
Barcelona Liunil Masse
2015-08-26 12:31
@DM1982:

SIIIIIOOOUUUUUUUUU!
2015-08-26 11:47
[QUOTE=Junta Dimision]The Cameroonians Ska inte Koemans Southampton spela Europa League kval imorgon? Känns som att det borde vara anledningen till att han inte kan delta bland representanterna. [/QUOTE] Det har du helt rätt i, läste inte helt noggrant. Får skylla på uteblivet morgonkaffe :-P
Barcelona DM1982
2015-08-26 11:39
Busquets, who was subbed off against Atletic after a knock, will almost certainly be available for the game against Malaga on Saturday. [md]
Barcelona Junta Dimision
2015-08-26 11:27
The Cameroonians

Ska inte Koemans Southampton spela Europa League kval imorgon? Känns som att det borde vara anledningen till att han inte kan delta bland representanterna.
Barcelona koeman92
2015-08-26 11:06
@Mido:

Svar Jesus Anus
Barcelona Mido
2015-08-26 11:00
Är det imorgon under lottningen där man utser Europas bästa spelare?
2015-08-26 10:08
@S.Eto'o:

Ja, han fick tydligen en rejäl tackling mot ankeln och försökte fortsätta men var tvungen att kliva av. Tränaren Sherwood säger att det inte ser bra ut och att det enda alternativet för försvararna att stoppa anfallaren är att sparka ner honom.

Välkommen till PL och ligacupen Adama...
2015-08-26 10:05
Till morgondagens lottning kommer Barcelona att skicka en stor delegation av spelare, före detta stjärnor och ledare.

Messi och Suárez är närvarande eftersom de är topp 3 i UEFA best player of the year och Zubi, Belletti, Puyol, Abidal och Iniesta kommer att representera de lag som vunnit CL i ordning -92, -06, -09, -11 och i år.

Noterbart är att det egentligen skulle varit Koeman som representerat laget från -92 (avgjorde finalen), men pga sjukdom kunde han inte komma. Bartoemu hade då möjligheten att sträcka ut en hand till Alexanco som var kapten under Cruyff- Men med tanke på hans nära relation med Laporta och det faktum att Rosell avsatte honom som chef för la Masia 2008 föll valet i stället på Zubi som var kapten i finalen (alexanco satt på bänken).

Verkar ändå som att Bartomeu krupit till korset vad gäller Abidal, vilket är positivt.

AV ledarna följer förutom Bartomeu även Mestre, Soler och Sanllehi med.

Lottningen visas som vanligt direkt på Eurosport med start 18.00.
Annons: