/spanien/barcelona/forum/20329.aspx/spanien/barcelona/forum/20329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexandraJonson
2009-02-12 22:12
Haha, kolla in denna videon, så här går det till på Barcas träningar ;)

PS: har byt nick från FCB_Alex till AlexandraJonson ;)
Barcelona Smogen
2009-02-12 22:07
Visst, Abidal blir bättre och bättre, men det är ändå så att han får spela väldigt mycket, och Alves ska vi inte prata om. Det behövs en ersättare för de positionerna.
Kommer det in en offensiv ytterback kommer det bli gott om speltid för honom. Det blir en nyttig rotation på spelarna, samtidigt som vi får bättre taktiska möjligeter. Mot svårare lag kan Abidal spela som är bra defensivt, medan en offensiv ytterback kan spela mot de lite sämre lagen som parkerar spelarbussen framför mål.
Dessutom kan en offensiv spelare komma in och ge extra anfallskraft om man behöver göra mål i slutet av en match....

Barcelona Klint
2009-02-12 21:44
Jo jag inser att det inte är en speciellt trolig värvning men jag är svag för gamla canteralirare.
Barcelona Criff
2009-02-12 21:39
Klint, det blir nog svårt att få tillbaks honom. Vi använde ju honom som byte i affären med Alves eller Keita. Kommer inte ihåg vem av dem.
Och det är mindre än ett år sen.
Tror inte Sevilla kommer va så sugna på att släppa honom.
Barcelona Dizzy
2009-02-12 21:39
En vänster back jag skulle vilja se i Barca är Ajaxs Emanuelsson tror det stavas så han är riktig grym! Vad tycker ni?
Barcelona Klint
2009-02-12 21:37
Tänk på att det ska vara en ersättare till Sylvinho, inte en vänsterback i världsklass. Abidal blir bara bättre och bättre och det förefaller märkligt att då värva Capdevila. En vänsterback som kan tänka sig att spendera mycket tid på bänken är vad som kommer att köpas in under sommaren.
Barcelona Smogen
2009-02-12 21:37
Navarro hade varit kul, men han kom ju till Sevilla i somras som ersättare för Alves. Tror inte han går att få tillbaka i Barcelona.

Capdevilla är riktigt bra, men han är 31 år, tror inte han vill avsluta sin karriär genom att riskera att sitta på bänken i Barcelona.
Dessutom tror jag inte Villareal vill sälja honom till en ligakonkurrent så han skulle nog bli svindyr. Onödigt mycket pengar för en spelare som kanske har 2 år av toppfotboll kvar i kroppen....

Barcelona el Flaco
2009-02-12 21:35
Klint/

Navarro är också en bra kandidat.

Canaletes/

Capdevila är faktiskt min personliga favorit. Jag tycker att han är ligans bästa vänsterback.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-12 21:27
Hade ju varit jävligt kul o se om obbe hade kritiserat Piqué eller sagt att Busquets är med Spanska truppen endast för att Guti och DLR är skadade om obbe var culé.
Barcelona Klint
2009-02-12 21:23
Sylvinhos idealiska ersättare hade väl ändå varit Fernando Navarro? Fostrad i klubben och presterar riktigt bra i Sevilla. Hade gärna sett honom åter i Kataloniens huvudstad.
Canaletes
2009-02-12 21:22
Smogen

Lägg till Capdevilla också. Han är grym tycker jag
Barcelona Smogen
2009-02-12 21:21
el Flaco

När du skriver att Guardado är vänstermittfältare, så menar du att han är högermittfältare va? och i så fall, så tog jag med spelare som kan spela både till höger och vänster eftersom jag anser att det behövs någon som klarar av just det. Om jag kommer ihåg rätt spelar Guardado normalt till höger, men kan spela till vänster...

Håller dock med Criff, han är mer mittfältare än back, men å andra sidan, det går ju ganska bra med Daniel Alves...

Filipe tänkte jag faktiskt inte ens på....

Barcelona Criff
2009-02-12 21:21
Smogen, Oj haha! Jag som inte läste tillräckligt. Sorry.
Barcelona Smogen
2009-02-12 21:17
Criff

Lahm står först i listan....
Barcelona Saman.
2009-02-12 21:14
En typisk Obbe attack igen. Han kommer in och skriver goja och sen flyr han utan att svara på all kritik :) Så jävla uppenbart haha
Barcelona Criff
2009-02-12 21:11
obbe
"ni kanske tycker det är kul att se passningsspel i trianglar och sidledsrull, medans jag gillar att se effektivt rakt spel och attackera mot mål direkt och komma till många avslut."

Det märks ju att han inte tittade på Real på den tiden Zidane och grabbarna var i laget, för då var fotbollen mycket snarlik Barcas och sidledspassningar och byta kant ofta var ett signum för deras spel.

el Flaco, Tror Guardado kan lira vänsterback också, men tror han är mer mittfältare än back så det är nog inte den bästa lösningen.

Annars glömde Smogen Lahm som det också ryktas en del om.
Barcelona el Flaco
2009-02-12 21:07
Smogen/

Guardado är en vänstermittfältare. Är du säker på att du inte menar Filipe, vänsterbacken i Depor? Han hade varit ett bra alternativ.
Barcelona Smogen
2009-02-12 21:03
Canaletes

Hur bra ett lag än är så behövs det värvas en del spelare varje år. Sylvinho kommer försvinna och det behövs alltid lite nytt blod för att få igång laget igen.
Tycker det är lite tröttsamt med alla "Messi är bäst" och "fy fan, vi är så jävla asgrymma, Real är fan sämst" inlägg.....
Canaletes
2009-02-12 20:56
Fyfan vad jag är nyfiken på vem den där obbe verkligen e asså... :@
Barcelona Culéé
2009-02-12 20:55
Canaletes

Håller med fullständigt.
Barcelona JALLA
2009-02-12 20:54
Obbe obbe obbe du skämmer ut dig!

du säger att man kan snacka skit om messi :D tycker om skämtet. Vi är 3 bröder hemma. mina två äldre bröder älskar juve och ja älskar BARCA. De har hackat på messi hela tiden. Fram tills han kommer in och vänder matchen på egen hand. Där fick de hålla käften. De jag vill säga till dig är att messi är världens bästa spelare. Och barca är nu för närvarnde världens bästa lag

Alex fergusson (stavning?) talade idag inför median. där berättade han att hans försvar är otroligt bra. men bara ett lag kan krossa det och det är barca.

du säger att barca spelar tråkigt okej kolla vilka namn du inte tycker om. Messi dribblar sönder försvaret. vem vad det som flög in i stolpen på grund av han? juste CANAVARO
Xavi em:s bästa spelare. ja behöver inte säga mer. Eto´o hmmm. 21 mål hittils och 16 matcher kvar. Iniesta den underbare. Henry som är på väg uppåt. yaya toure den vilde.

De ja säger att gå F***ing tillbaka till din puerta där bara madrid fans kan skriva varför? juste ni vågar inte ta emot kritik

SÅ SLUTA HACKA PÅ BARCA OCH VÄRLDENS BÄSTA LAG
F**k OFF
Canaletes
2009-02-12 20:51
Smogen

Tycker de är ganska irriterande att diskutera om värvningar när det går så j*vl* bra. Men! du glömde läga till Nadir Belhadj. Barca är också intresserade av han.
Barcelona Smogen
2009-02-12 20:44
Det står väl ganska klart att Barcelona i sommar kommer värva en vänsterback, men vem tror ni det blir? Finns ju en del alternativ, ger lite exempel, vad tror ni?

Philipp Lahm, Bayern Munich, 25år,
killen det snackas mest om, kan dessutom hoppa in på högerkanten vilket skulle ge en ganska bra rotation mellan honom, Abidal och Alves.

Guardado, Deportivo, 22år
Fortfarande ganska ung och med vana från Spanska likan, dessutom är han väl ganska offensiv?

Zhirkov, CSKA Moskva, 26år
Mest offensiva alternativet och spelaren jag sett minst av, men skulle nog vara ett riktigt bra kompliment till den lite mer defensiva Abidal. Lite oprövad fortfarande.

Gael Clichy, Arsenal, 23år
Snackas en del om Arsenalspelare på väg till Barcelona, dock inte om Clichy som jag tror hade varit en riktigt bra värvning från Londonklubben. Frågan är väl om Arsenal skulle släppa honom.

Arbeloa, Liverpool, 26år
Enda spanska spelaren på min lista. Om jag minns rätt kan han spela både till höger och vänster. Frågan är väl om den förra Real Madrid spelaren skulle komma till Barcelona och om Barcelona vill ha honom. Tror ärligt talat inte det....

Dario Srna, Sjaktar Donetsk, 26år
Skulle han tillföra något i Barcelonas backlinje?

Tror de tre första alternativen är de som är intressanta, men vad tror ni? Har jag missat någon? Finns det någon annan lovande spanjor eller sydamerikan som kan tänkas locka Barcelona?
Barcelona Culéé
2009-02-12 20:43
Jr.Honken

Jag blir 10 gånger gladare när spelarna VERKLIGEN firar sitt mål precis som Alves! :D
Man tänker på hur barcas harmoni funkar.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-12 20:40
Canaletes

Hahaha. Det är helt otroligt hur glad den killen blir när han gör mål! Det är så himla kul att se på!

Viva Alves!
Barcelona Culéé
2009-02-12 20:39
obbe

Satsar alla mina pengar på att ifall Zidane spelade för Barca så skulle han inte vara Number One för er!
Canaletes
2009-02-12 20:38
btw

jävligt skönt om dem inte visar madrid matchen. Dels för att dem har mobbat Pique/Messi på puertan typ hela veckan... etcétera!

TV4 måste ha insett att matcherna är sömnpiller-
Barcelona el Flaco
2009-02-12 20:38
obbe/

Jag hoppas verkligen att du skämtar om att Zidane skulle vara den bäste genom tiderna. Den mest komplette? Antar att du aldrig hört talas om Pelé, Di Stéfano och Cruyff.
Barcelona Sersari
2009-02-12 20:37
obbe

Överdriv inte. Maradona, Pelé och sen kommer Zidane & kompani. Kom igen.
Canaletes
2009-02-12 20:35
Checka in Dani Alves's mål mot Almeria, fast filmad från läktaren! :D
Annons: