/spanien/barcelona/forum/2032.aspx/spanien/barcelona/forum/2032.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2015-08-27 11:16
L.A.M nr 10 En av många förklaringar till varför jag hatar Fabregas. Att det inte är hans fel att han stod i vägen för Thiago förstår jag självklart också, men jag skiter i det. Jag tar tillbaks det jag sa igår om att Song måste vara den sämsta värvningen vi någonsin gjort, av emotionella skäl pga mitt hat för Fabregas rankar jag honom som den sämsta värvningen vi någonsin gjort. Värdelös spelare, tänker aldrig att ge mig kring den diskussionen att Fabregas suger som fotbollsspelare. Man kan komma med argument att ingen fotbollsspelare som spelat för Arsenal, Barcelona och Chelsea kan suga så mycket som jag påstår, men likt ett barns envishet utan att ens bry mig om att lägga upp argument till varför han suger kommer jag likt förbannat aldrig att ge mig och fortsätta hävda att Fabregas suger och är sämst. Mitt hat för den värdelösa spelaren när inga gränser. Hade jag någon gång av slump träffat på Fabregas så lovar jag och svär inför alla här inne och på min kärlek för Barcelona som klubb att jag kommer att berätta för honom hur jävla värdelös han är och varför han suger så mycket. Inte för att han kommer att bry sig, men jag kommer att kunna dö lyckligt på min dödsbädd när jag blivit gammal sen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-27 11:13
När man tänker efter är det ju helt katastrofalt att den lagdel vi just för tillfället har mest behov av en värvning i är den lagdel vi för 2-3 år sedan hade Cesc och Thiago som ersättare till Xavi och Iniesta i. Har man de förutsättningarna är det helt galet att man ska behöva jaga en halvmiljardsvärvning på mittfältet bara ett par år senare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-27 11:08
Gabriel Hade exakt samma känsla när Cesc värvades. Vi har gjort några riktigt dumma värvningar genom åren men vettefan om inte den tar priset när man tänker på hur han stod i vägen för La Masias största talang de senaste tio åren. Att vi fick tillbaka pengarna hjälpte knappast när vi pga Cesc tappade Thiago. Nu är han alltså bunden till Bayern fram tills dess att han är 28 år, sjukt hur fort tiden går och sjukt att han inte spelar för oss.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-27 11:02
Rambla För att inte tala om Tel Aviv. Dock lite andra anledningar än enbart geografiska som gör att de spelar europeiska turneringar. Men känns ändå fel.
Barcelona Gabriel
2015-08-27 11:02
Och där sprack alla drömmar och förhoppningar man hade om att Thiago en dag skulle återvända. Ibland undrar jag om man ändå inte har något av ett sjätte sinne när det kommer till Barça för jag minns hur tydligt som helst att jag var emot Fabregas värvningen just på grund av att jag kände på mig att Thiago skulle försvinna om han värvades. Klandrar ledningen för det här, men till en viss del klandrar jag även medlemmarna som gav nytt förtroende och röstade om på Bartomeu. Egentligen borde man inte vara så förvånad, för redan där och då när Bartomeu valdes om till president dog en möjlig return för Thiago till Camp Nou. Klart som fan att han inte väljer att komma tillbaka till den ledning som skickade ut honom med huvudet före. Är fortfarande helt säker på att Laporta hade hämtat tillbaka Thiago om han valdes som president. Men men. Nu är det bara att släppa det och gå vidare. Grattis till Bayern för förnyandet av det jag anser vara den bästa mittfältaren i världen. Ja, det enda som har hindrat Thiago från att få det erkännandet är hans skadebekymmer, men blir han kvitt dem kommer han bevisa en gång för alla vilken magisk spelare det är.
Barcelona Z_Z
2015-08-27 10:57
@Rambla~:

Fast om vi skulle dra gränsen där så skulle ju exempelvis Ryssland och en del av länderna som bildades efter Sovjet inte heller ligga på rätt sida. Neråt mot mellanöstern ses väl Turkiet som gräns men uppemot Ryssland brukar man tala om Uralbergen vilket gör att åtminstone en liten del av Kazakhstan ligger på rätt sida. Då är ju Israel ett större frågetecken.
Barcelona Rambla~
2015-08-27 10:48
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Det är nog ledningen du ska tacka för den transfern. De behövde få in nytt kapital för de allt mer skenande utgifterna när de skulle värva Neymar. Är ganska så övertygad om att Tito inte hade mandat att bestämma om Thiago skulle stanna eller inte. En lämplig sänkning av hans klausul just under sommaren eller hur?
Barcelona Rambla~
2015-08-27 10:43
Hur Astana får lov att spela Europas CL är ett mysterium. Kolla in var det ligger på kartan. Europa? Vilket skämt. Jag som trodde att gränsen till Asien gick vid Bosporen i Turkiet. Fattar ingenting.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-27 10:43
Real har väl fyra semifinaler och en vinst de senaste fem säsongerna medan vi har två vinster, en kvartsfinal och två semifinaler. Känns spontant som att vi bör ligga före i rankingen då den om jag inte minns fel baseras på just de senaste fem säsongerna. Inte för att det spelar en betydande roll för lagens nuvarande form och förutsättningar. Oavsett ranking så ser jag oss som favorit till titeln, men det som talar emot är ju att de regerande mästarna i princip alltid är favoriter året därpå, men aldrig vinner.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-08-27 10:26

Thiago Alcantara har förlängt med bayern till 2019.

Tack ledningen för att ni värvade Cesc Fabregas..Och Tack Tito (Vila i frid) för att du inte spelade med den största talangen från La Masia på väldigt länge.
Barcelona Z_Z
2015-08-27 10:17
@enkos:

Dock är fortfarande Real etta på när man kollar på Uefa koefficienten vilket högst troligt är vad AB refererar till.
Barcelona enkos
2015-08-27 09:50
@*hjärta* el Jefecitos hesa röst:

Tycker du att denna sida är bosnisk och inofficiell? Pajas !
Barcelona Illusionista
2015-08-27 09:23
25. Olympiakos.
Fick sent tillåtelse att ens ställa upp, efter anklagelser om fixade matcher. Olympiakos står mitt i en grekisk mardrömstillvaro, kommer möjligen få lite tuffare konkurrens på hemmaplan (Panathinaikos har förstärkt), och vill ta steg mot nästa nivå i Europa. Ett par hemmavinster, inte mer än så?

26. PSV Eindhoven
Phillip Cocu är en hyperintressant tränare i början av karriären, och PSV var överlägset i Nederländerna i fjol. Men det var då. Halva centrallinjen och mer än halva slagstyrkan har lämnat. Hade de behållit alla sina stjärnor de senaste åren hade de slagits i slutspelet, nu blir det till att bygga om och bygga nytt.

27. Malmö FF
Imponerande om- och nybyggt, men erfarenheten från i fjol lever vidare i väggarna. Kommer inte att be om ursäkt, och skräms med styrkan hemma på Swedbank Stadion. Var lite ömtåligt defensivt i fjol, men har fler alternativ med Carvalho och Arnasón. Målet: en EL-plats. Möjligt.

28. Dinamo Zagreb
Plantskolan Dinamo fick en tacksam resa till gruppspelet och klarade sig på grundkvalité. Klubbpappa Mamic är aldrig mer än en förlust ifrån att bli uthängd på tork av supportrarna, det blåser konstant kring klubben, och pärlan Armin Hodzic är väl för oprövad för att bära anfallet på egen hand?

29. Bate Borisov
Bate är samspelt och erfaret, förmodligen den till befolkningsmängd starkaste klubben i hela Europa. De har spelat i CL fem av de sju senaste säsongerna och är bevisat starkt hemma i Borisov. Lojalt, kompetent, patologiskt svagt på bortaplan. En bra, men logistiskt jobbig lott.

30. KAA Gent
Belgisk fotbolls stora framgångssaga de senaste åren. Från konkurshot till historiskt ligaguld i en handvändning, efter att hela staden slutit upp bakom klubben. Små medel, smarta strategier, och en breddad och till stora delar bibehållen trupp. För stor uppgift här, men de kommer att ha Malmö-roligt på resan.

31. Maccabi Tel Aviv
Geniet Eran Zahavi trivs bäst hemma i Tel Aviv. Dra på honom en tröja där så kan han helt enkelt inte sluta vräka in mål. Skrällde mot Basel, och ledde en välskött klubb till en MFF-prestation – deras första CL-plats på elva år. Stadigt lag med en superstjärna.

32. FC Astana
Klubben existerade alltså inte ens för sex år sedan, men i hybridstaden Astana är allt möjligt. Statliga miljoner rullar in i kassakistorna, laget är baserat på kazakiska spelare och bortamatcherna här är matcher som alla siktar på att vinna men som ingen vill spela.
Barcelona Illusionista
2015-08-27 09:22
@Mr Culé:

1. FC Barcelona
Så klart plågat av köpembargot, riskerar trötthetssmäll efter trippelåret och Copa America-sommaren – men ett Luis Enrique-inkört Barça med MSN-tridenten längst fram är fortfarande laget att slå.

2. Bayern München
Står Pep Guardiola ett steg ifrån perfektionen eller ett steg ifrån att bli stämplad som en besvikelse? Problemen bubblar i Bayern, med Müller-bråk, en halvpensionerad Ribéry och hård yttre kritik. Men klassen och kvalitén är alltjämt på en nivå som nästan saknar motstycke.

3. Real Madrid
De vita har haft sina balansproblem, både i elva och trupp, och det var inte särskilt många som ville ge nycklarna till Rafa Benítez av alla. Men behöver det vara dåligt? Rafa är en skicklig cupcoach, får han Bale och Ronaldo att klicka har han allt han behöver för att ta tillbaka den storörade pokalen.

4. Atlético Madrid
Orkar de? Europas mest frenetiska morallag styrs fortfarande av Cholo Simeone, de har fortfarande Griezmanns målgarantier och de är fortfarande urstarka på fasta situationer. Jackson Martinez är en generisk Atleti-värvning; rörlig, intelligent, fysisk – och även om det kan ta att få ihop bitarna kommer de att finnas med länge.

5. Manchester City
Ja, vad säger du, Manuel Pellegrini? Tredje gången gillt? City har varit den mest underpresterande stordraken i Europa de senaste åren, men med superköpet Otamendi har de ett försvar att bygga högre på. Det finns rimligen inget annat alternativ.

6. Chelsea FC
Är Mourinho på väg att tappa greppet? Charmen har flagnat, han förklarar krig mot klubbläkarna och omklädningsrummets andlige ledarlegendar (John Terry) har haft en tuff säsongsstart. För en gångs skull är det defensiven vi undrar över.

7. Paris Saint-Germain
Avsaknaden av en lyckad sportchef har varit en stor lucka i PSG de senaste åren, värvningarna har mer styrts av agentkontakter (Raiola) än egen, tydlig vilja. Chelsea-segern i våras var ett lyft, med eller utan Ibrahimovic ser de minst lika starka ut nu.

8. Valencia
Vann ”Jorge Mendes-derbyt” mot Monaco i kvalomgången, och talangfabriken är nu bara en vettig Otamendi-ersättare (det jobbas på dubbla spår) från att vara en topp-topp-utmanare. Peter Lim har klivit in med kapital, och truppen ser urstark ut.

9. Juventus
Hård sommar för Beppe Marotta, anfallslinjerna med Tévez-Vidal har suddats ut och är svåra att ersätta. Men i en cupmatch har de fortfarande såväl erfarenheten, elakheten som hantverkskunnandet för att utmana de bästa.

10. Arsenal
Positivare tongångar än på evigheter i N5, med färska bucklor i prisskåpet och offensiva värvningar, men starten har varit svajig. Hur är det med det tidiga anfallsspelet? Och håller helplansdefensiven för europatoppen? Tveksamt, trots allt.

11. Sevilla
Viktigaste spelare? Monchi, så klart, sportchefen. Sevilla har vant sig vid att bygga, sälja och bygga om igen. Frågan är om Unai Emery klarar dubbla utmaningar med en trupp som är toppsmal.

12. Manchester United
Under magister van Gaal har United blivit ett mer strikt fotbollslag, det har sina för- och nackdelar. I ligaspelet kan det bli problematiskt med sämre syretillförsel och energi, men i enstaka matcher kan United bli starkare. Fortfarande hänger så klart mycket på Rooney (han behövde de där gårdagsmålen…).

13. Zenit
Stark, erfaren trupp, traditionellt högt presspel under Villas-Boas och turneringens mest monstruösa murbräckor (Dzyuba, Hulk) längst fram – Zenit har kvalitéer nog för att slåss om en plats bland de åtta sista.

14. Roma
Saker och ting börjar röra sig i Rom, Sabatini har snickrat en bredare och bättre trupp, men det krävs också att Roma botar sina effektivitetsproblem för att ta nästa steg. I CL straffas målmissar hårdare än i seriespelet.

15. Wolfsburg
Oerhört svårbedömt. Vargarna vi såg i Bundesliga i fjol är ju ett superlag, men dels avgörs ju slagstyrkan helt och fullt av de Bruynes stay-or-go-helg, dels kan det vara tuffare att spela i slutna CL-matcher än i friflödande tyska ligamatcher.

16. Bayer Leverkusen
Ett av Europas intressantaste fotbollslag under fart-filosofen Roger Schimdt. Underbart anfall med Heung Min-Son, Bellarabi och referensmannen Kiessling. Tungt Aranguiz-tapp, men lär växa under säsongen.

17. Dynamo Kiev
Sergej Rebrov har gått från skrattspelare i Tottenham till succétränare i Kiev. Dynamo spelar total lagfotboll, lojalt och aggressivt och har tagit över kungakronan från krigskrisande Sjachtar. Fint lag, spännande tränare. Tuff motståndare.

18. CSKA Moskva
Gentlemannen Leonid Slutskij är alltså tränaren som dubbeljobbar som CSKA-bas och förbundskapten den här hösten. Samkört försvar, ett stundtals naivt anfallsspel (utan målgaranti-spelare) där de öppnar sig för kontringar. Stort ansvar för defensivankaret Pontus Wernbloom.

19. Benfica
Har inte alls imponerat i sommar, men det kommer att ta tid för nye Rui Vitória (och agenten Jorge Mendes) att få allt att klaffa. Benfica har hur som helst skaffat sig tillräckligt med vinnarvana de senaste åren för att tro på sitt projekt. Kommer att ta sina poäng på hemmaplan, frågan är om det räcker.

20. Galatasaray
Tog den inhemska trippeln i fjol, och i ett expanderade ekonomiskt klimat kan Gala rycka i både högt och dyrt utan att skämmas. Självförtroendet finns, truppen är bibehållen och förstärkt. Länken Sneijder-Podolski kan ställa till det i enstaka matcher, men än ser truppen mer ut som en EL-kandidat än en seriös CL-utmanare.

21. FC Porto
Det är som det brukar – världens bästa scoutingklubb söker, hittar, säljer. I sommar har de droppat spelare för en miljard, och det är klart att det kommer att märkas. Det blir tufft att komma tillbaka redan nu, men i vår är de bra nog för att slåss om EL-titeln eller så?

22. Lyon
Det här som såg så roligt ut… i våras dansade ungtuppsduon Fekir-Lacazette lambada genom försvaren i Ligue 1, men sedan dess har en fullödig existenskris lagt sig över Lacazette under en seriestart som väckt alla sorters frågor. Ungt och spännande, men inte redo för att göra OL till gamla tiders storklubb?

23. Borussia Mönchengladbach
Succélag i våras, med det mest utstuderade kontringsspelet i en liga som kontrar bäst i världen. Tuffare nu, efter sommarens spelartapp (Max Kruse!) och ovana vid att dubbelsatsa. Tveksamt om de kan vara lika rappa nu som då.

24. Sjachtar Donetsk
Söndertrasat av Krimkrisen, fördrivet från sin (söndersprängda) hemmaarena och satt i pant i ett storpolitiskt spel. Alldeles nyss var Sjachtar det mest brasilianska öster om Portugal, nu är de en klubb som kämpar för sin existens. Inte de bästa förutsättningarna.

25. Olympiakos.
Fick sent tillåtelse att ens ställa upp, efter anklagelser om fixade matcher. Olympiakos står mitt i en grekisk mardrömstillvaro, kommer möjligen få lite tuffare konkurrens på hemmaplan (Pa
Barcelona oocbgb
2015-08-27 09:13
[QUOTE=100% AntiMadridista]Barca kommer att hamna i den svåraste gruppen och real madrid enklaste. Nån som tror något annat? [/QUOTE] Vadå det är väl så reglerna är?
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-08-27 07:59
Barca kommer att hamna i den svåraste gruppen och real madrid enklaste. Nån som tror något annat?
Barcelona Mr Culé
2015-08-27 06:23
Någon som har Aftonbladet Plus, och kan lägga ut Simon Banks ranking av alla CL-lagen i gruppspelet. Skulle uppskattas mycket.
Barcelona Kröjf
2015-08-27 01:49
Smogen skrev: "Rent ekonomiskt måste väl ändå Zlatan vara en av de sämsta värvningarna någonsin?" Tveklöst DEN sämsta affären inom den moderna fotbollen. Och då inte enkom ur ekonomisk synpunkt, utan också sportsligt. För man får aldrig glömma bort att Barca bytte bort sitt fantastiska anfallsess Samuel Etoó, som en DELBETALNING på den i sig "smått" obegripliga övergångssumman. Istället för en övernaturlig striker vars frenesi och överaktiva djupledslöpande i hög grad bidrog till Inters trippelframgångar, "fick" "vi" en oftast statiskt spelande och ständigt offsidestående Zlatan. Sen tvingades FCB därtill efter endast en säsong, att i praktiken betala en ansenlig summa för att bli av med svensken, såvitt jag nu förmått skilja spekulationer från kalla fakta. Blir fortfarande förbannad, bara jag tänker på vilken förlustaffär det var ur ALLA aspekter. Och inte blir det bättre av att "floppen" var så pass förutsägbar.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2015-08-27 01:27
Det kanske redan har tagits upp. Men i och med kontroverserna angående Neymar-affären har domaren Jose de la Mata tvingat klubbar som Madrid, Bayern, Manchester City att redovisa vad de lade för bud på Neymar.

Madrid verkar vara först ut och i ett officiellt uttalande menar de att 2011 lade de ett bud på 45 miljoner euro och 2013 ett bud på 36 miljoner euro.

Det man försöker reda ut är ifall Neymar fick ett bättre bud än de 57 miljoner euro som klubben betalade för att värva Neymar.

Det intressanta är att detta är inte konstigt då Barcelona redan 2011 beslutade sig för att värva Neymar. Och Perez kommentar 2013 "vi hade behövt betala över 100 miljoner euro för Neymar" är inte konstigt då de hade fått betala 40 miljoner till oss för att Neymar bröt avtalet.

2011 hade det då blivit 85 miljoner euro.

Den här soppan har pågått alldeles för länge. Hoppas vi kan begrava det och gå vidare snart.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-08-27 00:26
@enkos:

För att dom är det. Eftersom CL är en UEFA-organiserad cup så utgår man även från UEFAs rankning. Du kanske kan läsa i tabellen att även om vi hade ett bättre år än antagonisterna du älskar att hata så ligger dom fortfarande en bit över Barca totalt sett. Men om du hellre vill ta från en av dina inofficiella sidor eller någon bosnisk tidning så visst, men officiellt sä ligger Real 1a i rankningen precis som Barca är officiellt klubblagsmästare i Europa.
Barcelona Arda-Turan
2015-08-27 00:08
[QUOTE=enkos]Varför skriver de i AB att Real är högst rankad när det är Barcelona [/QUOTE] hur kommer det säg att real är högst ranka?
Barcelona Liunil Masse
2015-08-27 00:03
Adama (Aston Villa): "I left Barça but I'm preparing to return one day. The first team coach ddn't count on me and I wanted to grow." [catr] Tror inte på Adama men tror på Munir och Gumbau, genius...
Barcelona CuleAK
2015-08-27 00:00
Såldes Deulofeu med en återköpsklausul?
Barcelona Junta Dimision
2015-08-26 23:58
De har infört ett nytt seedningssystem inför denna säsong där de 7 största ligornas ligavinnare infaller i pott 1.
Barcelona enkos
2015-08-26 23:56
Messias
Ja men i texten skriver de att Real är i grupp två trots att de är högst rankade något inte stämmer
Barcelona 5puyol5
2015-08-26 23:54
Imorgon kan Barcelona hamna i dödens grupp vilket är:

Barcelona, Man City, Roma och Wolfsburg

En lätt grupp däremot kan se ut på detta sättet:

Barcelona, Porto, Olympiakos, Astana
Barcelona Messsias
2015-08-26 23:52
Enkeros, det står att Barca är ramlade etta ju
Barcelona enkos
2015-08-26 23:37
Varför skriver de i AB att Real är högst rankad när det är Barcelona
Barcelona grande jw
2015-08-26 23:15
Deulofeu blev inbytt för Everton i andra halvlek och imponerade stort när de vände 0-2 underläge mot Barnsley i Capital Cup. 3 assist stod Deulofeu för, den snyggaste i länktips.
Barcelona enkos
2015-08-26 23:11
Neymar skrev på för ett lag i Irland
Annons: