/spanien/barcelona/forum/20307.aspx/spanien/barcelona/forum/20307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-10-05 15:52
_FCB_

Kan du tona ner din glädje en aning?
Real är starka och de vinner nog ikväll efter de fört matchen dit de vill ha den, de spelar trots allt på hemmaplan.

Dina kommentarer bjuder in madrid fansen och nåt barnsligt kommer att starta.

Salcini

Yaya är ingen riktig deffensiv mittfältare han är mer en mittmitt med fin blick för spelet, visserligen är han inte vindsnabb men bra teknik och styrka gör att han oftast dominerar mittfältet. Det är hos oss han fått den hära deffensiva rollen, tidigare har vi gjort det med fel spelare men med yaya har det gått bra. Tror ändå det blir yaya eller keita mot större motstånd framöver. Pep kör inte samma uppställning match efter match, han verkar ta en match i taget.

Återstår att se om det bär frukt.

Men övrigt så håller jag med dig, en deffensiv mittfältare ska snabbt hitta lösningar och det har Busquets skött strålande hittils.

Men konkurrans kommer bara att gynna Yaya och Keita då vi kommer få se de bättre.

Yaya snubblar sig förbi?

Eh det kallas att ha bra teknik, han må vara långsam men kommer man förbi spelare trots att man inte är snabb tyder det på bra teknik.
Barcelona Barca_PXM
2008-10-05 15:51
Jag tror inte att Pep kommer använda Busquets som startlevare i fortsättningen, eller så att säga hela säsongen ut. Trots goda prestationer från spelarna, men ändå Pep behöver lite mer tills då Barca har en fastare startelva.

Förresten nån som vet hur länge Alves skadad?
Barcelona Dani
2008-10-05 15:50
Ang det är med när det krävs signal för att sätta igång spelet.

Domaren är den som bestämmer (som alltid i det här spelet) huruvida signal krävs. Exempelvis om han/hon ska ta ut avstånd vid frispark, tala någon spelare tillrätta eller visa kort. Domaren visar(åtminstone ska visa) när signal krävs för igångsättande av spelet genom att hålla upp pipan.

Således har det ingen betydelse om anfallande lag begär att domaren ska ta ut avstånd till muren (sen är det en annan sak att denne oftast gör så).

Se vidare i regelverket, kommentarerna till regel 13:

"2 Trots att regeln säger att alla spelare i motståndarlaget ska inta ett avstånd
på minst 9,15 m från bollen, har domaren ensam rätt att bortse från detta
krav för att möjliggöra att frisparken läggs snabbt.

3 Om frisparken hinner läggas, trots att någon spelare ska varnas för sabotage
mot denna frispark, ska frisparken göras om, såvida inte frisparken
resulterar i mål.

4 När domaren tagit ut avstånd till spelarmuren, ska ny signal ges för att
lägga frisparken."
Barcelona _FCB_
2008-10-05 15:46
espanyol kommer att köra över real ikväll, real vinner ändå på udda mål varje match.
Vi får se vad pensionärerna Raúl och Ruud kan hitta på ikväll eller Guti =)

Barcelona Salcini
2008-10-05 15:43
Ämne: Salcini: Tydligen h....
The Game

Jag såg Barca hela förra året och även sett matcherna i år. Det jag tycker Yaya gör bäst är att kriga och delta defensivt, han har även ett tungt skott. Busquets ser jag mer som en "finlirare" som kan hämta upp bollen fördela vidare och även ta sig ur svåra situationer.

När jag ser Yaya så känns det som att han ofta snubblar fram och inte riktigt är den kreativa defensiva mittfältaren.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-05 15:36
Roni

Hoppas att ni kör över Real Madrid nu.
Barcelona LoveFcb4-Ever
2008-10-05 15:33
Smacked

Klart det var en underbar kväll! Men det dåligaste var att tv4sport inte visade matchen så att många missade en Underbar Barca match!
Barcelona Smacked
2008-10-05 15:31
Fan vilken underbar kväll igår! Vi har det kvar inom oss att leka sönder. Fan vad glad man blev av att kolla på spelet igår,kunde inte undgå från att skratta av gläjde.
Barcelona The Game
2008-10-05 15:30
Salcini: Tydligen har du nyss börjat se Yaya Toure spela. Han har en gaalen teknik ska jag tala om för dig ..
Almeria Facelli_007
2008-10-05 15:29
Mattias Klint

Är du samme Mattias Klint som spelat i MFF:s P 86 eller 85 lag i undomsåren?
Atlético Roni
2008-10-05 15:29
Grattis för vinsten igår, känns nästan som jag vill be om ursäkt för vårt dåliga spel.

Vill också säga att ni tog segern väldigt bra och sportsligt utan att någon från erat forum ska behöva komma till vårt och trycka in det. (menar som ni då förstår Real fansens tendens vid liknande matcher) och det gillar jag. Får vänta tills nästa match då vi står hemma ovanför vår motorväg och visar er riktiga hästkrafter :D
Barcelona _FCB_
2008-10-05 15:28
Jag ramlade av stolen när jag läste detta i Atl. Mad forum...hahahaha =)

Namn: el niño para siempre! Atlético » Svara inlägg » Tippar BAR-ATM 1-3
Sänt: 2008-10-04 23:10
Vi kan ju trösta óss med att vi har gjort det snyggaste målet.
Barcelona KW
2008-10-05 15:23
Ämne: Här är en med engels....
Många fler som seedar på den.
Barcelona NoGo^
2008-10-05 15:07
Här är en med engelska kommentatorer, fast vet inte om det är många som seedar.
Barcelona Dizzy
2008-10-05 15:04
Vilken jävla match de va igår! Helt sjukt. Undra vad Barca spelarna hade käkat.
Hoppas det håller i sig.
Barcelona NoGo^
2008-10-05 15:03
Gud är störst!

Det är med spanska kommentatorer. Skulle också vilja ha med engelska.
Barcelona Gud är störst!
2008-10-05 15:00
Är det med dem där engelska kommentatorerna från GolTv?
Barcelona _FCB_
2008-10-05 14:58

NoGo^

Tack, du är fan bäst :)
Barcelona NoGo^
2008-10-05 14:40
Här kan ni ladda ner matchen ifrån igår :D
Barcelona Salcini
2008-10-05 14:38
barcadinho

Jag vill bara rätta dig lite. United gjorde en sådan frispark mot Lille, jag vet inte om det var förra året, eller för två år sedan. Lille-spelarna var sedan på väg av planen.
Frisparken mot Rumänien var inte en frispark av den varianten. Muren stod uppställd och alla var beredda, det var helt enkelt en mästerlig frispark. Däremot i bronsmatchen mot Bulgarien slogs en sådan här frispark och, jag tror det var, Mild som kunde peta in bollen i målet.

Ofta väntar spelarna och vill koncentrera sig på frisparken. Men om inte domaren har sagt att "du får inte spela bollen förrän jag har blåst" då har man rätt till att skjuta in bollen, oavsett vad motståndarlaget gör.
Barcelona barcadinho
2008-10-05 14:32
Jay-Z/

När man förlorar kan man inte vara nojd. När man tappar ledningen och slutar oavgjort kan man inte vara nöjd. När man vinner och folk tror att domaren hjälpte till så kan man inte vara riktigt nöjd. Och efter en förkrossade 6-1 kan man inte vara nöjd (!?). När ska vi vara nöjda då?
Så länge vi vinner så är jag nöjd iaf.

Men det är en annan sak jag har lust att skriva om nu. Messis mål vid frispaken.
Jag tykcer att många spelare blir förvirrade. Regeln säger att laget som får fri kan sätta igång matchen så fort de vill. Det betyder att Messi behövde inte vänta på att Atleticos mur och målis är klara och han kunde dra med skott på en gång.
Samma sak hände förra året på en match mellan United och Lyon och United vann då 1-0. Lyon var så förbannade från frisparken att du tog saken vidare till domstolen, men de fick inte rätt.
Eller Tomas Brolin snabba frisparken mot Rumänien i VM 94. Det finns många exempel.

Problemet med den här regeln är att domarna reagerar olika. Vissa stunder visar domarna med handen eller visselpipan att man ska vänta tills muren är klar och tills man får en signal. Och andra gångar är det fritt fram.
Man behöver kanske göra den här saken tydligare.
Barcelona Ciao-V
2008-10-05 14:27
Den bästa slutsatsen man kan dra från gårdagens match är att målproduktionen har kommit igång ordentligt. Det är väldigt bra.
Ni kommer väl ihåg matcherna i försäsongen. De var målrika. Sen trädde vi in en period där vi hade svårt att göra mål oavsett motstånd, trots väldigt många chanser.

Denna match förstärker spelarnas och truppens självförtroende.
Räkna dock med både förluster och kryssmatcher under säsongen.
I slutändan är det viktigaste att vinna något i slutet av säsongen. Om nu Pep gör det i sin första säsong som tränare är en annan fråga!
Barcelona Mojito
2008-10-05 14:27

Det är ju detta man väntat på, grym inställning och spelglädje från början. Vi ger inte motståndarna en chans att spela sitt spel. Dessutom fortsätter laget att visa fokus och fortsätta mala på trots stor ledning. Det är detta jag fram för allt tar med mig, inte att det blev så sjuka siffror. En vinst är en vinst, och jag skulle bli förvånad om vi blir utspelade av ett bottenlag framöver - möjligtvis utkontrade.
Ju fler spelare (oavsett vad de gjort eller inte gjort tidigare) som levererar borde glädja alla supportrar. Jag tar med mig denna matchen ända tills det är dags för ny avspark. Då hoppas jag på fler härliga minnen för framtiden!
Barca - mer än en klubb!
Barcelona Salcini
2008-10-05 14:23
Ämne: Ämne: kluiver....
kluivert_nr9

Angående jämförelsen av Yaya och Busquets håller jag inte alls med. Jag tycker att Busquets bjuder på mer kreativa och tekniskt skickliga saker än Yaya. Minns bara när Busquets drog bort Banega igår, kan tänka mig att Yaya hade snubblat på bollen där.

Jag tycker att man borde fortsätta med att spela Sergio på hemmaplan i dom kanske lite enklare matcherna. Yaya får göra sitt i dom hårdare och tuffare matcherna som mot real och i cl då rutinen krävs. Att Busquets fick spela i derbyt är jag fortfarande förvånad över, men samtidigt gjorde han det riktigt bra och jag tror att vi har en framtida bollupphämtare på mittfältet som fördelar bollarna bra.
Barcelona Riiio!!
2008-10-05 14:15
Ämne: Ämne: kluiver....
En defensiv mittfältare ( speciellt om han är ensamm defensiv mittfältare) SKA släppa bollen enkelt o gärna i sidled eftersom där han ofta har Xavi och Iniesta som är liiite vassare kanske på passningspel i djupled mot Eto o dom andra. Så Busquets ska fortsätta som han gör nu. spela enkelt.
Barcelona petersays
2008-10-05 14:15
Synd att torrentarna inte funkade, och synd att min TV pajade i veckan.
Barcelona 2bbbe
2008-10-05 14:14
de sjuka av allt är att varken: keita, henry, hleb, yaya toure lr bojan var en del av en början till krossen. visst en del kom in men ingen av dem bäddade för en utspelning.

Det säger en del om kvalitén i laget

Vilken undebar bollbehandling bosquets stavning? har!
Barcelona _FCB_
2008-10-05 14:13

Jay-z

hehe...du är rolig du. Va spelar det för roll om du gillar el inte gillar Guddy. Han är en spelare som kämpar för laget och springer i 90min.
Läs artikeln om Guddy för mer info.

Det kommer att ta tid för mig att komma ner på jorden med gårdagens vinst/utklassning. =)
Barcelona Jay-z
2008-10-05 14:08
Pep.G //

Jag säger bara att de bjöd på mycke, visst vi lira GRYMT. Men som sakt jag anser att atl har en riktig dålig lägsta nivå.

Sen är jag också lite rädd. Vi har vunnit stort flera gånger under dessa titellösa år sen förlora mtchen efter.

Va sägs om 0-3 borta valencia, sen matchen efter 0-1 hemma Real. Vill bara inte få mitt hjärta krossat de allt.
Delarocha RIP Puerta
2008-10-05 14:01
Kun var grym igår.
Annons: