/spanien/barcelona/forum/20294.aspx/spanien/barcelona/forum/20294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-10-07 17:01
FCB_armin

Skit i han han sitter nog och gråter för han fick 6-1 upp i arslet. Strunta i han.

Delarocha RIP Puerta
2008-10-07 17:00
Mjo, aja skiter i dem nu. Han har ju fått vad han ville. Uppmärksamhet. Det är väl enda sättet hans mediokra klubb kan få uppmärksamhet. Genom att snacka skit om andra klubbar då dem redan är borta från guldracet typ.

Sen när blev Barcelona och Atletico riktiga rivaler? :)
Det är ju helt onödigt för oss att vara rivaler mot en klubb som varken är från Barcelona eller kan utmana om titeln. Jag hade definitivt inte kallat Atletico för rivaler.
Barcelona bearlakeyours86
2008-10-07 16:53
Jag är fullständigt nöjd med truppen som den är nu. Det finns dom som kan komma från bänken och spela hyfsat, och vi har bra spelare i ungdomslagen / b-laget.
Barcelona FCB_armin
2008-10-07 16:28
Delarocha RIP Puerta

Mjo, håller med, jävla pajas. Han har gjort ett riktigt allvarligt fel och det här är hans motargument:" De riktiga Cules stannar nog kvar på sitt forum och tar detta med en nypa salt, som man borde göra, jag vet, jag har 3 kompisar som är stenhårda Cules och har vart medlem på Barcaforum i flera år, dom skrattade åt artikeln och sa lite skaer med ironi tillbaka, eftersom vi är rivaler sen årtionden. "
Jävla pajas, vad är det för kompisar vi har som bara "skrattar" åt det? Han har stampat på vårat klubbmärke...
Delarocha RIP Puerta
2008-10-07 16:23
Jag lär väl bli spärrad snart. Han verkar ju inte kunna ta en diskussion eller ens motargument när han skrivit en artikel som utan tvivel väcker känslor. Pinsam skribent. Han skriver att han inte orkar läsa alla inlägg som är riktade till honom. Vad fan ska han då ta och skriva en "artikel/krönika" för om han ändå inte kan ta kritik.
Barcelona FCB_armin
2008-10-07 16:14
Spiders har spärrat mig från forumet. Någon mer här eller?
Delarocha RIP Puerta
2008-10-07 16:13
Sherko; Chelsea möter väl iofs Roma då? Så det låter troligt ja. Men att visa Arsenal - Fehnerbace för Juve - Real är bara pinsamt.
Aja, den matchen kommer jag ju inte ens titta på då det är två lag jag inte bryr mig ett skit om. Speciellt inte Arsenal.
Real Madrid Sherko
2008-10-07 16:11
Shi

Sjukt att dem tar Arsenal-fenerbahce för juventus-real madrid.....

Håller ni inte med om det här inne?
Fan dem visar bara engelsk fotboll på 6:an nu för tiden.....jag kan slå vad om att dem säkert visar chelsea på onsdagen...eller?

Jag undrar när det var senast dem visade real på 6:an senast.

Barcelona Riiio!!
2008-10-07 15:52
ALDRIG SÄLJA ETO!!!
Delarocha RIP Puerta
2008-10-07 15:39
Messi10; sälja Eto'o? Skojar du?

DzJocke. Okej nu vet vi det.
DzJocke
2008-10-07 15:38
Bara så ni vet, Manchester City ägs INTE av Sulaiman Al-Fahim, utan hans chef Sheikh Mansour Bin Zayed Al Nahyan. Han var bara ansiktet utåt under övertagandet. Ordförande i klubben är han inte ens, då man satt Khaldoon Al Mubarak på den positionen. Det som stämmer är att han är en miljardär.

Vad jag menar är att allt han sagt kan bara glömmas bort. Han har ingen makt vad det gäller City.
Barcelona Messi#10
2008-10-07 15:32
Shi//

länktips//

Real Madrid Shi
2008-10-07 15:22
Jag har för mig att dem visar Juventus - Real Madrid nästa CL vecka, det är i ett steg i rätt riktning men som sagt, det hade varit idioti om de inte hade sänt den matchen då den kanske är gruppspelets hetaste. Men frågan är vad finns det och göra när Premier League och Sverige kåtheten går före bra fotboll för det var längesen jag såg en bra match spelas på 6an, de jag minns är Celtic - Barcelona (Henkes återkomst till Scottland) och Real Madrid - Lazio (3-0 efter 30 minuter) annars är de ideligen tråkiga 0-0 matcher eller uddamåls vinster..
Barcelona A.Gaudi
2008-10-07 15:19
Jag hoppas henry når en formtopp i år och blir ett med spelet. det skulle verkligen vara guld för hans barcakarriär om han fick vara med och ta en titel, vilket vi känns kapabla till i år.
får han bara spela kontinuerligt så tror jag han kommer göra det bra. 18 ligamål kanske han drar in medan etoo hamnar på 27.

Får vi bara ordning på defensiven och slutar släppa in skitmål är vi med bland de stora CL-favoriterna. det funkar ju inte att ifall vi får 2-3 avlust mot oss släpper vi in 1 av dom varenda match.
Barcelona Messi#10
2008-10-07 15:05
Jag tror Henry inte lämnar till city. Skulle han lämna skulle han gå till arsenal igen eller till MLS eller kanske nån fransk klubb.

men själv hoppas jag verkligen att henry lämnar till city då dem säkert erbjuder mycket pengar.

Då vill jag att vi köper in nån grym inhoppare som Solsjaer var (stavning) som skulle acceptera bänken tex Salamoun Kalou.

Sen efter vid sommaren skulle jag vilja att Etoo lämnar till antingen Lyon å då får vi Benzema billigare eller till säljer han så köper man Aguero.

Men detta kommer troligtvis inte hända
Barcelona bearlakeyours86
2008-10-07 15:02
Jag vill till 100% ha kvar Henry!
Barcelona A.Gaudi
2008-10-07 14:27
Tal om att sälja henry till city, det händer aldrig...

han har flera gånger gått ut och sagt att han bara återvänder för Arsenal och det tror jag han står fast vid. det vore ju som att messi om 7 år lämnar barca för att året senare återvända till valencia. Henry är lojal mot arsenal och jag tror att även ifall barca skulle vilja att det skedde går han aldrig med på det själv.

sen har han ju faktiskt varit bra på sistone.
Delarocha RIP Puerta
2008-10-07 14:02
Ja det är otroligt tråkigt att det ALLTID är Inter, Liverpool och Manchester United som sänds. Hittils har dem två lagen fått båda sina matcher sända i 6:an. Och så lär det förbli, vi kommer ju defintivt inte sändas i 6:an under gruppspelet.

Man borde ju helt ärligt ha något slags rullande schema så alla grupper exponeras i 6:an, den kanalen som flest har tillgång. Helst alla lag men åtminstone alla grupper borde ju vara minikrav. Det är ju totalt 12 sändningar under gruppspelet på 6:an så att vi får se 6 Inter matcher och 6 Man Utd känns otroligt jävla tråkigt.
Barcelona A.Gaudi
2008-10-07 13:58
Stora matcher för Viasat är ju ändå alltid antingen lag med en svensk i (läs Inter) eller engelska storlag(läs Man Utd).

Det var skönt när man hade henke i laget och Viasat prioriterade Barca så svenska folket skulle få honom in action.
Barcelona J.Gamper
2008-10-07 13:38
Jag är ganska säker på att tv6 kommer fortfarande sända CL matcher... men de största matcherna kommer nog flyttas till Viasat Sport.
Barcelona pedramo
2008-10-07 12:53
alltså betyder det här att tv6 slutar sända cl överhuvudtaget?
Barcelona J.Gamper
2008-10-07 12:33
Att han inte skrev det där utav bitterhet är ju en stor lögn. Visst man förstår att han är arg efter förnedringen... men man får kontrollera de. Han borde istället vara glad att de inte slutade 15-1 så som kommentatorn och förmodligen några till trodde.

Sedan så förstår jag inte vad det är för fel med Messis frispark? Det är ju A.Madrids spelarnas fel att de sov... Messi utnyttjade deras misstag. Han kan lika gärna säga att de är fel för en anfallare att göra mål när motståndar försvaren råkar passa honom till ett friläge.
Barcelona A.Gaudi
2008-10-07 12:24
visatat ska sluta sända stora cl-matcher på sexan tydligen. det kan ju faktiskt vara till fördel för oss om dom itsället för att visa den "stora" matchen Inter-fenerbache istället visar den "lilla" mellan barcelona och sporting.
Delarocha RIP Puerta
2008-10-07 11:35
Men det är ju klassisk Atletico gnäll och bitterhet som inte bara laget har visat alltför många gånger utan som även verkar finnas hos fansen.
Laget brukar ju börja spela fult och börja maska, spotta på motståndarna, fula efterslängar, gnäll och hands etc. Tänker då i synnerhet på deras lille kelgris Sergio Leonel Aguero som antagligen är en av de minst sportsliga spelarna i La Liga. Men det är väl som alltid, en förlust beror aldrig endast på att det andra laget är bättre, man måste alltid få nämna att domarna är köpta eller att det andra laget spelar osporsligt, att de hade tur eller liknande. Men dem är ju borta från guildstriden nu, om de nu nånsin var med i den. Och det är ju glädjande.
Barcelona FCB_armin
2008-10-07 11:05
Det finns ingen som kallas för Spiders i mina ögon.
Barcelona Ghazza
2008-10-07 10:17
Ingen integritet? Njae, det är bara en av grundpelarna till att spela i Barca och något man lär sig i mycket tidig ålder på La Masia.

Bara att kolla länktipset och man blir stolt över dessa värderingar om fair play som verkligen tas på stort allvar, för när var senast man såg något sådant?
Barcelona Rambla
2008-10-07 09:30
Captain, bra sammanfattning.

När vi ändå är inne på ämnet integritet, etik och moral. Se länktipset. Atlético de "Integritet" mötte i april förra året Villarreal på El Madrigal. De vann med matchens enda mål. Det målet blev mycket omdiskuterat efter matchen. Villarreals fans och redaktion var ju så där lagom imponerade av Atlético de Madrids integritet.

"Franco skadar sig, blir tvungen att lägga sig rätt upp och ned i Villarreals målområde. Agüero får bollen ute till höger om straffområdet, kollar upp, och måttar ett inlägg. Mittbacken Eller utnyttjar att det är nästan omöjligt att hamna offside när Franco ligger där han ligger, och tar för sig några meter. Inlägget kommer, nicken kommer, målet kommer. Matchen slutar 1-0 till Atleti och Villarreal är avhängda från Europaplatskampen. Fusk? Njäe, egentligen inte. Men Madridlaget befäste sin position i mina ögon som en ojuste klubb, och det får man räkna med när man gör sådana mål."

Så Spider, låt den som är oskyldig kasta den första stenen.
Barcelona Pep.G
2008-10-07 09:00
Smacked

Man kan köpa den i den shoppen här i SF. Så jag tror jag ska kolla på dom sen=)
Barcelona Captain Fantastic!
2008-10-07 08:51
Criff/

Jag håller med, Atletico borde kyssa och slicka Messis fötter som tack för att han valde att bespara de pinsamheten. Aguirre bönade ju Leo att inte förudmjuka Patetico totalt, det är vad jag kallar massaker, de fick be om NÅD (Hihi). Att sedan deras egna tränare säger att Barcelona visade respekt och gentlemanna klass när man inte fortsatte offensivt i andra halvlek säger ju en del.

Och såklart så missar "spider" Antonio Lopez physkopat tackling på Messi, den satte fan hål i Messis ben och fick blod att börja rinna, men istället för att bete sig som en kärring så valde Messi att spela på och acceptera det som hände, kanske borde "spider" också göra det.

Sedan så är inget vi gjorde mot vare sig Shaktar eller Atletico något som strider mot reglerna, snarare saker som gjorts många gånger om i fotbollshistorien. Målet mot Shaktar var inget annat än ett jävla patetiskt försök till maskining som inte äns lurade sina egna lagkamrater (inte ens Shaktar spelarna spelade ut bollen) och mot Atletico så var Messis mål totalt regelrätt och något Garcia borde uppfattat då han stod 30 cm från dommaren och Messi, och borde hört när Messi sa åt dommaren att skita i signalen och att ställa upp muren, Garcia somnade till och sket i att täcka bollbanan mot mål (Något fotbollsspelare alltid gör för att just undvika att deras lag blir tagna på sängen som Atletico blev).

Angående straffarna så är det endast IQ befriat eller patetiskt att säga något sånt. Vad fan tror folk att Laporta mutar dommare eller? Laporta kan inte ens gå på toaletten utan att någon från Sport, EMD eller Marca rapporterar om det, ofta han mutar dommare era jävla muppar...

Sedan så måste det ändå tilläggas, vem fan bryr sig om Messis mål och Eto'os straffmål, vi hade ändå tillräckligt med klara chanser att få denna match att sluta 16-1 och hade säkeligen sprängt dit några andra baljor om dessa två inte skulle komma.

Och en sak till. "spider" påstår att vi saknar integritet, ändå så startade vi matchen med bra mycket mer egnaprodukter än de (något han tycker är ett utav hans "åtta krav"). Om vi är integritetsbefriade trots vår talangskola och faktumet att vi tar hand om våra egna fotbollsspelare...ja, vad fan är då inte de? Host* köpelag host*

Detta får bli min matchkrönika sedan jag inte har alltför mycket tid att kommentera Barca längre.
Barcelona Criff
2008-10-07 07:29
Konstigt om vi får fler straffar än något annat lag? Vi skapar typ 30 chanser per match och håller på och gnetar inne i straffområdet i varje match med tekniskt skickliga spelare.
Självklart får man fler straffar.
Jag menar stor risk att träben 1 o 2 Raul o RVN ska finta av en back som sen råkar fälla dem? Nej.
Jävla looser han som skrev den där Atletico krönikan.
Vad hände med Antonio Lopez röda kort på den totala nersparkningen utav Messi? Och en Messi som ställde sig upp direkt efter?
Det var snarare domaren som var snäll mot Atletico genom att inte göra deras pinsamma insats ännu värre.
Annons: