/spanien/barcelona/forum/20291.aspx/spanien/barcelona/forum/20291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-10-11 03:30
blir rent ut sagd äcklad av hur de engelska klubbarna plockar ur våran akademi. jag hoppas verkligen att nästa ledning förstår det här med utlåning av spelare. de spelare med stor potential men som inte får plats i a-truppen bör lånas ut i större utstäckning än vad som sker idag, tyck jag.

jag hoppas att platini lyckas lägga bojor på klubbarna i premier league.
Barcelona Suñol
2008-10-10 21:21
Barcaist: Det är pep som bestämmer det inte du. Yaya är grym och han kommer få sina minuter så sluta grina. Däremot är det en underbart trevlig överaskning över hur sergi B har tagit för sig!
Barcelona Myrran
2008-10-10 21:19
CFC-God

Jo, vi ska verkligen skatta oss lyckliga. Skrev ett längre inlägg igår om ungdomsakademin sök på mitt nick om du vill läsa mer om det.
Celta Vigo CFC-God
2008-10-10 20:46
Myrran//Det skall inte förnekas givetvis. Dock så finns chansen att vi gör en "fabregas". Men även om denna kille fortsätter hos er så skall jag följa hans utveckling. Ni ska skatta er lyckliga för eran ungdomsakademi.
Barcelona Myrran
2008-10-10 20:38
CFC-God

Ja som det ser ut nu tror jag killen har större chans att slå sig in i Barca än Chelsea. Men men den som lever får se...
Barcelona Barcaist
2008-10-10 20:35
Det är klart varje minut räknas, men tillbaka till fakta yaya ska och är förste pivote varje dag i veckan
Celta Vigo CFC-God
2008-10-10 20:23
Dubbelbubbel-post.
Celta Vigo CFC-God
2008-10-10 20:22
Myrran//Tack skall du ha. Lyckades att navigera på sidan(trots att jag inte kan spanska) Hehe. Hittade en video med honom. Krävs ingen Wenger för att se att killen har talang och kan nå skyarna. Frågan är väl om han gör det hos er eller oss. :-)
(Länktips med barca-ynglingen)
Barcelona Myrran
2008-10-10 20:14
CFC-God

Där har du lite videor samt info (på spanska) sen är väl Deulfeu en typisk La Masia ytter. Liten, kvick och teknisk.
Barcelona tarrak
2008-10-10 20:10
BARCAIST!!! Du kanske skall läsa igenom den statistik du själv refererar till. Eller är det med avsikt som du räknar in Busquets halvlek i Copa Catalunya?
Celta Vigo CFC-God
2008-10-10 20:04
Någon som har sett Gerard Deulofeu spela matcher för era ungdomar? Hur ser hans spelstil ut?Position? Chelsea scoutar honom rätt ivrigt just nu. Mvh-God
Barcelona Barcaist
2008-10-10 19:58
TARRAK!!! enligt svenskafans statistik så har Busquets spelat 34 minuter mer än yaya. Då menar jag totalt både spanska och cl. Sansad nivå,vart får du din statistik ifrån? För guds skull...
Barcelona Dizzy
2008-10-10 19:15
Hoppas verkligen inte Toure lämnar. Publiken älskar han. Plus att han är mycket bättre än Busquets.
Barcelona Torreees
2008-10-10 18:54
FC-Barcelona//

Tror du det händer?
Arsenal vill ju ha Yaya för att han ska spela bredvid Fabregas. Tror det är 0% chans att det händer. Bytet asså.

...dock skulle "jag" lätt göra det - om chansen fanns. Men, nej. Det finns inte.
Barcelona tarrak
2008-10-10 18:23
Ämne: Toure och Busquets h....Om man räknar både ligan och CL (vilket är en självklarhet för de flesta) så har Yaya spelat elva minuter mer än Busquets. Sergis senaste insats var hans sämsta hittills, men långtifrån katastrofal. Yayas andra halvlek mot Betis däremot. Hade inte Pep tagit ut honom hade det kunnat kosta oss matchen. Alla spelare har dåliga dagar, håll kritiken på en sansad nivå för guds skull.
Barcelona Barcaist
2008-10-10 18:13
Toure och Busquets har inte alls spelat exakt lika mycket. Toure har spelat ganska många antal minuter mindre, väldigt mycket mindre. Hoppas toure stannar han är dubbelt så bra som Busquets. Den sistnämnde var katastrof senaste matchen kan inte förstå att han fick spela i 90 minuter.
Barcelona FC-Barcelona
2008-10-10 17:45
Toure blev en av våra favouriter direckt och tänkte fråga er, vad hade ni tyckt ifall Toure drar till Arsenal, Toure/Fabregas kanske lite lite pengar???, för min del den ännda spelaren som jag hade bytt raktav
Barcelona LeoMessi10
2008-10-10 17:42
hoppas inte toure säljs vem e busquets, gemfört med honom, han kan nt hålla i en hel säsong busquets alltså men det kan toure.
Barcelona tarrak
2008-10-10 17:23
Jag gillar verkligen Yaya, men har han redan skaffat sig sådana divalater så kan han dra. Under den här säsongen (som knappt har börjat) har han och Busquets fått spela exakt lika mycket trots att Sergi varit den bättre. Vad begär han? Spelgaranti oavsett hur han presterar? Man får hoppas att det här snacket bara är ett resultat av en överambitiös agent som vill göra skäl för lönen och att Yaya biter ihop och spelar sig till en ordinarie plats i startelvan.
Barcelona DaniAlves
2008-10-10 17:19
Toure kommer inte lämna om pep börjar använda honom, självklart så har hans agent rätt.
om han inte får speltid så vill han ju givetvis lämna.. han kan ta startplats i flera andra storklubbar.
Barcelona Bojan Krkic_
2008-10-10 14:40
Hoppas f*n inte att Toure lämnar oss.
Vi får hoppas att han får spela lite mera kommande matcher.
Barcelona Smacked
2008-10-10 12:42
Ah men vafan:( Ta ett snack nu pep å toure så att det ordnar sig.
Barcelona Myrran
2008-10-10 11:49
BRC

I England får man skriva kontrakt som 16 åring i Spanien är det som 18 åring. Sen om det är det stora skillnaden vet jag inte.

Cesc drog ju till Arsenal om jag inte minns fel för att kände att chansen till a-lagsspel var större och att Barca inte trodde på honom så mycket som han ville. Tror han spela i sin åldersgrupp medans Messi fick spela i en/två åldersgrupper uppåt tex
Barcelona BRC
2008-10-10 10:30
Detta kan vara en dum fråga.

Att engelska klubbar är ute efter Barcelonas talanger är ingen hemlighet.
Men varför kan inte Barce behålla dom? Är det bara pengar som lockar i England?
Eller känner spelarna att de inte kan nå a-laget i Barcelona ( med Pep vid rodret så har det sett lite annorlunda ut)?

Sanning eller vet jag inte. Jag vill minnas att i Spanien är det andra åldersgränser för när man får teckan ett proffs kontrakt.
I England är den åldersgränsen lägre, därmed blir spelaren "proffs" betydligt tidigare än om han hade stannat i Spanien.
Men här jag ha totalt fel.
Barcelona Dizzy
2008-10-10 10:24
Här står det lite nytt om Yaya Toure. Verkar som Toure kan lämna enligt hans agent. Får inte Toure spela lämnar han.

Pep starta med han!
Barcelona Messi#10
2008-10-10 08:14
Hleb in pedro skadad 4 veckor
Barcelona Heywood Jablome
2008-10-10 07:51
Guess who's back? Så jäkla skönt att ha honom tillbaka, dock bådar det inte gott att han skadar sig så tidigt in på säsongen, men förhoppningsvis har han haft sin skada nu och kan hålla sig skadefri. Messi ryker väl snart skadad, eller vill någon tippa emot? En perfekt ersättare, kom igen nu Hleb!
Real Madrid Shi
2008-10-10 01:43
Delarocha RIP Puerta

Haha, till och med Carlos gjorde det bättre än Robinho, men det Robinho gör, där han trixar med smalbenet, fruktasvärt svårt. För mig i alla fall :D
Delarocha RIP Puerta
2008-10-10 01:37
Tog fem sekunder för Ronaldinho att visa Robinho hur överlägsen han är honom. Hoppas nästan Robinho gjorde sig till med vissa av dem grejerna för det såg ju direkt klumpigt ut.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-10-09 23:46
Haha kolla länktips
vet inte om den har blivit länkad här tidigare, men den är så jävla skön :P
Robinho, Roberto Carlos, Ronaldinho.. 3 Brasilianska cracks som lämnat spanien.
Annons: