/spanien/barcelona/forum/20284.aspx/spanien/barcelona/forum/20284.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sherko
2008-10-13 16:54
Messi (AH)

Vem vet, det kanske stämmer att han har sagt så.
Men jag tror att yaya kommer peta busquets alldeles snart.
Barcelona Hoshiar
2008-10-13 16:53
Spinbad,

Yaya har knappt fått spela något , hur ska han då visa vad han går för? Elr om du följde Barcelona i fjol så hade du nu vetat vad han går för.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-13 16:52
Sherko

Det är som sagt bullshit. Säsongen har precis börjat. Varför skulle Juve köpa ÄNNU en DM? Juve har redan bra spelare på den positionen.
Spinbad
2008-10-13 16:43
Alltså jag tycker att Busquets har varit bättre än Yaya den här säsongen. Laget har definitivt fungerat bättre med honom på planen. Visst har Busquets gjort några misstag men han är fortfarande rätt grön. De kommer säkert alternera under säsongen, har svårt att ta de här juve- ryktena på allvar dock.
Real Madrid Sherko
2008-10-13 16:37
Jäklar vad juve kommer få yaya billigt om han nu går alltså.

Synd om det han sagt verkligen stämmer, för han var väl en av era nyckelspelare förra året ju.
Han började ta sprutor istället för att operera ryggen för lagets skull väl? Eller hur var det?
Barcelona Kapten11
2008-10-13 16:27
Delarocha RIP Puerta

Han är kass ja, men att Birro skulle vara kunnig ställer jag mig starkt emot. Han kan nada om fotbollen utanför stövelns gränser, och inte ens där är han särskilt kunnig. Sen har han bra smak på fotbollslag men det är en annan femma.
Real Madrid Shi
2008-10-13 16:24
Delarocha RIP Puerta

Hade lovat mig själv att inte se det programmet, men jag bröt det löftet eftersom det såg så otroligt dåligt ut så var man bara tvungen och ta en titt på det, och det var helt klart sista gången, det som jag störde mig på var att de räknade Buffon som en Balon d'Or kandidat men inte Casillas, sedan var det allmänt riktigt dåligt. Man kunde se i Nivas ansikte att han tänkte "Fan vilken jävla skitkopia av Eurotalk detta är."
Barcelona Rambla
2008-10-13 15:46
Ämne: man förstår ju åtmin....
Det lustiga är att Yaya har fler spelade minuter än Busquets så här långt. Det är det ingen som nämner.

Yaya är på landslagsamling. Han har knappast uttalat sig och som skitartikeln påstår i det närmaste bett på sina bara knän att Juventus ska värva honom. Han är inte ens tillåten att diskutera klubbdetaljer av sitt landslagsförbund under landslagsamling. Påhittad smörja som kommer från Italien. Vi får väl se om han dementerar allt när han kommer tillbaka till Barcelona i veckan.
Barcelona A.Gaudi
2008-10-13 15:23
man förstår ju åtminstone inte peps val att knappt låta honom spela någonting. även om busquets är lovande är han INTE i närheten av lika bra som yaya just nu. Xavi och iniesta går inte att konkurrera med men de spelare som yaya slåss om platser med är det solklart att han och keita är de två bästa.

Barcelona Dizzy
2008-10-13 15:17
A.Gaudi

Vi får hoppas det är inte sant! Självklart ska Toure starta alla matcher. Synd att Pep har han på bänken.
Barcelona A.Gaudi
2008-10-13 15:10
Man får se hur det blir med det här ryktet. om han inte går ut och förnekar det inom den närmsta veckan kanske det ligger något i det.
Delarocha RIP Puerta
2008-10-13 13:49
Men istället för att vara kunnig som typ Niva, Birro, Bank, Fjäll etc är så verkar han ju köra mer på en linje med personangrepp, dumma frågor och se allmänt "häftig" ut. Visserligen är väl personangreppen mot Niva och Bank inget direkt illa menat men blir ändå jobbigt att lyssna på när han inte säger något av värde alls. Nej, tack för FanTv, otroligt bra. Så länge Bosse Petersson håller sig borta.
Barcelona BlueRed.
2008-10-13 11:10
Delarocha RIP Puerta

Det är faktiskt jobbigt. Dem vill väll skapa något som FanTV, kanske till och med är Erik Niva som brukar vara med i FanTV och jobbar på Aftonbladet, som har tipsat dem om det. :P
J.Janerique
2008-10-13 05:45
Rotering är en knepig fråga. Det funkar - Alltid - För klubbar likt Barca som har sådana klasspelare även, som missar en match. Om någon missade det , så menar jag att för att du som tränare ska kunna rotera, så måste du ha material för det. Det har Barca. "vissa" andra klubbar som Liverpool (som också roterar) har inte det materialet, att jobba med. Barca har Speciellt så mycket kvalitativt folk, i anfallet att de "måste" roterar , för att hålla folk nöjda. Messí givetvis ett undantag, vilket också kan sägas om Iniesta...
Delarocha RIP Puerta
2008-10-13 01:38
Har visserligen ingeting med Barca men bara jag som stör mig nåt enormt på Robert Lauls reklam längst upp? Är han sveriges sämsta fotbollsexpert?
Barcelona DaniAlves
2008-10-13 01:05
Duda

Alves var skadad mot Atletico Madrid, så han fanns inte ens med på bänken.
Canaletes
2008-10-13 00:15
Criff

OMFG!! helvete vad mycket pengar han har fölorat :O
Barcelona Duda
2008-10-13 00:00
En tanke om Peps rotation.

Jag tycker att det är helt rätt att rotera spelare. Många lag spelar med samma elva hela säsongen vilket gör att spelarna oftast blir trötta i slutet av säsongen. Normalt finns det en stor nackdel i att många spelare ibland måste spela ett par matcher i rad för att nå en normal matchform. I alla fall.

Jag är helt med rotationen som sagt. Det har börjat ganska bra, MEN, jag tycker att det är lite galet med att byta ut 4-5 spelare inför varje match. Nu har jag ingen direkt koll på hur stor rotationen vart och om/eller det vart pga andra faktorer som skador osv, men Pep har säkert större koll på sina spelare än vad jag har...

Jag menar, visst är det rätt att vila spelare som Alves och Yaya, men mot Atletico Madrid? I förmån för Busquets och Guddy? Jag hade förstått om det var mot Murcia eller liknande. Nå, som alla vet slutade det ju bra för oss och jag ska egentligen inte klaga. Ibland känns det dock lite som att dra en trisslott. Time will tell.
Barcelona Criff
2008-10-12 23:50
"Bad news for free-spending Russian billionaire and Luxist mascot Roman Abramovich: he lost a staggering $20 billion over the past few months as Russia's financial markets took a tumble.
The figure was calculated "based on assets excluding property and cash," Bloomberg reports, and it means that Abramovich's net worth is now only $3.5 billion.
He had previously been ranked as the 15th richest man in the world with a fortune of $23.5 billion."

Muhahaha!
Barcelona Heywood Jablome
2008-10-12 23:17
Haha. Checka bilden. Puyols dubbelgångare. Jordi Ríos heter dubbelgångaren och han är en skådespelare.
Barcelona BlueRed.
2008-10-12 22:40
Kolla runt lite där, finns säkert 100 videon på YouTube också från dem matcherna.
Barcelona Antonio Puerta
2008-10-12 22:23
Grabbar är det någon här inne som kan länka målen som Eto och Buquets har gjort i respektive landlag:D

Tacksam för svar
Barcelona Moe-_-
2008-10-12 21:28
Haha, härlig kille den där Hleb.

What do you think about Messi?
He's such a bad player, right? No, seriously. It's an incredible player. Leo is without any discussion and with a big lead the best football player of this moment. Nobody has a better technique and he has so much qualities. I'm thankful to have the privilege to be his team-mate and not to be the defender having to mark him! You can't win it, he always gets away.

Klockren!
Barcelona OkkaPokka1
2008-10-12 21:12
Väl skriven landslags sammanfattning Anton! ;-)
Barcelona Rambla
2008-10-12 21:12
Ämne: Hejhej!

Är det nå....
Om du kommer ihåg, så var alla B-lagspelare ganska så framgångsrika under försäsongen. Vilket kanske inte är så konstigt då Pep vet precis vad de går för eftersom han hade hand om B-laget hela förra säsongen. De spelarna känner till Peps system, hur han vill att laget ska spela, hur träningsessionerna ser ut osv. De behövde ingen anpassningsperiod när Pep tog över tränarjobbet efter Reijkaard.
Barcelona tarrak
2008-10-12 21:05
Ämne: Anton, en ypperlig l....
Tack för påpekandet! Det är ändrat nu.
Barcelona bearlakeyours86
2008-10-12 21:01
Hejhej!

Är det någon som kan förklara?
Hur kommer det sig att S.Busquets plötsligt kommit till a-laget och gjort succé? En spelare som inte ens var på tänkt på försäsongen.
Barcelona Antonio Puerta
2008-10-12 20:43
Tjen Grabbar

Är den någon här inne som kan länka målen från Matchen där Eto gjorde och Busquets mål.

Tacksam för svar
Barcelona Rambla
2008-10-12 20:43
Oj, jag glömde länken till målen.
Barcelona Rambla
2008-10-12 20:40
Anton, en ypperlig landslagssammanfattning. En liten detalj bara. Det var inte Aguero som stod för framspelningen till Messi utan det var Riquelme. En turlig sådan då bollen efter en rensning av Uruguay tog på domarens ben och hamnade vid Riquelmes fötter.
Annons: