/spanien/barcelona/forum/20282.aspx/spanien/barcelona/forum/20282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2008-10-19 23:02
Jag tycker vi borde ta upp Jeffren till A-laget. Han var ju grym under försäsongen :)

vad tycker ni?
Barcelona Jeffren :D
2008-10-19 23:02
någon som vet en bra sida där jag kan köpa en barca tröja?

Barcelona FCB_Xavi
2008-10-19 22:57
Jaha? (se länk)
Barcelona FCB_Xavi
2008-10-19 22:56

Spanien Söderström
2008-10-19 22:44
BlueRed.:

Håller med, domarna kändes ovanligt bra för att vara La Liga.

Förresten, synd att Bojan inte fick spela. Hade hoppats på att han skulle ta högerkanten så att Iniesta kunnat vara på mittfältet (vilket han i och för sig var en hel del ändå, men som utgångsposition). Känns som att det behöver honom eller Xavi.
Barcelona BlueRed.
2008-10-19 22:43
barcadinho

Ja mycket synd att Roma förlora. Men men, man kan inte få allt i livet, Barca vann trots allt och det är det viktigaste för mig!

God natt!
Barcelona Plaza_Catalunya
2008-10-19 22:43
Då man följer diskutionerna angående V.Sanchez insats på planen i kvällens match. Har jag bara en sak att flika in med.

Jag kan köpa Pep's tankegång då han låter Sanchez fortsätta matchen, eftersom han som tränare vinner på det i längden ioch med han får fler alternativ.

Som många säger också är att V.Sanchez lär nog aldrig bli en man för startelvan men som rotationsspelare fungerar han utmärkt. Det behövs även sånna spelare i varje lag. För de arbete/slit och kämpa Sanchez lade ner idag var något jag inte sett sen Deco's storhets tid i Barca.

Men..

Tycker ändå man ska kunna ha krav även på en ung spelare som kommer in. Sanchez (även de övriga spelarna, i första halvan) slarvade otroligt mycket för att vara så pass duktig fotbollsspelare som alla ändå är. Med högre fokus och koncentration sitter de passningarna.
Men jag hade gärna sett att man endast gett Sanchez på sin höjd 60 minuter bytt in Hleb tidigare och flyttat ner Iniesta på mittfältet.

Men de är Pep som styr allt och har all information om laget. Så efter en vinst på bortaplan ska man inte gnälla:)
Barcelona barcadinho
2008-10-19 22:41
Pep.G/

Ja, det är viktigt att inte "bryta sönder" spelarnas sjlävförtroende, men sånt ska inte vara det avgörande beslut av vem man ska byta.
Han som spelas sämt ska bytas ut först.
Så ska man tänka nästan alltid.
Laget och vinsten står över sådana privata känslor som spelare i den här nivån måste lära sig och hantera.

Klint/
bara så du vet att jag och många här uppskattar mycket allt jobb du gör här.
Du är duktig på det du gör...

Roma - Inter: 0-4 !
Barcelona BlueRed.
2008-10-19 22:37
Lite nyheter om Sylvinho, verkar som om Celtic är intresserade av honom. Skulle vara skönt för honom om han gick dit, en back som jag tror fortfarande har minst 1-2 år kvar. Får säkert mycket mer speltid där. Kanske till och med lämnar i Januari?
Barcelona BlueRed.
2008-10-19 22:33
westinhoblaugrana

Var det därför? Trodde det var för att domaren tyckte att han drog lite för mycket i spelaren som han var i duell med.

Aja vilket som, så tycker jag ändå att kvällens domarkår inte var så dåliga. En liten miss kanske och stannade upp spelet lite för mycket.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-19 22:30
Jag blev förbannad när Eto'o fick gult kort då han inte hade hört signalen för offside och fortsatte springa. Domaren gav honom varning som om han hade skjutit iväg bollen, idiotiskt ju. Det måste man kunna överklaga väl.
Barcelona Pep.G
2008-10-19 22:19
barcadinho

Nepp, personligen tror jag att han inte blev utbytt pga av det nån av dom 2 komentatorerna på tv 4 sa. Han kände själv att han hade gjort en dålig match, skulle han ha blivit utbytt skulle det sänkt hans självförtroende grovt, men nu när han fick spela 90 minuter, så kände han säkert att han inte var så dålig som han kanske trodde.

Och det höjer Peps status så jävla mycket.
Barcelona el Flaco
2008-10-19 22:17
Salcini//

Sanchez debuterade förra säsongen. Och angående Abidal så tycker jag kritiken mot honom på det här forumet har varit ganska överdriven och i vissa fall även rakt av oförtjänt. Jag har alltid gillat honom och jag kunde aldrig förstå var allt hatet mot började. Men det är bara min åsikt.
Barcelona FCB-messi
2008-10-19 22:15
usch bra att det inte verkar vara några allvarliga skador på Marquez och keita
Barcelona BlueRed.
2008-10-19 22:15
Pio Pio

Skönt att läsa. Såg värre ut när det gäller Keita.
Las Palmas Pio pio
2008-10-19 22:12
Enligt Cadena Ser så är läget såhär ang.skadorna:

Márquez: En stukning grad 2 i fotleden. Så han kan säkerligen vara med mot Basel. Dock så vet vi hur Guardiola funkar så det lär inte bli nåt tills nästa helg mot Almeria.

Yaya Toure: Fick en smäll mot axeln men ska inte vara någon fara.

Keita: Verkar inte var något brutet lr av. Det var på sjukhuset i Bilbao. Det är mer en stukning i knäet. Man var dock rädda på att det kunde ha varit ett benbrott. Så skönt att fallet inte var så.
Barcelona Salcini
2008-10-19 22:07
el Flaco:

Anledningen ligger väl i att Sanchez idag gjorde sin första match på den riktigt stora scenen. Abidal har ändå varit med ett tag och han är dessutom äldre och köpt för dyra pengar. Det är klart att man skall förvänta sig att han ska prestera ut efter det.

Victor gör däremot, som sagt, sin första match och han kommer från canteran, har alltså inte kostat lika mycket. Tycker han bidrog med en hel del bra löpningar i både offensiven och defensiven, dock så föll han väl lite på den tekniska biten, men det kan ha att göra med att han inte riktigt är inkörd i tempo m.m. Ändå en godkänd insats av honom tycker jag.
Barcelona BlueRed.
2008-10-19 22:05
FCB-messi

Kommer väll imorgon eller under natten. Tror på minst 3-5 veckor för Keita och max 2 för Marquez.
Barcelona FCB-messi
2008-10-19 22:04
Någon som har sett någon rapport om skadorna på Marquez och Keita?
Barcelona ElCapitan
2008-10-19 22:01
För det första, vilken jävla skön seger alltså. Det var såna här matcher vi kryssade eller torskade förra säsongen =) För det andra, varför i all sin dar är inte Andres Iniesta bland dom nominerade till guldbollen. Tydligen har Van der Vart varit bättre. Sjukt
Barcelona el Flaco
2008-10-19 21:53
Cliff//

Du drar flera tunga argument och jag håller med dig, för en klubb som Barcelona är det oerhört viktigt att ha egna produkter i truppen. Men vad jag menar är att det är orättvisst att "skydda" Sanchez och inte bedöma hans insats för det han presterade på planen medan många har inne har tidigare varit snabba med att alltid döma ut Abidal och hans insatser. Många har inne har alltid böllat över att Abi är vår sämsta spelare, att när vi förlorar så beror på honom etc. etc. Hade Abidal varit en egen produkt så hade nog inte lika många kritiserat honom. Så jag menar bara att man måste vara konsektvent i hur man bedömer spelarnas insats.
Barcelona barcadinho
2008-10-19 21:52
Tråkig match, men viktiga tre poäng på borta plan.
Jäkla sjunde vinsten i rad. Det är inte dåligt inte.

Men även när man vinner måste man göra lite läxor från matchen till nästa match, eller framtiden. Sánchez spelade dåligt idag. Massa med misstag. Det är bra att han får speltid för framtiden och det är bra att Pep fortsätter med rotationer, men man ska ABSULOT inte riskera och tappa poäng bara för rotationens skull.
Sen är det så att jag personligt vill att också Hleb ska få speltid. Han var skadad nu under en tid, men han fick lite tid innan och också idag. Han med behöver komma in i spelet och bli varm om kläderna.
Men det finns nog en förklaring till varför Sanchez spelade idag 90 min. Det beror nog på oförväntade skador i dagens match. Puyol fick komma in istället för Marqeuz och det är klart smart. Sergio B istället för Keita är också smart. Om keita skulle inte skada sig så tror jag att Segio skulle bytas mot Sanchez.
Sen var det ett byte kvar och Henry fick lämna platsen för Hleb. Jag var hel säker på att Hleb skulle byta Sanchez, eftersom han var dålig. Men Pep vill ha en extra kraft i mitten i alla fall som hjälper att försvara. Med Hleb och Henry på plan skulle det bli sämre med deffensiven.
Så jag tror att Sanchez fick spela hela matchen eftersom Pep var tvungen idag pga skadorna.
Men grabben har mycket att lära sig, även om han var nervös idag.

Henry spelade iof också dåligt (utan väl assisten till målet). Så det var inte precis dumt att sätta honom på bänken.

Allt snack om Yaya hela veckan - det är klart att vi inte ska sälja honom (utan en ny och bra ersättare åtminsone). Alla behövs när säsongen är så lång med massa matcher och skador.

Härligt med vinst. Missförstå mig inte. Jag är en sån som först och främst vill ha vinst. För mig en tråkig vinst är bättre en spännande 3-3 match.
Barcelona Bojano
2008-10-19 21:51
Undra vad folk här inne hade skrivit om Bilbao lyckas göra ett eller två mål... Då hade nog inte pep varit så jäkla smart...
Barcelona haeger
2008-10-19 21:50
Jag gillar Pep för att han låter Sanchez spela klart hela matchen och ger honom högt självförtroende.

Men det går inte komma ifrån att han gjorde en medioker insats, ok han kämpade mycket, men det räcker inte till i dessa sammanhang.
De flesta passningarna gick helt fel, det mesta stämde inte in helt enkelt.

Men jag hoppas att han rycker upp sig och spelar bättre nästa gång han får chansen, även om jag inte tror att han kommer bli en stor spelare så kan han ändå vara en nyttig rotationsspelare.
Barcelona BlueRed.
2008-10-19 21:49
se och häpna, Hull ligger på 3.e plats i Premier League och lyckades vinna över West Ham. Inte sett en enda match med dem men fy fan vad dem måste kämpa.
Nästan säkert att dem inte klarar det så länge till men måste ändå hyllas för vinsterna dem har fått med sig.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-19 21:40
En utomordentlig matchrapport, Klint.
Barcelona Criff
2008-10-19 21:35
el Flaco, det är ju charmigt med egna spelare. Även om Oleguer inte var en utav de bästa spelarna, så var han helt okej. Han gnällde aldrig för utebliven speltid och gjorde alltid sistt bästa när han kom in.
Han var lysande året vi vann CL, därefter fick han alldeles för lite speltid och när han väl kom in då gjorde han massor med enkla misstag.
Det är väl också känslan utav att ingen trodde på honom.
Man kan köpa in bättre spelare på alla positioner, men det är svårare att få den där stolta känslan som supporter för ett topplag när en egen talang från de egna leden springer runt på planen.
Bara igår satt jag och diskuterad emed en gammal man om Barcelona där han satt och sa att han saknade topplag med klubbkänsla nuförtiden.
Då klappade jag mig på bröstet och berättade att Barcelona har Unicef på tröjan, 10 från de egna leden i starttruppen och de flesta är katalaner.
han blev häpnad och sa att det visste han inte men han beundrade det.
Dessa spelare som Sanchez och Oleguer är och var aldrig start material, men dem är helt okej rotationsmaterial.
Att dem sen är egna talanger och brinner starkt för klubben är +.
MessssiiTheOne!
2008-10-19 21:32
En bra match idag faktist :) Valdes gör en mycket bra match, hoppas han fortsätter såhär :)
Barcelona BlueRed.
2008-10-19 21:31
el Flaco

alltid ;), ska dra på den i skolan i cafeterian och sjung/skrika med, stående på ett bord. Fy fan vad bra han är!
Barcelona el Flaco
2008-10-19 21:29
Ämne: Aja, Eto'o gjorde....
Klassiskt!
Annons: