/spanien/barcelona/forum/20274.aspx/spanien/barcelona/forum/20274.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2009-02-20 16:45
obbe
men helt seriöst nu tror du verkligen vi har fixat ett möte och satt upp en taktik mot dig?
svara ärligt om du tror det
Barcelona el Flaco
2009-02-20 16:44
Alltid lika underhållande att se obbe komma in med sina subjektiva åsikter och genast bli krossad av en brigad av culés.

*Sätter mig ner med ett glas äpplejuice och fortsätter att njuta av showen.
Real Madrid obbe
2009-02-20 16:43
Ett Äkta Barca Fans//

Ae ni har nog en taktik, men ni håller den hemlig, dock kan jag se igenom sånt rätt enkelt. men visst ni får gärna skydda den så mycket det går.
Barcelona Sürer
2009-02-20 16:42
obbe

de nog ingen utav oss cule är inne som överdriver lika mycket som ni gör med era spelare, helt ärligt vad är det gago har gjort som är speciellt bra, han har ju inte varit direkt avgörande för er denna säsong i och med eran ligaplacering, han har blivit aningen bättre när lass diarra tillkommit, inte konstigt nu behver han inte ta hand om all deffensiv själv som yaya toure i barca gör utomordentligt
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2009-02-20 16:37
obbe
hhahhahahahahhahahahahahahhahahahahhaha
sah du taktik dagens skämt,tror du verkligen vi skriver en taktik med varandra om dig? du är inte ens värd att ha en taktik på så vad snackar du om
Real Madrid obbe
2009-02-20 16:34
Alltid lika underhållande är ni.

Jag vet redan var eran taktik är, ni försöker se allt fel, få mig att göra något misstag, så att jag skulle bli. Hmm vad kallar man det? Förbannad, vilket skulle få mig spärrad.

Tyvärr jag är rätt slipad för sånt, heh.

Anyway, vem har sagt att det behöver vara korrekt.

det är min åsikt, och när jag tog av mig real-glasögonen för en stund, så är Gago en mer komplett mittfältare just nu, jag tycker mna inte riktigt kan jämföra en som är given på mitten i argentina med en som var uttagen i truppen till spaniens landskamp för första gången.

Kom igen, nu är det ni som inte tar av er barca-glasögonen. Försök att göra det för en stund.

Och motivera gärna varför ni ser Busquets som en lika bra, elelr "bättre" spelare än Gago, skulle gärna vara kul att höra.

Jag personligen tycker Gago är bättre defensivt, bättre arbetskapacitet, och bättre blick för spelet.

Jag håller inte på och säger BusWHOets, o.s.v. anser att de är en ny bra spelare ni fått fram, men ta inte i så ni spricker.
Barcelona Rambla
2009-02-20 16:27
Ämne: Obbe

"utan r....
Till skillnad mot obbe, så kan en legend som del Bosque åtminstone lägga ifrån sig Madrid-glasögonen. Bara en sån sak. :D
Barcelona Mojito
2009-02-20 16:25
Obbe

"utan realglasögon" - haha, försök inte lura dig själv. Du är en inbiten Realsupporter och kommer alltid att göra subjektiva bedömningar när det handlar om jämförelser mellan Real och Barca. Precis som de flesta Barcasupportrar.
Men det ÄR faktiskt provocerande säga att du inte har glasögonen på dig, det bör du förstå efter alla inlägg du gjort här den senaste månaden.
Barcelona Rambla
2009-02-20 16:20
obbe:

Det är lustigt hur du hela tiden skyddar dig med kommentaren "min åsikt". Det innebär knappast att din åsikt på något sätt är korrekt.

Gago är knappast given i Argentina när Riquelme är tillbaks. Dessutom så skulle jag vilja kontra med att Busquets har större potential än Gago. Speciellt en detalj, Busi som 20-åring läser spelet bättre. Han behöver inte irra omkring över hela plan för att ligga rätt i position. Lägg därtill att Busquets är en egen talang som inte kostade några €20m vilket gör att det smakar så mycket bättre.

Angående att Busquets bara fick chansen för att DLR blev skadad. Jag antar att det var därför del Bosque (minns du honom?) rekommenderade Madrid att värva honom.

Kom ihåg, min åsikt. :P
Barcelona Okkapokka.
2009-02-20 16:18
obbe

Jag tror inte du tog av dina glasögon när du skrev det där.
Real Madrid obbe
2009-02-20 16:17
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!//

Hah sen när blev ärlighet en form av provokation, det kan bara bli det i den lyssnares öra, elelr öga i det här fallet.

Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-20 16:14
Skit också, obbe är tillbaka igen med sin bullshit.

Har inget emot andra madridistas som kommer hit o vill diskutera men den här obbe är som vanligt ute efter att provecera med sina ointressanta inlägg.
Real Madrid obbe
2009-02-20 16:10
Visst Busquets är en stor talang, om man kan kalla honom för det. men rankar Gago som den med störst potential, nu utan Real-glasögan. Han har en breddare repertoar än sålänge, i stort sett given i argentinska landslaget, och då ska man vert att det är tuff konkurrans där på mitten.

Busquets fick komma in i spanska landslaget för att b.la. DLR främst var skadad, det är min åsikt, och anser att jag har rätt i det. Min åsikt alltså.

Ni får gärna ha era.
Barcelona Miggee
2009-02-20 16:01
Tack för svaren El Flaco och Rambla.
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 16:00
Barcadinho: Tyvärr hinner jag inte ge dig något bra svar då jag måste rusa för att hinna med en buss till Sverige nu efter jobbet (slutar nu), bor i Norge. Men skicka mig gärna ditt inlägg i PM så svarar jag på det när jag kan.
Barcelona Klint
2009-02-20 16:00
Ämne: Rambla: Jag försökte....
Jag förstår din poäng, men frågan är om en människa frivilligt kan tänka sig att ta hormonsprutor för att exempelvis växa 10 cm. Detta lär inte göras på en läkares ordination vilket innebär att vederbörande utsätter sig själv för stora risker i samband med de bieffekter som kan tänkas uppstå. Vidare tror jag inte det spelar någon roll i dagens fotboll om du är 185 eller 170. Möjligtvis om du är målvakt.
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 15:53
Rambla: Jag försökte verkligen markera att jag inte ser några konstigheter i att Messi varken fick behandling eller att han har rätt att utöva elitidrott. Det är fullständigt normalt på alla sätt och vis. Min enda poäng var att det finns en vettig infallsvinkel (dvs bruk för extraordinär tillväxt) ifall man vill diskutera hormoner i samband med fotboll men att det inte finns någon direkt koppling till Messis fall överhuvudtaget. Jag försökte alltså markera på vilken nivå jag anser att det är okej att ifrågasätta hormoner.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-20 15:52
Fredrik r/

Den största anledningen till ert bättre försvar spel hänger knappt på Gagos egna prestationer.

Det vitigaste faktum för ert stabilare försvar är först o främst återkomsten av Pepe som var skadedrabbad under hösten. Nästa viktiga faktor är att Ramos har höjt sig rejält när Pepe kom tillbaka (han känner sig nog tryggare med sin gamla partner) och inte minst Casillas har höjt sig rejält. Från otroliga tabbar till mycket stabil målvakt (som han brukar vara).

Pepe har lugnat ner hela försvaret och samspelet fungerar bättre.

Gago med har fått ett bättre självförtroende när hela backlinjen och målisen är lugnare. Och det gör att han med presterar bättre nu jämfört med i höstas.

Men totalt sätt så är Gago ostabil. Han är för mycket upp o ner. I vissa perioder var han strålande, medan andra sämre (och tom mycket bänksittande pga detta).
Han har svårt att bära hela ansvaret som en defensiv mittfältare. Han behöver Diarra (den gamla eller den nya)

Del la Reds karriär är väldigt kort och det är svårt att gissa hur bra han kan komma. Han räknade som en stor talang men hjärtproblem tog stopp för utvecklingen. Återstå att se hur det går med hälsan eller om han blir tvungen att sluta spela fotboll
( Antonio Puertas kollaps är fräsch i våra minnen).

Busquets who är inte längre who i Spanien, åtminstone. Han verkar också vara en stor talang men karriären är för kort för att dra stora slutsatser än.

Men vi culés är väldigt nöjda med hans prestationer (och inte bara vi, utan också Del Bosque).
Försätter han så här så kommer han nå långt.
el capitano
2009-02-20 15:52
Jag hoppas att Pep startar med starkaste elvan mot Espanyol, punktera matchen tidigt i första halvlek sen byta ut nyckelspelarna.
Barcelona Rambla
2009-02-20 15:48
Ämne: Miggee/

Enligt ar....
Den artikeln är från i onsdags, så det återstår ju att se om Pocchetino bara mörkar.

Oavsett vilket, de två har knappast 90 min i kroppen efter sina skador.
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 15:47
Ämne: "Jag menar abso....
Med "frågeställning där" syftade jag på ifall hormonsprutor skulle användas för sk. extraordinär tillväxt, dvs ge hormonsprutor till en ung talang som ser ut att växa normalt men kanske bara har en genetisk betingning som placerar honom mellan 170-175 cm, men tack vare behandling istället kan bli 180-185 cm... Vilket senare i livet ger honom helt andra förutsättningar på en fotbollsplan.

Anledningen till att frågan belyses av Messis fall (där behandlingen var självklar) är väl för att jag (och antagligen inte många andra) inte känner till någon annan som fått behandling emot dålig tillväxt och sedan blivit elitidrottsman.
Barcelona el Flaco
2009-02-20 15:45
Miggee/

Enligt artikeln så ska varken Tamudo eller De La Peña spela mot oss. De ska istället sparas till matchen mot Madrid veckan efter. Så du va inte fel ute. ;)
Barcelona Miggee
2009-02-20 15:42
Såg "inför" FCB-Espanyol och enligt kåmark så ska De La Pena och Tamudo vara tillbaks, hade för mig att dem skulle hoppa över barca matchen?
Barcelona Rambla
2009-02-20 15:42
Fredrik R:

Men snälla, nu tar du det till en pinsamt låg nivå. Det handlade om en liten pojke på 13 år som hade en sjukdom. Inte till ett fullblodsproffs för att höja hans prestationer. Var inte så cynisk.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-20 15:40
Förstår inte varför dem i Puertan älskar Gago så mycket? Vaf gör Gago speciell egentligen förrutom att bli bortdribblad flera gånger om och om? Snubben är sjukt dålig FFS. Finns div 3 spelare här i Sverige som skulle göra ett bättre jobb än hönsen Gago.
Barcelona el Flaco
2009-02-20 15:37
"Jag menar absolut inte att jag inte anser att Messi borde ha fått behandlingen, eller att han inte borde få spela fotboll. Men det finns ändå en frågeställning där."

Den behandlingen Messi fick är en vanlig standard behandling som vilken människa som helst får om deras kroppar inte producerar tillräckligt många växthormoner. Inget fel med det. Skulle det vara fel att neka en spelare en inhalator om de har astma? Ser varken något fel med det Messi fick eller någon moralisk frågeställnings dilemma.
Barcelona The Reporter
2009-02-20 15:37
Är det någon som har en hightlight länk på 2-2 matchen mot Espanyol? Där messi gör 2 mål.

Edit; Helst en video där man hör kommentatorn.
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 15:29
Du får ursäkta VizzlA, var inte meningen att "dissa" ditt inlägg alls, missade det bara i "flödet". I alla fall så håller jag med dig om att man inte bör jämföra Busquets och De la Red egentligen, av precis samma skäl som du nämner. De är inte samma spelartyp. Även ifall De la Red kan vikariera som defensivare mittfältare vid behov och göra det kompetent. Diskussionen startades dock inte av mig utan av en culé som tidigare påstod att Busquets är bättre än De la Red och Fernando Gago, vilket var påståendet som jag besvarade. Även ifall jag i utgångspunkten håller med dig.

Listan på culés som blivit bannade på grund av otroligt provocerande inlägg och sjuka kommentarer är riktigt lång på puerta ifall man går igenom banlistan. Så visst fanns det en grund till att stänga forumet. Sedan får varje enskild individ stå för vad den skriver, jag är inte moderator på forumet även ifall jag har tillgång till verktygen så det är inte mitt ansvar. Dock så fördömer jag självklart all rasism och raderar det direkt ifall jag ser att det förekommer när jag är inne på forumet.

Sedan håller jag med om att det är lågt med kommentarer om hormonsprutor, dock så är det inte min bedömningsfråga huruvida det ska vara tillåtet eller inte. Faktum är ju att det är sant och hur lågt det än är så tycker även jag, även ifall jag skulle fört diskussionen på en helt annan nivå, att hormonsprutors plats i fotbollen är något man kan diskutera. I Messis fall var det ju nödvändigt för normal tillväxt(även ifall han fortfarande är kort), men vad händer ifall man börjar behandla spelare med hormonsprutor för att få en extraordinär tillväxt? Det är ju fortfarande samma behandling.

Jag menar absolut inte att jag inte anser att Messi borde ha fått behandlingen, eller att han inte borde få spela fotboll. Men det finns ändå en frågeställning där.
Barcelona ihefsu
2009-02-20 15:12
Ämne: Ämne: Fredrik....
Ja, det där kan man ju hålla med om efter att ha sett Reals matcher nu och jämfört med matcherna efter Juventus-matchen i höstas. Klockren kortanalys där, får jag säga.
Barcelona VizzlA
2009-02-20 15:09
Fredrik r

såg att du dissade mitt inlägg..nevermind.

där ser du ett till exempel i Robin:

Busquets who?..fortfarande killen som platsar i landslaget.
Annons: