/spanien/barcelona/forum/20273.aspx/spanien/barcelona/forum/20273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
2008-10-18 16:54
Dags för Barca att köpa loss Amir Zaki? 10 mål på 8 matcher i Wigan. Han är ju PL:s hetaste spelare just nu. Borde fan slå till nu innan han blir alltför dyr. Ruggit målsinne.
Barcelona Gud är störst!
2008-10-18 16:42
CFC-God

Det där målet är nog det bästa som hänt mig under mitt barca liv. :d
Celta Vigo CFC-God
2008-10-18 16:36
Gud är störst//Sant. Jag har inte sett mycket av belletti i Barca men ett mål minns jag av honom där. Cl-finalen. Grymt snyggt mål och värdet på det målet kan nog inte beskrivas i ord va?
Barcelona Gud är störst!
2008-10-18 16:34
Fyfan kolla in Bellettis mål! Vilken bomb. :D
Barcelona Gud är störst!
2008-10-18 16:26
Snacka inte skit om Váldes!
Barcelona Smacked
2008-10-18 16:24
Valdes är en okej målvakt,varken mer eller mindre
Barcelona Mojito
2008-10-18 16:24
Att Valdes kostar Barca flera poäng under en säsong är i så fall att likställa det med att en anfallare missar frilägen... Barca skapar många många chanser under en match men gör självklart inte mål på långt ifrån alla, på grund av att anfallare missar lägen. Smutskasta inte Valdes, att vara målvakt är otacksamt. Sen är det klart att det finns bättre målvakter än Valdes, dock långt ifrån säker på att dessa skulle lyckas lika bra i Barcelona än där de spelar idag.
I morron är det äntligen ny match, hoppas formen har konserverats :-p
Barcelona LaBarca
2008-10-18 15:54
så onödigt att kritisera Valdes. du borde vara glad att vi har en målvakt som han.
Barcelona Gud är störst!
2008-10-18 15:49
CFC-God

Belletti haha, om han gör mål då är det drömmål annars gör han aldrig hehe. Har alltid gillat honom.
Celta Vigo CFC-God
2008-10-18 15:29
Belletti gjorde nyligen ett dröm-mål av drömklass=) En riktig quality player som man säger i england.
Real Madrid Sherko
2008-10-18 15:27
Jag tycker att det snarare är ert försvarsspel som är skakigt än valdes när ni sätts under press.
Men på något sätt får valdes skulden.

Okej, han kanske gör vissa tabbar då och då men det är nästan alltid han som får skulden.
Barcelona Salcini
2008-10-18 15:11
MessssiiTheOne!

Hur satan skall han kunna tippa den bollen över när han är precis under ribban och får en knuff så att han ramlar bakåt?

Och jo det är frispark, espanyol-killen tittar ENDAST på Valdés, ingenting annat och trycker till armbågen mot honom när han hoppar med händerna rakt upp.
Barcelona OkkaPokka1
2008-10-18 15:09
Islam_Bosnia

Jag menade inte att Valdés aldrig gjort något misstag, Utan jag menade att han knappast kan lastas utav de hittils insläppta målen denna säsong.

MessssiiTheOne!

Luis Garcia hade ingen tanke att försöka nå bollen i den duellen utan hans mening var bara att störa Valdés. Alltså en självklar frispark.
MessssiiTheOne!
2008-10-18 14:57

OkkaPokka1:

Det har bara gått 6 matcher, Och målet som Espanyol gjorde var Valdes fel, han kunde enkelt tippat ut den ist så tippar han bollen framåt och spelaren som rörde han där det var ingen frispark.

Jag håller med dig om att försvaret inte har varit så bra.
Barcelona Ciao-V
2008-10-18 14:57
Truppen:
Valdés, Pinto, Alves, Víctor Sánchez, Puyol, Márquez, Piqué, Abidal, Sylvinho, Busquets, Touré Yaya, Keita, Iniesta, Bojan, Hleb, Henry, Eto'o, Messi.

Xavi, Cáceres och Jorquera vilas.
Stark trupp annars.
Barcelona Islam_Bosnia
2008-10-18 14:47
OkkaPokka1:

Minns du matchen mot Liverpool för några år sedan i CL?

Hade han inte tabbat sig hade vi varit i ledning med 1-0 i halvtid och förmodligen tagit oss vidare till kvartsfinalen.

En världsmålvakt måste vara mer vaken vid sådana viktiga matcher och detta hände några minuter innan halvtidsvilan.

Hade han varit mer koncentrerarad hade vi varit i kvartsfinal.
Barcelona Torreees
2008-10-18 14:42
Håller med OkkaPokka1.
Barcelona FCB_Xavi
2008-10-18 14:38
Ämne: Av de insläppta mål ....
Det var de jag ville komma fram till :D
Barcelona OkkaPokka1
2008-10-18 14:37
Av de insläppta mål denna säsong kan Valdés knappast bära ansvaret för, I alla fall inte ensam. Försvaret har gjort misstag på i stort sätt alla mål och i detta nu ligger problemet där och inte på målvaktspositionen.
MessssiiTheOne!
2008-10-18 14:25
Ämne: MessisssiTheOne kans....
Tack så mycket, för det är så det ligger till. Jag orkar inte skriva romaner som vissa här gör och tror att dom är assisterande tränare till Guardiola att dom vet allt, men jag säger vad jag tycker, och det är att Valdes gör för enkla tabbar i vissa matcher och då kan man snacka om flera poäng sammanlagt i ligan. Valdes kan inte jämnföras med någon målvakt utav dom stora klubbarna i Europa, grabbar sanningen svider men barca har den sämsta målvakten om man jämnför med toppklubbarna.
Barcelona Islam_Bosnia
2008-10-18 14:19
MessisssiTheOne kanske inte uttryckte det på bästa sätt men han har en poäng i det han säger.

Det är inte så roligt att släppa in så enkla mål som faktiskt Valdez gör och detta bör man påpeka för honom så han skärper sig.

Men tills dess vi får en bättre målvakt får vi helt enkelt vänja oss vid detta.
Barcelona Smogen
2008-10-18 14:16
FCB_Xavi

ehh....du vill ha bort Valdes för att han ibland gör riktigt enkla misstag och klantar sig....för att istället ta Kameni? lol! Han är ju ännu värre än Valdes...
Håller med om att Valdes inte borde platsa i Barcelona, men nu har vi honom och sålänge Laporta är president kommer han inte bytas ut, så varför ens diskutera saken?
Barcelona Ciao-V
2008-10-18 14:04
Dios me Libre!!
Bra och kort sammanfattning av senaste matchen i ligan med lite kommentarer från tränarinvjuer....och annat. Njut, inför morgon dagens match, grabbar och tjejer.
Barcelona Smogen
2008-10-18 14:02
vem bryr sig om nollor?
Barca jobbar inte så, här är det anfall som gäller. :)
Barcelona Torreees
2008-10-18 13:55
Jag har kanske fel nu, men Barca har inte hållt nollan i någon match den här säsongen?
Rätt svagt om jag nu tänkt rätt, men offensiven är grym.
Barcelona FCB_Xavi
2008-10-18 13:50
Ämne: Det är dags att barc....Du snackar som att Valdes är helt världelös. Dom flesta målen vi åker på så som du beskriver är kontringslägen då anfallaren kommer ensam mot Valdes och det finns inte så mycket han kan göra då. Vi kan ta några exempel i år.

Matchen mot Numancia. Målet han släppte in där var det inte så mycket han kunde göra åt. Dundring från 4 meter i nätaket

1 - 1 målet mot Racing var han också helt chanslös på. Frispark som styrdes på en anfallare, finns inte mycket att göra åt heller

Målet mot lissabon var ju en nick från 7 - 5 meters avstånd. försvarsmiss

Han släppte två mot Real Betis. Ett friläge där han var på bollen men den stuttsade in ändå (kunde han gjort bättre på faktiskt). Och en frispark som gick under en sovande mur i mål från 17 meters avstånd.

Målet mot Espanyol blev han nedtavklad på. Skulle ha varit frispark

Shaktar målet: Friläges mål, han skulle kunna ha gjort bättre på den

Samma sak gäller Maxis mål mot oss sist också.

Min poäng är att de målen Valdes har släppt in i år TROR jag att Buffon och Cassilas (stavning) också skulle ha släppt in.

Men om jag fick välja en målis. Så skulla jag nog valt Kameni. Han är riktigt grymm !

Barcelona MQUC
2008-10-18 13:46
MessssiiTheOne!

Grattis till månadens korkaste inlägg! ;)

hörs imorn inför matchen blaugrana människor, hoppas att lillebror spöar storebror i madrid ikväll!

Trevlig helg!
Barcelona J.Gamper
2008-10-18 13:45
Äh så dålig är inte Valdes som vissa påstår. Svårt för Valdes när han får stå still i 70 min och inte göra något.. lätt att tappa koncentrationen. Han är en bra målvakt som är bra 1mot1 och har bra reflexer... problemet är bara att han är lite ojämn och ostabil ibland.
Sen är det inte bara Valdes fel att vi släpper in mål.. det är hela försvaret som måste samarbeta bättre.

Barcelona Pep.G
2008-10-18 13:40
MessssiiTheOne!

HAHAHAH skojar du eller ? När vi har 75 % bollinehav sen släpper ett mål i slutet,är det Valdes fel då ?
MessssiiTheOne!
2008-10-18 13:27
Det är dags att barcelona byter målvakt för det är en clown i målet, barca har 75 % bollinehav, sen valdes får ett skott på sig och barca gör lika eller förlorar, det behövs en målvakt som kan fixa poäng till barca inte ge bort.
Annons: