/spanien/barcelona/forum/20272.aspx/spanien/barcelona/forum/20272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka.
2008-11-16 16:58
BlueRed

Det är just de som är problemet för mig. Varje gång Barca prickar in formen så väntar jag bara på att den ska vända åt de andra hållet varje match.

Kalla mig negativ om ni vill men så är det tyvär ;-)
Barcelona Ayaz
2008-11-16 16:56
Jag kan inte ge några klara tecken varför jag tror som jag tror.Men det känns som den här helgen är bara för bra för att vara sann.Det kan också vara förra sesongens nervösitet som man har kvar.Annars är det inget konkret som tyder på oavgjort. Förrutom att troligtvis så kommer rec spela ett väldigt deffensivt spel.Jag hopppas att jag kommer att få äta upp dom här orden
Barcelona BlueRed.
2008-11-16 16:51
I den formen vi är i nu, så skulle jag ljuga för mig själv om jag sa att jag tror att det blir förlust eller kryss.

Rom derby också ikväll. Lär bli intensivt där nere. Jag rekommenderar alla att gå in i Roma sidan här på SF och läsa Marcus Birros "Nedräkning: Tredje rapporten".
Barcelona Okkapokka.
2008-11-16 16:50
el capitano

Jag säger väl samma sak som dig då och går in på vad magkänslan säger. Annars har jag väl ingen större motivering varför vi skulle tappa poäng.

Faktiskt om min fakta stämmer så har Barça aldrig förlorat på Nuevo Colombino, Och jag hoppas såklart att den trenden håller i sig.
el capitano
2008-11-16 16:44
Dedeffo, Okkapokka. och Ayaz

Och varför tror ni att det blir kryss i kvällens match? Motivera gärna så vi andra ska också fatta det ni vet!!
Min magkänsla säger att det blir vinst ikväll och dessutom dödar vi matchen i första halvlek.
Om ni har påverkats av udda målet mot Benidorm så är ni ute och cyklar, Benidorm hade inget att förlora och satsade stenhård dessutom spelade vi utan Xavi och Eto'o större delar av matchen.
Grabbar ni ska vi inte vara negativa, det kommer att bli lätt match ikväll det kan jag tom garantera.
Barcelona Dedeffo
2008-11-16 16:34
Ämne: Jag tror vårat seger....
Tyvär så har jag också samma känsla. Det har gått så bra hittils men jag känner på mig att vi inte kommer att imponera spelmässigt idag.
Barcelona Ayaz
2008-11-16 16:28
Okkapokka

Tyvärr så har jag också en sån känsla. Hoppas att vi båda har fel. Och att barca är på hugget idag.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-16 16:19
Jag tror vårat segertåg kommer sakta in lite tills dagens match, och jag tror tyvär på ett kryss.

Hoppas bara Hleb får chansen ute till vänster denna match. Henry har fått ett antal chanser redan låt då vitryssen få några.
Barcelona LILLA MESSI10
2008-11-16 15:43
idag måste barca vinna för snrt väntar toppmatchenr mot sevilla, valencia, real madrid och villareal. jag säger inte att vi inte kommer att vinna alla de där matchenrna men jag säger att de kommer att bli tufft och kom ihåg att en match mot huelva betyder lika mycket som en match mot real ps sen tror jag att real får det väldigt tufft mot sevilla villareal fc barcelona och valencia.

FORZA BARCA
Barcelona FCB_Xavi
2008-11-16 15:08
Vad säger ni om honoom ?
Barcelona L!VOZ
2008-11-16 15:07
Jag tycker vi måste ge beråm åt våra kära redaktionenmedarbetare i form av att sätta betyg på deras artikelar införrapport(längest ned på sidan)

Antal röster: 64 är pinsamt lite!! med tänke på hur månge är det som läsar derass artikelar komigen nu VISSA ER STÖD!

Tack för ännu en gång för en eloge artikel.
Barcelona Ciao-V(Barca!)
2008-11-16 15:06
"...Eto'o eto'o, comment tu t'appelles, je m'apelle samuel,Eto'o eto'o...!"

Härlig låt!
Kan behövas idag i bortamatchen.
Barcelona barcadinho
2008-11-16 15:04
Jag är lite orolig att vi kommer att klanta bort chansen som vi har fått serverat igår.

Vi har en möjlighet idag att dra lite till ifrån två konkurrenser, Real och Valencia och vi måste se till och göra det och inte klanta det
(något som hände flera gånger på de två sista säsongerna, då vi fick ibland några chanseer men tappade dem.).

Det är en stor skillnad mellan Barca och Recra modell 08 i kvalitet.
Vi måste vinna, oavsett väder, om planen är ojämn och slaskig.
Inga ursäkter. Vi måsta ta tre poäng.
Jag hoppas på en 100 procent koncentration och rätt inställning. Den här säsongen tar vi alla chanser vi får.

Jag är lite orolig att den här helgen kommer att vara sån som alla topplag tappar poäng.
Ni vet vad jag menar. Det händer en/två gånger per säsong. Alla resultat är konstiga och strycktipst är helt konstigt.
Jag vill inte ha det så idag.

Recra har gjort 5 mål på 10 matcher. Dåligt.
Vi ska vinna mot ett sånt lag, även på deras plan.

Det blir spännanade.
Barcelona barcadinho
2008-11-16 14:46
A.Gaudi/

Du skriver om statistik som du läste, där det står att Recra inte förlorade på 6 matcher i rad.
Jag vet inte varifrån statistiken kommer, men det är helt fel.
Recra förlorade ju förra veckan mot Sevilla. Sanningen är att du vann bara den första ligamatchen och sen var det 5 förluster och 4 oavgjorda.
Det är väldigt dåligt resultat.
Så 6 mathcer utan förlust stämmer inte.
Jag misstänker att du läste statistik från förra säsongen. Då gick det betydligt bättre för laget.

jasko'o/

Jag såg matchen och jag tycker att Gijon spelade väldigt bra. Väldigt snygga mål dessutom. Efter deras katastrofala inledning i ligan med fyra raka förluster (vilket inte är konstigt, då de fick börja ligan mot lag som Barca, Real, Sevilla och Villarreal) så har de lyckats vinna massa med mathcer och ligger bra i tabelln.
Jag är säkert på att de fixar ett nytt kontrakt och tom kanske en plats i uefa-cupen.
De är bra.

Jag gillar väldigt mycket Gijons fans. Mycket bra på hemmaplan och på borta plan är de nu var Real Betis var förut.
Den enda klubben som har en aktiv BORTA klack som hörs på läktarna. De fick igång sina sånger igår i Valencia.
Såna lag är roliga och jag hoppas på att de stannar i prImera i många år.
el capitano
2008-11-16 14:19
Ja men Numancia matchen kan vi inte jämföra med kvällens match.
Matchen mot Numancia var vi ett helt nytt lag plus ny tränare.
Just nu är vi svår stoppade men vid såg vad hände med Valencia igår, man ska aldrig underskatta motståndarna i dagens fotboll.
Med tanke på formen och självförtroendet som vi har just nu så tippar jag en säker vinst ikväll.
Ser framemot matchen, det ska bli kul.
Barcelona Dedeffo
2008-11-16 14:16
Ämne: el capitano
Hehe m....
Tvåsiffrigt tippar jag på, det är Barcelona vi snackar om nu.
Barcelona A.Gaudi
2008-11-16 14:13
Känns skönt att både Real och Valencia börjar tappa samtidigt. väldig bra timing, ur en cules synvinkel, för dem att tappa formen.
Villarreal Grande Messi!
2008-11-16 13:55
A.Gaudi

Precis, det kommer bli allt annat än en lätt match ikväll. Bortamatcher är alltid tuffa, vilka man än möter. (Läs Numancia) Sen tror jag ju självklart vi tar dom! :)
Barcelona FCBARCELONA_10
2008-11-16 13:51
Ämne: Du menar 0-2?....
aa , skrev fel :P
Barcelona A.Gaudi
2008-11-16 13:50
Jag hoppas verkligen Arshavin stannar i ryssland i vinter. skulle kännas tungt om han, en riktig cule, skulle gå till Real.

För övrigt läste jag lite statistik ifrån Recre. dom har ju faktiskt varit riktigt bra på sistone, inte förlorat på 6 matcher. och då har dom mött både Sevilla och valencia under den här perioden.
el capitano
2008-11-16 13:45
Du menar 0-2?
Barcelona FCBARCELONA_10
2008-11-16 13:43
Ämne: Vad tippar ni ikväll....Jag tror att det blir 0-2 :P
Barcelona petersays
2008-11-16 13:41
Alltså jag är rädd att vi börjar bli bortskämda med målrika matcher. Men jag tror ändå på målfest ikväll, sedan väntar tyngre motstånd.
Real Madrid Sherko
2008-11-16 13:38
el capitano
Hehe mm, med den form ni är i nu så kan det mycket väl sluta så.
el capitano
2008-11-16 13:30
Jag är kanske optimist men jag har tippat 1-5 som du ser :)
Real Madrid Sherko
2008-11-16 13:27
Vad tippar ni ikväll för ikväll?
Jag tror ni vinner med 2-1 eller 3-1, men man vet aldrig med er, kanske blir 5-0 :P
el capitano
2008-11-16 13:15
BlueRed

Zlatan är en vass anfallare i Inter och det kan ingen ta ifrån honom.
Han är stark, gör många assist och jävligt svårt att bollen ifrån.
Han platsar lätt bland vassa anfallare i Europa. Hela backlinjen blir livrädda när zlatan är med boll för att han gör mål från ingenstans som igår t ex.
Men nu lämnar vi zlatan bakom oss och pratar lite om kvällens underbara match :)
Barcelona jasko’o
2008-11-16 13:13
Kanske hör inte hit men har ni sett Valencia matchen.
Fan gillar Sporting de förlurar eller viner det finns inte oavgjort för de, och dessutom vilka mål.

Mot nya 3 poäng!
Barcelona Mojito
2008-11-16 13:10
Aftonbladet tar de chanser de får att skriva något positivt om svensk fotboll. Ingen vill väl läsa om anonyma lag som Kalmar och Elfsborg?
Zlatan är den bästa vi har och den ende svensk som har förmåga att skapa rubriker.
Jag blir själv j-igt less på Bladets skriverier och ibland undrar jag om de har koll på spanska ligan över huvud taget. Står knappt något om världens bästa fotboll...

Henry är inte bra och man väntar & väntar på att han ska hitta tillbaka till gammal form. Sen om hans prestationer beror på ålder, spelsystem eller bara form kan vi diskutera i evighet.
En sak är dock positiv med Henry. Han gnäller inte och kämpar och löper matcherna igenom.
Han är inte på något vis värd sin lön, men detta kunde ju inte Laporta ana när han köpte honom.
el capitano
2008-11-16 13:07
Sherko

Han är stor i Italien "Ibra" =)
Jag är inte förvånad att han är inte lika stor i Sverige, han har inte gjort bra i från sig när det gäller landslaget. Men en zlatan på plan kan inte förändra matchbilden. Han får höga och fula bollar från backlinjen som leder ingenstans. Sen lagerbäck är ett problem också, han kan inget om dagens fotboll, fast i sitt förbanade diamond laguppställningen :)
Annons: