/spanien/barcelona/forum/20271.aspx/spanien/barcelona/forum/20271.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-10-14 23:53
Vadå förlorat? Uruguay har ju kvitterat. :)
Barcelona barcadinho
2008-10-14 23:53
Det blir en tuff match borta mot Bilbao. Många slitna spelare och Messi startar nog på bänken. Det såg inte riktigt bra ut förut när han var på bänken. Tyvärr är det så. Han är för viktig. (som mot shakhtar, när han fick komma in senare i 2:a halvlek för att själv avgöra matchen).
Men som en del skriver nere. Man måste vinna såna "skitiga" matcher på bortaplan om man ska vinna titeln. Och på den här saken måste vi ha en ändring från förra säsonger. Laget måste komma igång så fort som möjligt.
Bilbao har varit inte riktigt bra hemma ännu så länge. De förlorade två gånger hemma mot Getafe och Almeria och vann mot valladolid. Inte så imponerade faktiskt.
Men visst. Vi brukar vara darriga i premiär och efter uppehåll, men det måste ske en ändring här.

Om artikeln om barnarbete och storaklubbar:
Ibland känns det som att vad man än gör så är det inte bra. Man försöker att låta fattiga barn att spela fotboll i en fotbollsskola och man blir anklagad för egna egoistiska intresse. Man hjälper Unicef med pengar istället för att känna miljarder kronor på reklam för Nike och man anklagas för hyckleri. Röda korset och unicef t ex driver tusentals projekter och de får stora donationer av många institutioner och privata människor. Är det bra eller inte? Ska man kanske lägga ner allt?
Det finns kanske ett visst intresse av att nångång kanske man kommer att få en otrolig talang till laget. Men det är betydligt enklare och billigare att köpa en talang för typ 10 milj euro från sydamerika, istället för att driva massa med skolor och projekter och istället för att förlora pengar på reklam.
Media tar alltid upp med stora rubriker de dåliga och negativa sidor. Man tröötnar ibland att titta på tv:n.
Jag kan inte tänka mig att Unicef skulle godkänna att barca bär på deras märke om det var lite suspekt på barcas verksamhet. Eller vadå, har man mutat nån för att bära symbolen?

Om A.Madrids straff - väldigt hårt straff tycker jag. Och tråkigt för alla fans och tom för oss som följer också andra spanskaklubbar.
Tyvärr kommer det påverka negativt deras inställning och koncentration mot marrängerna i derbymatchen. Jag hoppas att jag har fel här och de kommer istället och vara extra taggade.

(dax att sova)
Canaletes
2008-10-14 23:50
Najs att Henry har gjort 2 mål (visste inte ens att dem spelade idag) :D

surt för Cáceres som har förlorat båda landskamperna :/
Barcelona Rambla
2008-10-14 23:32
Yaya Touré är tveksam till spel mot Athletic. Han fick en smäll i senaste landskampen. Hleb sägs träna normalt igen.
Canaletes
2008-10-14 23:29
Spanien U21 har gjort 2-1 i 94:e minuten! Sisi!!
Barcelona Pep.G
2008-10-14 23:26
Pio pio

Hahaha du kan la förstå att man börjar stava fel helt o hållet när man har pluggat franska i 5 timmar?
Barcelona J.Gamper
2008-10-14 23:18
Marquez och afrikanerna är ändå tillbaka. U21 spelarna plus Henry och Abidal kommer tillbaka imorgon. Messi är nog den ända som kommer få vila.... tror jag. Förresten hur står det till med Hleb? är han inte återhämtad från skadan än?
Barcelona Vampíro
2008-10-14 23:06
Ämne: Vampíro:

Med tank....
Förstår vad du menar. Minns förra säsongen då vi hade en bra period sedan kom ett landslagsuppehåll och matchen efter var borta mot Villarreal, det blev förlust med 3-1 och laget återhämtade sig aldrig riktigt. Gäller för Guardiola att lära sig av lagets tidigare misstag.
MessssiiTheOne!
2008-10-14 23:01
Bilbao borta ska man inte vara nöjd med en poöng, det är just sånna här matcher som man ska vinna om barca ska ha någon liga titel.
Las Palmas Pio pio
2008-10-14 22:58
Kim

HAHA! Du har så rätt. Man börjar bli trött nu.. =)
Barcelona Kim
2008-10-14 22:55
Ämne: OkkaPokka1

Martin....
Och som den språkpolis jag är, så vill jag bara berätta att det heter spansklärare och ingenting annat. ;)
Barcelona Rambla
2008-10-14 22:52
Vampíro:

Med tanke på att Messi lär komma sent till Barcelona så funderar nog Pep att vila honom. Det var samma förra säsongen. När Barça hade bortamatch efter landslagsuppehållen så hade de väldigt svårt att ens ta poäng. Jag hoppas självklart att Pep har förbättrat detta till den här säsongen.
Deportivo Denari
2008-10-14 22:49
Kul att höra att Jonathan dos Santos gör bra ifrån sig. Gillar honom.
Las Palmas Pio pio
2008-10-14 22:43
OkkaPokka1

Kan ärligt säga att jag själv har problem med dem, och jag är spanjor. ;-) Men två accenter har jag aldrig sett :)

Rambla

Nja, det blir en lurig match som du säger. Men jag vet inte, har en känsla på att vår lejon (Eto´o) kommer att käka upp Bilbaos försvar.
Barcelona Vampíro
2008-10-14 22:40
Rambla:

Athletic borta är alltid en svår match speciellt med tanke på att det är första matchen på två veckor. Hoppas så klart på vinst men skulle inte gråta floder om det bara blev en poäng. Vad säger dig att Messi kommer vila den matchen? Spel med landslaget och att det är CL nästa vecka eller?
Barcelona Rambla
2008-10-14 22:36
Usch, jag bävar för matchen på San Mames. Det kommer som vanligt bli ett helvete för Barcelona där. Dessutom så lär nog Messi vila den matchen. En poäng och jag är nöjd.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-14 22:35
U-21 Spanien ligger under mot Schweiz. Är det någon som kollar på matchen?
Barcelona OkkaPokka1
2008-10-14 22:35
Pio Pio//

Då har tyvär min spanska lärare missat det då. Jag som har VG i spanska och allt :D
Las Palmas Pio pio
2008-10-14 22:32
OkkaPokka1

Martin har du rätt. Men som spanska lärare som jag är så kan jag säga att du inte kan ha två accenter på samma namn! :D Haha

Skönt för Titi, se om han kan göra en på La Catedral på söndag.
Barcelona Vampíro
2008-10-14 22:28
Verkar som att ingen har nämnt det men Henry har gjort två mål för Frankrike i träningsmatchen mot Tunisien. Frankrike leder just nu med 3-1. Inget jätte viktig match men ändå positivt att han gör mål.

Edit: ponta p hann före. ;D
Barcelona OkkaPokka1
2008-10-14 22:27
Pio pio//

Martin Cácerés ;)
ponta p
2008-10-14 22:26
thierry har gjort 2 med sitt frankrike :)
Las Palmas Pio pio
2008-10-14 22:17
CÁCERES heter han grabbar! ;-) Och ja, han spelar!
Barcelona Pep.G
2008-10-14 22:12
Nån mer än mej som vill se jävligt mycket mer av Caceser. Jag älskar hans spelstil på nåt sätt. Mer Caceser snälla Pep:D
Barcelona Hoshiar
2008-10-14 21:45
Nån som vet om Caseres ska starta för Uruguay nu snart?
Barcelona Hoshiar
2008-10-14 21:45
Nån som vet om Caseres ska starta för Uruguay nu snart?
Barcelona OkkaPokka1
2008-10-14 21:18
FCBarçelona//

Här finns det en länk med ett flertal Messi-klipp , bläddra några sidor framåt så fungerar länkarna. Sen kan du alltid gå in på www.lionelmessi.org också ;)
Barcelona pedramo
2008-10-14 21:17
Ämne: FCBarcelona:

Den ....
tack har också letat efter en sån sida
Barcelona Vampíro
2008-10-14 21:14
FCBarcelona:

Den sidan har uppe alla mål från 05-06 och framåt. Den uppdateras efter varje match.
Barcelona FCBarçelona
2008-10-14 20:35
Har någon en hemsida där man kan ladda ner målen från spelare som tex Messi (gratis) ?
Annons: