/spanien/barcelona/forum/20264.aspx/spanien/barcelona/forum/20264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2008-10-18 14:16
FCB_Xavi

ehh....du vill ha bort Valdes för att han ibland gör riktigt enkla misstag och klantar sig....för att istället ta Kameni? lol! Han är ju ännu värre än Valdes...
Håller med om att Valdes inte borde platsa i Barcelona, men nu har vi honom och sålänge Laporta är president kommer han inte bytas ut, så varför ens diskutera saken?
Barcelona Ciao-V
2008-10-18 14:04
Dios me Libre!!
Bra och kort sammanfattning av senaste matchen i ligan med lite kommentarer från tränarinvjuer....och annat. Njut, inför morgon dagens match, grabbar och tjejer.
Barcelona Smogen
2008-10-18 14:02
vem bryr sig om nollor?
Barca jobbar inte så, här är det anfall som gäller. :)
Barcelona Torreees
2008-10-18 13:55
Jag har kanske fel nu, men Barca har inte hållt nollan i någon match den här säsongen?
Rätt svagt om jag nu tänkt rätt, men offensiven är grym.
Barcelona FCB_Xavi
2008-10-18 13:50
Ämne: Det är dags att barc....Du snackar som att Valdes är helt världelös. Dom flesta målen vi åker på så som du beskriver är kontringslägen då anfallaren kommer ensam mot Valdes och det finns inte så mycket han kan göra då. Vi kan ta några exempel i år.

Matchen mot Numancia. Målet han släppte in där var det inte så mycket han kunde göra åt. Dundring från 4 meter i nätaket

1 - 1 målet mot Racing var han också helt chanslös på. Frispark som styrdes på en anfallare, finns inte mycket att göra åt heller

Målet mot lissabon var ju en nick från 7 - 5 meters avstånd. försvarsmiss

Han släppte två mot Real Betis. Ett friläge där han var på bollen men den stuttsade in ändå (kunde han gjort bättre på faktiskt). Och en frispark som gick under en sovande mur i mål från 17 meters avstånd.

Målet mot Espanyol blev han nedtavklad på. Skulle ha varit frispark

Shaktar målet: Friläges mål, han skulle kunna ha gjort bättre på den

Samma sak gäller Maxis mål mot oss sist också.

Min poäng är att de målen Valdes har släppt in i år TROR jag att Buffon och Cassilas (stavning) också skulle ha släppt in.

Men om jag fick välja en målis. Så skulla jag nog valt Kameni. Han är riktigt grymm !

Barcelona MQUC
2008-10-18 13:46
MessssiiTheOne!

Grattis till månadens korkaste inlägg! ;)

hörs imorn inför matchen blaugrana människor, hoppas att lillebror spöar storebror i madrid ikväll!

Trevlig helg!
Barcelona J.Gamper
2008-10-18 13:45
Äh så dålig är inte Valdes som vissa påstår. Svårt för Valdes när han får stå still i 70 min och inte göra något.. lätt att tappa koncentrationen. Han är en bra målvakt som är bra 1mot1 och har bra reflexer... problemet är bara att han är lite ojämn och ostabil ibland.
Sen är det inte bara Valdes fel att vi släpper in mål.. det är hela försvaret som måste samarbeta bättre.

Barcelona Pep.G
2008-10-18 13:40
MessssiiTheOne!

HAHAHAH skojar du eller ? När vi har 75 % bollinehav sen släpper ett mål i slutet,är det Valdes fel då ?
MessssiiTheOne!
2008-10-18 13:27
Det är dags att barcelona byter målvakt för det är en clown i målet, barca har 75 % bollinehav, sen valdes får ett skott på sig och barca gör lika eller förlorar, det behövs en målvakt som kan fixa poäng till barca inte ge bort.
Red.
2008-10-18 13:20
Inga personangrepp som leder till onödiga spärrar. Håll diskussionen på en vettig nivå. Tack!
MessssiiTheOne!
2008-10-18 13:17
Ämne: MessssiiTheOne! din ....

Fjortis? fösöker du leka tuff framför en data, gå och drick lite mjölk och sov för du kan inget om fotboll :)
Barcelona Myrran
2008-10-18 12:59
Om vi skulle värva Asenjo så skulle jag vilja att han spelade klart denna säsongen i Valladollid samt nästa säsong. Målvaktsgänget vi har nu håller även nästa säsong och Asenjo får mycket speltid och mer rutin i Valladollid. Men ja det är bara min önskan.
Barcelona Ciao-V
2008-10-18 12:52
Håller med om att Sergio Asenjo är en riktig talang. Han är ung, bara 19 år och har imponerat hittills.
Jag ser dock inte honom som om någon som kan peta Valdes direkt. Däremot skulle jag gärna kunna tänka mig att han blir andra målvakt som kan rotera ibland med Valdes så att han kan utvecklas i klubben.

Det vore inte fel att köpa honom i januari och sen låta honom fortsätta spela i Valladolid säsongen ut.
Nästa säsong skulle han kunna ta plats i truppen.
----Messi----
2008-10-18 12:49
MessssiiTheOne! din lilla fjortis.

Jag sa att buffon är bättre än Casillias, inte att han ska vara nominerad till något.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-10-18 12:39
har länge imponerats av Valladolids målis, snälla Köp han, hoppas att vi köper han, tro på mig han kommer att bänka Valdes inom säsongen.
Barcelona J.Gamper
2008-10-18 11:59
Vad säger ni om det här då?

Barca intresserade i Valladolids unge målvakt
Barcelona Criff
2008-10-18 11:53
FCB_Xavi, Han kom tillbaks igår(Fredag) ifrån sydamerika, spelade match i onsdags i 90 minuter. Så lita på att han kommer få vila.
Barcelona LaBarca
2008-10-18 11:26
FCB_Xavi

Messi har haft landskamper så han kommer förmodligen få vila en stund imorgon och hoppa in.
Barcelona FCB_Xavi
2008-10-18 11:14
Bara en fråga:

Varför räknar alla bort Messi från starttruppen inför Bilbao ? Ska han vila eller är han skadad ?
Barcelona Myrran
2008-10-18 11:08
J.Gamper

Barca TV sänder repotage om alla olika delar i klubben främst a-laget och flertalet ungdomsmatcher samt a-lagets försäsongsmatcher.
MessssiiTheOne!
2008-10-18 11:06
Ämne: Buffon nr 1, och ska....
Hahhaha det är ju sant, hur kan man säga att Buffon är bättre än Casillas? Jag älskar att se barcelona spela och har följt dom flera år nu, men jag säger vad jag tycker är realistiskt, och d.v.s att Casillas är nr 1 som målvakt oavsett vad någon säger här.
Barcelona Grand_lateral
2008-10-18 11:05
...sammae Wenger som efter Walcotts hattrick för England sa att han inte skulle överskattas och att det bara var en engångsföreteelse.
Nu är han helt plötsligt bättre än Messi. Samtidigt tror jag nånstans att Wenger är smartare än så...
Barcelona Smacked
2008-10-18 10:48
Ahahahahahahaha,detta gjorde min morgon bättre med ett gott skratt.Att ens jämföra dessa två finns inte då den ena är världens bästa spelare just nu,gissa vem.
Barcelona J.Gamper
2008-10-18 10:30
Väldigt bra om det stämmer. Men vilka matcher sänder Barca TV? Försäsongsmatcher eller?
Barcelona Ciao-V
2008-10-18 10:27
Bra nyheter!
Sport skriver att Barca TV kommer att sändas gratis i framtiden. Beslut sägs ha tagits.

Vore verkligen något då man vill se vissa matcher som inte sänds på TV. Troligen i eftersäning då.
Dessuttom skulle man ju kunna se på rapportage och nyheter. Ett steg i rätt riktning för oss som inte vill lägga ut så mycket pengar som det kostar - om det nu stämmer.
Barcelona Torreees
2008-10-18 09:43
Om inte Messi spelar, och Alves som förmodligen lär göra det. Så ska det bli kul och se om Alves får "friare tyglar" och får styra högerkanten lite mer.

Barcelona Hoshiar
2008-10-18 09:29
_FCB_

Matchen spelas 19.00, det står på officiella hemsidan och spelschemat här på SF.
Barcelona _FCB_
2008-10-18 09:19
Fan att matchen sänds kl 1900 på söndag, då slutar jag jobbet.
Men på "tippa nästa match" står det att matchen sänds kl 1700??!
När sänds matchen någon som vet exakt??
Barcelona barcadinho
2008-10-18 08:42
Alves är en bänkspelare i Brasiliens landslag. Han är en reserv till Maicon. Så är det bara. Dunga tycker att Maicon är helt enkelt bättre för hans spelide. Det är skönt. Jag vill inte att barcas spelare ska skada sig eller bli för slitna. Ju mindre landslag ju bättre, tycker jag (jag vet att inte alla håller med).

Skönt att vakna idag och veta att det är en helg och att det är fotboll från primera division. Det blir intressant idag kl 20:00.
Svårt att veta startelvan för barca, med och utan landslags uppdrag. Pep överaskar ganska ofta. Men vi har bättre kvalitet i truppen oavsett vem som spelar, jämfört med Bilbao.
Ett trepoängare är ett måste (som vanligt ju). Exteberria är ett fenomen och man typ gillar honom. Men imorgon får han stryck, hoppas jag. Jag tror inte att han orkar 90 min.

shi/
Just det. Le baloon d'or är den franska/europeiska guldbollen (det betyder ju guldbollen på franska). Och priset har en hög status. Men det är inte samma sak som fifas the golden boll som ges direkt efter varje VM. Massa med olika priser alltså och de är alla i guld. Så klart man blandar ihop allt.

(ha en bra dag)
Barcelona Heywood Jablome
2008-10-18 03:06
Passningen hade sakert varit mer "kand" om Giuly hade varit onside eller gjort nagot konstruktivt av passnigen. Men fortfarande sa saknar jag Deco. Han ar en vinnare, synd att han fick sin sista sasog forstod av skador.

Lacus Clyne. Kanske bli Barcafan? :-)
Annons: