/spanien/barcelona/forum/20253.aspx/spanien/barcelona/forum/20253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Braxingen
2009-01-12 10:23
Har en fråga gällande speltiderna. Hur och när avgörs vilket lag som spelar 17, 19 resp 21, och vilka som spelar lördagar? Jag har en känsla av att ligaplacering spelar in då Barcelona och Real Madrid i regel spelar de attraktiva tiderna och undviker 17-tiden. Igår spelade dock Real Madrid 17-tiden.
Barcelona Mojito
2009-01-12 10:12
Igår såg man var våra svagheter finns.
När vi går ner i tempo, både passningar och rörelse, leder detta till ett flertal felpassningar, särsklit från backlinjen. Marginalerna blir mindre och motståndarna har lättare för att komma upp nära i press på bollmottagaren.

Jag blev inte särskilt glad när jag såg hur långt ner i banan Eto´o gick och hämtade boll i någon slags Xavi-position. Hans förstatouch är okej, men inte av El profe klass vilket ledde till en del tappade bollar.
Det var slarvigt allmänt i stora delar av andra halvlek, men kämpanadan och inställningen kan man inte klaga på.
Sen har vi ju den där spetskvalieten i flertalet av våra spelare som är avgörande i täta matcher som den här.
Tror att den här matchen kommer att fungera som en minnesbeta och Pep kommer säkert ta upp och rätta till det som gick lite på tok.

Vi visar dock igen, precis som mot Shaktar & Espanol, att vi kan vända matcher med liten tid kvar.
Barcelona el Flaco
2009-01-12 10:06
Tompa/

Håller med om att det inte var Barcelonas bästa match igår rent spelmässigt men den viljan spelarna visade prov på, det är en sådan vilja som identifierar en ligamästare. Det är såna segrar som man vinner ligan på. Mäktigt vändning.
Barcelona Tompa
2009-01-12 09:42
Puertan ja, hur hög är medåldern där? Max 12-13 år känns det som...
Barcelona Tompa
2009-01-12 09:41
Vilken match igår, var helt slut efter slutsignalen. Rent spelmässigt, LÅNGT ifrån det bästa Barca presterat den här säsongen men vändningen, den kommer man minnas länge.
Real Madrid Nian¤
2009-01-12 09:25
Strunta i det som skrivs i Puertan. Dom laddar för någon fet bortförklaring när Barca vinner ligan.

Barcelona Dizzy
2009-01-12 08:20
Fi fan vad bra vi är vi ligger under sen gör vi 2 mål direkt. Det kallas HJÄRTA! Vi är helt enkelt bäst. Vi vinner ligan det är jag helt 100 på.

Real får vinna sina matcher hur mycket dom vill samtidigt som vi vinner:)
Barcelona Para Siempre
2009-01-12 01:20
Jag skulle helst undvika vad som sägs i Puertan. Det har sina åsikter, vi har våra! Låt bli att kopiera därifrån och klistra in här.
Barcelona samuel-eto
2009-01-12 00:51
fyy f*n va bäst vi är gubbar inte ens jesus å hans lärjungar hade kunnat göra nått mot oss :D
MessssiiTheOne!
2009-01-12 00:50

Grande Messi!/

Haha låt dom gråta där inne alla vet inners inne vem som är bäst, iaf dom som kan något om fotboll :)
Villarreal Grande Messi!
2009-01-12 00:46
Hehe, det här är ganska roligt.

Taget från Puertan..

"Robben är ju bättre på att dribbla än messi, för det fanns ju på statistik, trots att han dragits med skador mest hela tiden.

Så, så jäkla mycket skiljer det inte emellan dem, som barcafansen vill få det till."

Dom har humor därinne tamejfan!
Barcelona Klint
2009-01-12 00:31
Det är också de enda målen som man har släppt in på hörna så här långt.
Canaletes
2009-01-12 00:09
Barca har släppt in 2 hörnmål dem senaste 2 senaste matcherna, kuriösa bara.
Barcelona Pep.G
2009-01-12 00:08
Cape

Haha nejdå, jag bara fyllde på vad du sa, men jag har en stark känsla av att det är CR som kommer ta priset.
Barcelona Ciao-V
2009-01-12 00:07
Ämne: Ämne: FC Robi....
Okej.Jag är med.
Nu är det läggdags även för mig.
Barcelona Cape
2009-01-12 00:06
Pep.G

Jag vet, du kanske misstolkade mig. Avsikten var att priset antingen skulle gå till Messi eller Xavi. (Möjligtvis Gerrard)
Barcelona Pep.G
2009-01-12 00:05
Cape

CR var helt borta under EM, medan Messi vann OS med Argnetina..
Barcelona Messi är Messias
2009-01-12 00:04
Idag höll marängerna på Osasuna. Nästa söndag har Osasuna vårt helhjärtade stöd.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-12 00:03
Villa/Silva

Det är väl olika från person till person. Men jag själv tycker också att de individuella priserna har minimal betydelse.

Nu är det nog läggdags för min del, Skola imorgon.
Godnatt Culés!
Barcelona FC Robin
2009-01-12 00:02
Ämne: FC Robin;
"Det....
Rent resultatmässigt så kan man inte få bättre form:) Rent spelmässigt (bollinnehavmässigt) så kan man knappt heller få bättre form. Men fler avslut bör man kunna få till av det stora bollinnehavet man har. Men visst, det är inte lätt när alla lag (utom Valencia, Villareal och Sevilla) ställer upp med 9 man runt eget straffområde.
Barcelona Cape
2009-01-12 00:00
Villa/Silva

Eftersom priset delas ut till spelaren som varit bäst under året så räknas ju även EM och hösten. Där har Xavi och Messi varit överlägset bäst, men visst ska man vara realistisk så var ju Ronaldo sjuk i våras, även om hattrick mot Real inte slår lika högt som fyra mål mot Nottingham.
Barcelona SaM__-
Villa/Silva:

Priset imorgon är kalender baserat jämfört med Ballon d'Or som endast baseras på prestaionen från säsongen 07/08. Men FIFA WORLD player går från året 2008, dvs våren och denna höst. Och jo, då har Messi var klasser bättre än Ronaldo då han hade sin topp förra hösten.

Men men det visar sig. Personligen bryr jag mig inte mig så mycket. Så länge Messi spelar för Barcelona kan Ronaldo få vinna sådanna individuella priset hur mkt han vill :)
Barcelona el Flaco
Madrid (Puerta) se quema, se quema Madrid (puerta).
Osasuna Pezhi
2009-01-11 23:58
Jag tycker inte att Osasuna körde tråkig defensiv fotboll. Dom ägde ju andra halvlek fram till kvitteringen.
Valencia Villa/Silva
2009-01-11 23:56
priset imorgon är inte bullshit. Fastän att ronaldo har inte varit speciellt bra denna säsong så kan man inte glömma vad han åstadkom förra säsongen. 43 mål är allt förutom dåligt och han vann även skytteligan i champions league. Välförtjänt enligt mig. förra säsongen fanns det ingen som ronaldo and that's a fact. Messi är annars bäst just nu
Canaletes
Sista Barca-Madrid snack nu från mig.

Dem snackar om att Barca kommer ha en svacka under säsongen som alla lag har, men saken är att Barca redan har haft svakan. Det var dem 2 första matcherna i ligan :P

Och ja, Barca måste tappa poäng om madrid ska vinna La Liga. Men tror inte ni (madridistas) att ni också kommer tappa poäng. Tror ni att madrid ska vinna ALLA matcher och vänta på att Barca ska tappa poäng? madrid kommer också förlora tappa poäng. ni har fortforande Valencia, Sevilla och Villareal BORTA!!

tänk!!
Barcelona Ciao-V
FC Robin;
"Det är en otrolig styrka som Barcelona har just nu, och trots att formen rent spelmässigt inte är bra så vinner man matcherna ändå!".

Visst, Men formen i Barca kan inte bli bättre som jag ser. Den är på topp, som jag ser det. Du kanske har andra krav?
Barcelona Cape
2009-01-11 23:52
En sak jag tänkt på som jag stör mig på rätt mycket.

Kolla rubrikerna på fotbollskanalen till exempel efter denna matchen. "Messi bakom mäktig vändning". De bästa Barca-spelarna i matchen var ju Xavi och Dani Alves. Vore roligare om de kunde lyfta fram fler spelare än den absolut största stjärnan.

Alltid samma sak när Zlatan gör mål..
Barcelona Pep.G
2009-01-11 23:50
Vi har rekordet i antalet vunna borta-matcher i rad.. Känss härligt.

Sen så vet jag inte vad folket i Puertan klagar på..

Barcelona spelar fortfarande vacker fotboll, men det är svårt att komma förbi 10 spelare som står framför målvakten. Real Madrid var den 13/12-08 ett perfekt exempel på ett lag som parkerar spelarbussen framför målvakten.

Jag själv trodde på en uddamålsseger ikväll, det kändes på förhand, att Osasuna inte skulle spela fotboll. Hade det vart förra säsongen så hade vi inte vunnit den här matchen, men vi har en underbar tränare vid namn Joseph Guardiola som gör så att vi inte behöver oroa oss.

Vi har fortfarande bara tappat poäng på 3 matcher av 18 möjliga..

MAGNIFIKT !
Barcelona LaBarca
2009-01-11 23:50
Grabbar, tänk er Pasillo på Bernabeu denna säsong hahaha. fyfan vad pinsamt för Real Spelarna.
Annons: