/spanien/barcelona/forum/20252.aspx/spanien/barcelona/forum/20252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Unicef
2009-01-13 14:11
Härligt=)
Barcelona Dizzy
2009-01-13 13:59
PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)

Haha jag tror faktiskt min dröm kommer slå genom igen om Silva:D han kommer i sommar:D

Okkapokka.

Haha minns också när jag tjatade varje dag om när Alves blir klar. Så jävla gött att ha Dani Alves i Barca tänk om han hade lämnat för Chelsea eller Madrid fi fan.

Silva---Etoo---Messi

Mums!

Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-13 13:46
Ämne: David silva i Barca ....
Dizzy

Ska din dröm slå igenom igen? haahha :)
För det verkar som att dina drömmar slår igenom:P
Silva? det hoppas jag verkligen på:D
Barcelona Okkapokka.
2009-01-13 13:39
Dizzy

Ska Silva bli den nye Alvés för dig? Kom ihåg hur du varje dag i somras frågade hur det låg till med övergången och hur nöjd du var :D
Barcelona Dizzy
2009-01-13 13:34
David silva i Barca hade varit en dröm. Han passar perfekt hos oss.
Real Madrid Fredrik R
2009-01-13 13:34
Ämne: Kan någon förklara f....
FIFA brukar ju vara ganska inkompetenta när det handlar om nomineringar, ofta är namn viktigare än prestationer. Även ifall vinnarna oftast är "korrekta".
Barcelona ★ akiljo ★
2009-01-13 12:10
synd att den inte finns med engelsk text. Den hade varit kul att förstå...
Barcelona I Lujan
2009-01-13 12:01
För er som kan spanska bör kolla på denna dokumentär om Messi, är otroligt bra.
Handlar om hans väg till Barca.
Barcelona ★ akiljo ★
2009-01-13 11:56
Tydligen sänds INTE matchen imorgon, trots att det står så på TV4:s hemsida.

Källa: Se länktips (längst ner)
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-13 11:46
Ämne: Det verkar som om bå....
Hoppas han gör det har många viktiga liga matcher som kommer där vi behöver Messi och Xavi till 100% :)
Barcelona el Flaco
2009-01-13 11:42
Det verkar som om både Xavi och Messi kommer få vila mot Atlético i cupen imorgon. Med tanke på att bägge spelare inte kunnat träna med resten av laget p.g.a. småskador efter den tuffa matchen mot Osasuna och det faktumet att Barcelona har ett 3-1 ledningen att gå på så är det mycket möjligt att Pep väljer att rotera dessa två spelare.
Barcelona Hetfield
2009-01-13 11:39
Kan någon förklara för mig vad Kaka gjorde där , när spelare som Eto'o och Casillas är mycket bättre.

Vad fan har Kaka gjort föratt förtjäna en nominering?
Barcelona Tompa
2009-01-13 11:30
Inget att bli irriterad på att C. Ronaldo vann Fifapriset med. Hans fjolårssäsong var fenomenal men vid sidan av alla Barcafans vet alla någorlunda neutrala betraktare vem som är bäst f.t. Messi vinner priset 2009 om han inte blir långtidsskadad.
Barcelona Squez
2009-01-13 11:26
el Flaco
Haha, skön bild ^^
Barcelona Smacked
2009-01-13 11:25
hahahaha
Barcelona el Flaco
2009-01-13 11:09
Kolla in Messis kommentar från galan. ;)
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-13 10:50
Ämne: FCBMessi_10

:)
D....
ooooo ja jag med!! Jag hoppas på en väldigt bra och spännande match dock inte en nagelbitare som mot Osasuna jag hade ont i magen efter 62 minuten av nervösitet :) vad tror du startelvan blir???
Canaletes
2009-01-13 10:43
FCBMessi_10

:)
Det borde bli vins för oss, men det skulle inte förvåna mig om vi kryssar.
Jag vet fortforande inte om Aguirre tror på vänding.. svårt men fan va jag längtar till imorn :D
Barcelona Smacked
2009-01-13 10:39
Ronaldo var galet bra förra säsongen,ingen kan ta ifrån honom det. Själv tycker jag och att utgången blev bra, nu har Messi något att jobba och se fram emot nästa år. Det här med fifa priser brukar ha en tendens att göra så att spelaren sjunker prestationsmäsigt vilket inte vore så skoj.
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-13 10:33
Ämne: Vi måste va glada at....
Absolut!!! Och jag kan säga så här att nästa år så kommer FIFA World player priset stå i Messis prisskåp!!!
Vad tror ni om matchen imorn mina vänner???
Canaletes
2009-01-13 08:51
Vi måste va glada att vi representerade 2 spelare i FIFA world player galan.
Det enda som representerade madrid var ju Van der Vaarts tjej.

Messi vinner nästa år garanterat!!
Barcelona Barcelonito
2009-01-13 05:06
Tack till Casillas som valde Eto'o som världens bästa spelare.
Tack till John Terry som valde Xavi som etta.
Tack till Lagerbäck och Larsson som valde Xavi också.
Tack till Rivaldo för alla år han var vår kung på plan.
Barcelona SaM__-
2009-01-13 04:20
Pep.G:

Jag resonerar exakt likadant som dig. Man börjar ju undra om till och med FIFA har glömt att detta pris är kalenderbaserat på år 2008 och inte bara fjolåret säsong. Faktum är ju att det endast är våren av fjolårets säsong. Det här priset ska egentligen endast baseras på våren 2008, sommaren 2008 och givetvis hösten 2008.

Jag finner Messi bättre under alla dessa tre perioder. Men visst, många menar att Ronaldo trots allt var bättre under våren och vi säger väl att det var så då. Men ingen kan väl endå mena att Ronaldo va bättre under sommaren eller hösten än Messi? Dvs, Messi vinner 2 av 3 perioder som detta pris ska baseras på.

Det jag vill komma fram till är att detta pris inte bör bedömas så mycket på vad laget egentligen har åstadkommit utan individen själv. Vad skulle då fotbolls spelare från sämre nationer exempelvis göra när deras nationer inte kan vara med i något?

Men ärligt talat bryr jag mig inte alls. Jag är glad att vi har världens andra bästa fotbollsspelare enligt FIFA än den person man utsåg till den bästa. Men jag håller med Mohamed Ahmed om det han skrev att dessa priser är så meningslösa egentligen. Men det är lätt för mig som är culé att säga nu, hade säkerligen varit annat om Messi nu hade vunnit eller Xavi för den delen :)
Real Madrid Shi
2009-01-13 04:09
Okkapokka.

"Vi ses när ni får genomgå Pastillo på er egna hemmaplan! ;)"

Pastillo? är det någon ny slags pasta fusion med tomat och fullkornspasta?
Barcelona Simon Berglind
2009-01-13 02:50
Sloveniens lagkapten Robert Koren röstade på Andres Iniesta. Fräckt gjort!
bajselona
2009-01-13 02:27
som culés får man erkänna att ronaldo vann priset rättvis. Messi kommer oxå bli världens bäste, OM vi vinner Ligan samt CHL, vilket jag själv tror det blir väldigt svår att vinna båda, jag menar tänk om Messi blir skadad 2 månader ?
bajselona
2009-01-13 02:25
Barcelona Pep.G
2009-01-13 01:31
Året är 2006. Ronaldinho har vart fotbollens gud fram till VM 2006. Tack vare han så vann Barca CL och La Liga. VM kommer, Ronnie är inte så bra. Han gör en helt mänsklig "hösttermin" i Barca efter VM. Han kommer 3a i Fifas framröstning till "världens bästa fotbollspelare". Cannavaro vann den för han gjorde ett bra VM...

Året är 2008. C.R tar Man utd till Premier league guld och CL guld. Därefter försvinner han helt under EM och han är knappt med "höstterminen". Nu kommer frågan..

Xavi var EMs överlägset bästa spelare, varför vann han inte priset för "världens bästa fotbollspelare" då !!!???

Barcelona Pep.G
2009-01-13 01:18
Cape

Exakt, då behöver inte vi kopiera därifrån sen klistra in här =P

I Lujan

Exakt !
Barcelona Pep.G
2009-01-13 01:18
Cape

Exakt, då behöver inte vi kopiera därifrån sen klistra in här =P

I Lujan

Exakt !