/spanien/barcelona/forum/20249.aspx/spanien/barcelona/forum/20249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-07 23:46
Hyder

Är det bara för mig eller alla andra att din text är helt konstig?
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-07 23:45
Rodriiguees

Om Valdes inte har varit dålig iår varför skulle du vilja värva Kameni? Om du syftar på att Valdes har sina dåliga dagar ( vilket alla målvakter har ) så borde du titta in Kameni lite oftare. Han har inte heller så ''bra'' dagar.
Barcelona Rodriiguees
2008-11-07 23:40
´Valdés har en otroligt hög högstanivå som kommer fram alldeles för få gånger och hans lägstanivå är så låg så att den inte finns.
Barcelona Rodriiguees
2008-11-07 23:39
Ämne: Fabregas värvningen ....
Ja det är den säkert. Men jag tycker barca ändå gör fel som har valdés som målvakt..jag menar en klubb utav barcelonas kaliber måste ha en målvakt med högre kvalité.
Barcelona Ghazza
2008-11-07 23:33
Grejen med Cesc är att om han nu skulle komma så skulle pressen vara ofantligt stor. Han skulle inte få misslyckas helt enkelt. Nåja, vi får väl se i januari.
Barcelona Hyder
2008-11-07 23:33
Rodriiguees

Nej, tack.

Valdés är en riktigt bra målvakt när han inte tabbar sig vilket han nu verkar ha växt ifrån. Han är en egen produkt och tredjekapten i laget, finns således ingen chans att Kameni ens kommer värvas som förstamålvakt.

Sedan skulle jag vilja påpeka en sak vad det gäller Valdés och hans tabbar. Alla målvakter gör misstag. Cech gjorde ett par förra säsongen och i EM. Casillias har gjort det och Buffon har gjort det. Dessa målvakter är fortfarande sedda på ett lika positivt sett medan andra väljer att ändra sin syn på Valdés när denne gör misstag. Sedan tycker jag att det är lite orättvist att man ska gå så hårt på just målvakter. Utespelare gör grova misstag hela tiden; självmål, röda kort, missade rena lägen osv. Visst får dem kritik men inte alls i samma utsträckning som ex. Valdés.
Barcelona Saman.
2008-11-07 23:29
Fabregas värvningen är nog 100 gånger mer sannolik än Kameni...
Barcelona Rodriiguees
2008-11-07 23:28
Släpp fabregas frågan ett tag nu grabbar.. vad skulle ni säga om Kameni i vårt mål istället för Valdés?
Inte för att han gjort det dåligt iår men i alla fall...
Spanien Söderström
2008-11-07 23:22
Men Fabregas är ju inte direkt någon som ska "vara en bit i rotationen". Man behöver inte gardera sig in absurdum, hur troligt är det egentligen att både Xavi och Iniesta samtidigt blir skadade en längre tid?
el capitano
2008-11-07 22:31
barcadinho

Bra inlägg, läste den med ett leende på läpparna. Va heter din sida om man får fråga? Är du journalist? :)
Barcelona barcadinho
2008-11-07 22:26
Några saker från min sida:

Jag känner mig ovanligt icke-nervös inför matchen imorgon. Vi fixar tre poäng. Det är en hemma match, mot ett lag som är sämre. Matchen mot Bassel betyder inte så mycket till imorgon. Snarare tvärtom. Det gav en varningssignal att man inte kan ta saker nonchalant.
Inställningen imorgon blir tipp-topp. Jag är hel säkert på det, att Pep kan tända spelarna och varna de att inte göra samma misstag som mot Bassel en gång till.
Vi kör full fart imorgon och dödar matchen efter 45 min (men som vanligt, bollen är rund...)

Busquets och Xavi - jag vet inte varför man behöver känna panik att kontrakterna är inte klara. Det är inte precis bråttom. Busquets kontarkt gäller till sommaren och Xavi till 2010. Så det är klart att man kan ta förhandlingarna lite lugnare.
Jag tveckar inte en sekund att de två stannar i Barca. Xavi under hela sin karriär och Busquets flera år framåt.
Eto'o är nästa target, men jag tror att man kommer överens om något, så länge han fortsätter visa att han vill stanna kvar.

Messi - skönt att han slipper spela mot Skottland i vänskapmatchen med Argentina. Detta är tack vare överenskommelsen som Barca har gjort med Argentinas fotbollsförbund att de släpper honom till OS om han slipper alla vänskapmatcherna. Det var en smart överenskommelse man har gjort från Bracas sida.

Fabregas - jag kan inte tacka nej till en sån duktig spelare, som dessutom är uppfostrade i LaMasia (vilket betyder i hans fall teknik och passnings skicklighet av högsta grad).
Han är lik Iniesta och Xavi, men han kan vara en bit i rotationen.

Jag kommer ihåg förra säsongen att Xavi var den spelare som spelade mest antal matcher (utom Valdes). Och han var väldigt sliten under våren. Han var inte skadad, men han var sliten.
Det är inte alls dumt om han med kan vila, utan att Barcas spel försämrar mycket.
Men allt har sitt pris...

Keita verkar vara spelklar och det är en positiv nyhet.
el capitano
2008-11-07 22:21
Vi får se hur det slutar, det är bara ett rykte än så läge. Vi får vänta till januari-fönstret öppnar.
Men jag hoppas att barca ska värva en bra erfaren vänsterytter, det behövs eftersom både Henry och Helb är instabil just nu. Hoppas att Helb kommer i form snart.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-07 22:18
Sen att köpa tillbaka en egen produkt för 40 miljoner som sedan ska nöta bänk säger väl allt? Tror Cesc gör det bäst för själv om han stannar i Arsenal.

arsenal_linn

Så säger alla Arsenal/Henry fans ;)
Barcelona Barreman
2008-11-07 22:17
37,5 miljoner euro betala förlorade Cesc Fábregas.barca äridot bara
arsenal_linn
2008-11-07 22:16
Jaag tycker att henry borde få fler chanser i barca han är en så pass bra fotbollsspelare!
Barcelona Hyder
2008-11-07 22:14
el capitano

Om nu Xavi skulle skada sig (allvarligt) så skulle vi vara i en helt annan situation. En ersättare skulle eftersökas och Fabregas kanske skulle kunna vara ett alternativ, sett till hans kvaliteér som spelare. Tycker dock inte att man kan ha en sådan tankegång och ha det som ursäkt för att punga ut så mycket pengar för en spelare. Men om vi inte behöver en mittfältare just nu, varför köpa en? Spelar ingen roll om priset på Cesc komemr stiga, i framtiden finns det andra alternativ. Kanske till och med en och annan talang från La Masía.
el capitano
2008-11-07 22:08
Hyder

I dagens fotboll kan allt hända, tänk Xavi skadar sig?
Barca är smart, vi behöver inte en mittfältare just nu men om vi ska vänta i 2-3 säsonger priset på honom kommer att stiga rejält. Jag tror att Barca vet vad de gör
el capitano
2008-11-07 22:04
Om Laporta vill värva Fabregas så gör han det oavsett hur mkt än vi skriver om det, och pengar är inga problem heller!
Jag ville så gärna att Barca skulle värva Thiago Neves men han gick till hamburger för godis pengar.
Barcelona Hyder
2008-11-07 21:59
el capitano

Att du, redan nu, säger att Keita inte är en succévärvning är dumt i sig. 9 matcher har spelats i ligan, hur många har han startat? Hur många har han missat på grund av skada? 3? Ge han tid att vänja sig vid spelsystemet och spelarna runt om kring sig så ska du nog få se ett och annat distansskott.

Sedan att försöka få in Fabregas på Yayas eller Keitas kostnad är konstigt. Han är ju ingen defensiv mittfältare. Det är mycket bättre att spela som vi gör idag; med Xavi lite högre upp i banan och två stabila spelare bakom med goda offensiva kvaliteér även dem. Tycker inte att Fabregas ska komma och förstöra det vi har på gång här faktiskt även om han är en riktigt bra fotbollsspelare.

Att sedan punga ut 40milj för en egen produkt är ett skämt. Hade summan legat på 10milj hade jag åtminstone tänkt efter lite, men Fabregas är ju givetvis värd mycket mer än det. Cesc kan gott stanna i Arsenal och om han vill komma tillbaka får han betala sin egen transfersumma eller något ;) Vi har talanger som väntar!
Barcelona Okkapokka.
2008-11-07 21:54
På vårt mittfält har vi redan alla roller klar, Yaya är pivoten som stänger till där bak och släpper inte en blomfluga över bron, Sen har vi Keita/Busquets som löper upp ytor åt sina lagkamrater och bidrar med ett snabbt passningsspel, Och sen sist men inte minst Xavi som slår dom avgörande och giftiga passningarna på de ytor som finns.

Så de jag vill säga är att i dagsläget känns värvningen av Cesc onödig. Men om 2-3 säsonger kan han möjligen ersätta Xavi.
el capitano
2008-11-07 21:49
Jag tror att Barca tänker i långsikt när man är ute efter Fabregas. Jag tror att Fabregas kommer att ersätta Xavis plats i framtiden. Heller Fabregas än Yaya eller KEita säger jag.
Fabregas är ung, talangfull och dessutom målfarlig som kan skjuta från distans, det behöver vi. Därför Barca värvade Keita för att han kan skjuta i distans och har ett bra skott men det blev inga succé värvningen som Barca hade tänkt sig, det gäller Henry också.
Spanien Söderström
2008-11-07 21:42
"Bara jag som tycker det är helt meningslöst med att försöka få över Fabregas?"

Nej. Jag tycker det verkar rätt idiotiskt, som det ser ut nu. Han skulle väl vilja göra det Xavi gör ungefär, och Xavi är ju bättre, så...

Och de två tillsammans är inte nödvändigt, kanske inte ens lyckat. I landslaget har ju resultaten varierat.
Barcelona Salcini
2008-11-07 21:40
Ingen mer än jag som tycker att Angel Di Maria hade varit en intressant värvning till vänsterkanten? Jag har väl visserligen inte sett honom som mycket men när jag väl sett honom har han visat potential. Han är vänsterfotad, jag tycker att vi behöver minst en vänsterfotad vänsterytter, och har riktigt bra teknik, dessutom är han snabb. Han känns som en klassisk ytter helt enkelt.

Benzema känns mer som en central anfallare och inte som den lille kvicke yttern som leker med motståndaren.
Barcelona MQUC
2008-11-07 21:36
Bara jag som tycker det är helt meningslöst med att försöka få över Fabregas? till ett överpris dessutom, missförstå mig inte, killen är en ung klassspelare men just nu har vi ett av europas starkaste mittfällt med en helt ok brädd, jag menar vems plats ska han ta? Xavis? haha, det vet ni svaret på, Iniestas? glöm det, bilda en mittfälltstrio med herrarna som jag nyss nämnde? nej då är vi tillbaka till ruta ett där det sket sig när Deco, Xavi och inista skulle spela på samma gång, tycker vi ska lägga mittfälltsplanerna på is och fokusera på värva en renodlad vänsterytter i världklass istället, tycker nästan bara det är det som fattas i dagens Barca.
Canaletes
2008-11-07 21:35
Masia

aha okej. Då måste den finnas på youtube
Barcelona Masia
2008-11-07 21:23
Ämne: Masia

Kan det ....
Nja den jag vill få fram var bara på 10 minuter. Det var inte en fim gjord av någon filmmakare utan en så kallad compilation. Den var gjord av någon supporter. Tack ändå :)
el capitano
2008-11-07 21:05
Jag vill heller se Thiago Neves eller Diego i Barca tröja än Benzema.
Benzemas prislapp kommer att vara skyhög och jag tror att Real kommer att köpa honom.
Skulle inte bli förvånad att Agüera hamnar i Barca, han vill säkert spela i samma klubb som kung messi.
Real Madrid madridfans
2008-11-07 20:47
jag har sätt pedrito "pedro" eller vad nu han heter, han spelstil är som Messi men har han fått spela mycket det hät året?
Barcelona Smacked
2008-11-07 20:26
All denna hype kring Benzema börjar man tröttna på. Vissa har sett 3-4 matcher med honom och får den ryska sjukan,MÅSTE HA HONOM FÖR ATT HAN SPELADE BRA DEN MATCHEN!. Det finns BETYDLIGT bättre spelare för en eventuell vänsterkant och anfallare har vi eto'o så där är det stabilt(Henry,Bojan). Benzema är inte värd den astronomiska summan Lyon kräver för honom. Ska vi köpa honom så ska vi göra det mer på våra villkor istället för någon galen pengatokig president.
Canaletes
2008-11-07 20:11
Den här länken är bättre än den tidigare ;)

\/
Annons: