/spanien/barcelona/forum/20246.aspx/spanien/barcelona/forum/20246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Duda
2008-11-05 23:42
Jag skulle ljuga om jag sa att jag brydde mig om dom andra spanska lagen. Vill bara att Barca ska gå så långt som möjligt och vilka vi möter eller vilka andra som går vidare spelar ingen roll. Om jag fick välja en drömfinal i Champions League skulle det vara Barcelona - Chelsea. No problem!
Barcelona jasko’o
Ämne: Atletico leder sin g....
Fiorentina går inte vidare, det är Bayern eller Lyon som gäller.
Barcelona barcadinho
Som sagt, ni kan väl inte vara så säkra att Chelsea, Pool och United slutar etta i sin grupp.
Det är långifrån klart!
Chelsea ligger etta nu men Roma är bakom med endast en poäng.
Liverpool ligger tvåa just nu efter Atletico. United och Villarreal har samma poäng och Porto kan köra om Arsenal, när två matcher är kvar.

Jag är ganska säker att en del av dessa starka lag kommer att hamna tvåa i sin grupp i slutet.

Söderström/
han skadade sig i uppvärmingen
Spanien Söderström
2008-11-05 23:41
Ämne: HAHA Aftonbladet är ....
Haha, ja, det är klart, svensken är alltid bäst. Det var väl Safaris förtjänst att Basel fick oavgjort igår, också?
Barcelona jasko’o
2008-11-05 23:40
Ämne: Tja, Real har inte s....
Skadad.
Spanien Söderström
2008-11-05 23:39
Tja, Real har inte sett så bra ut i ligan och ligger ändå tvåa, men jag tror inte att de lyckas i Champions League i år heller. Hoppas Sergio Ramos kommer igång snart, jag tycker synd om honom. Är det någon som vet vad som hände med Robben, förresten? Han var väl med i startelvan?
Barcelona J.Gamper
2008-11-05 23:36
HAHA Aftonbladet är ju för sköna

Del piero har show mot Real madrid. Hemmapubliken applåderar Del piero och men vem är hjälten enligt aftonbladet? Jo, svensken Mellberg.

Så är det iaf om man kollar rubriken.
Barcelona Barcelonito
2008-11-05 23:35
Atletico leder sin grupp. Men har Marseille i sista omgången på bortaplan och lär tappa ledningen. Annars så kommer Real för en gångs skull att möta ett bra lag i CL. De har ju bara åkt ut mot lag som Roma och Lyon på sistone. Nu ska de ställas mot Chelsea och United och känna hur Barca har det varje år. Vi möter alltid svåra lag medan de åker ut mot sämre lag.

Vill att Barca möter Fiorentina. Inte för lätt och inte för svårt.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-05 23:31
De är bra att de andra tre spanska lagen ligger tvåa i sina respektive grupper. Då slipper vi möjliga motstånd som: Liverpool,Manu,Juventus.

Men jag vill ändå att dom spanska lagen ska nå längst i turneringen.
Barcelona Criff
2008-11-05 23:27
devaK, tro mig min vän, efter förra året som Barcelona supporter så finns det inte mycket kvar som kan överraska mig.
Att tappa 2 - 0 ledningar till 2 - 3 ledningar mot Betis på hemmaplan trodde jag inte hände i fotboll, eller varför inte en 5 - 2 ledning över Getafe i CDR?
Ingenting förvånar mig längre hehe.
Barcelona Barcelonito
2008-11-05 23:26
Lionel Andrés Messi

Det där e inte Duda. Duda syns inte ens i rutan. Han är till höger om den spelaren bakom Messi.
Real Madrid Marre_
2008-11-05 23:25
Ämne: Marre_

skön profi....
Var rädd för det :P Möttes dock av mycket garv, vilket var kul.
Barcelona Barcelonito
2008-11-05 23:25
Tack Del Piero och tack Juventus.

Nu kan man nog säga att Real har 4 matcher till kvar i årets CL. Om de kommer tvåa så möter de lag som Chelsea, United, Pool, Arsenal, Bayern och Inter. Med andra ord så åker de ut. Men nu mot ett bra lag och inte lag som Roma och Lyon längre.
Barcelona devaK
2008-11-05 23:23
Criff, du tror väl inte en match förstör formen? Alla lag förlorar, spelar lika, vinner
Barcelona Lionel Andrés Messi
2008-11-05 23:23
Jag måste bara skratta åt det som sades att Messi spottade mot Duda.
På videon ser man att Duda är bakom Messi!

HAHA patetiska tomtar!
Las Palmas Pio pio
2008-11-05 23:21
Ja menade inte att du var trög Criff! ;-) Ja, men det som känns skönt - är att vi egentligen hade "råd" med ett kryss mot Basel och t.ex. inte mot Valladolid i helgen. Men viktig match till helgen, och ingen Iniesta. Lider med Andrés, han har aldrig varit i bättre form i mina ögon men men..
Barcelona barcadinho
2008-11-05 23:21
Härligt med en Juve vinst idag.
De spelade i o för sig väldigt tråkig fotboll, men så länge de vinner i Bernabeu så är det inget stort problem. Real ser igen väldigt bleka ut tredje match i rad.
Men det är klart att man inte kan räkna bort de än från någonting.

Drenthe hade mycket boll och "luft" idag, men sanningen är att Mellberg tog honom helt perfekt. Jösses, vilka dåliga inlägg han hade när han lyckades komma förbi Mellberg och Co. Sjukt dåliga.

Att snacka om målvaktstabbar. Jag har aldrig sett så konstigt murplacering som Cassilas gjorde idag. Och han vinkade och vinkade flera gånger så att muren ska flyta centralt. Jäkla öppning det blev och stort av Del Piero att kunna placera bollen precis där det ska. Det var Cassilas tavla det dära.

Sen vet jag inte om någon har redan skrivit det förut, men det är inte säkert att det är bara en NACKDEL i fall Barca slutar tvåa i gruppen.
Det ser ut att vara en del andra starka lag som kommer att hamna tvåa i andra grupper, som jag gärna vill slippa. T ex Atletico ligger ännu så länge etta och Liverpool tvåa. Samma sak kan hända i flera grupper.
Man måste ha tur med lottningen, som vanligt.

Vampyren är borta alltså 6 veckor. Det var en dålig nyhet.
Real Madrid Sherko
2008-11-05 23:20
Criff

Finns i princip inga världsspelare tillgängliga under januari, iallafall inte för cl-spel.

Men som det sägs, efter regnet kommer solen.
Får se om det någonsin kommer någon sol för oss i cl.
Barcelona Criff
2008-11-05 23:15
Sherko, ja det ser inte ljust ut. Ni kan väl hoppas på lite bra värvningar under Januari sen kanske det blir lite nytändning i CL, men på så kort tid är det väl inte så stor chans.
Svårt också att få tag på klasspelare som inte spelat CL under januari fönstret.
Real Madrid Sherko
2008-11-05 23:13
Criff

Haha criff, det vore magiskt om vi gjorde de va :p
Men det är ytters liten chans att vi gör det, tyvärr.

Den tionde cl titeln kan vi glömma helt och hållet, för i år iaf.
Barcelona Criff
2008-11-05 23:12
Pio pio, nej nej, man ska aldrig räkna ut Real. Så trög är jag inte.
Vi får väl se hur vårt egets lags form är i helgen också efter Basel förlsuten får man väl kalla det.
Hoppas inte vi trillar in i någon svacka nu.
Canaletes
2008-11-05 23:12
Marre_

skön profil bild ;P du kan fan ha blivit nedslagen. haha!
Las Palmas Pio pio
2008-11-05 23:09
Det jag mest irriterar mig över är den nu mer populist tidningen Marca som försöker skydda klubben om och om igen. Som du säger Criff så har dom problem. Men vi ska inte glömma att det ligger två poäng efter oss bara. Men förlust till helgen och då blir det krisskriverier överallt..
Barcelona Criff
2008-11-05 23:06
Canaletes, det hade varit så roligt att se :)

Men Reals problem är fan djupt, precis som någon skrev inne på Real forumet, vad vill egentligen Schuster att Real ska spela för spel? Vad är hans spelide?
Har suttit och tänkt på det länge och har alltid kommit fram till att Real håller aldrig mot de bättre lagen över 2 matcher just för dem har ingen spelide.
I en match går det bra, då man kan överraska och kontra in 1 mål.
Men över 2 matcher krävs det ett inprintat spel. Det har inte Real. Dem kör för chans artat.
Jaja, så vinner Real CL och Ligan nu efter detta inlägget haha.
Villareal däremot är på G :)

Visca Espana ;)
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-05 23:05
Hepp, då får man förbereda popcorn och läsk tills imon. Schuster kommer nämligen gå ut och klaga på domarna.
Real Madrid Marre_
2008-11-05 23:04
Ämne: Del Piero gör en Ron....
Sant. Och han förtjänade ovationerna han fick.

Tänker spendera lite tid i erat forum istället. RM's forum är fullständigt patetiskt.
Barcelona messi199
2008-11-05 23:00
Del Piero gör en Ronaldinho Gaúcho!
Canaletes
2008-11-05 22:57
jag vill att real madrid ska gå vidare. för annars fokuserar dem allt på ligan, inte bra då

dem ska åka ut i åttondels, då dem möter en gruppetta. eftersom dem slutar tvåa. Hoppas på Chelsea eller MANU!! hahaha va kul det skulle vara o se Ronaldo i Bernabeu :P
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-05 22:57
Man kan inte dra några slutsatser än över Real. Säsongen är lång och förluster kommer för alla lag. Kommer det inte idag så kommer det imorgon.
Barcelona A.Gaudi
2008-11-05 22:50
Jag är inte tillräckligt naiv för att räkna ut real ifrån någonting. Dom ligger två poäng bakom oss i ligan och har en bra chans att gå vidare ifrån gruppen i CL. visst dom har spelat rätt dåligt i år men tycker ändå kritiken är för stor.

i mina culeögon spelar dom ju så rätt ofta smådåligt, iaf post capello, men bara att dom inte tar tre poäng just nu.
Annons: