/spanien/barcelona/forum/20243.aspx/spanien/barcelona/forum/20243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2008-10-26 23:10
Domarna kommer alltid att förbli hatade inom denna sporten, oavsett om de gör en bra eller dålig insats. Man vinner trots domaren och förlorar på grund av domaren. Bara att vänja sig.
Real Madrid Emadinho
2008-10-26 23:10
Vad många är BLINDA rent ut sagt, hade det inte varit för en äckligt dålig domare hade Real haft en ledning med 3-0 i första innan Bilbaos reducerings mål, (jag talar om Higuains mål). och isf hade matchen varit avgjord. Att man sedan får en horribel straffspark tillskänks kan bara hända i Spanien. Detta för att inte tala om målchanser, och så kommer vissa CLOWNER och säger att Bilbao skakar om Madrid. Och självklart skulle Marcelo blivit utvisad i första. Men den situationen hade aldrig uppkommit om Real hade haft en ledning med 3-0. Utvisningen var GIVEN, även om en viss Magnus Hedman till "expert" vill få det till ett gult.
Allt detta för att inte tala målchanserna.

Så alla som påstår att denna match hade varit lika jämn med en konsekvent och rättvis dommare vet nog inte vad fotboll handlar om. Klart som in i h*****e blir det nervöst hos Real spelarna när man vet att även deras korrekta mål kan bli bortdömda.

Och sist men inte minst, hur kan LFP ge en katalansk domare denna match? nu säger jag inte att han vad så dålig för att han är just katalan, utan för att han kommer från en stad vars lag är direkta konkurrenter till Madrid. Det är samma sakt för Barcelona, man kan inte vara så dumma i Fotbollsföreningen i Spanien.
Barcelona tarrak
2008-10-26 23:09
Shi

Var i ligger det härliga? Och vilken culé är det som anser att vi världsmästare? Och varför skulle jag bry mig om vad en paraniod rättshaverist tycker?
Real Madrid Shi
2008-10-26 23:08
Klint

Givetvis är det inte bara Real Madrid som misgynnas, lyssna inte på alla här som försöker förvränga det jag säger genom att påstå att jag sagt att det är någon konspiration mot oss. Det tror jag verkligen inte, men då jag först och främst följer Real Madrids matcher kan jag endast utgå från dem, jag är säker på att det finns många fler lag som missgynnas och jag kan inte leva med att nöja mig med att "domarna ger och domarna tar" dom förstör ju la liga för fan. Det är ju såhär vecka ut och vecka in. Helt sanslöst dåliga är dom.

Kim

Om du tittat på Real Madrids alla matcher denna säsong så finns det ingen chans att du tycker att vi får fler fördelar än felbedömningar mot oss. Jag har absolut inget problem med att säga när vi får en fördel men likt förbannat gillar jag inte och se folk skriva "Real Madrid gynnas alltid av domarna" i en sorts syn man har på Real Madrid som existerade 4-5 år sedan.

Dessa dommare är för stolta för sitt eget bästa, det är därför de beter sig så uselt.
Barcelona true_barca_fan
2008-10-26 23:06
komigen skit i real.. det här är barca forum så snacka om barca
Barcelona Ciao-V
Fast de saknade Nisterooy i och för sig...
Barcelona Kim
Men Shi, det är ju just det som vi försöker påskina. Ni är så förbenat enögda i er syn på domarnas insatser.

»Spanska domarna ÄR värdelösa och då jag alltid kollar på Real Madrids matcher vecka in och vecka ut ser jag hur usla dom är mot OSS

Förstår du inte att du är supporter till ett lag som faktiskt får fördelar. Domarna tycker inte sämre om er, ni får inte fler domslut mot er än för.
Real Madrid Nr 5 Magic - Zidane
2008-10-26 23:04
Criff //

Japp vi kan ju inte hjälpa att vi är så effektiva eller?

Och att säga att vi har TUR e fan sjukt för man kan inte ha tur i en hel säsong.
Barcelona Klint
Shi

Visst jag förstår dig till viss del. Oftast brukar du också ha rätt sunda åsikter. Men ibland så känns det något löjligt över detta stöndiga klagande på domarna. Det är inte bara Real Madrid som missgynnas, vilket jag innerligt hoppas att du inte tror. Storlagen gynnas. Inte bara i Spanien utan i hela världen. Det känns lite som den klassiska sagan om pojken som ropade "Vargen kommer!". När väl ett avgörande domslut kommer så kanske ingen bryr sig?
Barcelona Ciao-V
Måste säga att Real kom undan med nöd. De tre poängerna var inte alls självklara när man har sett matchen i sin helhet. Det hade kunnat slutat lika.
De imponerar inte alls som förut. Mot slutet var Bilbao nära att kvittera med 10 spelare på plan. Och det är hemmaplan!

Tror att det kommer att handla om Valencia och Barcelona i denna säsong.
Real Madrid Shi
2008-10-26 23:03
Criff

Så du räknar inte er som ett kvalificerat motstånd? Har för mig att ni besegrades tämligen enkelt både på hemma och bortaplan, bara några månader sedan.

tarrak

På tal om kontakt med verkligheten? Alltid lika härligt med culés som är världsmästare nu, enligt dem själva.

Barcelona tarrak
2008-10-26 23:03
Shi

Jaja det är jättesynd om er. Bra med dig

Till er andra som fortfarande har kontakt med verkligheten, så är det bara att konstatera att Madrid har ordentliga problem (utöver den hemska konspirationen som gör allt för att krossa dem) och jag tycker att de alltmer påminner om det Barcelona vi såg för två år sedan. Ser nog Villarreal som den svåraste utmanaren.
Barcelona Criff
2008-10-26 22:59
Det roliga med Madrid är att dem kommer alltid iväg med en sen vinst.
Det funkar bra mot de lite sämre lagen, men direkt när dem får möta kvalicerat motstånd så tar det stopp.
Vänta bara tills åttondelsfinalen, beroende på lottningen. Dem kommer ryka direkt om dem får en lite bättre motståndare som åren innan.
Deras spel håller inte mot bättre försvar.
Dem spelar alldeles för chansartat och de andra lagen får ALLTID föra matchen. Borta som hemma.
Real Madrid Shi
2008-10-26 22:58
tarrak

Vem har sagt att han inte dömt för Real Madrid? Spanska domarna ÄR värdelösa och då jag alltid kollar på Real Madrids matcher vecka in och vecka ut ser jag hur usla dom är mot OSS. Och allt som oftast får vi fler felbedömningar mot oss än med oss. Jag gillar inte tanken av att behöva acceptera att kolla på fotboll när domaren är huvudrollsinnehavaren. Denna matchen hade varit avgjord i första halvlek, såsom den mot Atletico och matchen innan.

Förr eller senare kommer det straffa sig. Det var ju inte längesen vi nästan blev av med en ligatitel tack vare en duktig domare, eller juste att vinna ligan är ju inte SÅ viktigt...

Klint

Försök se det ur mitt perspektiv, 4 bortdömda offside mål som inte borde vara det på 2 matcher i rad. Du måste förstå irritationen, hade det inte varit för kämpar andan i laget hade de matcherna lika gärna ha slutat med kryss eller förlust till och med.
Barcelona messi199
2008-10-26 22:57
Men visst har Real Madrid problem för tillfället?
Barcelona Visca_Barca
2008-10-26 22:55
HAHA att ett lag som bilbao på borta plan skakar madrid så här mycket. Herregud säger jag bara , nu kommer madrid fans sjunga ock hoppa av glädje :D. hoppas de erkänner att de aldrig spelar vackert fotboll
Barcelona Klint
2008-10-26 22:54
Shi

Du har aldrig varit nöjd med en domarinsats va? En missad offside så skanderas det om en domarskandal. Proportioner?
Las Palmas Pio pio
2008-10-26 22:53
Men du bedömer ju bara det du vill snacka om. Nu kommer inte jag att snacka mer om domarsnack lr Real. Fakta kvartstår domarna ger och domarna tar. Och i slutändan så får storlagen (Real Madrid OCH Barcelona) mer än vad de tas..Det är verkligheten! Så sluta lipa!
Barcelona Kim
2008-10-26 22:53
Ämne: Pio pio

"Men....
Det handlar nog inte så mycket om att vara rolig som det handlar om att få lite perspektiv på tillvaron. Vill du inte läsa, så slipper du. Du har ett eget forum fullt av pubertetsstinna målbrottsoffer, men det vet du ju redan.
Barcelona tarrak
2008-10-26 22:52
Shi

En blind man kan se att domaren varit lika usel åt båda hållen. Torka tårarna och sluta skäm ut dig.
Barcelona Kim
2008-10-26 22:50
Haha... Nu är stjärnskotten igång igen och grinar om att de har fått ännu ett mål (hur sjutton det nu blev ett mål av en målchans...) bortdömt. Utvisningen är bortglömd.
Real Madrid Shi
2008-10-26 22:50
Pio pio

"Men om Amorebietes är rött enligt dig så måste Robinhos vara lila lr nåt.."

Ville du vara rolig där eller? Diskutera som en mogen person istället för att leka sarkastisk och översittande.

Du missade väl Higuains onside löpning som dömdes bort precis?
Barcelona Kim
2008-10-26 22:48
Jag såg inte ert derby mot det enda av Madrids aktningsvärda lag, så jag ska inte uttala mig om Nistelrooys utvisning.

Men det är lite snack om att Real får fördelar av domarna nu eftersom ni har fått en utvisning till skänks, och samtidigt mirakulöst klarat er undan tre andra utvisningar. Är du konsekvent?
Barcelona Gud är störst! (FREE YASSIN!)
2008-10-26 22:48
Den här Llorente är riktigt grym, han var bra mot oss också men vårt försvar klarade av honom betydligt bättre.
Las Palmas Pio pio
2008-10-26 22:46
Shi

Det är ingen idé att argumentera, för nu är allt så rätt.

Men om Amorebietes är rött enligt dig så måste Robinhos vara lila lr nåt..
Real Madrid Shi
2008-10-26 22:46
Kim

Visst hade ett gult varit tillräckligt, lika som ett gult hade varit tillräckligt för Ruud mot Atletico. Men jämföra de röda med att dömma en felaktig straff och dömma bort ett mål är att ta i.
Barcelona Smacked
2008-10-26 22:45
MEN VAD FAN SUSAETA DÄR SKA DET VARA MÅL. Vilket skott!
Barcelona Kim
2008-10-26 22:43
Ämne: Kim

Skulle han va....
Men snälla du, dobbarna? Det var med smalbenet och inte någon brutal kapning. Visserligen bakifrån, men ett gult kort hade varit fullt tillräckligt.
Real Madrid Barcelona är bäst
2008-10-26 22:42
hahahahah vilken jävla skit domare att man tillåter det här varje vecka.
Real Madrid Shi
2008-10-26 22:41
Kim

Skulle han varna Pepe så skulle han varna killen som puttade honom oxå, även om han överdrev så det rök om det.

Pio Pio

dobbarna in på hälsenorna? ÄR det så fel o blåsa rött för det? Tror icke det.
Annons: