/spanien/barcelona/forum/20242.aspx/spanien/barcelona/forum/20242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcadinho
2008-11-22 23:49
Islam_Bosna/

Nej du. Det är inte överdrift.

Han passar som en puzzelbit till Lazios högerextrema ultras skitstövlar.
Barcelona barcadinho
2008-11-22 23:38
Nej, en tråkig fotbolls kväll för min smak.
Först Real som knappt vinner över ett lag som man ska bara "köra över". Deras fans kanske är nöjda med tre poäng, men fotbollen är inte bra.

Det var en del vita näsdokar som folk viftade i slutet. Det blir mycket mera näsdokar nästa hemma match om spelet fortsätter vara så här.

Första halvleken mellan Sevilla och Valencia var sådär. Jag orkar inte titta på den här matchen mer. Jag är besviken på Sevilla nu för tiden. De spelar inte alls "full fart och agressivt från första sekunden" längre. Väldigt passiva för att vara Sevilla på hemmaplan. Men det kvitter väl egentligen.

Villarreal får en total hjärnsläpp, precis efter att jag och en del andra berömde de med massa av goda ord.
Jätte bra. De får gärna fortsätta och få såna hjärnsläpp.

Det enda som är värd extra ord idag är att PSG vann över Leyon och Giuly gjorde målet.

Vad ska man säga om Saviola?
Jag skrattade faktist ganska ordentligt när jag fick höra för 1,5 år sen att marängerna tog honom. vadå? Måste man ta vem som helst bara för det är gratis.
De behövde inte betala en enda euro för clownen, men väldigt konstigt. Jag visste på en gång att han inte skulle få spela mycket och jag var faktiskt förvånad och höra hur Schuster berömde honom inför värvningen.
Jag tror inte att Schuster var riktigt ärligt då, eller?

Marängerna behöver nya spelare och de får gärna värva facisten Di Canio. Det är nog lite inne nu för tiden med tatuerinar på Bernabeu.
Den här nollan spelar inte längre i Lazio, utan i ett division C i Italien.
Han kanske kan tändas igen i Nadrid.
Om man gav chansen till Saviola, varför inte då till Di Canio...

Vi får hoppas på roligare spel imorgon.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-22 23:28
Tycker synd om El Pipita i Real Madrid, nu när de verkat lossna för honom så drabbas han troligtvis av en långtidsskada. Det är bättre för oss men jag beklagar ändå.
Barcelona tarrak
2008-11-22 23:25
Ämne: Kim:

Låt oss inte....
Säg det till Di canio istället...
Barcelona Islam_Bosna
2008-11-22 23:23
Kim:

Låt oss inte överdriva nu, och kalla Di Canio för faschist.

Så vitt jag vet så har han fördömt den fascistiska ideologin och han har sagt att han inte stödjer den.

Angående hälsningen han gjorde mot Lazios fans så är det en traditionell romersk hälsning, och även om Mussolini använde den så är den alltså tagen från gamla romartiden och har alltså egentligen inget med faschismen eller nazismen att göra även om dem använde den hälsningen.

Barcelona petersays
2008-11-22 23:18
Hela laget ligger ju på rygg och rullar och tittar vädjande på mot domaren.
Barcelona petersays
2008-11-22 23:18
På tal om att filma. Sevilla.
Barcelona Pep.G
2008-11-22 23:01
Haha alltså det roliga man sa när Saviola lämnade Barca för Real var att han skulle få speltid. Alltså mer speltid i Real än vad han fick i Barca. Men man glömmer att säsongen 06/07 så fick Saviola rätt mycket speltid för att vara "hatad" av Riijkard. Och tro mig han skulle få ännu mer speltid förra säsongen så skadedrabbat som Barcelona var än vad han får nu när Real Madrid är skadedrabbat. Vilken clown alltså. Tyckte verkligen om han när han var i Barcelona !
Barcelona Kim
2008-11-22 22:50
Nu är skaften inne på Madrids forum igång igen och diskuterar värvningar. Ta mig sjutton, men är det inte Di Canios namn som dyker upp? Fascist som är han är, så passar väl Real Madrid alldeles utmärkt för honom. Han kommer smälta in bra i historieböckerna senare, om en sisådär 30 år. Jag menar, gör han mål så hamnar han där, misslyckas han så blir han bara en i mängden bland allt från Ultras Sur till gamle Santiago Bernabéu.
Barcelona Dedeffo
2008-11-22 21:56
Mes Que un Club ! 3

Håller med dig, han ahr blivit en riktig filmare. Skönt att Real inte får igång sitt spel ännu.
Canaletes
2008-11-22 21:56
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-22 21:55
Pepe har blivit en jävla filmare, jag som hade respekt för han..Värdelös har han blivit.
Barcelona Hetfield
2008-11-22 21:52
Real fansen ska inte komma med en massa ursäkter, vi fick klara oss utan Ronaldinho, Deco, Messi och Eto'o rätt så ofta under förra säsongen, jämför det med Robben, RVN och ev. Higuin, ja....klasskillnad
Barcelona Dedeffo
2008-11-22 21:50
Synd att Real vann. Men dem ska veta att dem övertygar inte och kommer ha det oerhört svårt i framtiden bra för oss dåligt för dem.
Barcelona Criff
2008-11-22 21:41
Jag tror det var hälsenan som small.
Barcelona Kim
2008-11-22 21:37
Det där lär inte vara bara en stukning på Higuaín. Han tar ett steg, men ena benet "dör" mitt i rörelsen. Det är förmodligen något värre, och det lär inte förvåna mig om han har ett antal veckor vid sidan av planen.
Barcelona El_Duderino
2008-11-22 21:36
Oj, Saviola spelar fotboll på riktigt!
Barcelona petersays
2008-11-22 21:35
Hoppas Higuain inte är allvarligt skadad. Vore jobbigt om madridistorna skulle få skylla förlusten i december på skador.
Barcelona Ciao-V(Barca!)
2008-11-22 21:34
Recreativo Huelva har ingenting att komma med, tycker jag. Svårt att se att de ska klara av kontraktet i La Liga i nästa säsong.

RMadrid har ändå inte så lätt med detta lag.
Denna match ska RMadrid dock bara vinna mot ett så intetsägande lag som Recreativo Huelva.
Barcelona petersays
2008-11-22 21:13
Den där Camunas i Recreativo har ju på egen hand sumpat två mål ikväll.
Barcelona Barcalonawi
2008-11-22 20:59
Villa real ligger nere med 0-3 mot Valladolid på hemmaplan!!!! En match de var tippade till med oddset 1.4 mot hela 7.2 till v.dolid

ser ut som r.madrid kommer att vinna kvällens duel me Rec.
1-0 just nu
Barcelona Criff
2008-11-22 20:54
Haha 0 - 3, sjukt. Villareal börjar verkligen blanda och ge. Hoppas bara vi vinner också, så även om Real vinner så får det ses som att vi ökar på vår liga ledning markant :) Sevilla och Valencia får också gärna spela lika.
Canaletes
2008-11-22 20:50
Vamos mi pucelaaa vamos campeoooonn

0-3
Barcelona LaBarca
2008-11-22 20:33
1-0 valladolid mot Villareal :D . hoppas bara Real tappar nu .
Barcelona tarrak
2008-11-22 20:28
Ämne: Är det någon som vet....
Det är den katalanska kanalen TV 3:s logga.
Barcelona Ayaz
2008-11-22 20:24
Är det någon som vet vad den här logotypen betyder.Det är en liten gul logo med en 3 på den.Befinner sig i vänster armen på tröjorna.Vad står den för? Tackar för svar
Barcelona Barça-fan
2008-11-22 20:16
Kim.
De ska nog inte gnälla för mycket. De fick ju trots allt två feldömda straffar förra helgen. Men det har de nog redan glömt. :)
Barcelona Kim
2008-11-22 20:15
Jag kan inte låta bli att småle lite. Jisses vilket liv det kommer bli i Madrids forum efter detta bortdömda mål. :D
Barcelona Nian!
2008-11-22 19:49
Haha jemför inte Ronaldo med Benzema, och verkligen inte med Zlatan.

Ingen av dom två kommer ens komma i närheten av det Ronaldo har gjort. Den riktige då alltså.
Barcelona Barça-fan
2008-11-22 19:48
"OK, låt oss kika på formen. Om vi borträknar från CL och CdR (och det gör vi nu eftersom det gäller en ligamatch) så har vi på de fem senaste i ligan en förlust - i senaste matchen mot Valladolid - och ett kryss - mot Almería. Där emellan har vi segrar mot Atletico Madrid, Athletic Bilbao och Málaga. 10/15 poäng alltså."
Ur en artikel från RM-redaktionen.

Okej, sen när börjar man handplocka tävlingsmatcher kors och tvärs när det gäller att avgöra formen hos ett lag? Samtliga tävlingsmatcher på senare tid ska givetvis räknas in. Dessutom - rent spelmässigt - så har ju RM inte spelat bra fotboll på ett tag nu.
Annons: