/spanien/barcelona/forum/20240.aspx/spanien/barcelona/forum/20240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-10-26 13:37
Lionel messi19
Merci =)
Barcelona Culéé
2008-10-26 13:33
är det bara jag som tycker att Valdes va riktigt iskall när han släppte vänsterbackens skott rakt i ribban.
precis som nån sa här tidigare i forumet, Valdes har blivit bättre, frågan är när blir han landslagsmålvakt?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-10-26 13:23
Kanske lite off topic, men har någon nån sida där mans er iniesta nya frilla?

Barcelona Ciao-V
2008-10-26 13:21
Det är klart att det gynnar Real Madrid att möta de lag som Sevilla och Barca har mött omgångarna innan.
Det är ofta lag som är nere för räkning med trötta ben och sviktande självförtroende.
Det är klart att det är då lättare att slå ett sånt lag med den kontring som marängerna använder sig av(kör bara kontringar).
Lägg därtill att nyckelspelare kan ha blivit utvisade mot Barca eller skadade.
Vi dukar upp bordet för R. Madrid med andra ord.

Jag hoppas att Almeria tar åtminstone en poäng. De har ju trots allt några som ska komma tillbaka från skador. Kommer inte ihåg namnet men bland annat en talang från Argentina.
Barcelona_Messi10
2008-10-26 13:18
aa
Barcelona Smacked
2008-10-26 12:52
Känns lite sjukt att Real alltid möter det lag vi har mött en vecka efter:O
Barcelona Mojito
2008-10-26 12:48
Eftersom Real möter lagen vi spelar mot direkt i omgången efter kan det vara bra att slå av på takten och inte trötta ut dem alldeles för mycket. Dessutom minskar risken för att motståndarna får gula/röda kort och missar real-matchen. Så med facit i hand borde vi lagt av redan efter 4-0 då Negredo sen blev utvisad... ;-)

Barcelona joninho__90
2008-10-26 11:41
FCB_Alex

kolla lanktips!
Barcelona Tompa
2008-10-26 11:01
Jag tycker det var helt rätt att man slog av på takten i andra halvlek efter en fullständigt fenomenal upvisning första 45 minuterna. Visst kunde man gjort åtminstone 1 eller 2 mål till men det är samtidigt inte värt att trampa gasen i botten i 90 minuter och riskera skador i en så här match. Det väntar betydligt tuffare matcher framöver.

Barcelona J.Gamper
2008-10-26 10:52
Tror nog Pep tänker lite längre och vill nog hellre spara krafterna på sina spelare istället för att vinna med rekordsiffror.
Barcelona FCB_Alex
2008-10-26 10:52
Någon som vet var man kan ladda ner matchen??? Måste få se den!
Barcelona 1&onlyMessi
2008-10-26 10:41
jag tycker personligen att pep borde testa med en hög vinst på matcher som såna.. sluta första halvlek 5-0 så borde man vinna matchen med typ 12-0 :P sätta rekord i fotbolls historia istället för att rulla ut motståndarna i andra halvlek
Barcelona 1&onlyMessi
2008-10-26 10:40
lysande spel igår kväll. dock såg man första halvlek men det verkar som om allt hände där så det e lugnt :)
Barcelona barcadinho
2008-10-26 10:31
Härlig med en vinst igår. Jäkla 5-0 på en enda halvlek och mot ett lag som ligger sexa i primera. Det bäddar gott för framtiden.
Båda Abidal och Alves blir bättre och bättre. Det där glöden som Alves visade förut i Sevilla är mer och mer igång. Han var så het igår, även ni vi hade 3 mål ledning.
Iniesta är i otroligt form och man njuter av honom. Messi är våra nya lirare/konster och han ersätter väl elGaucho på ett utmärkt sätt. Och det är bara början...

Röda kortet - jag tycker inte att det var mindre farligt än Ruud VN förra veckan. Och om RVN fick rött så tycker jag samma här. Han kommer som en vildgalning med dobbarna fram. Då får man räkna med vad som helst, även om man inte träffar benet helt.

Jag vet inte varför man fortsätter och klaga på Valdes när han är stabil. Samma sak förra året. Han har ju hållit nollan i 466 minuter i CL förra säsongen och det är Barcas rekord i CL. Så till och med förra säsongen så lyckades han göra ett nytt rekord. Han är inte bäst i världen men men han bra och en culé.

idag - jag vet att för de flesta fotbolls intresserade så är den stora matchen Chelsea mot Pool. Men jag är mest nyfiken på Recreativo. Jag vill att de tar poäng från Valencia och att Villarreal-Atletico slutar oavgort. Då är jag supernöjd med helgen.
(Räkna inte med poängförlust för marrängerna eller Sevilla. Det blir i så fall skräll).

ha en bra dag.
Barcelona Rambla
2008-10-26 10:27
Ämne: Kan inte hjälpa att ....
När ett lag spelar en rörlig och snabb fotboll med väldigt högt bolltempo, så kommer motståndarförsvar alltid att gå bort sig. Det är ett faktum. Almería packade mittfältet med folk och lät Negredo spela ensam i anfallet just för att försöka övermanna Barça på mittfältet. Det hade de inte en chans till då Barça var otroligt rörliga och satte en intensiv press så fort de tappade bollen. Trots det så är det självklart ovanligt att man gjort 4 mål inom en halvtimme.
Barcelona Ciao-V
2008-10-26 10:24
Barcelonista! :D//

Valdes har blivit bättre och det tror jag att det är Peps förtjänst. Vad jag har märkt så har Valdes börjat kommunicera med försvaret bättre. Han skriker och ger instruktioner. Han kommer ut rätt när det behövs och han ser väldigt koncentrerarad ut vid fasta situationer.
Tycker att det ser lovande ut även för hans del.
Real Madrid Zizou_spars
2008-10-26 10:07
Kan inte hjälpa att jag tycker att några utav era mål igår var lite försvarstabbar/nonchalans. Men bra lag har tur och flyt som det sägs. Dock var tredje målet fruktansvärt snyggt, jag har nog sett reprisen på det 6-7 gånger. Vet inte vad som är mest vackert, iniestas pass eller xavis löpning-mottag. Hursomhelst, det kan tom jag som madridista njuta av :-)
Barcelona Okkapokka.
2008-10-26 10:03
LionelMessi_19

Abidal såg riktigt självsäker ut och gjorde rätt beslut i de flesta situationerna. Detsamma gäller Dani Alves som var fantastisk igår. Som hela Barcelona var då i och för sig ;-)
Barcelona LionelMessi_19
2008-10-26 09:50
Vad tycker ni om Abidals insats igår?

Jag tycker att han var fantastisk , han blir bara bättre o bättre ;)
Barcelona Barcelonista! :D
2008-10-26 09:34
ville bara lyfta upp valdes lite, tycker att kilen har gjort bra ifrån sig. Han har visat att han är en duktig målvakt de senaste matcherna och han har hållt nollan 3 matcher i rad. Visst han har inte fått så många skott på sig men de han har fått har han iaf räddat :)
Barcelona Dizzy
2008-10-26 08:50
Fan vad gött med seger igår! Bra att Alves fick göra sitt första mål. Nån mer än mig som fick lite Ronaldinho vibbar när Alves gjorde mål och dansade samba:D

Jag sa juh att vi skulle köra över Almeria!

ViscA Barca!!

Barcelona Feedriik
2008-10-26 05:58
tacklingen landade kanske inte så allvarligt men sånär att det där kunde gå hur fel som helst, det riktigt nära att marques hade fått en väldigt allvarlig skada där, rött kort var ett faktum tycker jag, helt vårdslös och han går knappast in för att prioritera boll.
Barcelona Ciao-V
2008-10-26 01:11
Här har du länken.
Barcelona Ciao-V
2008-10-26 01:10
Betygen som Goal ger till Barcelona spelarna. Mycket bra betyg till alla men Eto'o och Iniesta får bästa betygen:

Valdes:6 ; Alves:8 ; Puyol:7 ; Márquez:7 ; Abidal:8; Xavi:8 ; Touré:7 ; Iniesta:9 ; Messi:7; Henry:7 ; Eto'o:9 ; Bojan:6 ; Hleb:6 ; Sánchez:6.

Nu ska jag lägga mig.
Spanien Söderström
2008-10-26 00:36
Kul för Alves med sitt första mål, snyggt också. Och vad skönt att Eto'o är igång. Och vad trevligt att Márquez slutat med den där hårknuten, måste jag också tillägga (lite i efterhand).
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-26 00:28
Äntligen top of the fucking league! Minns knappt sist vi ledde ligan. Antagligen blir det bara kortvarigt, men skönt ändå.
Barcelona FCB_Alex
2008-10-26 00:23
Jag har ett problem, jag kan inte se matcher i efterhand. måste veta varje mål samma sekund som det görs xD

Men tack för tipset :P
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-10-26 00:19

Bra genomförd match av Barca!
Barcelona Lisa
2008-10-26 00:19
Tack för hjälpen! =)
Det finns möjligtvis ingen länk på utvisingen också?
Barcelona Smogen
2008-10-26 00:18
FCB_Alex

mitt tips, spela in matchen och se den efteråt, utan att veta resultatet. mycket sämre än live, men bättre än inget.
Annons: