/spanien/barcelona/forum/2024.aspx/spanien/barcelona/forum/2024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavía
2015-12-14 17:16
@Rambla~:
Zanetti blev invigd i hur det funkar hos UEFA och med på det helt enkelt. Vibrerande bollar kallas processen.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-12-14 17:03
Jag skulle inte bli förvånad om lottningen var riggad. Helt sjukt att Madrid får år efter år enkla motståndare i åttondelsfinalen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-12-14 16:48
@Flavía:

Nog ser det konstigt ut, han blandar ju inte då han håller kvar samma boll hela tiden mellan fingrarna. Fast hur kan han veta att just det där är RMs boll?
Barcelona Shanghai
2015-12-14 16:44
Vad ska man förvänta sig av FIFA när de gav två gratis guldbollar till Cristiano så han inte gråter. Ingenting är chockerande när Real Madrid har fått så mycket hjälp bara för de ska vinna. På 50-talet hade de en diktator som mördade och förtryckte katalaner och grädde på moset gav segrar till Real Madrid. Idag är en ny era där Real gynnas så de skall vara bäst i världen.
Barcelona Shanghai
2015-12-14 16:38
Real Madrid får återigen ett enkelt lag. Såg på lottningen alldeles nyss hur Zanetti håller i bollen. Han rör inte ens om. Alltså, sen länge tillbaks vet vi alla att Real Madrid styrs av makter. En diktator som gör allt för att vinna.
Barcelona DM1982
2015-12-14 16:35
Charges dropped against Messi in one of his tax cases https://t.co/aUJ6ntUJKo
Barcelona LegendenN10
2015-12-14 16:34
[QUOTE=Flavía]Jag är helt övertygad att lottningen som Real Madrid fick, var riggad. I länktipset, så kan ni se när Zanetti höll i en specifika bollen (där Real Madrids namn) fanns och samtidigt låtsades röra om bollarna... [/QUOTE] Klar bevis på att det är riggad. Uefa gör allt för att Real igen ska få blåbärs lag fram tills finalen igen.
Flavía
2015-12-14 16:29
Jag är helt övertygad att lottningen som Real Madrid fick, var riggad. I länktipset, så kan ni se när Zanetti höll i en specifik boll (där Real Madrids namn fanns) och samtidigt låtsades röra om bollarna...
Barcelona Barcelonistas
2015-12-14 16:22
Liunil Masse - det där måste vara den största förnedringen i Cl någonsin? Att den matchen bara slutade 3-1 var ju ett rent mirakel.

Komiskt också att man inte ens hade ett avslut MOT MÅL men ändå lyckats göra 1 mål. Busi gjorde självmål...
Barcelona Blaugrana91
2015-12-14 16:19
Sedär lotten föll alltså på Arsenal, helt ok lottning. Som jag sa inför lottningen, ska vi lyckas vinna CL igen måste vi slå ut dem bättre lagen också. Jag är inte speciellt orolig, visst är Arsenal ett bra lag, men över två matcher bör vi vinna komfortabelt. Intressant att Real fick bland dem lättaste återigen, men ingen är väl förvånad? Men med tanke på hur värdelösa Real varit kan dem åka ut mot vem som helst. Haha
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-14 15:44
Arsenal fansen snackar om att jack Willshire ska göra si och så mot oss i mitten. är det inte samma snubbe som är skadad 99% av tiden haaha. och vad är chansen att han ens kommer spela då
Barcelona Amo.38
2015-12-14 15:35
Helt oroligt att RM år efter år får nästintill den enklaste lottningen. Börjar bli snudd på orealistiskt.
Barcelona enkos
2015-12-14 15:16
Arsenals sekretar som var på plats för lottningen sa efter att ha fått Barca att hans familj sagt till honom "kom inte tillbaka hem om vi får Barcelona"
Barcelona Krabban94
2015-12-14 15:16
Någon med plus? :)
Tack på förhand
Barcelona neymar JR
2015-12-14 14:46
Kan vi inte bara ro hem någon utan villareals galet bra mittbackar. Ingen dålig uppsättning dom sitter på Hade blundat och valt en av dom men ändå varit nöjd, skit i en Larsson typ. Låna in en av dom sen köp ut han i sommar
Barcelona >The Reporter<
2015-12-14 14:41
Ingen kanal som visar vår match i Japan?
Barcelona Katalano
2015-12-14 14:39
Flavia

Arsenal är inget blåbärsgäng och självklart har de chans att slå oss på fingrarna. Klart att vi har svagheter men vi är trots det ganska stora favoriter i denna match. De har en ännu sämre backlinje och möter en farligare trio exempelvis. Jag skulle ge barca 70% och Arsenal 30% chans till avancemang nu på förhand om alla spelare i båda lagen är tillgängliga. Hur skadelistan sen ser ut går inte att sia om förstås.

Sen kan allting hända i fotboll. Ett rött kort för oss exempelvis och förväntningarna förändras väldigt snabbt.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-14 14:34
FCB vs ARS last game in 10/11: goals: 3 - 1 shots: 20 - 0 chances created: 14 - 0 ball possession: 72.5 - 27.5 accurate passes: 770 - 197
Barcelona neymar JR
2015-12-14 14:33
Har jag missat något men har pique varit dålig? Han är den som räddar vårt försvar, bortsett från celta matchen Alves kommer ha sanchez i sin ficka Alba kommer att ha Theo/oxe i sina ficka Mascherano är den svage
Barcelona LegendenN10
2015-12-14 14:32
[QUOTE=Shanghai]Glöm inte att de har Sanchez, Özil, Cazorla, Mertesacker, Bellerin, Giroud, Cech. Engelsmännen besegrade till och med Bayern München. Underskatta inte laget. Jag ser våra chanser är 50/50 med tanke på den formen de har och vår usla form. Tänk er Sanchez mot Piqué, det kommer vara lekstuga mot träbenet. [/QUOTE] Pique är en av världens bästa mittbackar. Usla form? det mest onödigaste poängtappet var mot depor hemma annars ser jag ingen usel form. 1-1 borta mot Valencia är inte dåligt. Matchen mot Leverkusen var betydelselös och vi lyckades med 1-1 trots att vi ställde upp med b laget ( mäktigt). När det väl gäller så vinner med 0-4 borta mot Real annars ;) Det måste svida ngt oerhört att ditt real vara ett skämt till klubb och blir förnedrade varje vecka. 22 raka^^
Flavía
2015-12-14 14:27
Barcelona har nämligen odiskutabelt världens bästa offensiv och eftersom att vi anfaller konstant, så tvingas motståndarlagen att inrikta sig på försvarsspel. Och när dom försöker anfalla, så lyckades vårt fantastiska mittfält allt som oftast med återerövringspressen och omvandlade det till kontringar. Men när det väl inte sker, så kan man tyvärr inte göra något annat än att skaka åt huvudet när deras spelare tar sig Pique, Alves, Mascherano o.s.v. Vissa ska nog ta det lugnt med att överskatta vårt försvar en aning enkelt...
Barcelona Junta Dimision
2015-12-14 14:19
@enkos:

Det kommer bero på om de är vidare i FA cupen eller inte.
Barcelona enkos
2015-12-14 14:18
Arsenal har ingen ligamatcher att spela helgen innan första matchen mot oss om det nu inte blir någon inhemsk cup match. . Till returen har de WBA hemma så de kan fokusera till 100% på Barca
Barcelona enkos
2015-12-14 14:14
Samma kväll som Roma möter Real kommer Barca att möta Gijon i den uppskjutna matchen pga VM. Den kommer säkert att spelas kl. 18 då man får inte spela ligamatcher samtidigt som CL matcher
Barcelona Messias10
2015-12-14 14:13
Någon som vet på ett ungefär när biljetterna till returen mot arsenal blir tillgängliga?
Barcelona påfågeln
2015-12-14 14:10
Precis som grande jw säger så är Barcelona i dagsläget klart överlägset Arsenal. Klart att Arsenal har höga toppar, och sätter de en perfekt matchplan så har de en chans. Men Barcelona har betydligt högre toppar, och kommer att vara spetsade med Arda Turan och Aleix Vidal samtidigt som Arsenal knappt har en frisk central mittfältare. Det kan mycket väl bli pinsamt för Arsenal, om Barcelona har en bra dag.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-14 14:07
TB till när Messi slakta Arsenal med fyra mål och visa att han kommer bli bättre än vad Maradona var.
Barcelona Katalano
2015-12-14 14:02
@Flavía:
Vi har inte haft en sådan back du talar om på många säsonger, ändå har vi lyckats att vinna matcher som denna. Framförallt genom högt presspel och att stå rätt i positionerna. Det är därför som Busquets är så otroligt värdefull för oss. Jag säger inte att Arsenal är ofarliga, men det är inte så att övriga lag vi möter år efter år inte satsar på snabba omställningar mot oss. Edit: Tror Arsenal är något mer oroliga för vår trio MSN mot Mertesacker där back.
Barcelona grande jw
2015-12-14 14:00
@Flavía:

Vad spelar det för roll om vårt försvar släpper in lite mål pga en monstruös mittback eller ett extremt bra anfall? Uppenbarligen fungerar vår taktik så vem bryr sig om vårt försvar är "överskattat"? Hade vi förlorat Messi Neymar Suarez för att endast luta oss tillbaka på en försvarsmur á la Mourinho så kanske man hade varit orolig men vad jag vet så ser vårt anfall bättre ut än någonsin så snälla förklara för mig vad problemet är?

Vårt lag är bättre på varenda position. Finns inte en spelare i Arsenal jag hade velat byta mot våra spelare.. Alexis är deras stjärnspelare och han platsade inte. Been there done that.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2015-12-14 13:55
[QUOTE=Andresito]PSG - Chelsea Benfica - Zenit Gent - Wolfsburg Roma - Real Madrid Arsenal - Barca Juventus - Bayern PSV - Atletico Kiev - City [/QUOTE] Förihelvete byt Juve Bayern mot Kiev City. Varför gör Uefa alltid så? Sätter två stormatcher samma dag och två skitmatcher som ingen ens kommer kolla på.
Annons: