/spanien/barcelona/forum/20236.aspx/spanien/barcelona/forum/20236.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2008-10-23 17:41
Tyckte ni inte att Alves assist var mycket mycket lik assisten Ronaldinho gjorde till Xavi. När Barca vann 1-2 i Madrid.

kolla länk
Barcelona Gio Style
2008-10-23 17:34
Alltså förstår ni att Dani alves kunde lägga dit en tittfint i samband med assisten? Otroligt! Bevis på att självförtroendet är tillbaka också :D
Las Palmas Pio pio
2008-10-23 17:23
Rambla

Tänkte på det vi läste om artiklarna (El Pais)i Spanien innan sommaren över hans filosofi och lite av det jag skrev i min krönika förra året - se länk.
Barcelona LaBarca
2008-10-23 16:41
Jag tycker inte att jeffren ska lämna . man ser nåt jävligt bra i han asså. hoppas han stannar och blommar upp.
Barcelona haeger
2008-10-23 16:33
Messi#10

Om du har läst om det så borde det nog stå hur han lämnar.
Barcelona Messi#10
2008-10-23 16:18
har läst lite om jeffren och det står att han ska lämna för celtic men är det på lån eller är det ett köp ??
Barcelona Okkapokka.
2008-10-23 16:09
Unicef

Hur kunde jag glömma den matchen? :)

Men vem som är bäst får vi se i December då alla topplag prövas mot varann. Vinster i alla dessa matcher innan juluppehållet skulle vara den bästa julklappen på länge :D
Barcelona petersays
2008-10-23 15:57
Criff
Du har förstås rätt. Det är lätt att bli blind då Sylvinho är en av mina favoriter i Barca. Men även när jag försöker vara objektiv så ser jag hellre Sylvinho, åtminstone i matcher av den här karaktären - och gärna som inhoppare i tyngre matcher. Han kan fungera lite som en supersub till backlinjen. Som du säger också, Abidal skulle behöva spela in sig i laget igen.
Barcelona Unicef
2008-10-23 15:45
Espanyol borta e inte heller fy skam Derbyn e alltid tuffa=)
Barcelona Rambla
2008-10-23 15:43
Okkapokka:

Vi kan väl säga så här. Även om Barça tills nu kanske ännu inte mött tuffaste motstånd så har de ju haft en klart tuffare säsongstart än tex Valencia, som nästan redan nu utropar sig själva till världsmästare. Vad är deras tuffaste motståndare så här långt? Jo, Almeria borta och där fick de med sig ett kryss med en stor del tur. Valencia skrämmer mig inte det minsta. :)

Zizou_spars:

Real Madrid är bäst i Spanien, ja kanske tom bäst i Europa, på att få med sig alla poäng trots att de inte spelar bra eller på toppen av sin förmåga. Det har de varit sen Capellos tid i klubben.
AdrianooLeite
2008-10-23 15:37
http://www.gratisgen.se/ref/95656
Barcelona Okkapokka.
2008-10-23 15:34
Rambla

Atletico är väl ett rätt hyfsat motstånd ändå? Även om matchen gick som den gick ;-)
Real Madrid Zizou_spars
2008-10-23 15:27
Rambla //
Nej exakt, handlar om att behålla båda fötterna på jorden. Därför kan jag se det positiva i Reals förlust nu mot Juve. Vi har inte alls spelat speciellt bra, men ändå vunnit de flesta matcher. Förhoppningsvis kan en förlust verka som en väckarklocka. Sedan så verkar både Pep och Schuster rotera ganska friskt, tror det är ett bra koncept för att hålla benen så friska som möjligt men sedan också som du säger, att få alla att känna sig delaktiga och som en i gruppen.
Barcelona Rambla
2008-10-23 15:16
Ämne: Alltså man blir hyff....
Det är 8 raka nu och visst ser det bra ut. Pep roterar så att alla spelarna känner sig delaktiga. Trots det så har inte Barça stött på några riktigt tuffa motståndare ännu. Visst, en CL-match borta mot Shakhtar är aldrig lätt och en bortamatch mot Athletic på San Mames har Barça alltid haft svårt för men det gäller att inte få för mycket luft redan nu.
Real Madrid Zizou_spars
2008-10-23 15:04
Alltså man blir hyffsat våt i byxan av Alves pass till första målet. Riktigt snyggt! Ni ser bara starkare och starkare ut.
Grattis till segern!
Barcelona Rambla
2008-10-23 15:01
Pio:

Friska upp mitt minne. Dessa tankar var? Som sagt, det snackas överdrivet mycket om Mourinho i svenska media enligt mig. Så förbannat imponerande är han inte. Det borde snackas minst lika mycket om nya tränare så som Emery och Pep Guardiola. Dessa två unga tränare har alla förutsättningar att bli riktigt stora då de båda verkar ha riktigt bra taktiska egenskaper och ledaregenskaper.
Barcelona akiljo
2008-10-23 14:55
Ämne: petersays:

Var fi....
Söderström: Statistiken kom från Barca hemsida. Se länktips
Barcelona Criff
2008-10-23 14:46
petersays, sen kan man heller inte bedömma Sylvinho på denna matchen med att vinna tillbaks bollen då jag kan lova dig att minst 5 utav dem 7 var när Basel försökte tjonga upp bollen på en ensam anfallare, om äns en anfallare hehe.
Men jag tycker också Sylvinho ska lira istället för Abidal så Abidal får jobba sig tillbaks.
Det enda negativa med Sylvinho är positionsspelet, men Abidal har ju inte varit het på det på sistone heller.
Spanien Söderström
2008-10-23 14:43
petersays:

Var fick du statistiken ifrån, jag älskar sånt?

Förresten, angående yttrarna så är väl Messi knappast någon renodlad ytter heller.
Las Palmas Pio pio
2008-10-23 14:22
Rambla

Verkar som tankarna vi hade om Pep börjar slå in?
Barcelona petersays
2008-10-23 14:22
Ja alltså, trots min stora oro över avsaknaden av en renodlad vänsterytter så har ju målen fulkomligen rasat in. Men glöm inte att vi har de svåraste matcherna kvar i La Liga. Madrid, Valencia, Sevilla och Villareal. Då får vi en riktig indikator på hur det ser ut. Det är stenhårt i topp fem.

Det man kan säga hittills är att ingen spelare underpresterat den här säsongen. Alla som givits chansen har tagit den. Se bara på Busquets och Gudjohnsen, som nog ingen räknade med för två månader sedan. Abidal har, får jag erkänna, spelat upp sig lite också. Men baserat på gårdagens match ser jag absolut Sylvinho som förstaval. Han är hästlängder snabbare än Abi och springer med bollen klistrad på fötterna. Dessutom var han gårdagens bästa back rent statistiskt sätt. Flest brytningar och flest bollar vunna tillbaka.

"Sylvinho’s 100th game was a good one as he made the most successful tackles, along with Carles Puyol, and won the ball back on no less than seven occasions. His work helped Barça to keep a clean sheet."

Så grattis till 100 matcher Sylvinho.

Hoppas bara att han kan upprepa målet han gjorde i Arsenal denna säsong, se länk.
Barcelona akiljo
2008-10-23 14:12
Hej Cules.. Det är lätta steg idag.. Vilket stykebesked. Imorgon åker jag ner för att se lördagens Almeria-match. Som den Cule man är har jag lyckats övertyga hela 23 pers från jobbet att följa med, så det blir nog hur kul som helst.

Ni som verkar otroligt insatta: vad tror ni sannolikheten att Messi spelar är? Med tanke på att det inte var den tyngsta matchen igår samt att Almeria visat styrka hoppas vi förstås att få se honom live.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-10-23 13:45
Ämne: Henk Ten Cate - El M....Jo, jag tror han är förstavalet bredvid kaptenen. Främst för hans kvalitéer som passningsspelare i backlinjen men också den giftigaste backen framåt på hörnor. Pique spelade senast mot Bilbao för Puyol spelat två landskamper, hade Puyol spelat är jag säker på att Pique hade fått bänkplatsen och inte Rafa. Så jag tror mexikanen och Puyol kommer vara förstavalet i de flesta och i de viktigaste matcherna.
Barcelona Rambla
2008-10-23 13:09
Ämne: Det är synd att matc....Ja, för myglet och favoriseringen av Real Madrid fortsätter i Spanien. Ännu än gång, precis som efter den förra omgången av CL får Barcelona spela onsdag/lördag medans Real Madrid får spela tisdag/söndag. När det egentligen borde vara tvärtom. Detta sker nästan varje gång det är CL-omgång. Spelar man CL onsdag kväll ska man självklart spela ligamatch på söndag och inte lördag.
Barcelona haeger
2008-10-23 12:30
Henk Ten Cate - El Mister

Du kan ju inte säga att Marquez är "gjuten i startelvan" för Pique spelar ofta, nästan lika ofta som Rafa.
Barcelona Dizzy
2008-10-23 12:29
Det är synd att matchen nu mot Almeria är på Lördag. Spelarnna får knappt vila. Synd att dom inte spelar på en Söndag
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-10-23 12:19
Håller med i det mesta ni skriver. Dock tror jag att Etoó, Iniesta, Puyol, Marquez, Dani Alves och Abidal också är helt gjutna i startelvan. Resten konkurerar på ett mycket bra sätt men alla får spela mycket och verkar nöjda. Pep gör hursomhelst ett mkt bra jobb med truppen.

Messi, Etoó, Iniesta och Xavi är alla med på top 10 i världen för tillfället, no bullshit.
Barcelona Barcelonito
2008-10-23 12:04
Jag är mest imponerad över uppbyggnadsspelet. Det är inte som Rijkaards förutssägbara taktik då alla blev fasta på samma platser. Nu är det oftast Abidal, Puyol och Pique längst ner men Dani Alves högt uppe på högerkanten. Messi tar plats mellan backlinje och mittfältet på offensiv planhalva medan Xavi och Busquets möter boll för att hitta antingen just Messi eller Iniesta i mitten eller högern. Rörelserna är klockrena och den stilen kör inget annat lag just nu. Många har svårt för vår högerkant. Alves tajmar in sina löpningar perfekt i förhållande till Messis.

Iniesta är kung i allt han gör. Hans spel utan boll är mycket bättre än Messis och han är nog den viktigaste spelaren i truppen idag. För mig är Iniesta, Messi och Cristiano, de 3 bästa spelarna i världen just nu.
Barcelona Barca Barca
2008-10-23 11:18
Yes, håller med, Pep är nog den bästa tränaren vi har haft sen lång tid tillbaka. Han har skapat ett rotations system som gör att alla spelare i dagens trupp är viktiga för laget, alla kan känna sig givna men samtidigt inte. Igår t ex så var det Iniesta och Eto'os tur att sitta hela matchen på bänken medans förra matchen var det Messis och Xavi( Beroende på hur matchbilden ser ut). Pep kan slänga in vilken spelare som helst i vilken match som helst och ändå prestera på topp för alla i truppen är verkligen matchtränade. Det finns ingen som är i frysboxen(förutom målvakterna) och jag är mäktad imponerad av våran Pep, nu är han inte beroende av någon spelare för att han har andra som täcker upp lika bra som någon i laget. Jag ser ingen given i startelvan förutom Messi, Xavi och Valdes som faktis är nog dom som lär starta dom absolut viktigaste matcherna resten av startelvan kan han lägga in vem som helst.

Sen till gårdagensmatch, så påstår många att det såg ut mer som en träningsmatch och det måste jag hålla med om. Sen måste jag även tillläga att en match mot Basel ska inte se ut som någon svettig borta match, det ska faktis likna mer en träningsmatch. Vi är för bra för att det ska kämpas borta mot Basel.

Längtar tills nästa match mot Almeria, undrar vilka Pep startar med.
Barcelona genomskärare
2008-10-23 11:10

Vi är riktigt på g nu.
Vågar man drömma om titlar?

Vilken passning av Alves! Helt fantastisk!
Annons: