/spanien/barcelona/forum/20234.aspx/spanien/barcelona/forum/20234.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-02-17 20:27
Bashir

haha :P du misstolka mitt inlägg. det var menad åt alla. Undrade om han nångång har spelat som mittfältare
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:25
Arda//De har nog inte råd att förlora NÅN match, förhoppningsvis kommer luften som Ramos tillfälligt lyckats blåsa i real spelarna att försvinna efter CL exit mot liverpool.

Sen de förlora mott oss har de inte mött kvalité motstånd, och deras rätta jag kommer
nog ut mot liverpool (önske tanke från min sida , kan tilläggas )...
Barcelona Ardan
2009-02-17 20:21
poängtappen skulle ju komma förr eller senare för barcas del, frågan är nu när madrids poängtapp kommer men skillnaden mellan oss två är att vi har råd o förlora en eller två matcher. Har dom råd o förlora matcher, tror ni?
Barcelona Sürer
2009-02-17 20:20
Pep.G

förstår vad du menar, han kan va bra o plocka in när de låst när vi har svårt att få till det, men vi är beroende av snabbt spel med kvicka spelare så ser hellre någon annan

de finns nog ingen som passar så bra in i barcas mitt anfall som etoo just nu, villa torres därefter
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:14
Ämne: Bashir

asså seri....
jag sa aldrig att han har spelat där, om du läser
så beskrev jag hur jag ser honom, som spelare...
Barcelona Pep.G
2009-02-17 20:14
Bashir

Spara gärna Keita till Champions League. Där behövs verkligen hårt spel. Dessutom så är han itne 100 % än om jag kommer ihåg rätt nu :P
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:13
Nästa år är det VM och afrikanska mästerskapen

Ingen spelare som närmar sig 30 strecket (läs eto) eller är redan över 30 (läs henry) kommer ta stora risker såhär dags, genom att byta klubb
om det verkligen inte måste.

Eto har dessutom sagt, VM i afrika, och han är
skyldig afrika att komma ditt i bästa möjliga form.
Canaletes
2009-02-17 20:13
Bashir

asså seriöst. Har Hleb nångång spela som mittfältare?
Han har ju alltid spelat samma position som Henry/Messi
Barcelona Pep.G
2009-02-17 20:11
Sürer

Njaa, du har lite fel där. Han är bra på huvudet. Rättare sagt mycket bra. Därför gynnar han oss vid låsta matcher, t.ex mot Real Madrid senast. Alves har underbara inlägg och en fantastisk huvudspelare är det enda som saknas.
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:10
Pep G, Busi spelade sist, ser hellre att man hjälper keita komma i match form snabbt för breddens skull. han erbjuder spel som kan bli viktigt vid tuffa matcher, med hård spel och hans huvudspel och djupled
Barcelona Sürer
2009-02-17 20:09
jag ser verkligen inte Llorente som en supersub, hans spelastil har inget med barca o göra, han är en target som är stark på huvvudet, gör förvisso en del mål men deffenetivt inte en spelare som barca skall hämta, kan inte se hur han skall spela i barca han är varken snabb eler super teknisk och all barcas spel går nästan via spel på fötterna inga långbollar
Barcelona Pep.G
2009-02-17 20:08
Bashir

Det hoppas jag också, men du har glömt en peson till i mittfältet. Där hoppas jag att Sergi hamnar.
Barcelona Pep.G
2009-02-17 20:05
True Culé

Varför skulle ett köp av Ribery vara ett bättre sådant för våra ynglingar än vad ett köp av Aguero skulle vara ? Är det för att han är äldre än Aguero ??!?

Javisst, flytta Iniesta till vänsterkanten, och köp sedan Fabregas. Keita och Busquets får se matchen bredvid Laporta...
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:05
Ämne: Mallorca tog hand om....Maximalt laguppställning i derby matchen, vore att önska. Mindre bra resultat i helgen kan innebära onödiga frågeställningar om framtiden för spelarna från pressen.

valdes, alves, pique, puyol? abidal, xavi, toure,Keita (han måste hitta formen han hade innan sin skada, så lite mer speltid innan det blir tuffa perioder), iniesta, eto, och messi.

Henry, tycker jag att det är dags att matcha han
mer i CL matcher, och mindre i ligan.

Barcelona Bashir
2009-02-17 20:02
Ämne: igår diskuterade vi ....
Jag förstår din tanke, jag gillar också dessutom Llorente, ung, stark och bra målsinne.

Angående Hleb, man ska inte döma ut killen än
men visst, det verkar va helt åt skogen transfers
enligt mig, så är hleb "boll skicklig mittfältare, bra på små ytor, lite svag, ojämn. men men han har gott om tid att motbevisa oss alla.
Barcelona BlueRed.
2009-02-17 20:01
Enligt Van Bommel kan Ribery bli lika bra som Ronaldinho om han skulle spela i Barcelona nu. Han måste ha blundat varenda gång Ronnie fick bollen under sina bästa dagar.

*Länk
Barcelona Pep.G
2009-02-17 20:01
Mallorca tog hand om Etoo nästan så som Barcelona tog hand om Messi. Hade det inte vart för Mallorca, tror ni verkligen vi hade haft Etoo eller ?! Nej, och precis så som VizzlA säger "hans hjärta finns där" för det var där allting började. Givetvis har han en del av sitt hjärta i Katalonien också men som sagt allting började ju i Mallorca. Sen tror ni verkligen Etoo drar till Mallorca nu ? Etoo kommer att stanna om så inte är fallet så bör vi respektera det.

Det är Champions League om några dagar, hur vill ni att elvorna ska se ut mot både Espanyol och Lyon !?
Barcelona Bashir
2009-02-17 19:58
Ämne: Seriöst, vill inte t....
Hahahahhahahah.. med den filosofin så kan vi säga att Romario -94 som vann VM skytteligan
är mindre imponerande än Kennet Andersson VM mål
för sverige, eftersom Romario spelade i för ett betydligt bättre lag ...
Barcelona True Culé
2009-02-17 19:57
igår diskuterade vi subersub. Henry skulle vara en perfekt men eftersom hans lön eå så hög så skulle Llorente vara en grym supersub eller vad tycker ni?

Bojan älskar jag. Tror jag är den enda här eftersom det verkar som ingen tror något på honom längre. Han är den nya Raul det kan jag garantera er. Det är han som kommer spela centralt i anfallet när etoo avslutar sin fotbolls karriär i barca.

Hleb vill jag ska lämna och in med en riktig vänsterytter men inte för ung för det kan skada våra ynglingars utveckling. Ribery skulle passa bra där.

Men varför inte låta iniesta spela där och ersättaren till iniesta blir då fabregas. Iniesta har ju visat att han är grym där. Han har tekniken,snabbheten,kvickheten,passningarna,skotten,men han har inte målsinnet och avsluten och det är det enda han behöver träna på.

Fabregas skulle vara ett grymt köp. Tror också vi skulle få han lätt om inte arsenal kommer top 4 i pl.
Barcelona Bashir
2009-02-17 19:53
Lägg ner med all snack om hjärta till klubben.
Alla människor liksom fotbollspelare är olika
Vissa är uppväxta med klubben och älskar allt
klubben står för, andra älskar klubben av personliga skäl t ex Eto och mallorca,

Att Eto däremot gör sitt yttersta, respekterar
klubben, ledningen och dess filosi och fans
är mer än va spelare idag ger tillbaka.

Jobb "bara för att han säger barca är jobb, är det negativt? Vadå, ger man inte sitt bästa på sitt jobb? respekterar man inte sina kollegor, chefer?

När vi köpte dinho, vadå trodde alla verkligen han älskade barcelona? Hans hjärta är säkert lag i brazil, men det betydde inte att han inte gav sitt bästa och ville klubben väl?

Om ett lag skulle köpa Steven G från liverpool
ärligt talat, vem skulle inte veta att han älskar liverpool oavsett var han skulle hamna?

Det lag en spelare älskar är hans personliga åsikt, fotboll är trots allt etr Yrke, där vissa gör det bättre än andra. Råka man spela för den klubb man älskar är man lycklig lottad THATS IT
Barcelona VizzlA
2009-02-17 19:50
alla:

äre inte någ snackat om etoo?..

tänk er själv om ni spelar fotboll och så får tex hammarby upp ögonen för dig..du gör succé blir värvad till barcelona känner sig stolt o vill visa för storklubben att du är nåt att räkna med..jag hade iaf vart evig tacksam till hammarby.."hjärtat finns där"..
Barcelona Barcaholic
2009-02-17 19:44
Hetfield

Men sen så i Valencia finns det nästan ingen annan som kan göra målen, alltså Villa får ta allt medans i barca har vi ganska duktiga spelare på att göra mål också.
Canaletes
2009-02-17 19:35
Hetfield

alla har sina åsikter...
Barcelona Hetfield
2009-02-17 19:28
Seriöst, vill inte ta nått ifrån Eto'o, MEN för mig är det en större bedrift att göra så många mål som Villa har gjort i ett mycket ojämnt Valencia, än Eto'o som har omringad av Iniesta, Henry, Messi, Xavi osv.
Canaletes
2009-02-17 19:17
The Reporter feat. Koeman_4

Vi spelar samma tid på lördag. 20:00.
Står så på MARCA, AS

knappast dem har fel
Barcelona Sürer
2009-02-17 18:37
etoo har ju tiigare sagt om han hetat etoodinho så skulle han få större status detta var i samband med ronaldinho tjafset,

tror etoo känner en bitterhet, det spelar ingen roll hur många mål han än gör eller hur han än spelar så får han inte samma erkännande som ronaldinho fick och som messi får nu, han är van från mallorca tiden att vara den största stjärnan men i barca var det ronnie och nu är det messi alla snackar om
Barcelona Koeman_4
2009-02-17 18:26
Ämne: Koeman_4

Dem komm....
Jo Barca matchen är redan spikad i tv4 tablån.
Men mig vetligt spelar Madrid sin match på söndag.
Men men, skiter i vilket, bara vi får se vårat kära Barca kämpa ner Espanyol
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-17 18:21
Tycker synd om Drenthe. Faktiskt.

Även om han tjänar sina miljoner för att sparka boll så har han ju känslor och pressen på honom och de andra är säkert sjukligt höga.
Hoppas det blir bättre.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-17 18:10
Eto'o har gjort så mycket för klubben. Som Ronnie gjorde, vill han liksom Ronnie gå så kan man ju bara önska honom lycka till!

Han förtjänar fansens och klubbens respekt, i Barcelona eller om han går. Det är väl inte så konstigt att en spelare som kommer till Barcelona älskar en annan klubb. Typ klubben som gjorde honom bra, som någon här inne skrev tidigare.

Jag tror få har Barcelona i hjärtat mer än någon annan klubb (förutom de som är från Katalonien eller är uppfostrade där som till exempel Messi) så lev med det. Slösa energi på att bli arg för det är ju onödigt när vi har massa matcher och mål att fira, där behövs energin.. Först på lördag! =)

Visca el Barca y Eto'o! Pichichi!
Barcelona The Reporter
2009-02-17 18:08
Canaletes,

Hur kan vi spela sammtidigt som real, när dom spelar 22/2 och vi 21/2 enligt spelscheman?
Annons: