/spanien/barcelona/forum/20233.aspx/spanien/barcelona/forum/20233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2008-10-28 18:05
Lite oroad blir man nu. Matchen är borta både från tv.nu och tvmatchen.
Barcelona Suhel
2008-10-28 18:03
Om man kollar tv-tider på fotbollskanalen.se så finns inte copa matcherna kvar. Men på tv4.se och tvplaneten.se så finns matchen kvar på tablån. Men med tanke på att både dagens match och morgondagens copa match inte finns kvar på fotbollskanalen.se så lär vi bli tvugna att streama ikväll! Har tröttnat rejält på tv4 nu!
Barcelona LionelMessi_19
2008-10-28 18:02
Barcelona #7

Jo , de kmr visa .

http://tvplaneten.se

kolla på Tv4 sport sen .
Barcelona FS
2008-10-28 17:58
Hehe instämmer på att vi har det trevligt nu för tiden. Till och med TV4 är goda vänner med oss, vi får se matcherna och så har vi superfokus i Anna Brolins la liga som nämndes.

Synd bara att Viasat har skippat Barca i deras champions league sändningar :( Det svider lite att tvingas titta på stream när man betalt för hela sportpaketet men aja..

Startevlan?
Skulle tippa:

Pinto
Puyol - Pique - Careces - Sylvinho
Busquets - Abraham - V. Sanchez
Hleb - Bojan - Nolito

Synd att Gai inte kan vara med :(

Edit: err... hade V.Sanchez på två ställen!
Barcelona Barcelona #7
2008-10-28 17:54
De visar inte matchen idag?
De stod i Tvmatchen.se att de skulle visa men det är borta nu :S:S:S
Vad händer tror ni?
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-28 17:30
bearlakeyours86

Helst inga omotiverade startelvor..
Dessutom, är inte Abraham högerback? Han spelade där under försäsongen...tror han startar där ikväll.
Barcelona LionelMessi_19
2008-10-28 17:29
Det var några slarvfel på båda artiklarna.
Barcelona LionelMessi_19
2008-10-28 17:27
Ska de inte stå 3-2 lr mot betis asså ? Mohammed har skrivit Barcelona - Betis 3-1?
Barcelona etoo for capitan
2008-10-28 16:58
synd att inte Jeffren är med i truppen, är han skadad eller? ska bli kul att se vad Hleb ska hitta på ikväll :)
Barcelona bearlakeyours86
2008-10-28 16:45
Barca vinner med 7-0 ikväll!
Barcelona DeRiA_BaRcA
2008-10-28 16:16
tror pep kör 442 ikväll!
MessssiiTheOne!
2008-10-28 16:15
--------Pinto--
--alves--pique-casceras---sylvinho/abidal

det lär nog se ut så där bak, sen mitten får man nog se, men toure och basquets sen får vi se den sissta platsen där :)

Anfallet:

hleb-----eto-----bojan

det hade jag velat se :)
Barcelona bearlakeyours86
2008-10-28 16:11
Vad tror ni att det blir för start 11 idag?
Canaletes
2008-10-28 16:09
TV4 is da shiet :D

fan va tur alla vi Cules har, dem visar alla matcher + Anna Brolins La Liga som är bästa programmet :)
MessssiiTheOne!
2008-10-28 16:07
Blir en sevärd match ikväll :)
Deportivo XaviDos
2008-10-28 16:06
Grymt av TV4 att visa matchen mot Benidorm. Det hade jag aldrig trott.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-28 15:52
BlueRed

Haha det e fan i mig fullt möjligt...men jag syftade snarare på att han tippade mot malaga när han trodde sig ha tippat på dagens match...men så som det ser ut så kan båda matcherna sluta med 6-0 ;-)
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-28 15:42
Dizzy

Nej inte direkt :P. Dani Alves har verkligen tagit för sig de senaste matcherna, tycker han har varit top 3 i barcas matcher nu på sistone. Känns som om han kommit in lite i spelidén, den är ju helt annorlunda än vad Sevillas är.

Jag blir så imponerad av honom när man ser honom spela, killen satsar 100 % i alla sina löpningar och dueller att jag undrar hur han kan orka spela en hel match
Barcelona Dizzy
2008-10-28 15:39
Det känns så jävla gött att ha en spelare som Dani Alves. Någon som saknar Zambrotta:D

Hell no!
Barcelona BlueRed.
2008-10-28 15:39
ElDuroDeFCB

Blir inte förvånad om han får rätt på den med.
Barcelona Sahand11
2008-10-28 15:22
Skönt att de visar matchen på TV4 sport.. Nu har man möjligheten att se hur de unga mittbacksparet klarar sig idag... Hoppas Caceres gör en bra match han är min personliga favorit...
Momo-22
2008-10-28 15:12
Oj!! ;););)
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-28 15:10
Momo-22

Så du vet så tippar du 0-6 till Barcelona mot Malaga i ligan....HEHE
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-28 15:09
The Legend

Självklart är det pengar vi pratar om också, men för kunna få alla dessa pengar och rikedomar måste de tävla om en plats. Och det är inte lätt för de, när de har 100tals ungar i samma ålder som är minst lika duktiga. För att lyckas så måste man ha något extra. Och den som besitter den där lilla extra är den som offrar sina utekvällar och all festande för att lyckas i en värld där allt fler Pelés och Maradonnas kommer upp.
Momo-22
Storvinst ikväll?? Jag har tippat 6-0! Kanske lite snålt?
Barcelona Ayaz
Det är ju så hemskt tråkigt att man inte ser sånt i Sverige.Förrut var ju Sverige en mycket stor fotbollsnation så man verkligen ville inte missa en enda sekund av matchen (ex VM 94)ohh vilket VM det var.Då var det ett lag där alla spelare var lika värdefulla.Dom var ett team helt enkelt.Gjorde inte dahlin så gjorde Brolin mål spelade ingen roll.Nu förtiden all fokus är på en spelare.(jag behöver nog inte nämna vem)varför så stor fokus på honom?istället varför leta efter nya talanger.Kanske bara jag som saknar the good old days
Barcelona The Legend
2008-10-28 14:52
ElDuroDeFCB//

Jag skulle snarare säga att det är pengarna och rikedomen som gör att spelare gör på det sättet. De är inte "vana" att ha råd med precis vad dom vill och sköter det i dessa tillfällen på helt fel sätt. Ser även en viss tendens av detta bland brassar. Ser man dock till en annan brasse, Kaka så har han aldrig liknande problem som Adriano och Ronaldinho. Detta tror jag bla beror på att Kaka alltid i sitt liv har haft det gått ställt och inte gått från jätte fattig till mega milionär på något år, som de andra två.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-28 14:50
Ayaz

Så är det verkligen i Brasilien, och kan tänka mig att så är även fallet i Turkiet, att vissa spelare knappt går färdig högstadiet. Såna saker ser man inte i Sverige, dels för att det inte finns tillräckligt duktiga spelare och dels för att föreningarna inte satsar på sina ungdomar. I Brasilien tex. ser man 16 åringar spela för stora klubbar som Flamengo, Corinthians, Palmeiras, Sao Paulo. Även landslaget satsar på unga spelare i 17-18 års ålder. Kolla bara El Fenomeno 94, killen va 17år och va med i VM laget, Pato 18år osv osv.

Barcelona petersays
2008-10-28 14:22
Danmark tog väl hem EM 92 salongsberusade ;)

Nädå, rent sporstligt har ni rätt. Jag tycker bara att det är lite kul kuriosa att höra gamla idrottare berätta om hur det var förr. EM 92, Sjöbergs historier om hur de som rivit ur satt och rökte och drack bredvid höjdhoppsmattan, osv osv.

Självklart idiotiskt av Ronaldinho om han börjat på samma sätt igen efter att ha fått en ny chans i Milano. Det blir bara en nådåtgående spiral med all publicitet det ger i tidningarna. Att han inte bara tar sig kragen och spelar på toppnivå de sista 4-5 åren av sin karriär och sedan kan han koncentrera sig på sponken om han vill.
Barcelona Rambla
2008-10-28 14:21
Nja, du har både rätt och fel. Visst kan de gå ut och festa någon gång. Problemet är väl att de väljer fel tidpunkt för det. Är man skadad som i Dinhos fall, så ska man rehabträna och inte springa ute på nattklubbar. Under en säsong finns det några få klämdagar då man kan festa till det. Jag vet inte hur de olika lagens kalender ser ut men gissar på att tiden runt jul och nyår så borde det finnas tid för lite ledighet. Ligorna brukar ju ha uppehåll då.
Annons: