/spanien/barcelona/forum/20229.aspx/spanien/barcelona/forum/20229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 01:16
JJ!

På tal om Spanien vs Italien. Du tycker att Italien är en bättre liga, motivera gärna.
Spanien JJ!
2008-12-15 01:15
Det brukar inte vara så mycket folk i vissa arenor i Serie A, men det är för att dem inte är så fräscha och säkra arenor. Men publiksnittet har hursomhelst ökat jämfört med tex. 2 år sedan.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 01:14
Italien har tappat något vet inte vad. De flesta stjärnorna föredrar England eller Spanien. Jag har faktist svårt att tro att ett Italienskt lag ska vinna Champions League.
Barcelona Sürer
2008-12-15 01:11
tycker det säger det mesta att juve som åkte ner til serie B o tappar sina tongivande spelare som ibra cannavaro zambrotta men året därpå åka upp till serie a igen och konkurrera om titeln direkt,

det roliga med er från serie A är att när barca eller real vinner toppmöterna med flera målsskillnad så tycker ni det är överdrivet att vinna toppmöten med så stora siffror men när de blir taktiskt så som real spelade igår tycker ni helt plötsligt att det hela är överskattat o tråkigaste matchen ni sett på längre,

btw måste säga att matchens sämsta igår var luis medina cantalejo han var kass mot både lagen
Spanien JJ!
2008-12-15 01:10
Det var det visst.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 01:08
Jag är jävlgit säker på att det kommer att bli ett Spanskt CL-guld i år och att vi kommer att gå om England. Det är sjukt att det inte är fullsatt när man tittar på Serie-A. Det är i principhelt tomt, det var inte fullsatt mellan Juve-Milan idag.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 01:06
Juventus FC = Mesta Mästarna

Anledningen till att Ronaldinho inte är Ronaldinho numera är att han fick frihet av Rijkaard att vara ute varje dag och festa, han sabbade sin karriär och la på sig extra kilon och behövde inte komma till varje träning.
Real Madrid Juventus FC = Mesta Mästarna
2008-12-15 00:59
Mes Que un Club ! 3@

Som det ser ut är spanska ligan bättre än Serie A som hade sina glansdagar i 80- och 90 talet! Serien har inte utvecklats sen dess och inte heller har deras arenor gjort och det är en av anledningar till låga publiksiffor! Att en 14 årig kommer in hit och stoltserar sig med dagens vinst ska du bara ta med en nypa salt.

FooTBaLL@

För att vinna Cl måste man vinna över de stora och hit räknas även Barca. Min filosofi går ut på att bli av med det största problemet först av alla. Men det är synd för att både juve och barca är gruppvinnare och lär ej mötas i 8ondelsfinal. Men ju förr desto bättre. Antingen är man fit for fight hela vägen eller ut med dig från turneringen. I dags form är det mycket möjligt att Barca skulle vinna över juve. men det sades om Real Madrid. Det var för 18 månader sen juve spelade i Serie B och idag leder de gruppen och ligger andra i Serien!:D

Jag har en fråga,inget att illa upp:

Hur kommer det sig att Barca alltid kör över sina stjärnspelare? Rivaldo Ronnie Requelme! Dessa var ju spelare som hade visst problem men lite hjälp på traven hade man kunnat hjälpa de tillbaka på traven! Ronnie kom till barca när laget spelade i Uefa cupen. Så fort han kommer vinner laget ligan och sedan vinner dubbel 2006. men så fort det går dåligt för honom vänder man honom ryggen? Är jag fel ute eller har jag rätt?
FooTBaLL
2008-12-15 00:37
Juventus FC = Mesta Mästarna

Men du kolla vad du ens nämner från 2003 då juventur vann med 2-1 jag kan säga att barca vann över juve 1950 talet, alltså orka med historia det är nu allt räknas. Kom och vinn över Barcelona nu nämn inte historia snacka om nuläget hoppas vi Barca-Juve möts i Champions L HOPPAS
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-15 00:27
För att svara på ditt inlägg.

Hur seriöst tror du vi Barcelona älskare och även La liga älskar tar det när det kommer in en Juventude precis efter deras vinst över Milan och kommer hit med ett enda argument, "Italienska ligan är bättre än spanska ligan"

Okej.. Confirmed, Now getta hell outta here" Var min första tanke..
Barcelona Riiio!!
2008-12-15 00:26
madristas öppna puertan så att vi kan tacka för en god match (som man alltid gör efter en fotbollsmatch),,, men föresten så spelade inte vi våran bästa fotboll och vann ändå, precis som sevilla gjorde mot er =).

Föresten så kan ni skicka tillbaka och komentera mitt inlägg nu eftersom vårat forum är öppet så att ni också kan skriva vad ni tycker o tänker =)

la liga spöar serie-a alla dagar!!!
2008-12-15 00:25
När jag sitter på Internet brukar jag av en mystisk anledning sjunka till en ålder av 11.

Ber så hemskt mycket om ursäkt Juventus.

På återseende.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-15 00:15
Dedeffo //

Hehe, ja som vanligt verkligen. Så de sett ut de senaste 16 mötena :-)

Rivaldo_gudarnas gud //

Ja, men jag syftade på ligan. Och det övriga kommenterar jag inte då det är fruktansvärt partiskt.
Real Madrid Juventus FC = Mesta Mästarna
2008-12-15 00:13
Mes Que un Club ! 3@

Hur svårt kan det vara att diskutera på en vettig nivå istället för att skratta åt dina egna skämt? Försöker du få oss att skratta med dina urlöjliga skämt, bäst för dig att satsa på komiker!

Det är inget snack om saken att spanska ligan spelar en mkt underhållande fotboll till skillnad från italienska ligan. Den har sin grund i allt anfallsspel och inget försvarsspel. Man är för ivrig göra fler mål och underhålla sin publik men glömmer att laget ska själv släppa in mindre mål för att vinna! Barca är ett undantag i detta fallet där laget befinner sig i livsform! Formen dalar som alltid i vilket lag som helst och det kommer det göra hos er med! Om ni under den tiden gör lika många mål är det bara hatten av för er och er underhållande fotboll!

Tills dess är det väl inte för mkt begärt av en 18 årig fotbollsfans att diskutera på en vettig och sansad nivå! Vi alla älskar fotboll och det är väl det enda som du och jag har gemensamt!

22.04.2003 Barcelona 1-2 Juventus.

Väl Mött!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-12-15 00:10
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-12-15 00:10
Ämne: Japp, ni är oneklige....
Zizou_spars//

Jag tycker att dom spanska lagens framfart i cl detta året pekar på motsattsen till vad du säger. Tror att spanska ligan är starkare en va den varit på flera år nu. Alla 4 lagen är ju vidare. Och då skall man komma ihåg att la liga tvåan valencia inte ens är med i turneringen. Så ingen kan ta ifrån oss va vi har presterat hitills i ligan. När man befogar över en sån trupp med sånna spelare som vi gör och kombinerar det med en toppad form och ett lagspel där alla kämpar och springer för varandra som vi har just nu. Kan resultatet ej bli annat en dominans! Visst real skulle aldrig vart såhär långt efter om det ej vore för era skador. Men vi hade fortfarande legat etta i tabellen med några poäng även om ni haft en skadefri trupp. Detta baserar jag helt enkelt på att vi har en bredare trupp med bättre spelare. Casillas och Ramos är ju i ärlighetens namn dom enda spelarna som hade gått in i en startelva i barca nu när robinho lämna er i sommras. Visca barca!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 00:07
L!VOZ

Haha, jag satt och tittade på TV igår och då ser jag denna reklamen om ''fotbollsexpressen''. När jag sätter mig vid datorn så bestämmer jag mig att ta en titt på den hemsidan och se om den verkligen är så bra som de säger på reklamen. När jag går in så ser jag Em bilder och nyheter om Ronaldinho och Chippen.

Senaste nyheterna? Haha nej skulle inte tro det.
Deportivo Creus
2008-12-15 00:05
Ämne: Afr3M

"Allt ....
Kul dock att de hade tre Barça-spelare som "posterboys".
Barcelona L!VOZ
2008-12-15 00:04
Afr3M

"Allt om La Liga - senaste nyheterna

Här får du de senaste, hetaste och viktigaste texterna om La Liga Läs mer om Ronaldinho, Messi, Chippen och Bojan."

expressen SENASTE(?) sport nyheterna villken skämt Ronaldinho??? Chippen????

Nej, tack jag lässer inte expressen!
Barcelona Dedeffo
2008-12-14 23:58
Zizou_spars

Kommer nog inte bli en bra match i vår heller. Nu kommer antagligen försvara med 11 spelare och försöka kontra som vanligt.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-14 23:55
Japp, ni är onekligen starka i år. Eller är det övriga lag som är svagare än vanligt? Tror på en kombination!

Hoppas dock att övriga lag skärper sig så det blir kamp om guldet ända in på slutspurten. Blir så mycket roligare att både följa och vinna ligan då, för de laget som gör det.

Grattis till segern igår för övrigt, vi syns igen i vår då förutsättningarna förhoppningsvis är på topp för båda lagen, så vi får se en riktigt bra match! :-)
Barcelona Katten_86
2008-12-14 23:54
Ämne: Katten_86

Sök på ....
Tack tack!
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 23:50
Katten_86

Sök på fc barcelona. Dem två översta är matchen från igår.

*Länk
Länktips: www.Mininova.org
2008-12-14 23:45
Barça har en målskillnad på +37. Valencia, Sevilla, Villarreal & Real Madrid har +33 - tillsammans.

Det där är ju bara så sjukt !
Barcelona Katten_86
2008-12-14 23:42
har letat lite i forumet, vet någon vart man kan ladda ner matchen?
Barcelona Kim
2008-12-14 23:41
Tittar vi på tabellen ikväll så kan vi konstatera att...

...Barcelona har släppt in 9 mål, fem stycken färre än näst bästa Sevilla med 14 bollar.
...Atlético Madrid har gjort näst flest mål, 35 stycken. Barcelona bäst med 46.
...Barça har en målskillnad på +37. Valencia, Sevilla, Villarreal & Real Madrid har +33 - tillsammans.
...Real Madrid parkerar på en hedrande sjätteplats. UEFA-cupen nästa säsong alltså.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-14 23:40
High percentage

This season 12 of Barça’s 46 goals have come from set pieces with corners, free-kicks and penalties resulting in 26 per cent of the methods by which the team have scored.

Pep har även förändrat oss i dom fasta situationerna.
Barcelona Dedeffo
2008-12-14 23:37
haeger

Han har blivit knäckt och vill inte svara haha.
Barcelona haeger
2008-12-14 23:16
JJ!

Du pratar om La Ligas försvarare, men har du kollat på ditt egna lags matcher?
Milans backar håller verkligen inte Serie A klass, jag såg matchen idag mot Juve och backarna var under ALL kritik.

Jag såg matchen med några polare, två av de var Milan fans, de klagade på backarna mer än mig.

Så kom inte och säg att La Ligas försvarare håller dålig klass.
Barcelona Barca-nist
2008-12-14 23:13
PL är inte såååå kul det heller hehe
4-5 topp lag och inget mer. inte konstigt att C. ronaldo gjorde över 40 mål hahah
jag tror inte ronado hade kommit halvvägs i laliga eller serie A måste jag erkänna.
Annons: