/spanien/barcelona/forum/20226.aspx/spanien/barcelona/forum/20226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mallorca William Shakespeare
2009-01-17 17:50
Poetisk Barca-fotboll är så vackert att ögonen ibland tåras av lycka, framåt mot seger Barca...
Barcelona Okkapokka.
2009-01-17 17:45
Culéé

Hoppas allt går bra för dig, Har varit med om mycket sådant då hjärtproblem ligger i släkten. Turligt nog så har jag själv aldrig drabbats.

Sen kan vi väl sluta posta startelvor som vi inte vet någoting om. Ha tålamod och vänta tills 19:00 då Pep offentligör sin startelva! ;-)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-17 17:33
Jr. Honken

Jag tror dem menar ifall vi gjorde oss av med fransmannen att tevez skulle sitta som bästa ersättare, då han inte riktigt har lyckats fullt ut.

Men jag är nöjd att ha kvar fransmannen, precis som ja trodde så har han höjt sig denna säsong.

Men han har ju själv sagt att han inte har många år kvar, han vill nog avsluta på sina villkor.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-17 17:27
Ang diskusionen om Tevez...Jag tror inte att Barca kommer köpa honom. Vad ska dem med en till forward!? Vi har ju redan Henry, Messi, Eto'o och Bojan (det är bara de bästa, som jag tycker iaf)!

Jag tror inte heller att Henry kommer lämna efter denna säsongen (Även om vi vinner CL). Tror han fortsätter till Januri-fönstret öppnar nästa år.
2009-01-17 17:26
Culee

Fick läsa om ditt inlägg ett par gånger, den kändes så random. Hoppas allt går bra.

Ganska svårt att lista ut vilka backar som spelar, eller platsen bredvid puyol kan man sia om. Pep går efter vad för motstånd vi har att göra med, möter vi ett lag som kör långbollar är Pique det självklara valet tex.

Ida möter vi bodipo och vad han nu heter stora spanjoren som faller lätt men spelar hårt.

Frågan är vem som ska spela, hårdföre marques me dem fina fötterna som hittar de flesta eller Pique me grymma huvudspelet samt driv och hyffsade långbollarna?

Fuck it bring in Caceres hahahaha
2009-01-17 17:20
Barcelona Jr. Honken
Culéé

Jag hoppas att operationen går bra för dig! =)
Barcelona Criff
Pep.G, Kanske det, men du skrev att han spelade som det i Arsenal, vilket inte är sanningen. ville bara rätta till :) Inget illa menat.
Barcelona DaniAlves
2009-01-17 17:19
uppställningen blir nog som Smogen la upp.

den enda osäkra platsen är då platsen brevid xavi, resten verkar klart.
Barcelona BlueRed.
2009-01-17 17:19
Culéé

Jobbigt, hoppas det går bra.

---------

Tror faktiskt på Guddy idag från start. Det största frågetecknet är Henry eller Iniesta till vänster.
2009-01-17 17:18
Kan man få tag på klippet där caceres hänger med aguero för sedan tackla till sig bollen?

Den var klockren, efter dåliga starten börja han 2a så bestämt.

=)
Barcelona Jr. Honken
2009-01-17 17:17
Bluered.

Jaha...Det visste faktiskt inte jag! Men nu vet jag det! Tack!:D

Culéé

Jag hoppas att det blir:

Valdes
Alves - Puyol - Pique - Abidal
Yaya Touré
Keita - Xavi
Messi - Eto'o - Henry

Det hade väl iaf varit den bästa laguppställningen! För Även om Pique gör sina misstag tycker jag ändå att han och Abidal är så sköna (Men Puyol regerar ändå i backlinjen)!
Barcelona Culéé
2009-01-17 17:13
Jaha fick precis ett samtal från min läkare i Karolinska.. då säger han att jag ska operera mitt hjärta för andra gången.
Snacka om att förstöra glädjen efter att Barca spelar idag...

Smogen

Kanske Guddy spelar på mittfältet..
Barcelona Smogen
2009-01-17 16:53
hehe....hur ska vi veta det? Får man reda på innan matchstart, men kanske blir det:

Valdes
Alves - Puyol - Pique/Marquez - Abidal

Touré
Keita - Xavi

Messi - Etoó - Henry

Barcelona Culéé
2009-01-17 16:46
Jr. Honken

Omöjligt att veta vilken startelva det blir, han roterar hela tiden! =)
Barcelona BlueRed.
2009-01-17 16:46
Jr. Honken

Pep släpper laguppställningen 1 timme innan match.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-17 16:41
Någon som vet vilken laguppställning Pep kör idag?
Barcelona Blaugrana93
2009-01-17 16:26
Barcadinho. och el Flaco//

Tack för svar om smeknamnet på Xavi.
Barcelona Mojito
2009-01-17 16:08
Angående sjuka summor...
Nu verkar Barca vilja förnya Messis kontrakt, och även om det inte nämns något om "hotet från shejkerna" så kan man ana att man vill försäkra sig om att guldklimpen inte blir föremål för spekulationer.
Länktips
Barcelona el Flaco
2009-01-17 15:59
Under VM 2006 var det den spanske TV-kommentatorn Andrés Montes som kallade Xavi för Humphrey Bogart och även han som gillade att diskutera filmen Casablanca och andra kända popfenomen under matcherna. Han hade smeknamn för nästan alla spelare. Några exempel är "Tiburón Puyol", "Deco Decodificador", "Arquitecto Cesc Fábregas" och "el dulce Iniesta". Montes har även sagt att Barcelonas hymn är för fotbollen vad Rolling Stones Satisfaction är för Rock and Roll.
Barcelona Barcadinho.
2009-01-17 15:45
Allt detta med enorma summor i PL och fotboll.
Man måste göra något åt detta.

När Frankrike var ordförandelandet för EU, så försökte idrottsministern och göra en ändring.
Han vill att alla pengar som strömmar in i PL ska vara med garantier. Idag är det så att pengarna tas som lån, utan några säkra garantier. Till och med stora investerare ger pengar ibland i form av lån till klubben. United t ex verkar ha mycket pengar från de amerikanska ägarna, men egentligen ligger i skuld runt 700 milj euro. Chelsea står också med stora skulder. Leeds united är ett exempel på hur fel allt kan gå. De spelade semifinal mot Valencia i CL 2001, men nu i liga 1 och sålde massa med spelare för att slippa konkurs.
Jag läste nånstans att Valencia var tvungna o betala omgående 50 milj euro för en dryg månad sen till kronofogden för att slippa konkurs. Barca och Real var också tvungna och sälja mark tillhör klubben för byggsföretagare och dyl för att täcka stora skulder.

Det är ett stort ekonomiskt tryck i de tre stora ligorna och andra klubbar.

EU, Fifa, Uefa och lokala förbund måste se till att bubblan inte exploderar till slut.
Sporten är för viktig för måna miljoner.

Det finns många olika sätt att bromsa utvecklingen, men det är svårt.
Det påminner globala miljöproblem. Vissa saker förstör miljö, men å andra sidan cirkulerar de mycket pengar och politisk makt. Och det blir inte lätt och ändra saker och ting då.

Henry ut och Ribery (Silva) in -
välkommer jag på en gång.

Xavi fick nicknamnet humphy Bogart från en spansk journalist som gillar skådespelaren och filmen Casablanca (tråkig film tycker jag, men en gamal klassiker). I filmen säger Bogart en väl känd mening "Play it again, Sam" som journalisten omvandlade till "play it again Xavi" :)
Barcelona el Flaco
2009-01-17 15:35
Guardiola och Aguero har medverkat tillsammans i en reklamfilm för Nike där de tränar ett gäng ungdomar i Brasilien. Ganska skön att se Pep med en megafon i handen när han skriker ut intruktioner. Undrar om det är så det ser ut när Barcelona tränar?
Barcelona Blaugrana93
2009-01-17 15:29
Har en fråga som kanske inte hör hemma här, men jag funderar på at se PSG-Marseille i mars när jag ändå är i Paris. Och jag undrar om vad ni tror en hyfsad biljett kostar och hur smart är det att gå där med en Marseille-halsduk med tanke på huliganer och sånt?
Barcelona Pep.G
2009-01-17 15:24
Doce

Valdes

Alves-Puyol-Marquez-Abidal

Yaya

Xavi-----Keita

Messi----Etoo----Henry
Barcelona Pep.G
2009-01-17 15:23
Criff

Han blev köpt till Barca som en högerytter om jag minns rätt...

BlueRed.

Om det är därför han vill lämna Man utd så vet jag inte vad han ska göra här ?
Barcelona Doce
2009-01-17 15:18
Hur tror ni startelvan ser ut ikväll?
Barcelona BlueRed.
2009-01-17 15:14
Pep.G

Anledningen till att Tevez inte är nöjd i United är just för att han har fått sitta på bänken en hel del denna säsong. Jag kan inte se varför han skulle trivas mer på Barcelonas bänk, förutom då att den ser klart skönare ut än den på Old Trafford.
Barcelona Criff
2009-01-17 15:00
Pep.G, Hleb var offensiv mittfältare/släpande forward i Arsenal. Inte högerytter.

Sen tycker jag också Hleb är överflödig och om jag hade fått välja mellan Ribery & Hleb vinner självklart Ribery.

Hoppas också vi vinner CL denna säsong då kommer nog Henry avsluta sin karriär där.
Tror inte han har ork att slita i ett år till för en CL titel.
Hade varit perfekt att sälja av honom till USA eller till Man C och satsa allt på Ribery.
Villarreal Grande Messi!
2009-01-17 14:56
Vi bör ju mönstra starkast möjliga elva ikväll, vilket innebär ett mittfält med Yaya, Xavi och Iniesta. Varför spela Gudjohnsen när vi har Iniesta. All respekt åt Guddy som gjorde mål senast men det var ju Iniesta som låg bakom det. Anfallstrion med Henry, Eto'o och Messi. Backlinjen är självskriven.
Barcelona Pep.G
2009-01-17 14:54
Vi säger så här. Får Henry sin efterlängatde CL-titel iår så är chansen stor att han lämnar nu på sommaren.

Tevez är en bra ersättare. Dessutom är han en sådan spelare som kan acceptera bänken... Men känns det inte bara som att det bara är ett rykte.

Kommer inte Tevez så måste man medge att jag är jävligt svag för Silva. Hans spelstil passar Barca =)

Angående Hleb, så tror jag att han köptes som en reserv till Messi. Han var högerytter i Arsenal, en rätt duktig sådan också.

Kommer Silva till Barca ökar chansen för Bojan att få spela. Tänk så här, skadar sig Etoó nu så kommer Henry in centralt och Iniesta/Hleb går ut på vänstersida, men nästa säsong om det inte finns någon Henry, och det enda som finns är en Silva som INTE kan spela centralt, då är Bojan det enda alternativet..:P

Annons: