/spanien/barcelona/forum/20220.aspx/spanien/barcelona/forum/20220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcanist(FREE YASSIN!)
2008-10-27 13:33
Tycker också det, eto'o är mycket målfarligare och jagar boll hela tiden på planen
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-27 13:33

Haha folk älskar sina Barca spelare, inte mig emot, men man måste se till lagets helhet. Gerrard kan spela lite mer defensivt än tex Iniesta. Torres gjorde fler mål än Etoo, därför är Torres med. Omröstningen gjordes av spelarna själva. Så det är alla spelare som är registrerade inom fifa 42,000 spelare från 42 organisationer som har röstat. Så jag tycker att vi ska vara rätt nöjda med 3 spelare, för att ingen annan lag i världen har 3 st spealre med. Det säger mycket om Barcelonas STORHET
Barcelona Liooneel#10Messii
2008-10-27 13:26
Ämne: The FIFPro World XI ....
Tycker allting är perfekt förutom att Terry ska bort, och ferdinand in där istället för vänsterkanten. Där kan Lahm vara sen blir laget perfekt om Iniesta också var med istället för Gerrard ;P
Real Madrid Shi
2008-10-27 13:26
Jag undrar hur Kaká kom med? Gamla meriter månne? Killen var skadad nästan halva förra säsongen och gjorde knappt nått väsen av sig alls. Men och andra sidan brukar det inte gå och göra såna hära uppställningar som alla gillar.
Barcelona Hoshiar
2008-10-27 13:20
Asså jag tycker att Eto är bättren Torres , Vad tycker ni?
Barcelona Barcanist(FREE YASSIN!)
2008-10-27 13:18
Ämne: The FIFPro World XI ....
vad man säger? tjaa.. att casillas är i målet och inte buffon är ju lite förvånande.. och att sergio ramos på högerkanten, inte alves är också ganska förvånande.. annars var det en helt okej elva, förutom att eto'o inte är med i den..
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-27 13:15
The FIFPro World XI

Goalkeeper
Iker Casillas (Spain/Real Madrid)

Defenders
Sergio Ramos (Spain/Real Madrid)
John Terry (England/Chelsea)
Carles Puyol (Spain/Barcelona)
Rio Ferdinand (England/Manchester United)

Midfielders
Steven Gerrard (England/Liverpool)
Xavi (Spain/Barcelona)
Ricardo Kaká (Brazil/AC Milan)

Forwards
Lionel Messi (Argentina/Barcelona)
Fernando Torres (Spain/Liverpool)
Cristiano Ronaldo (Portugal/Manchester United)

Va säger man om det här laget??
Barcelona Hoshiar
2008-10-27 13:15
Tror nog att Xavi ligger före Guti , Guti har väll knappt fått spela ! :)
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-27 12:59
ElDuroDeFCB

Ja, jag vet..men jag vill ha hela ligans assistliga, alla lag. Jag vill väldigt gärna att Xavi ska komma före guti i den ligan förstår du, så att marängerna kan vara tysta :P.
Barcelona tribente_magico
2008-10-27 12:59
test
Barcelona Hoshiar
2008-10-27 12:55
Negredo kanske tog det röda kortet för att slippa möta sin gammla klubb Madrid :) Inte för Real är på nått sätt bättren Barca för det e dom inte ,
Barcelona tribente_magico
2008-10-27 12:47
"Exempelvis tror jag vi kommer få det tuffare mot Almeria, dels för att Barcelona spelade hemma i matchen och vi spelar borta och dels att det känns som fler lag höjer sig när dem möter Real Madrid. Det kanske säger mycket vilket bästa laget i ligan är om man ser till vad andra lag tycker."

haha Det finns lixom ingen gräns för bortförklaríngar för varför det inte går så bra för real madrid spelmässigt.

det ja inte alls förstår, Varför skulle ett lag va mer taggat och höja sig mot Real Madrid och inte Barcelona? fullständigt obegripligt.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-27 12:24
westinhoblaugrana

Där har du i dagsläge Barcelonas mål+ass..Övriga lag vet jag inget om .... SE länk
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-27 12:24
westinhoblaugrana

Där har du i dagsläge Barcelonas mål+ass..Övriga lag vet jag inget om ....
Barcelona Hoshiar
2008-10-27 11:37
2008-10-27 11:21
Är det någon som vet var man kan hitta den officiella assistligan? På lfp.es finns inte den kategorin med..
Barcelona Ghazza
2008-10-27 11:01
Ämne:
HAHAHAH....Inte un....
Och Guti spelade en gång i Barcelona. Ett skönt byte kan man säga.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-27 10:47

HAHAHAH....Inte undra på Att Real Madrid inte har så många unga talanger. Se länk
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-27 10:38
Barcelonito

Som du säger, schemat kommer att bli betydligt hårdare om ett par omgångar, men det gäller för oss att skaffa en stor målskillnad redan nu, så att hela laget känner att det inte är någon problem med målfabrikation (vilket de gör redan nu.
Barcelona Barcelonito
2008-10-27 10:28
Vi måste ändå vara försiktiga att inte säga för mycket. Schemat hårdnar rejält snart. Villareal, Sevilla, Valencia, Real, Sevilla kommer alla på en gång. Men vi ska ju va glada att vi har slagit Bilbao och Espanyol på bortaplan och krossade Atletico hemma. Men de matcherna vi har framför oss är betydligt svårare.

Valencia är jag inte så orolig för, de har fortfarande inte mött ett enda topplag. Men Real vinner oavsett de spelar bra eller dåligt. Det ska man ha respekt för. Deras styrka är att vinna till varje pris. Hur vackert de gör det spelar ingen roll. Det kanske Realfansen tycker och vill spela vacker fotboll men vi som Barcafans ska inte bry oss om det. Alla poäng de tar är ett hot mot Barca.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-27 10:21
FC-Barcelona

Just precis...Du förstår..Barca är anledninge till att jag blev helt J*vla packad i lördags. Man kollar på matchen till kl 12, sen ska man ut och då är alla på grym partyhumör, och jag försöker komma i kapp men det blir bara för mycket och för fel...Så Laporta bör betala min lördags räkning på 1200kr...Eller match biljett till el calssico, för brist i undehållning i 60minuter;-p heheh Nä lite måndags humor och stora drömmar bara...
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-27 10:15
westinhoblaugrana

Nej nej nej min vän...missförstå inte mig nu...Jag är helt fascinerad av spelet just nu, jag klagar defnitivt inte heller, det jag säger är att jag på en lördags kväll vill se Barca köra över ett lag med tåg om det så behövs. Vi kör över de i 30 minuter sen är det roliga slut. Min lördags underhållning varar i knappt 30 minuter. Visst är det kul med 30 minuter men jag vill se 75minuter....varför inte 90 minuter och 8-0. Det skulle vara fullt möjligt. Sen förstår jag att motståndarlaget blir frustrerad och gör galna grejer som mot tex Marques.

Som jag sa...Barca ska inte ha någon MERCY. Vi ska vara Mercyless. Vi ska göra över 100mål denna säs. och vi ska underhålla hela världen i 90 minuter och inte bara 30... Got it;-)

Jag säger så här...skulle alla lag i världen få chansen att göra 8 mål på Barca, så hade de gjort det...
Barcelona FC-Barcelona
2008-10-27 10:13
ElDuroDeFCB

Jag håller med dig, vill ser en anning högre tempo anndra halvlek med, för dem spelare som byts in i andra halvlek, känns som dem komer in i onödan för dem får inte vara med vinsten bara koma in och döda matche, men anndra sidan vi ska inte klaga vi går som ett tåg här :D, men hålla tempot till 70 min hade varit roligt, sen får dem gå resten 20 min :D
2008-10-27 09:57
ElDuroDeFCB

Skulle du sagt så förra säsongen också? :D
Vi ska vara glada för att Barcelona vinner så lätt i vissa matcher, och att det inte ser ut som förra säsongen. 0-0 matcher med 70 % i bollinnehav och 2 målchanser. Nej, vi ska inte klaga på någonting i dagens barca.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-27 09:42

Gud man låter bli att besöka Les Rambles en kväll och då missar man världens roligaste fight mellan SHI och övriga BarcaBoys.

Nu till nåt helt annat...matchen i lördags... Inte nog med att matchen visas kl 22, det krockar med övriga planer man har för kvällen, men Barca har fått för sig att döda matcehn redan efter 10 minuter. Jag klagar inte, absolut inte, men det är lite störande att se Barca växla ner till 2ans växel redan efter 30minuter. Jag förstår, vi ledder med 5-0, måste spara på krafter, se till att ingen skadas osv osv.. Men jag vill se Barca göra 10mål..Jag vet inte om någon förstår vad jag menar, men det är inte "kul" att titta på en sån matcher, där ingeting händer på 60 minuter och det står 5-0 på resultatstavlan.
J.Janerique
2008-10-27 02:34
Hävdar (för mig själv) att Lionel Messí är världens bäste spelare. Han kommer inte vinna priset och vi vet varför, men det är en annan diskussion. Däremot tror jag redan nu att en Messí med denna kamikaze-form han har på gång, kommer lätt och utan konkurrens bli världens bäste nästa år.

Cristiano Ronaldo i all ära, jag älskar han och vill ha han till Madrid. Men Messí är så som jag ser det, alltså nuvarande form bäst. Nästan så att man vågar betta på att Lionel vinner priset nästa år. Peppar peppar, slipper han skadorna så han kan få priset någon gång...
Barcelona Pep.G
2008-10-27 01:11
FCB_Xavi

Kolla på det andra målet !!
Det är inte bara Xavi och Iniesta som slår omänskliga passningar, Kollar bara på Leos genomskärare till Iniesta. Herre min gud !
Las Palmas Pio pio
2008-10-27 01:04
Shi

Helt enig med dig - förutom att jag vill att det håller sig då.. ;-)
Barcelona FCB_Xavi
2008-10-27 00:38
Man får Gåshud när man ser och hör den här videon. Jag är så glad vi spelar underbar fotboll. Hoppas det håller sig. Undrar hur truppen kommer att se ut i Copa del rey. Tror ni Gai får speltid?
Real Madrid Shi
2008-10-27 00:28
Pio pio

Minns att under tiden när hypen kring Barca med Deco, Ronaldinho och Eto'o precis började byggas och ni tog er första ligatitel var det inte Ronaldinhos dribblingar som jag var mest imponerad av utan den höga pressen som gjorde att ni erövrade bollen snabbt som jag blev väldigt imponerad av, jag ska se till och titta på er nästa match, får hoppas att det inte håller i sig :)
Annons: